فاصله تهران تا چابهار

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/22
بازدید: 17016
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا دوست دارید شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی ایران را یکجا با هم ببینید؟ اگر پاسختان مثبت است به چابهار سفر کنید. بندر اقیانوسی چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان، یکی از بنادر مهم کشور است که در منطقه آزاد قرار دارد. جدا از اهمیت استراتژیک، این منطقه دارای طبیعتی فوق‌العاده زیباست. خاک قرمز و مریخی، دریاچه صورتی، جنگل حرا، درخت انجیر معابد، مرجان‌های قرمز  و... همه و همه باعث شده تا این بندر زیباتر به نظر برسد و سفر به این بندر را به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای عمرتان تبدیل کند. برای رفتن به چابهار باید فاصله تهران تا چابهار را بررسی کنید. در این مقاله از لحظه آخر قرار است این مساله را بررسی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

فاصله تهران تا چابهار

فاصله تهران تا چابهار چند کیلومتر است؟

مسافت تهران تا چابهار چیزی نزدیک به 1815 کیلومتر است. برای سفر به چابهار از تهران باید از شهرهای دیدنی و جذاب قم، کرمان، اصفهان، یزد و بم عبور کنید. البته که همه این شهرها به نوبه خود یکی از دیگری جذاب‌تر و زیباتر هستند. در طی مسیر می‌توانید با توقف در هر شهری علاوه‌بر استراحت به دیدن از شهرها و لذت بردن از مسیر بپردازید. طی کردن این راه طولانی بدون شک برایتان جذاب و دیدنی خواهد بود. سفر شما در واقع از شمال کشور شروع می‌شود؛ با گذر از مرکزی‌ترین شهر و استان‌ها به جنوب شرق ایران، بندر چابهار می‌رسید. بندری که در کناره‌های دریای عمان و اقیانوس هند واقع شده و پر از جاذبه‌های طبیعی گردشگری است.

منطقه آزاد چابهار -همه چیز در رابطه با چابهار

فاصله تهران تا چابهار چند ساعت است؟

فاصله زمانی تهران تا چابهار حدود 19 ساعت و 30 دقیقه است. البته این زمان بسته به انتخاب نوع سفر تغییر می‌کند. اگر شما در طول سفر در هر شهری برای خرید و گشت و گذار توقف داشته باشید، زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد صرف خواهید کرد.

چگونه از تهران به چابهار برویم؟

برای سفر از تهران به بندر چابهار، راه‌های مختلفی از جمله؛ استفاده از مسیر ریلی، هوایی، زمینی (اتوبوس و خودروی شخصی) وجود دارد. انتخاب هرکدام از روش‌ها مزیت‌های خاص خود را دارند. شما باید براساس نیاز و بودجه خود یکی از بهترین روش‌ها را نتخاب کنید. 

چابهار

فاصله تهران تا چابهار با قطار

درحال حاضر از تهران به چابهار مسیر ریلی مستقیمی وجود ندارد. اگر اصرار دارید با قطار این مسافرت را انجام دهید؛ برای سفر ریلی دو راه وجود دارد:

  • ابتدا با ناوگان حمل و نقل ریلی به بندرعباس بروید، سپس با اتوبوس خود را به چابهار برسانید.
  • با قطار به سمت شهرهای کرمان یا زاهدان حرکت کرده سپس با اتوبوس به چابهار بروید.

در هر صورت مجبور به تهیه دو بلیط یکی قطار و یکی اتوبوس هستید. البته چند وقتی است که مسیر ریلی سیستان هم احداث شده که به خاطر آن سفر شما با قطار به چابهار خیلی راحت‌تر پیش می‌رود. زمانی که سوار قطار سیستان شدید، تنها کافیست چند ایستگاه قبل از رسیدن به بندر اقیانوسی پیاده شوید و از آنجا با ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی به چابهار برسید. فاصله زمانی تهران تا چابهار با قطار حدود 19 ساعت است.

سفر به چهار بهار ایران

فاصله تهران تا چابهار با اتوبوس

یکی از ارزان‌ترین روش‌های ممکن برای سفر به چابهار، استفاده از اتوبوس است. از آنجایی که شما جز هزینه بلیط مجبور به پرداخت هزینه بنزین و استهلاک ماشین نیستید، پس این نوع مسافرت برای شما خیلی بهتر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. استفاده از اتوبوس برای سفر به چابهار کمی طولانی‌تر از مسافرت با قطار و هواپیما و شاید خودرو شخصی باشد؛ اما به دیدن و لذت بردن از زیبایی‌های مسیر پیش رو می‌ارزد. همه روزه اتوبوس‌ها از ترمینال جنوب، تهران را به مقصد چابهار ترک می‌کنند. فاصله تهران تا چابهار با اتوبوس چیزی حدود 23 ساعت است.

رفتن به چابهار

فاصله تهران تا چابهار با هواپیما

سفر با هواپیما خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از هر روش دیگری است. تنها با صرف زمانی یک ساعته در یک پرواز مستقیم و زمانی 3 ساعته با پروازی غیرمستقیم، به فرودگاه کنارک چابهار خواهید رسید. البته توجه داشته باشید که سفر با هواپیما گران‌تر از باقی روش‌ها است. اگر به سفر هوایی علاقه دارید؛ ولی به علت گرانی بلیط نمی‌توانید یک سفر عالی را تجربه کنید، بهتر است با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای سفر خود از پروازهای چارتری استفاده کنید. این گونه هم یک سفر ارزان خواهید داشت، هم یک تجربه عالی سفر هوایی کسب خواهید کرد.

فاصله تهران تا چابهار با خودرو شخصی

سفر با خودرو شخصی گاه هزینه‌برترین نوع مسافرت با توجه به مسافت خواهد بود. از آنجایی که مسافت زمانی تهران تا چابهار حدود 20 ساعت است، بدون شک سفری سخت و پرهزینه پیش رویتان خواهد بود. علاوه‌بر هزینه زیاد، گرمای هوا هم طاقت‌فرسا است. برای شروع سفر از تهران به سمت چابهار، باید وارد اتوبان خلیج فارس شوید، سپس از شهرهای قم، کاشان، نایین، یزد، رفسنجان، کرمان و بم عبور خواهید کرد. بعد از رسیدن به استان سیستان و بلوچستان باید با توجه به تابلوهای راهنما به سمت بندر اقیانوسی حرکت کنید. برای اینکه سفری خسته کننده نداشته باشید، بهتر است در طول مسیر توقف کنید و از زیبایی‌های راه لذت ببرید.

جاهای دیدنی چابهار - طبیعت، تاریخ و سواحل شگفت انگیز!

جاذبه های مسیر تهران تا چابهار

مسیر تهران به چابهار با توجه به شهرهایی که محل عبور و بین راه هستند، جاذبه‌های زیادی دارد. در ابتدای سفر بعد از خارج شدن از تهران، مجتمع رفاهی مهر و ماه با تمامی تجهیزات و امکانات خدماتی آماده پذیرایی از مسافران محترم است. در ادامه نیز:

بازدید مردم از چابهار

اولین مسیر، قم

شهری زیارتی با سوغاتی خوشمزه به نام سوهان، می‌توانید قبل از ادامه مسیر زیارتی کوتاه در حرم حضرت معصومه (س) داشته باشید و بعد از خرید سوهان، شهر قم را به مقصد کاشان ترک کنید.

اردستان، معدن ارده ناب

بعد از ترک قم و گذر از کاشان، حدود 5 ساعت بعد وارد اردستان خواهید شد. همانطور که از اسم شهر پیداست، اینجا معدن ارده ناب و اصل است. می‌توانید ارده را به عنوان سوغات شهر اردستان خریداری کرده و به عنوان عصرانه یا صبحانه نوش جان کنید.

کوه های مریخی چابهار - با کلیک بر روی لینک می توانید با یکی دیگر از شگفتی های بندر چابهار آشنا شوید.

میبد، شهری با غذاهای اصیل ایران

بعد از شهر نایین به میبد شهر زیلو خواهید رسید. در کل 7 ساعت از قم تا میبد رانندگی می‌کنید. برای نهار رستوران شاه عباسی که در کاروانسرا شاه عباس قرار دارد، یک پیشنهاد بی‌نظیر است. این رستوران دارای یک بافت تاریخی و سنتی است و انواع غذاهای اصیل ایرانی و محلی میبد را در منوی آن می‌توانید پیدا کنید. از آنجایی که میبد شهری با قدمت تاریخی است، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی برای مسافران دارد. علاوه‌بر کاروانسرای شاه عباس، یخچال تاریخی میبد هم می‌تواند مکانی جذاب برای علاقه‌مندان قلمداد شود.

میبد

شهر ماهان، شهری مملو از هتل های قدیمی

بعد از خروج از میبد و گذر از یزد و کرمان رفسنجان، وارد شهر زیبای ماهان خواهید شد. این شهر پر از هتل‌های سنتی است. برای گذراندن شب هتل سنتی ایوان می‌تواند یک پیشنهاد عالی باشد. این هتل با قیمتی مناسب، غذاهای خوشمزه و البته پرسنلی خوش برخورد، پذیرای مسافران گرامی است. برای دیدن از دیگر جاذبه‌های شهر ماهان، باغ شازده و آرامگاه شاه نعمت الله هستند.

منطقه آزاد چابهار -همه چیز در رابطه با چابهار

بم، شهر تاریخی ارگ ها

بعد از خروج از شهر ماهان مسیر خود را بدون وقفه به سمت بم ادامه دهید؛ زیرا مسیر کوتاه و گرم است. بعد از رسیدن به بم توقفی کنید و به ارگ تاریخی بم سری بزنید. بعد از گذر از بم وارد استان سیستان و بلوچستان، شهر رنگ‌ها خواهید شد. از این جای مسیر به بعد مردان و زنان با لباس‌های محلی زیبا و رنگ‌های شاد زینت بخش خیابان‌های شهر شده و چشم هر بیننده‌ای را معطوف خود می‌کنند. بعد از گذر از سیستان و ایرانشهر، با حدود 60 کیلومتر رانندگی وارد تنها بندر اقیانوسی ایران چابهار زیبا خواهید شد.

از پایتخت تا سواحل جنوبی

چابهار بهترین بندر ایران است. در این بندر جاذبه‌های گردشگری متفاوت و جذاب می‌توانید پیدا کنید. خلیج گواتر و دریاچه صورتی، تا کوه‌های مریخی همگی از دیدنی‌هایی است که شما را مجبور به ماندن چند روزه در این بندر می‌کند و به همین دلیل هم افراد زیادی در طول سال این مقصد برای سفر انتخاب می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و تصمیم گرفته‌اید سفرتان را از پایتخت شروع کنید؛ در این مطلب درباره فاصله بین تهران تا چابهار و جاذبه‌هایی که می‌توانید در طول این مسیر ببینید، صحببت کردیم. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید. 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر