مهم ترین شهرهای تایلند

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 6781
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تایلند کشوری توریستی است که سواحل رویایی، موزه‌های متعدد، شهرهای زیبا، معابد تاریخی، بازارهای سنتی و غذاهای متنوع دارد. گردشگران این کشور از شکم گردی، تفریحات آبی و تماشای طبیعت زیبای تایلند لذت می‌برند. این کشور در بخش جنوب شرقی آسیا و در شبه جزیره هند و چین واقع شده و تقریبا 70 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت این کشور شهر بانکوک بوده و زبان آن‌ها نیز تایلندی است.

مهم ترین شهرهای تایلند

شهر بانکوک | Bangkok

بانکوک پایتخت تایلند، مهم‌ترین شهر این کشور بوده و مساحتی در حدود 6200 کیلومتر مربع دارد. جمعیت این شهر حدودا 10 میلیون نفر است و از دلایل شهرت آن می‌توان به وجود بیش از 400 معبد بودایی زیبا در این شهر اشاره کرد. شهر بانکوک جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که برای بازدید از آن‌ها باید مدت زمان زیادی را در این شهر اقامت داشته باشید. بانکوک در بین تایلندی‌ها به شهر فرشتگان معروف است.

شهر بانکوک سالانه میزبان تعداد بسیار زیادی گردشگر از سراسر جهان است. به همین علت سرمایه گذاری‌های زیادی در صنعت گردشگری در این شهر انجام شده و امکانات رفاهی و گردشگری فراوانی در شهر بانکوک ایجاد شده‌اند. این شهر مانند هر شهر مدرن دیگری در جهان دارای هتل‌های لوکس، آسمان خراش‌های زیبا و مدرن، مراکز خرید پیشرفته و مراکز تفریحی بی‌شمار است. بانکوک مرکز تجاری تایلند بوده و صنعت گردشگری نیز از مهم‌ترین منابع درآمد مردم این شهر است.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

از جمله تفریحات مورد علاقه گردشگران تایلند و به ویژه بانکوک، شکم گردی خواهد بود. غذاهای تایلندی بسیار متنوع بوده و طعم و عطر ویژه‌ای دارند. به همین علت گردشگران این کشور بخشی از زمان اقامت خود در تایلند را به امتحان کردن غذاهای متنوع و خوشمزه تایلندی اختصاص می‌دهند. این امر سبب شده تا شهر بانکوک به عنوان پایتخت و یکی از توریستی‌ترین شهرهای تایلند دارای رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعددی باشد که از رستوران‌های لوکس تا دکه‌های اغذیه فروشی کنار خیابان‌ها را دربرمی‌گیرد. غذاهای خیابانی بانکوک نیز در بین گردشگران این شهر بسیار محبوب‌اند.

شهر پوکت | Phuket

پوکت بهشتی در تایلند، مهم‌ترین مقصد گردشگری در کل آسیا و همچنین بزرگ‌ترین جزیره آسیاست. این شهر در بین ده جزیره برتر گردشگری آسیا قرار داشته و از بهترین سواحل کناره غربی آن می‌توان کارون و پاتونگ را نام برد. امروزه گردشگری یکی از اصلی‌ترین راه‌های درآمد مردم شهر پوکت است. البته این شهر در طی 500 سال اخیر از طریق استخراج قلع نیز توانسته درآمد زیادی را کسب کند.

پوکت را با نام مروارید دریای آندامان نیز می‌شناسند و جالب است بدانید نام پوکت به معنای کوه یا تپه بوده و از واژه‌ای مالزیایی گرفته شده است. علت این نامگذاری شکل شهر پوکت که از دور به شکل تپه به‌نظر می‌رسد. بیشتر این جزیره را جنگل‌ها تشکیل می‌دهند، به این خاطر شهر پوکت بسیار سرسبز بوده و طبیعت زیبا و بکری دارد. شغل بیشتر مردم شهر پوکت را صید میگو، صید مروارید، ماهیگیری و کشاورزی تشکیل می‌دهد. به علت شفاف بودن آب‌های این منطقه، غواصی از تفریحات مورد علاقه گردشگران شهر پوکت است.

شهر پوکت

شهر ساحلی پاتایا | Pattaya

پاتایا شهری ساحلی در کشور تایلند است که نقش مهم و حیاتی در اقتصاد این کشور بازی می‌کند. این شهر ساحلی از شهرهای توریستی تایلند نیز هست و به همین علت سرمایه گذاری‌های فراوانی در بخش گردشگری این شهر صورت گرفته است. صنعت توریسم از راه‌های اصلی درآمد مردم شهر ساحلی پاتایاست.

شهر پاتایا دو ساعت از شهر بانکوک فاصله داشته و جمعیتی در حدود 1 میلیون نفر دارد. این شهر از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری و توریستی در کشور تایلند بوده و بخاطر هتل‌های لوکس و سواحل زیبای خود مشهور شده است. سواحل سنترال رود از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر بوده و شلوغ‌ترین فصل گردشگری پاتایا نیز عید کریسمس و جشن سال نو میلادی است.

همه چیز درباره پاتایا - پاتایا شهر گناه یا شهر سفرهای به یادماندنی؟!

شهر کرابی | Krabi

شهر کرابی مرکز استان کرابی در کشور تایلند است. مساحت استان کرابی حدودا 4708 کیلومتر مربع بوده و جمعیتی بالغ بر 336 هزار نفر دارد. شهر کرابی در جنوب تایلند واقع شده و از توریستی‌ترین و بهترین شهرهای این کشور به‌شمار می‌رود. شهر کرابی فاصله کمی تا شهرهای Ban Ao Nam Mao، Ban Nong Thale و Railay Beach داشته و می‌توانید در سفر خود به کرابی، از این شهرهای زیبا و توریستی نیز بازدید کنید.

بهترین شهر تایلند برای سفر مجردی - چه شهرهایی از تایلند می‌تواند برای مسافرین مناسب باشد؟!

جزیره سامویی | Koh Samui

جزیره سامویی تایلند در خلیج و در سواحل شرقی این کشور قرار دارد. نام کامل این جزیره "کو سامویی" بوده و کو در زبان تایلندی به معنای جزیره بوده و سامویی نیز کلمه‌ای چینی به معنای بهشت امن است. سامویی با داشتن 228 کیلومتر مربع مساحت و همچنین بالغ بر 50 هزار نفر جمعیت از جزایر بزرگ محسوب می‌شود. جزیره سامویی به عقیده تاریخ‌دانان 15 قرن پیش برای اولین بار کشف شد. ماهیگیران اهل جنوب چین و شبه جزیره مالایی اولین نفراتی بودند که روی جزیره سامویی پا گذاشتند. این جزیره از اواسط قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت و تبدیل به مقصدی توریستی شد. اولین گردشگران جزیره سامویی در سال 1971 به این جزیره سفر کردند و پس از آن جزیره سامویی میزبان گردشگران زیادی شد.

جزیره سامویی

هواهین و چاآم تایلند | Hua Hin – Cha-am

هواهین و چاآم دو شهر ساحلی و زیبا در خلیج تایلند هستند که اقامتگاه‌های ساحلی معروفی دارند. بیشتر گردشگران این دو شهر را تازه عروس و دامادهایی تشکیل می‌دهند که برای سپری کردن ماه عسل خود به این دو شهر ساحلی زیبا در تایلند سفر می‌کنند. بازنشسته‌ها و خانواده‌ها نیز دو گروه پر جمعیت دیگر از گردشگران این دو شهر را تشکیل می‌دهند. مساحت هواهین و چاآم حدودا 839 کیلومتر مربع با جمعیتی بالغ بر 63 هزار نفر است. اقامتگاه‌های ساحلی هواهین و چاآم بسیار رویایی بوده و از مهمان‌خانه‌های کوچک تا هتل‌های لوکس را در بر می‌گیرند. همه این اقامتگاه‌ها چشم انداز زیبایی از دریا دارند.

از دیگر امکانات رفاهی این دو شهر ساحلی می‌توان به رستوران‌های دریایی متعدد اشاره کرد. سواحل این دو شهر نیز دارای امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی برای گردشگران هستند. از جمله تفریحاتی که در شهرهای هواهین و چاآم انجام می‌گردند می‌توان به گلف بازی در زمین‌های گلف مشهور این دو شهر، اسب سواری و تفریحات دریایی اشاره کرد.

آشنایی با کشور تایلند - همه چیز درباره کشور تایلند

شهر بان کئو | Ban Kao

شهر بان کئو از شهرهای مهم تایلند است که جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر دارد. این شهر فاصله کمی تا شهرهای Ban Ko Samrong، Kanchanaburi و Ban Klondo داشته ومی‌توان گفت رطوبت هوای شهر بان کئو بسیر زیاد است، به‌طوری که رطوبت هوا در این شهر گاهی به 72 درصد نیز می‌رسد.

شهر بان کئو

ایوتا در تایلند

ایوتا شهری تاریخی در کشور تایلند است که گذشته‌ای پرافتخار دارد. این شهر در سال 1700 عنوان بزرگ‌ترین شهر دنیا را داشته است. بخش عمده‌ای از ایوتا نابود شده و تنها مخروبه‌هایی از آن شکوه و عظمت باقی مانده است. سایت‌های باستانی ایوتا نظیر Wat Phu Khao Thong و Wat Phra Si Sanphet از سایت‌های پر بازدید و معروف باستانی هستند که گردشگران این شهر از آن‌ها بازدید می‌کنند. همچنین ایوتا دارای یک بازار شناور زیباست که در این بازار شناور می‌توانید قایق سواری کرده و خرید نمایید.

غذاهای تایلند - آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای کشور زیبا و توریستی تایلند

چیانگ مای تایلند

شهر چیانگ مای را قلب فرهنگ لانا می‌دانند. این شهر دارای بیش از 300 معبد خیره کننده و زیباست و آن را می‌توان شهر معابد دانست. شهر چیانگ مای سرزمین اصلی تایلند شمالی محسوب می‌شود و شهری مدرن است. از معروف‌ترین جاذبه‌های شهر چیانگ مای می‌توان معابد زیبای آن، Wat Phra Sing و موزه ملی چیانگ مای را نام برد.

شهر کانچانابوری تایلند

شهر کانچانابوری شهری در تایلند بوده که روی رودخانه‌های کوی یای و کوای نوای بنا شده است. این شهر شهرت خود را مدیون پل روی رودخانه کوای خواهد بود که در جنگ جهانی دوم عده زیادی را به کام مرگ کشاند. شهر کانچانابوری معابد و موزه‌های فراوانی دارد که گردشگران این شهر بازدید از آن‌ها را در برنامه خود قرار می‌دهند. همچنین این شهر دارای مناظر و طبیعت بکر و آبشارهایی با نام Sai Yok Noi است که گردشگران زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند. آبشارهای دیگری نیز با نام اراوان در نزدیکی پارک ملی اراوان قرار دارند که دیدن آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

معابد تایلند - زیباترین و معروف‌ترین معابد تایلند با معماری شگفت‌انگیز

شهر کانچانابوری تایلند

سورین در تایلند

سورین شهری کوچک در تایلند است که علی‌رغم ساحل‌ و جمعیت کم، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد. شهر سورین بیشتر شهرت خود را مدیون مراسمی به نام جشن سالانه فیل‌ها است. در این جشم سالانه، فیل‌ها به خیابان آمده و علاوه بر اجرای نمایش‌های گوناگون، به فوتبال بازی کردن می‌پردازند. این جشن در بین مردم تایلند و همچنین توریست‌های این کشور بسیار محبوب است.

فستیوال های تایلند - آشنایی با بهترین و مهیج‌ترین جشن‌های کشور فیل‌های سفید یا تایلند!

اوبون راتچاتانی در تایلند

ابوبون راتچاتانی نام شهری در تایلند است که در سرچشمه رودخانه مون قرار دارد. این شهر معابد بسیار زیبایی دارد که نظر بسیاری از گردشگران تایلند را به خود جلب می‌کنند. در ماه جولای جشنواره‌ای مشهور به نام جشنواره شمع برگزار می‌شود. در این جشنواره راهبان معابد که از سه ماه قبل به تمیز کردن و آماده سازی معابد خود مشغول بوده‌اند، شمع‌های غول پیکری را در پارک تانگ سی مانگ (Thung Si Muang) در مرکز شهر اوبون راتچاتانی قرار می‌دهند. در ماه اکتبر نیز جشنواره شمع دیگری وجود دارد که این بار و در این جشنواره شمع‌ها را درون قایق قرار می‌دهند.

چانتابوری تایلند

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر چانتابوری تایلند را مناظر طبیعی بکر و زیبای این شهر تشکیل می‌دهند. این شهر مقصد محبوبی برای دوستداران طبیعت است. پارک ملی نامتکفلیو (Namtokflio) از جاذبه‌های گردشگری این شهر بوده که در آن می‌توانید گونه‌های گیاهی متنوع و همچنین توپوگرافی کوهستانی را تماشا کنید. مناظر اطراف چانتابوری دارای جنگل‌ها و آبشارهای زیبا خواهد بود. از دیگر دلایل توریستی و محبوب بودن شهر چانتابوری این است که این شهر در مسیر دسترسی به جزیره کوه چانگ قرار دارد. این جزیره از زیباترین جزایر کل تایلند بوده و شهرت زیادی دارد.

زیباترین جزیره های تایلند - آشنایی با زیباترین جزیره های توریستی کشور تایلند

چانتابوری تایلند

شهر نونگ خای تایلند

شهر نونگ خای تایلند معابدی زیبا و مناظر وسیع و خیره کننده‌ای روی رودخانه دارد. در این شهر جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شوند که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. سالا کاو کو (Sala Kaew Ku) را می‌توان مهم‌ترین و زیباترین جاذبه گردشگری شهر نونگ خای تایلند دانست. این جاذبه گردشگری یک پارک مجسمه بوده که مجسمه‌های بزرگ بودا، شیوا و ویسونو را در خود جای داده است.

 

شهر ناخون راتچاسیما تایلند

شهر راخون راتچاسیما که آن را معمولا با نام کورات می‌شناسند، شهری بزرگ و پر جنب و جوش در تایلند است که بازارهای بزرگ و غرفه‌های خیابانی زیادی دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به پارک ملی کاو یای (Khao Yai) اشاره کرد که خانه فیل‌های آسیایی، گیبون‌ها، مارمولک‌ها و دیگر حیوانات است. این پارک مناظر دیدنی و مسیرهای ویژه پیاده روی جذابی دارد.

شهر ناخون راتچاسیما تایلند

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

سخن پایانی

تایلند از مهم‌ترین و معروف‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. این کشور سواحل رویایی، معابد فراوان، موزه‌های بی‌نظیر، طبیعت بکر و غذاهای متنوع و خوشمزه دارد. شهر بانکوک پایتخت این کشور بوده و از مهم‌ترین شهرهای آن می‌توان به شهر پوکت، شهر نونگ خای، شهر چانتابوری، شهر کانچانابوری، شهر ایوتا، جزیره سامویی، شهر کرابی، شهر پاتایا و شهر سورین اشاره کرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر