فاصله پاتایا تا بانکوک

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/17
بازدید: 4291

یکی از سؤالاتی که در ذهن بسیاری از افراد و گردشگران تور مطرح می‌شود این است که فاصله پاتایا تا بانکوک چقدر است. این دو شهر توریستی فاصله چندانی با یکدیگر نداشته و مسافت بین آن‌ها در حدود ۱۴۰ کیلومتر برآورد شده است. برای طی کردن مسیر پاتایا به بانکوک می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی بانکوک و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. هر کدام از این روش‌های حمل و نقل مزایا و معایب خاص خود را دارند.

فاصله پاتایا تا بانکوک

انواع روش ‌های حمل و نقل پاتایا به بانکوک

پیش از اینکه فرودگاه سوارنابومی افتتاح شود تمامی گردشگران و مسافران از فرودگاه دون موانگ برای رفت و آمد استفاده می‌کردند؛ اما پس از افتتاح فرودگاه جدید مسافران برای رسیدن به مقصد بانکوک از این مسیر هوایی بهره بردند. در واقع دلیل اینکه گردشگران و مسافران از فرودگاه بانکوک کمتر استفاده می‌کردند به علت ترافیک شدید و شلوغی این فرودگاه بود. علاوه بر راه‌های حمل و نقل هوایی برای سفر از پاتایا به بانکوک روش‌های دیگری نیز وجود دارند. این روش‌ها شامل استفاده از اتوبوس، تاکسی، ون و همچنین ترن می‌شوند.

همه چیز درباره پاتایا - پاتایا شهر گناه یا شهر سفرهای به یادماندنی؟!

فاصله پاتایا تا بانکوک

1.سفر با اتوبوس؛ لذت تماشای مناظر

پس از اینکه به فرودگاه پاتایا رسیدید می‌توانید به طبقه پایین فرودگاه مراجعه کنید و اقدام به تهیه بلیط اتوبوس نمایید. در واقع یکی از راه‌هایی که می‌توانید از آن فاصله پاتایا تا بانکوک را طی کنید، استفاده از اتوبوس است. لازم به ذکر است اتوبوس‌هایی که در این مسیر در حال ارائه خدمات هستند، از مناطق اصلی و همچنین مراکز شهر پاتایا عبور می‌نمایند و پس از رسیدن به سمت جنوب و سواحل جامتین راهی شهر بانکوک می‌شوند.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

2.تاکسی

یکی دیگر از راه‌های بسیار راحت برای رسیدن به مقصد بانکوک استفاده از تاکسی است. برای رفتن از شهر پاتایا به بانکوک می‌توانید از شرکت‌های مستقر در فرودگاه استفاده کنید. با استفاده از تاکسی می‌توانید به محل مورد نظر خود به شهر بانکوک برسید. با توجه به توریستی بودن دو شهر پاتایا و بانکوک، زیرساخت‌های حمل و نقل بسیار مناسبی در این دو شهر تعبیه شده است تا مسافران و گردشگران بتوانند راحت‌تر اقدام به سفر کنند.

فاصله پاتایا تا بانکوک

3.سفر ارزان با ون

در صورتی که تعداد شما بیش از چهار و یا پنج نفر باشد بهتر است تا برای سفر شهری از ون استفاده کنید؛ چرا که استفاده از ون علاوه بر هزینه پایین‌تر، امکان گروهی سفر کردن را نیز مهیا می‌کند. لازم به ذکر است هزینه ون در مقایسه با تاکسی بسیار ارزان‌تر است و برای افرادی که به دنبال کم کردن هزینه‌های حمل و نقل در شهر پاتایا هستند گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

4. ترن

زیرساخت‌های بسیار مناسبی که در کشور تایلند در زمینه حمل و نقل وجود دارد، موجب به وجود آمدن ترن‌های بسیار راحت و مجهزی برای سفر‌های شهری شده است. استفاده از ترن در کشور تایلند دارای شرایط خاصی است و استفاده از آن برای مسافران و گردشگران ایرانی پیشنهاد نمی‌شود.

بانکوک پایتخت تایلند - معرفی شهر بانکوک؛ از آب و هوا تا هزینه ها

فاصله پاتایا تا بانکوک

4.استفاده از اتوبوس ‌های شاتل فرودگاهی برای رسیدن به بانکوک

در فرودگاه بانکوک اتوبوس‌هایی طراحی شده است که به اتوبوس‌های شاتل معروف هستند. در زمان استفاده از این اتوبوس‌ها حدوداً ۲ ساعت زمان می‌برد تا فاصله پاتایا تا بانکوک را طی کنید. قیمت بلیط اتوبوس‌های شاتل پاتایا به بانکوک حدود ۱۴۰۰ بات است. از نظر امکانات رفاهی این اتوبوس‌ها دارای تجهیزات مناسبی هستند که به همین دلیل یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای گردشگران و مسافران ایرانی به شمار می‌آیند.

فاصله پاتایا تا بانکوک

کلام پایانی
روش‌های بسیار زیادی برای مسافرت از شهر پاتایا به شهر بانکوک وجود دارد که از مرسوم‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از اتوبوس‌های معمولی و همچنین اتوبوس‌های شاتل فرودگاهی اشاره کرد. در صورتی که به دنبال کم کردن هزینه‌های حمل و نقل در شهر بانکوک هستید بهترین گزینه می‌تواند استفاده از ون باشد. فاصله تقریبی شهر پاتایا تا بانکوک حدود ۱۴۷ کیلومتر است و برای رسیدن به این شهر به صورت زمینی می‌توانید از اتوبان ۳ و اتوبان ۷ استفاده کنید.

رزرو محبوب ترین تورهای خارجی در لحظه آخر

نظرات کاربران

  • حسین حسین 1403/01/31
    0 نفر پسندیدند
    سلام مطالب بسیار ارزنده بود ممنون از شما

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر