حقایق جالب فرانسه

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/16
بازدید: 1484
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

داستان و تاریخ مخصوص هر کشور بیانگر فرهنگ آن است. حقایق جالبی درباره فرانسه وجود دارد که حتماً از شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید. این حقایق شامل طرز تفکرات مردمان این کشور در رابطه با نان‌های معروف باگت فرانسوی تا ازدواج با افراد مرده است. این حقایق به قدری عجیب به نظر می‌رسند که برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا از نزدیک با این حقایق روبه‌رو شوند.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. فرانسه بزرگ ‌ترین کشور اتحادیه اروپا
  2. فرانسه محبوب‌ ترین مقصد توریستی در دنیا
  3. حدود ۳۰۰ سال زبان رسمی انگلیس، فرانسوی بود!
  4. سلطنت ۲۰ دقیقه ‌ای در فرانسه
  5. آزادی، برابری، برادری: شعار ملی فرانسه
  6. سالانه بیش از ۱.۷ میلیون تن پنیر در کشور فرانسه تاماد می ‌شود
  7. در فرانسه شما می ‌توانید با یک فرد مرده ازدواج کنید!
  8. مسن‌ ترین انسان جهان یک فرانسوی بود
  9. فرانسه صاحب بیشترین نوبل ادبیات در جهان
  10. دومین کوه بلند اروپا در فرانسه
  11. محبوب‌ ترین موزه جهان
  12. یکی از پر محصول ‌ترین کشور‌های جهان
  13. اختراع موبایل دوربین دار در فرانسه
  14. فرانسوی ‌ها بیشتر از سایر مردم جهان می ‌خوابند!
  15. طولانی ‌ترین رمان تاریخ، فرانسوی است
  16. رای بیشترین تعداد سیاستمداران زن
  17. ممنوعیت مصرف سیب زمینی
  18. خروس، سمبل فرانسه
  19. غذا‌های عجیب فرانسه!
  20. فقط یک تابلو ایست در کل شهر پاریس قرار دارد!
  21. نان باگت را برعکس روی میز نگذارید!
  22. حقایق کوتاه و جالب از فرانسه

فرانسه

فرانسه بزرگ ‌ترین کشور اتحادیه اروپا

کشور فرانسه به عنوان سومین کشور بزرگ اروپا شناخته می‌شود، همچنین این کشور بزرگ‌ترین کشور اتحادیه اروپا به شمار می‌آید که دارای وسعت بسیار زیادی است. بخش‌های بسیار زیادی از کشور فرانسه پوشیده از جنگل و سرسبز بوده، به همین دلیل جز چهارمین کشور پر جنگل جهان نیز محسوب می‌شود. هگزاگون نام دیگر کشور فرانسه بوده که به دلیل ۶ ضلعی بودن این کشور به این نام معروف شده است.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

فرانسه محبوب‌ ترین مقصد توریستی در دنیا

کشور فرانسه به پایتخت گردشگری دنیا شناخته می‌شود اما دلیل آن چیست؟ بر اساس آماری که در سال ۲۰۱۷ میلادی از بازدید گردشگران به کشور فرانسه انجام شد حدود ۸۹ میلیون نفر از این کشور دیدن کردند. پتانسیل‌های مختلفی در این کشور وجود دارد که باعث به وجود آمدن این لقب برای کشور فرانسه شده است، به عنوان مثال پاریس یکی از جاذبه‌های گردشگری در کل دنیا به حساب می‌آید که لقب شهر نور را دارد.

این شهر به قدری زیبا و چشم نواز است که تنها با قدم زدن شب در این شهر خاطراتی بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد. دلیل دیگری که باعث شده تا کشور فرانسه به عنوان محبوب‌ترین مقصد توریستی در دنیا شناخته شود، موقعیت قرار‌گیری این کشور است. در واقع به کشور فرانسه شاهراه اروپا می‌گویند. غذا‌های بسیار بی‌نظیر و درجه یک کشور فرانسه که به وسیله مشهور‌ترین و متبحرترین سرآشپز‌های دنیا طبخ می‌شود، دلیل دیگری است که باعث دادن لقب پایتخت گردشگری دنیا به این کشور شده است.

محبوب ترین کشور جهان

جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فردی مانند بنا‌های رومی و کلیسای شارتر و بسیاری از کلیسا‌ها و شهر‌های مذهبی دیگر در به وجود آمدن معروفیت کشور فرانسه نقش دارند. فستیوال‌های بسیار زیادی مانند روز باستیل و جشن ماردی گرا از جاذبه‌های بسیار منحصربه‌فرد این کشور هستند، همچنین سرآمد تمامی جاذبه‌های گردشگری تحت عنوان برج ایفل و موزه لوور فرانسه از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این کشور توریستی هستند.

حدود ۳۰۰ سال زبان رسمی انگلیس، فرانسوی بود!

یکی از حقایق جالب در رابطه با کشور فرانسه این است که پیش از آغاز جنگ صد ساله در سال ۱۳۳۷ میلادی، زبان و ادبیات مردم انگلیس به زبان فرانسوی بود. در واقع به دلیل این که در آن زمان ویلئام توانست کشور انگلیس را فتح کند، حکومت انگلستان را به پادشاهان فرانسوی زبان سپرد و بعد‌ها توانست سلسله پادشاهان پلانتاجنت را تشکیل دهد. از آن زمان به بعد زبان کشور انگلستان زبان فرانسوی بود.

همه چیز درباره فرانسه - آشنایی با تاریخ و فرهنگ و مردمان کشور فرانسه

زبان فرانسه

پس از به دست گرفتن حکومت توسط کینگ ویلئام زبان فرانسوی به مدت ۳۰۰ سال به عنوان زبان رسمی بریتانیا شناخته شد. نکته جالب و حائز اهمیت این بود که تنها افراد کم سواد و اقشار طبقات پایین جامعه به زبان انگلیسی مکالمات روزمره داشتند چرا که زبان انگلیسی در مقایسه با زبان فرانسوی کاربردی‌تر و همچنین ساده‌تر بود. نهایتاً در قرن ۱۳ میلادی زبان انگلیسی با زبان انگلیسی محاوره‌ای ترکیب شد و زبانی تحت عنوان انگلیسی نوین به وجود آمد.

توجه داشته باشید در حدود ۳۰۰ سالی که زبان رسمی کشور انگلستان فرانسوی بود حدود ۱۰ هزار کلمه فرانسوی وارد فرهنگ لغت زبان انگلیسی گشت. بنابراین اگر بگوییم حدود یک سوم کلمات انگلیسی ریشه در زبان فرانسوی دارند اغراق نکرده‌ایم. به بیان دیگر اگر شما فقط زبان انگلیسی را آموزش ببینید چیزی در حدود ۱۵ هزار لغت فرانسوی را نیز آموخته‌اید.

سلطنت ۲۰ دقیقه ‌ای در فرانسه

کوتاه‌ترین زمان سلطنت مربوط به لویی نوزدهم است. در واقع این میزان از سلطنت به عنوان کوتاه‌ترین رکورد زمان سلطنت یک شاه شناخته می‌شود. در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۱۸۳۰ شارل دهم که در آن زمان پادشاه فرانسه بود مشکلات زیادی با مجلس و مطبوعات آن زمان پیدا کرد. شارل نهایتاً دستور به منحل کردن مجلس و محدود کردن آزادی مطبوعات داد. زمانی که شارل دستور خود را اعلام کرد مطبوعات آزاد اقدام به مخالفت با شاه کردند.

مردمان شهر پاریس نیز بلافاصله پس از شنیدن دستور شاه اقدام به سنگر‌بندی در درون شهر نمودند. در واقع مردم نیز از مطبوعات آزادی‌خواه استقبال کردند و دفاع خود را از آزادی مطبوعات این چنین اعلام نمودند. در این زمان مردم پاریس به هواداران مطبوعات شاه واکنش شدیدی نشان دادند و به طور کلی بنیاد پادشاهی را به هم ریختند. در این میان مجلسیان نیز با دستور شاه مخالفت کردند و سرزنش و توبیخ خود را از شاه اعلام نمودند.

واحد پول فرانسه - واحد پول فرانسه در گذشته فرانک فرانسه نام داشته که نام خود را از francorum rex به معنی شاه فرانک الهام پرفته است.

سطنت 20 دقیقه ای

در تاریخ ۳۰ ژوئیه شارل از قدرت کناره‌گیری کرد و بلافاصله پسرش لویی آنتون که به عنوان لویی نوزدهم شناخته می‌شود بر منسب قدرت نشست اما تنها پس از گذشت ۲۰ دقیقه لویی آنتون به اجبار انقلابیون مجبور به استعفا شد. در آن زمان لوئی فیلیپ به عنوان شاه معرفی و سلطنت ژوئیه از آن زمان آغاز شد. نهایتاً کوتاه‌ترین زمان سلطنت تاریخ مربوط به آنتون شد.

آزادی، برابری، برادری: شعار ملی فرانسه

شعاری که توسط انقلابیون کشور فرانسه در سال ۱۷۹۰ پیش از تشکیل اامان جمهوری فرانسوی به وجود آمد شعار آزادی، برابری، برادری بود. این شعار در حال حاضر به عنوان شعار ملی فرانسه شناخته می‌شود. شعار آزادی در سال انقلاب کبیر فرانسه محبوبیت بسیار بالایی داشت، سپس انقلابیون کلمه برابری را اضافه کرد و در نهایت کلمه برادری تکمیل‌کننده این شعار شد. در واقع شخصی به نام ماکسیمیلیان روبسپیر برای اامان بار شعار را استفاده کرد.

این شخص، جزوه درآمد بر تشکیلات گارد ملی را منتشر کرد. اعلامیه حقوق بشر در سال ۱۷۸۹ کلمه آزادی و تعریف کرد. این تعریف بر انجام دادن هر عملی بدون آزار رساندن به دیگری بود. بر اساس این تعریف هیچ کس نمی‌توانست حقوق طبیعی کس دیگری را محدود کند مگر اینکه با حقوق افراد دیگر جامعه تعارض داشته باشد. لازم به ذکر است شعاری که می‌تواند مفهوم آزادی را برساند شعار یا زندگی آزاد یا مرگ بود. همانطور که گفته شد کلمه دومی که به کلمه آزادی اضافه شد کلمه برابری بود.

شعار ملی فرانسه

این کلمه معرف قانون یکسان برای تمامی افراد و اقشار جامعه است. بر این اساس تمامی تبعیضات و همچنین اختلافات نژادی برطرف می‌شود و ارزش هر شخص به اندازه منفعت و سود رساندن آن شخص به جامعه است. بر اساس این تعریف تمامی افراد به صورت یکسان در پیشگاه قانون حاضر می‌شوند. برابری یعنی یکسان بودن قانون برای همه، این قانون چه قانون حمایت‌کننده باشد چه قانون مجازات‌کننده، برای تمامی افراد تفاوتی ندارد.

سالانه بیش از ۱.۷ میلیون تن پنیر در کشور فرانسه تاماد می ‌شود

یکی از محصولات بسیار محبوب و همچنین جدانشدنی از سفره‌های مردم فرانسوی پنیر است. این محصول ارزش غذایی بسیار مناسبی در کنار طعم بی‌نظیریش دارد. در واقع استفاده از پنیر باعث تأمین کلسیم و بسیاری از مواد معدنی بدن می‌شود. پنیر حاوی مقدار زیادی از اسید‌های چرب اشباع نشده است که باعث می‌شود تا خطر بیماری‌های قلبی و عروقی به میزان بسیار چشمگیری کاهش پیدا کند.

همچنین ویتأمین‌های گروه b و ویتأمین آ در افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار تأثیر‌گذار است. در این میان کشور فرانسه به عنوان بزرگ‌ترین تاماد‌کننده پنیر در کل دنیا شناخته می‌شود که سالن بیش از ۱. ۷ میلیون تن پنیر در این کشور تاماد می‌شود. به دلیل محبوبیت این ماده خوراکی در کشور فرانسه بعد از کشور یونان به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پنیر معرفی شده است. مصرف سالیانه هر شخص در کشور فرانسه ۲۶ کیلو گرم است.

پنیر فرانسه

لازم است تا بیان کنیم پنیر در ابتدا غذای مخصوص کارگران بود اما در حال حاضر در تمامی رستوران‌ها و همچنین وعده‌های غذایی مردم کشور فرانسه این ماده غذایی به چشم خورد. انواع پنیر‌های فرانسوی که شامل پنیر نرم با پوسته کرکی سفید رنگ و همچنین پنیر نرم با پوسته شسته شده است، از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین پنیر‌های فرانسوی هستند. همچنین پنیر‌های فشرده پخته شده و پنیر با رگه آبی از مشهورترین پنیر‌های فرانسوی به شمار می‌آید. فرانسوی‌ها به پنیر بز یا به اصطلاح پنیر کمامبر علاقه بسیار زیادی دارند.

در فرانسه شما می ‌توانید با یک فرد مرده ازدواج کنید!

شاید بسیار عجیب به نظر بیاید اما بنا به قوانین ازدواج در کشور فرانسه شما حق قانونی دارید تا با یک فرد مرده ازدواج کنید. به بیان دیگر عبارت( فقط مرگ می‌تواند ما را از هم جدا کند )در کشور فرانسه هیچ گونه کاربردی نخواهد داشت. این قانون در قرن نوزدهم میلادی در کشور فرانسه تصویب شد بر اساس این قانون ازدواج زنده‌ها با مرده‌ها منشأ قانونی دارد. در حقیقت دلیل تصویب این قانون بر می‌گردد به جنگ جهانی اول که در این دوره بیشتر زنان با عشق یا نامزد‌هایشان که در جبهه کشته می‌شدند ازدواج می‌کردند.

این ازدواج‌ها به این دلیل اتفاق می‌افتاد که فرزندان، وارث قانونی داشته باشند. این قانون به نام قانون نکروگامی شناخته می‌شود. در حال حاضر شرایط بسیار سختگیرانه‌ای در این ازدواج‌ها در نظر گرفته شده است به عنوان مثال زن و شوهر باید قبل از مرگ در حال تدارک ازدواج بوده باشند و همچنین شریک زندگی باید دلیل مناسبی برای درخواست ازدواج ارائه دهد.

در صورتی که شریک مرده، مرد باشد به دلیل احتمالی باردار بودن زن اجازه ازدواج داده می‌شود. توجه داشته باشید در این صورت شریک زنده هیچ ارثی از فرد مرده نخواهد برد اما حق استفاده از بیمه عمر و حقوق بازنشستگی فرد مرده را دارد. حتی زن‌ها می‌توانند نام خانوادگی شخص مرده را دریافت کند. نکته جالب اینجاست که روز قبل از مرگ به عنوان تاریخ ازدواج ثبت می‌شود.

مسن‌ ترین انسان جهان یک فرانسوی بود

لوسیل راندون در ۱۱ فوریه ۱۹۰۴ متولد شد. این فرد مشهور به خواهر آندره ابر انسان صدساله فرانسوی و پیر‌ترین انسان زنده با عمر صد و هجده سال است. لوسیل راندون در دوران جنگ جهانی دوم به عنوان یکی از افراد تأثیر‌گذار برای حفاظت از فرانسه شناخته شد. این راهبه که در یک خانه سالمندان در جنوب فرانسه زندگی می‌کند بیشتر عمر خود را برای خدمات مذهبی گذرانده است. او در طی جنگ جهانی دوم از کودکان مراقبت می‌کرد و هم اکنون در نزدیکی شهر تولون فرانسه زندگی می‌کند.

مسن ترین انسان جهان

این فرد پیر در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی فرانسه در رابطه با کسب عنوان پیرترین فرد جهان این چنین گفت: احساس می‌کنم در بهشت وضعیت بهتری داشته باشم اما خداوند هنوز مرا نمی‌خواهد. جالب اینجاست که این شخص به عنوان مسن‌ترین فرد جهان این افتخار را غم‌انگیزترین افتخار موجود می‌داند. سی ان ان با مصاحبه از مسئولان خانه سالمندان بیان می‌کند که این شخص از خوردن چاکلت و نوشیدن شراب لذت بسیار زیادی می‌برد و روزانه یک گیلاس شراب را میل می‌کند.

فرانسه صاحب بیشترین نوبل ادبیات در جهان

با توجه به ۳۲۳ جایزه نوبل که در حدود ۱۰۹ سال گذشته دریافت شده است کشور فرانسه تاکنون توانسته از ۱۱۶ نوبل را دریافت کند. این کشور در دریافت نوبل‌های پزشکی و همچنین شیمی و بخصوص در زمینه ادبیات نوبل‌های بسیار زیادی را دریافت کرده است، به طوری که بیشترین دریافت نوبل مربوط به ادبیات بوده و به همین علت صاحب بیشترین نوبل ادبیات در جهان معرفی شده است.

دومین کوه بلند اروپا در فرانسه

مون بلان با ارتفاع ۴۸۱۰ متر از سطح دریا به عنوان مرتفع‌ترین کوه‌های اروپای غربی شناخته می‌شود و از بلندترین کوه‌های رشته کوه آلپ است که در مرز کشور‌های فرانسه و ایتالیا قرار دارد. این کوه، به کوه سفید معروف شده است. در واقع در زبان ایتالیایی به این کوه مونت بیانکو می‌گویند که به معنی کوه سفید است.

دومین کوه بلند اروپا

به دلیل اینکه این کوه در مرز بین کشور فرانسه و ایتالیا قرار دارد به همین دلیل پس از درگیری‌های فراوان، کوه سپید به عنوان دارایی‌های کشور فرانسه معرفی شد. این کوه یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری کشور فرانسه نیز به حساب می‌آید که برای انجام ورزش‌های زمستانی و کوهنوردی بسیار مناسب است.

محبوب‌ ترین موزه جهان

این موزه در مرکز پاریس قرار گرفته و در اوایل قرن دوازدهم به عنوان یک قلعه شناخته می‌شد. در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های هنری که در سال ۱۷۹۳ بنا شد موزه لوور پاریس است. این موزه علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین موزه جهان بوده، دارای حدود ۷ میلیون نفر بازدید‌کننده در سال است. بالاترین شهرت در بین تمامی مجموعه‌ موزه‌های دنیا، متعلق به این موزه خواهد بود. دلیل این شهرت و معروفیت وجود بیش از ۳۸ هزار اثر هنری در قسمت‌های مختلف این موزه است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مونالیزای لئوناردو داوینچی اشاره کرد. این موزه بر اساس شهرت جهانی دارای امتیاز ۸۴ درصد بوده که این شهرت به علت کیفیت مجموعه و کمک به جامعه و رهبری آن در دنیای موزه‌ها شکل گرفته است.

معرفی کامل شهر پاریس - دانستنی های مفید و جالب از شهر زیبای پاریس

محبوب‌ ترین موزه جهان

یکی از پر محصول ‌ترین کشور‌های جهان

اقتصاد کشور فرانسه به عنوان سومین اقتصاد برتر اروپا شناخته می‌شود. همچنین از نظر عدد اسمی این کشور دارای ششمین اقتصاد دنیا است. این کشور یک پنجم تاماد ناخالصی داخلی اروپا را تأمین می‌کند. مخصوصاً در زمینه کشاورزی کشور فرانسه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مراکز کشاورزی اروپا شناخته می‌شود.

این کشور دارای ۷۳۰ هزار زمین کشاورزی است و به طور کلی ۷ درصد از نیروی کار این کشور در زمینه‌های کشاورزی و همچنین جنگلداری مشغول به کار هستند. کشور فرانسه محصولات بسیار زیادی مانند چغندر قند، شراب، گوشت گاو و گوشت گوساله، غلات و دانه‌های روغنی و همچنین شیر را تاماد می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین کشور‌های منطقه اروپا از نظر تاماد نوشیدنی‌های الکلی و آبجو است. سالانه حدود پنج میلیون تن شراب به کشور‌های مختلف صادر می‌نماید.

یکی از پر محصول ‌ترین کشور‌های جهان

کشور فرانسه انواع دانه‌های روغنی و چغندر قند را تاماد می‌کند و با تاماد حدود ۲۳ میلیون تن شیر به عنوان دومین جایگاه برتر تاماد شیر در میان پنج کشور قرار دارد. جنگل‌های این کشور به علت اقتصادی و محیط زیست بودن اهمیت بسیار زیادی دارند. وسعت این جنگل‌ها از سال ۱۹۴۵ حدود ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است. از این جنگل‌ها برای تاماد چوب و همچنین بخش گردشگری اقتصاد ملی کشور فرانسه استفاده می‌شود.

اختراع موبایل دوربین دار در فرانسه

اامان موبایل دوربین دار در فرانسه توسط فیلیپ کان اختراع شد. کان در سال ۱۹۵۲ در کشور فرانسه به دنیا آمد و تحصیلاتش را در رشته ریاضیات به پایان رساند. همچنین این شخص در هنرستان هنر‌های زیبای سوئیس مطالعات بسیار زیادی در زمینه موسیقی انجام داد. مخصوصاً در زمینه فلوت زنی کلاسیک یکی از افراد برجسته و شناخته شده معرفی می‌شود. ایده یکپارچه‌سازی گوشی با دوربین موبایل و همچنین وسایل دیگر و مهیا کردن امکانات برای عکس‌برداری برای اامان بار به فکر فیلیپ کان رسید. نخستین موبایل مجهز به دوربین در سال ۱۹۹۷ اختراع شد. لازم به ذکر است در همین سال فیلیپ کان اقدام به راه‌اندازی شرکت استارفیش کرد که در زمینه تاماد نرم‌افزار‌های گوشی فعالیت می‌کرد. نخستین نمونه تجاری موبایل دوربین دار برای یک شرکت ژاپنی بوده است.

این شرکت ژاپنی به نام شارپ از آن پس همکاری خود را با فیلیپ کان ادامه داد. نکته مهم و حائز اهمیت این است که اختراع موبایل دوربین دار در اتاق انتظار یک بیمارستان به فکر فیلیپ کان رسید. زمانی که همسر آقای کان برای وضع حمل به بیمارستان منتقل شد و گذراندن ساعات زایمان چیزی در حدود ۱۸ ساعت به طول انجامید در این زمان کان مشغول دلداری دادن همسرش بود. سپس در اتاق انتظار نشست. در این زمان لپ تاپ و موبایل و دوربین همراه آقای کان بود. با دیدن تمامی این تجهیزات در کنار یکدیگر برای اشتراک گذاشتن عکس‌ها و تصاویر به فکر ساختن یک موبایل افتاد که بتواند تمامی این کار‌ها را با هم انجام دهد. در نهایت این اقدام وی منجر به اختراع موبایل دوربین دار شد.

فرانسوی ‌ها بیشتر از سایر مردم جهان می ‌خوابند!

مردم کشور فرانسه در مقایسه با بسیاری از کشور‌های توسعه یافته زمان بیشتری را می‌خوابند. در واقع بر اساس آمار ثبت شده به واسطه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، میانگین خواب مردم فرانسه حدود ۸ الی 8:30 ساعت در روز است. در حقیقت بسیاری از افراد بر این باورند که کشور فرانسه یکی از‌ ایده‌آل‌ترین مکان‌ها برای زندگی است به همین دلیل سرانه خواب افراد فرانسوی بیشتر از سایر افراد دیگر است.

مردمان فرانسه

 

طولانی ‌ترین رمان تاریخ، فرانسوی است

نویسنده فرانسوی به نام مارسل پروست رکورد دار نویسنده طولانی‌ترین رمان تاریخ در کشور فرانسه شناخته می‌شود. رمانی که به دست مارسل پروست نوشته شده تحت عنوان در جست‌وجوی زمان از دست رفته است. این رمان دارای ۳۰۰۰ صفحه و ۱۳ جلد است. این رمان داستان مردی را روایت می‌کند که در حال کشف معنای واقعی زندگی است. این نویسنده در سال‌های آخر زندگی خود به ندرت از اتاق خواب خود بیرون می‌رفت. در حال حاضر این رمان در ایران با ترجمه مهدی سحابی وجود دارد.

رای بیشترین تعداد سیاستمداران زن

کشور فرانسه دارای زنان قدرتمند سیاستمدار زیادی است. برای مثال مارین لوپن از زنان فرانسوی، جز قدرتمندترین زنان سیاستمدار دنیا است. این شخص به عنوان رهبر حزب سیاسی جبهه ملی فرانسه شناخته می‌شود و در کنگره‌شان در لیون به عنوان یکی از افراد برجسته حضور دارد. لازم به ذکر است رای بیشترین تعداد سیاستمداران زن در کشور فرانسه باعث قدرت گرفتن و مسئامات‌پذیری زنان این کشور شده است.

ممنوعیت مصرف سیب زمینی

با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه، سیب زمینی بوده اما جالب است بدانید که در کشور فرانسه و در یک برهه‌ای از زمان سیب زمینی مصرف نمی‌شد و حتی مصرف آن پیگرد قانونی داشت. با توجه به اینکه سیب زمینی یکی از مهم‌ترین غذا‌های امپراتوری اینکا بود زمانی که اسپانیا در قرن شانزدهم موفق شد تا امپراتوری اینکا را فتح کند پس از آن گاو را به اسپانیا بردند اما در آن زمان سبزیجات زیادی برای سیر کردن گاو‌ها وجود نداشت.

سیب زمینی فرانسه

بنابراین کشاورزان اسپانیایی در زمین‌های کوچک اقدام به کاشت سیب زمینی کردند تا بتوانند به عنوان خوراک دام از آن‌ها استفاده نمایند. بر اثر گذشت زمان سیب زمینی به سایر کشور‌های اروپایی گسترش پیدا کرد اما جالب اینجاست که اکثر کشور‌های اروپایی تصور خوبی از این ماده خوراکی نداشتند. حتی بسیاری از مردم کشور‌های اروپایی بر این باور بودند که مصرف سیب زمینی باعث نادانی و عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها است.

این باور به قدری در ذهن افراد رسوخ کرده بود که حتی افراد فقیر و گرسنه نیز از خوردن سیب زمینی می‌ترسیدند. این موضوع باعث شد تا مصرف سیب زمینی در کشور فرانسه و همچنین رشد و پرورش آن ممنوع گردد. سرانجام شخصی به نام آگوست پارمن تیر که یک افسر ارتش بود یک مقاله در رابطه با مزایای سیب زمینی و انواع مواد مغذی در آن نوشت. در نهایت در سال ۱۸۷۲ ممنوعیت منع مصرف سیب زمینی در کشور فرانسه برداشته شد. محبوبیت سیب زمینی پس از آن محبوبیت بسیار بالایی گرفت و حتی به عنوان یک غذای قاچاق به دیگر کشور‌های جهان منتقل می‌شد در حال حاضر سیب زمینی یکی از مواد غذایی اصلی به حساب می‌آید.

خروس، سمبل فرانسه

در زمان‌های گذشته کشور فرانسه جزئی از سرزمین گل بود. در آن زمان به مردم فرانسه گولوآ می‌گفتند، که در زبان لاتین به معنی خروس است. به همین دلیل رومی‌ها در زمان فتح کشور فرانسه برای تمسخر کردن مردم این کشور به آن‌ها خروس می‌گفتند. اما جالب اینجاست که از آن زمان به بعد کلمه خروس بسیار ماندگار شد و از آن دوران به بعد مردم فرانسه خصوصیات خروس را نظیر مبارز، شجاعت و مستقل بودن به خود نسبت می‌دادند.

خروس سمبل فرانسه

ناپلئون تلاش بسیاری کرد تا بتواند به جای نماد خروس نماد عقاب را به عنوان سمبل کشور فرانسه قرار دهد. به طور کلی نماد خروس به صورت رسمی نماد کشور فرانسه نشد اما در خیلی از جا‌ها از نماد خروس استفاده می‌شود. به عنوان مثال بر روی لباس تیم ملی فوتبال و همچنین بر روی لباس تیم ملی راگبی کشور فرانسه این نماد کاملاً مشخص است. همچنین بر روی بنا‌های کشته شدگان جنگ و بر روی ناقوس کلیسا‌های این کشور نماد خروس به چشم می‌خورد.

غذا‌های عجیب فرانسه!

کشور فرانسه با دارا بودن بسیاری از غذا‌های مشهور به غذا‌های عجیب نیز شهرت دارد. به عنوان مثال حلزون و پای قورباغه از غذا‌های عجیب فرانسوی است. در نگاه اول به این غذا شاید احساس کنید که طعم لاستیکی خواهد داشت اما این غذا را با کره خامه‌ای، جعفری تازه و سیر طبخ می‌کنند. شاید عجیب باشد اما این غذا یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های کشور فرانسه به حساب می‌آید.

از غذا‌های بسیار بحث برانگیز کشور فرانسه غذایی به نام ریس دوو است. این غذا در حقیقت نان شیرینی بوده اما در صورتی که در یک رستوران با کیفیت طبخ شود طعم منحصربه‌فردی خواهد داشت. این غذا به صورت آب پز تهیه می‌شود و با سس کره و نان سرخ شده سرو می‌شود. یکی دیگر از غذا‌های عجیب کشور فرانسه غذایی است به نام استیک تاتار که گوشت آن به صورت خام مصرف می‌شود.

غذاهای عجیب فرانسه

استیک تاتار به عنوان یک غذای سنتی در کشور فرانسه شناخته می‌شود که محتویات آن گوشت چرخ کرده خام با پیاز خرد شده و سس مخصوص و یک تخم مرغ خام است، ادویه‌هایی مانند نمک و فلفل به عنوان تکمیل‌کننده طعم غذا هستند. یکی دیگر از غذا‌های چالش برانگیز کشور فرانسه توتیای دریایی نام دارد در واقع این توتیای دریایی همان خارپشت‌های دریایی هستند که به دلیل تیغه‌های بسیار تیز استفاده از آن مقداری سخت است.

شما باید گوشت داخلی این غذای فرانسوی را میل کنید به همین دلیل در وهله اول نیاز است تا از شر تیغه‌های آن خلاص شوید. پیشنهاد می‌شود تا در یک رستوران مجهز و با کیفیت این غذا را میل کنید تا تجهیزات و مهارت‌های لازم را برای سرو این غذا داشته باشند.

فقط یک تابلو ایست در کل شهر پاریس قرار دارد!

یکی از عجایب بسیار جالب در رابطه با کشور فرانسه این است که در شهر پاریس فقط یک تابلو ‌ایست وجود دارد. این تابلو ‌ایست در خروجی یک شرکت بزرگ قرار گرفته است. در شهر پاریس در هیچ چهارراهی خودرو‌ها توقف نخواهند داشت. در واقع در این کشور حق تقدم با خودرو‌هایی است که در سمت راست قرار دارند. نکته جالب و حائز اهمیت این است که تابلوهای ‌ایست از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۴ از سطح شهر جمع‌آوری شدند. در واقع به منظور جلوگیری از مشکلات ترافیکی در این شهر تنها از یک تابلوی ‌ایست مربوط به ساختمان کمپانی استفاده شده است. طبق آمار راهنمایی و رانندگی تابلوی ورود ممنوع بیشترین تابلویی است که در این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نان باگت را برعکس روی میز نگذارید!

بسیاری از حقایق جالب و شگفت‌انگیز در رابطه با کشور فرانسه ریشه در باور‌ها و داستان‌های این کشور دارد. یکی از باور‌های خرافی مردم فرانسه این است که نباید به هیچ عنوان نان باگت را به صورت برعکس بر روی میز قرار داد چرا که این کار باعث به وجود آمدن بدشانسی می‌شود. موضوعات این چنینی باعث شده تا بسیاری از گردشگران خارجی از حقایق کشور فرانسه شوکه شوند.

نون باگت

 

حقایق کوتاه و جالب از فرانسه

یکی از جذابیت‌های زبان فرانسوی این است که واژهsalut  به معنی سلام و همچنین خداحافظی است، در واقع این واژه در شرایط خاص، معنی آن تغییر پیدا می‌کند. از دیگر حقایق کشور فرانسه پل قدیمی این کشور است که به آن پل نو می‌گویند. فرانسوی‌ها در سال حدود ۳۰ هزار تن حلزون می‌خورند. شلوغ‌ترین ‌ایستگاه راه آهن در کل اروپا راه آهن پاریس است. بزرگ‌ترین مسابقه دوچرخه سواری در کشور فرانسه برگزار می‌شود.

کلام پایانی

حقایق جالب بسیار منحصربه‌فردی در کشور فرانسه وجود دارد که با شنیدن این حقایق شگفت‌زده خواهید شد. به عنوان مثال در تمامی سطح شهر پاریس تنها یک تابلوی‌ ایست وجود دارد یا غذا‌های عجیب فرانسوی که حتی تصور نمی‌کنید که این غذا‌ها قابل خوردن باشند، اما غذا‌های محبوب و همچنین سنتی کشور فرانسه هستند. زمانی که متوجه می‌شوید یکی از پادشاهان کشور فرانسه تنها بیست دقیقه روی تخت سلطنت نشست، شاید در وهله اول برای شما مثل یک لطیفه باشد اما این‌ها حقایق و واقعیت‌های کشور فرانسه است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر