فاصله تفلیس تا باتومی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 9434
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

گرجستان به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان و طبیعت سرسبز، سالانه میزبان جهانگردان زیادی از کشورهای متعدد است. به دلیل نزدیکی با ایران، ایرانیان زیادی در طی سال برای گردش و تفریح، به این کشور زیبا مراجعه می‌کنند. تفلیس پایتخت گرجستان و باتومی دومین شهر مهم از نظر صنعت گردشگری در این کشور هستند؛ که با وجود داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، در برنامه بازدید اغلب گردشگران قرار می‌گیرند. بنابراین فاصله این دو شهر و راه‌های ارتباطی بین آن‌ها برای مسافران اهمیت زیادی دارد.

فاصله تفلیس تا باتومی چقدر است؟

سفری ارزان به کشوری اروپایی

 

فاصله تفلیس تا باتومی چقدر است؟

شهرهای تفلیس و باتومی، دو شهر پر رفت وآمد و پرطرفدار در گرجستان هستند و گردشگران فراوانی را به خود دیده‌اند. فاصله بین دو شهر که حدودا در دو سر متفاوت از گرجستان قرار دارند حدود ۳۸۰ کیلومتر بوده و چیزی نزدیک به ۵ الی ۶ ساعت، زمان بین دو شهر است.

راه‌های سفر از تفلیس به باتومی

راه‌های متفاوتی برای سفر از تفلیس به باتومی وجود دارد. استفاده از ماشین شخصی، تاکسی، قطار، اتوبوس، مینی‌بوس و یا هواپیما می‌توانند شما را در رفت‌ و آمد بین این دو شهر زیبا یاری کنند. عواملی مانند قیمت، وقت، زمان و راحتی وسیله نقلیه در انتخاب شما موثر خواهند بود

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

سفر از تفلیس به باتومی با تاکسی

برای سفرهای خانوادگی می‌توانید یک تاکسی کرایه کنید. یا با چند گردشگر غریبه هماهنگ کنید و کرایه تاکسی را بین خودتان تقسیم کنید؛ که در این صورت هزینه سفر شما مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. در سفر با تاکسی می‌توانید در مکان‌های متعدد مانند گوری، کوتایسی و متسختا توقف کنید و از زیبایی این اماکن لذت ببرید. برای کرایه تاکسی می‌توانید به ایستگاه دیدوب تفلیس بروید.

سفر از تفلیس به باتومی با قطار

استفاده از قطار راهی دیگر برای پیمودن مسیر بین تفلیس و باتومی است. سفر شما با قطار حدود ۵ ساعت طول می‌کشد که نسبت به استفاده از اتوبوس، زمان کمتری است. بلیط قطار را می‌توانید از ایستگاه میدان تفلیس یا به صورت اینترنتی تهیه کنید. در طول شبانه ‌روز فقط ۴ قطار مسیر تفلیس تا باتومی و بالعکس را طی می‌کنند؛ بنابراین حتما از قبل، ساعت حرکت قطار را چک کنید. بلیط قطار در دو نوع کلاس یک و کلاس دو وجود دارد. کلاس یک، صندلی‌های راحت‌تر و جمعیت کم‌تری داشته و امکان استفاده از اینترنت رایگان و تهیه میان‌ وعده و نوشیدنی در طی سفر با قطار برای سرنشینان وجود دارد.

همه چیز درباره باتومی - هر آن چیزی که باید در مورد باتومی گرجستان بدانید!

سفر از تفلیس به باتومی با قطار

ساعت حرکت

به طور معمول قطارها در ساعات ۶ و نیم صبح، ۸ صبح، ۱۰ و نیم صبح و ۵ و نیم بعدازظهر از تفلیس به سمت باتومی حرکت می‌کنند. ساعت حرکت قطار از باتومی به تفلیس نیز به طور معمول7:55، 14:20، 17:10 و 18 خواهد بود.

سفر از تفلیس به باتومی با اتوبوس

برای استفاده از مینی‌بوس‌ها یا به زبان گرجی" مارشروتکا"، باید به ایستگاه دیدوب تفلیس مراجعه کنید. برای دسترسی به ایستگاه دیدوب می‌توانید از تاکسی یا مترو استفاده کنید. اتوبوس‌های باتومی از ایستگاه اورتاچالا در قسمت جنوبی تفلیس به سمت باتومی حرکت می‌کنند. پیش از رسیدن به اورتاچالا، این اتوبوس‌ها در ایستگاه‌هایی در مرکز تفلیس نیز توقف کوتاهی دارند. بنابراین می‌توانید برای استفاده از آن‌ها در هتل‌های مرکز شهر اقامت کنید. استفاده از اتوبوس نسبت به مینی‌بوس‌ گزينه مناسب‌تری است. سفر با مینی‌بوس یا اتوبوس حدود ۶ ساعت به طول می‌انجامد. حین سفر می‌توانید از تلویزیون‌های قرار داده شده در پشت صندلی‌ها و اینترنت رایگان موجود در وسیله نقلیه استفاده کنید. تهیه بلیط اتوبوس به صورت حضوری از مراکز اتوبوسرانی تفلیس و یا به صورت آنلاین و غیر حضوری امکان‌ پذیر است.

جاهای دیدنی باتومی - معرفی جاذبه‌های گردشگری شهری ساحلی، با طبیعتی سرسبز و جذاب!

مسیر برگشت

مینی‌بوس‌های باتومی تفلیس از ایستگاهی در مجاورت ایستگاه قطار در مرکز باتومی، به سمت تفلیس حرکت می‌کنند. اتوبوس‌های این خط از پایانه اتوبوسرانی واقع در خیابان گوگول، باتومی را به مقصد تفلیس ترک می‌کنند.  

سفر از تفلیس به باتومی با ماشین شخصی

اگر علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و دیدن جاذبه‌های زیبای گرجستان در مسیر تفلیس به باتومی هستید؛ می‌توانید از امکان اجاره ماشین در گرجستان استفاده کنید. در این صورت با ماشین شخصی خود به باتومی می‌روید و در طی مسیر می‌توانید از جاذبه‌های زیبای بین شهری دیدن کنید. طول مسیر شما چیزی حدود ۳۸۰ کیلومتر خواهد بود. به‌ طور معمول با صرف زمانی حدود ۵ الی ۶ ساعت، به باتومی می‌رسید.

راهنمای سفر به تفلیس - راهنمای کامل و جامع سفر به پایتخت زیبای گرجستان

سفر از تفلیس به باتومی با ماشین شخصی

راهنمای سفر به باتومی - آشنایی با همه آن چیزی که باید در مورد باتومی بدانید!

 سفر از تفلیس به باتومی با هواپیما

سریع‌ترین گزینه برای رسیدن به باتومی از تفلیس و بالعکس، استفاده از هواپیما است. این سفر به طور معمول حدود ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد. این پروازها سه روز در هفته انجام می‌شوند. هواپیماها اغلب صبح‌ها تفلیس را ترک می‌کنند و بعدازظهرها از باتومی به سمت تفلیس حرکت می‌کنند. این پروازها عموما توسط شرکت هواپیمایی" جورجین ایرویز" انجام می‌شوند. به دلیل وضعیت مناسب جاده‌های گرجستان و فراهم بودن امکان سفر زمینی، سفر هوایی مورد استقبال زیادی قرار نمی‌گیرد.

فاصله تفلیس تا باتومی با اتوبوس بهتر است یا هواپیما؟

به دلیل وجود مناظر طبیعی بی‌نظیر و متعدد در طی مسیر تفلیس تا باتومی، سفر با اتوبوس را به شما توصیه می‌کنیم. تا بتوانید در طی مسیر از جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بکر دیدن کنید. با این حال اگر برای سفر عجله دارید؛ می‌توانید از سفر هوایی و هواپیما استفاده کنید.

فاصله تهران تا تفلیس

فاصله این دو شهر حدود ۱۱۱۵ کیلومتر است. با هواپیما حدود 1ساعت و 40 دقیقه و با اتوبوس حدود ۱۶ ساعت را در مسیر خواهید بود. در سفر زمینی مراحل زیر را طی می‌کنید.

  1. از تهران به تبریز می‌روید. (مسافتی حدود ۸۵۰ کیلومتر)
  2. به مرز بازرگان می‌رسید. (مسافتی حدود ۲۹۰ کیلومتر)
  3. بین مرز ترکیه و مرز ارمنستان یکی را انتخاب می‌کنید.

4. با انتخاب مرز ترکیه حدود ۳۸۰ کیلومتر را تا مرز واله طی می‌کنید. در این سفر از شهرهای قدیر، یوسف، دو بایزید، کارس و آرداهان و ترک گوزی گذر می‌کنید. همچنین می‌توانید به مرز سارپی با فاصله ۵۰۰ کیلومتری از مرز بازرگان مراجعه کنید. با انتخاب مرز ارمنستان از شهرهای دلیجان، مغری، ایروان، گریس، ساداخلو و مارنه اولی عبور می‌کنید و سپس به تفلیس می‌رسید.

فاصله تهران تا تفلیس

فاصله تهران تا باتومی چقدر است؟  

 فاصله تهران تا باتومی حدود ۱۳۹۵ کیلومتر است. اگر بخواهید از تهران تا باتومی سفر کنید، زمان بندی متفاوتی بین انتخاب شما وجود دارد که چه وسیله نقلیه‌ای را انتخاب می‌کنید، با هواپیما حدود ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه و با اتوبوس حدود ۱۷ ساعت در مسیر خواهید بود.

فاصله تفلیس تا باتومی با قطار

همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، اگر بخواهید با قطار مسیر تفلیس تا باتومی را سفر کنید، زودتر از سفر با اتوبوس به باتومی می‌رسید. برای همین منظور نیز می توانید با تهیه بلیط از ایستگاه‌های میدان تفلیس برای این کار اقدام نمایید. از طرفی به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که در طول شبانه روز تنها 4 قطار برای انجام این سفر تعبیه شده است. پس از قبل نسبت به ساعت های حرکت این قطار مطلع شوید و سپس برای آن اقدام نمایید.

سخن پایانی

سفر به گرجستان و بازدید از شهرهای مشهور و پرطرفدار آن مانند تفلیس و باتومی، برای همگان تجربه‌ای به یاد ماندنی و هیجان ‌انگیز خواهد بود. در این مقاله لحظه آخر به بررسی نحوه رفت و آمد بین این دو شهر زیبا و معروف پرداختیم؛ تا شما با استفاده از این اطلاعات، بتوانید با یک بار سفر به این کشور، از هر دو شهر محبوب آن دیدن کنید. شما می‌توانید با توجه به علاقه و سلیقه خود، وسیله نقلیه مورد نظر را انتخاب کنید و سفری زیبا و دلنشین را در دفتر عمر خود ثبت کنید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. قاسم قاسم 1402/09/21
    0 نفر پسندیدند
    زیاد میشه هزینه ش حاجی. فاصله تفلیس تا باتومی پیادش چه قدره؟
  2. سام سام 1402/09/21
    0 نفر پسندیدند
    برای اینجور محتواهاتون مپ بذارین

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 104 کاربر