جمعیت مالزی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/07
بازدید: 5920
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا کشور مالزی بوده که پایتخت این کشور کوالالامپور است که این کشور به دلیل داشتن سواحل متنوع و متعدد یکی از جاذبه‌های گردشگری پر بازدید کننده محسوب می‌شود. سواحل کشور مالزی بیشتر برای ورزش غواصی شناخته شده همچنین این کشور دارای جنگل‌های انبوه و سرسبز بسیاری است که باعث زیبایی هرچند بیشتر این مکان شده است. از این رو کشور مالزی افرادی که علاقه‌مند به طبیعت گردی هستند را جذب خود می‌کند. برج‌های بسیار بلند و رستوران‌های متنوع و مشهور نیز دلیلی برای جذب بسیاری از گردشگران شده است و دانستن جمعیت مالزی نیز سوال بسیاری از گردشگران است.

جمعیت مالزی

بررسی جمعیت مالزی

یکی از مواردی که افراد در هنگام مهاجرت به مالزی توجه بسیار ویژه‌ای به آن دارند در نظر گرفتن جمعیت مالزی است. باید گفت که جمعیت مالزی تشکیل شده از نژادهای متعددی است. از نظر سیاسی جمعیت غالب آنجا مالایایی‌ها هستند و گروه‌های بومی که به غیر از مالایایی‌ها باشند بیشتر از نصف جمعیت ایالت ساواراک و در حدود 66 درصد از مردم ساباه را تشکیل می‌دهد.

کشور مالزی از نظر مساحت شست و هفتمین کشور بزرگ در جهان شناخته شده به همین دلیل جمعیت مالزی نیز بسیار قابل چشم‌گیر است. در کشور مالزی شهرهای بسیار بزرگ  وجود دارند که بزرگ‌ترین شهر آن کوتا بهارو عنوان شده و 1459 میلیون جمعیت این کشور را به خودش اختصاص می‌دهد. دومین شهر پر جمعیت کشور مالزی شهر کوالالامپور شناخته شده که جمعیت آن 1453 میلیون نفر است و از نظر جمعیت تفاوت بسیار کمی با اولین شهر پر جمعیت مالزی دارد. امروزه کشور مالزی 32486814 نفر جمعیت دارد و این آمار بر اساس آخرین داده‌های رسمی به ثبت رسیده است.

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

تغییر سالانه جمعیت کشور مالزی

جمعیت هر کشور با توجه به تعداد مهاجران که به آن کشور مهاجرت می‌کنند هر ساله تغییر خواهد کرد و جمعیت مالزی نیز هر ساله بر اساس همین موضوع تغییر می‌یابد. جمعیت کشور مالزی در ابتدای سال 2022، 32276078 نفر اعلام شد اما طبق اطلاعات سازمان ملل در نیمه سال 2022 در حدود 32365999 نفر افزایش یافت. با توجه به این آمار رسیده شده و اگر مهاجرت‌های خارجی از این کشور صورت نگیرد کشور مالزی 0.42% جمعیت کل جهان را شامل می‌شود. کشور مالزی جایگاه 45 از نظر جمعیت را در جهان دارد و میانگین سن افراد در کشور مالزی 30.3 اعلام شده، در جدول زیر سعی داریم که تغییر سالانه جمعیت کشور مالزی را برای شما شرح دهیم.

 

رتبه جهانی کشور مالزی

جمعیت شهری کشور مالزی

تعداد مهاجران به کشور مالزی

درصد تغییرات سالانه

جمعیت کشور مالزی

سال

45

25361963

50000

1.30%

32276078

2022

44

24862312

50000

1.34%

31949777

2020

44

24363730

50000

1.36%

31528033

2018

44

23859450

50000

1.37%

31104646

2017

44

23340549

50000

1.37%

30684654

2016

44

22800563

50000

1.42%

30270962

2015

44

19934949

152376

1.89%

28208035

2010

درباره کشور مالزی

اگر بخواهیم توضیحی درباره کشور مالزی ارائه دهیم باید گفت مالزی جزو مدرن‌ترین و نوپاترین کشور‌های جنوب شرق آسیا شناخته شده است. این شبه جزیره مالایی در مدت طولانی یک جایگاه مهم در مسیر کشور ‌چین و بخش قابل توجهی از خاورمیانه را تشکیل داده بود. نقشه اولیه کشور مالزی به عنوان شبه جزیره طلایی تنگه مالاکا و خلیج ساباریکوس نام برده شده است. در قرن دهم میلادی اولین پادشاهی کشور مالزی بر بنادر شهرهای ساحلی ایجاد شد و بر شهرهای ساحلی مانند لنگ کاسوکا، لمبابوجانگ، کداح، برآس و گانگانگارا حکومت می‌کرد. تاریخ نویسان بر این باورند که شهرهای نام برده شده در گذشته جزئی از کشورهای هند یا بودائی بوده‌اند. پایتخت کشور مالزی به کوچک بیچاره در بین افراد معروف شده و بهترین فصل برای بازدید از این مکان بسیار خاص فصل بهار شناخته شده پس بهتر است تعطیلات نوروز خود را در کوالالامپور بگذرانید.

جمعیت مردم مالزی

 کشور مالزی متشکل از 13 ایالت مختلف و 3 سرزمین فدرال است و کشور مالزی مساحت 330 هزار و 803 کلیومترمربع را در بر دارد. در کشور مالزی استاندار هر استان اصطلاحاً شاه نامیده می‌شود و یک ویژگی دیگر که این کشور را کمی متمایز ساخته وجود دریای جنوبی چین که باعث تشکیل این کشور به دو بخش مجزا است. شبه جزیره مالزی در بخش شمالی خود با کشور تایلند و از بخش مرز دریایی با سنگاپور، ویتنام و اندونزی همسایگی دارد. این شبیه جزیره در بخش شرقی نیز  همسایه برونئی و اندونزییست و دارای مزر آبی با کشور‌های فیلیپین و ویتنام نیز است.

 همچنین مالزی یک کشور بسیار قدرتمند در زمینه‌های مختلف نظیر صنعت نیز شناخته شده و در ماهیگیری و جنگل داری نقش بسیار چشمگیری دارد. پایتخت کشور مالزی که کوالالامپور است در بین کوهستان هاست بوده و بهترین انتخاب برای گذراندن اوقات فراغت است و همچنین می‌تواند بهترین گزینه برای تحصیل نیز باشد. یک نکته قابل توجه درباره کشور مالزی بودن این کشور در رتبه سوم صنعت جهان است.

مالزی - از دین و مذهب تا آب و هوا کشور مالزی 

شرایط پیدا کردن کار و جمعیت مالزی

شرایط عمومی درباره شرایط پیدا کردن کار و جمعیت مالزی این است که باید شما حتما یک قرارداد از طرف یک کارفرما مالایایی داشته باشید و در غیر این صورت اگر به صورت غیر قانونی در کشور مالزی مشغول به کار باشید دولت پنج سال زندان برای آن فرد در نظر می‌گیرد. همچنین به غیر از زندانی شدن فرد کارفرما نیز او را حدود 1000 رینگ جریمه خواهد کرد. اولویت کارفرماها در کشور مالزی استخدام کردن نیرو‌های خارجی و ماهر با هر سنی و سالی است و در کشور مالزی هر ساله تعداد زیادی نیروی خارجی با توجه به مهارت‌هایشان استخدام می‌شوند.

شرایط پیدا کردن کار در مالزی

 در کشور مالزی ساعت کاری برای هر فرد 8 ساعت در روز است و فرد استخدام شده می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر را مشغول به کار باشد. همچنین روزهای کاری در کشور مالزی 6 روز است و در طی هر سال معمولا 12 روز به تعطیلات رسمی اختصاص دارد. یکی از دلایلی که باعث مهاجرت افراد زیادی به کشور مالزی شده و همچنین جمعیت مالزی را افزایش داده نرخ بیکاری پایین در این کشور نام برده شده است. برای اشاره به مشاغل مورد نیاز در کشور مالزی، می‌توان به تجهیزات پزشکی، پتروشیمی، مدیر فروش، هوا فضا، برق، مخابرات، مهندس آی تی و مدیریت بانکداری اشاره نمود. افرادی که مهارت لازم در چنین زمینه‌هایی دارند می‌توانند از طریق تحصیلات یا کار اقدام این کشور را بگیرند و مقیم خانه دوم مالزی شوند. برای مهاجرت به کشور مالزی پیشنهاد این است که اطلاعات به‌روز و دقیق مهاجرت را به دست آورید و سپس اقدام کنید.

فرهنگ مردم مالزی

در کشور مالزی شما شاهد فرهنگ‌های متنوعی خواهید بود نخستین افراد ساکن کشور مالزی قبایل بومی بوده‌اند که هنوز هم در این کشور چنین افرادی دیده می‌شوند. با توجه به اینکه کشور مالزی با کشورهای هند و چین همسایگی دارد فرهنگ مردم مالزی تاثیرا زیادی از این کشورها هم گرفته است. با مهاجرت‌هایی که از کشورهای همسایه به کشور مالزی صورت گرفته است فرهنگ این دو کشور در مالزی گسترش یافت. اما فرهنگ‌های دیگری نیز بر فرهنگ مردم مالزی تاثیر گذار بوده که عبارتند از انگلیسی، فارسی و عربی. از گذشته‌های دور هنر وموسیقی در بین جمعیت مالزی رواج داشته و قدمت هنر مالایی به دوره سلطان‌های مالایی باز می‌گردد.

شهرهای دیدنی مالزی - شهرهایی که باید حتما ببینیشون

 برای اشاره به هنرهای سنتی نیز می‌توان به بافندگی، حکاکی و نقره کاری اشاره کرد و اکثر جمعیت مالزی به نمایش‌های عروسکی علاقه‌مند هستند. هنر معماری در کشور مالزی تحت تاثیر فرهنگ‌های مختلف قرار گرفته و برای نام بردن از سازه‌های مدرن این کشور می‌توانیم به برج‌های دوقلو پتروناس اشاره کنیم.

هزینه زندگی در مالزی

در کشور مالزی هزینه زندگی به منطقه‌ای که در آن اقامت می‌کنید و نوع زندگی شما بستگی دارد اما اگر بخواهیم کلی به آن اشاره کنیم هزینه زندگی در مالزی ارزان است. همانند اقامت در هر کشوری اقامت در کشور مالزی هم از مزایا و معایبی برخوردار بوده که در این قسمت به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

یکی از مزیت‌‌های زندگی در مالزی نسبت به سایر کشورهای آسیایی این است که هزینه زندگی در مالزی ارزان بوده به طوری که هزینه زندگی برای افراد مجرد 4241 رینگیت و برای یک خانواده چهار نفره 9359 رینگیت است. این یک مزیت بسیار بزرگ به حساب می‌آید و باعث رشد هرروزه جمعیت مالزی شده است. هر فردی که در کشور مالزی زندگی می‌کند می‌تواند برای اقوام درجه یک خود که بالای 65 سال داشته باشند نیز ویزای همراه بگیرد. برای اشاره به معایب زندگی در کشور مالزی هم می‌توان به مشکلات سیاسی در این کشور اشاره کنیم.

هزینه زندگی در مالزی

سخن پایانی

در قاره آسیا مناطق  گردشگری بسیار زیادی برای توریست‌ها وجود دارد که یکی از برجسته‌ترین نقاط گردشگری این قاره، مالزی محسوب می‌شود. کشور مالزی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است همچنین مناطق طبیعی و بکر فراوان این کشور نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. برای انتخاب یک مکان مناسب برای گذراندن تفریح مالزی یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی است. اما ناگفته نماند با وجود جمعیت مالزی و ورود سالانه افراد برای اقامت در این کشور، قوانین بسیار زیادی و سختی بر کشور مالزی حاکم است. افرادی که از قوانین این کشور سرپیچی کنند با برخوردی جدی از سمت پلیس روبه‌رو خواهند شد.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر