سفری ارزان به ارمنستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/17
بازدید: 1926
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ارمنستان کشوری‌ با قدمتی 3000 ساله است که یکی از قطب‌های گردشگری آسیا محسوب می‌شود. معمولا وقتی مردم ایران به دنبال یک سفر خارجی ارزان و بدون دردسر برای اخذ ویزا هستند؛ مقصد یک مسافرت جذاب را ارمنستان در نظر می‌گیرند. اما باید باید در نظر داشت که چگونه سفری ارزان به ارمنستان داشته باشیم تا علاوه بر یک تعطیلات بی‌نظیر، از مخارج اضافی کاسته شود.

سفر زمینی به ارمنستان، قدیمی‌ترین شهر دنیا

یکی از متداول‌ترین و همچنین ارزان‌ترین راه‌های رسیدن به ارمنستان، شهر آب‌ها، طی مسافت بین دو کشور ایران و ارمنستان از طرق راه زمینی است. برای مسافرت زمینی سه گزینه پیش رو دارید:

  • سفر با خودرو شخصی
  • سفر با ناوگان حمل و نقل ریلی 
  • سفر با اتوبوس‌های VIP
  • سفر زمینی به ارمنستان با قطار

در زمان شوروی با وجود خط آهنی که در جلفا بوده، دسترسی به ارمنستان از راه جلفا و آذربایجان شرقی برای ایرانیان خیلی راحت بود. سال‌ها بعد با از بین رفتن شوروی تردد در این خط کمتر شد تا جایی که بعد از مدتی کاملا این خط آهن ریلی از فعالیت بازماند. امروزه اگر قصد سفر ریلی به ارمنستان را داشته باشید ابتدا باید به تهران بروید، پس از رسیدن به آذربایجان شرقی از طریق همان قطار و خط آهن ریلی بعد از طی مسافتی 150 کیلومتری به منطقه جلفا برسید.

هنگامی که به جلفا رسیدید باید از طریق مرز "نوردوز" وارد ارمنستان شوید. علاوه بر مسیر گفته شده می‌توانید برای آسان‌تر شدن کار، اول به بندر باکو بروید، سپس با تهیه بلیط تفلیس مستقیما به ارمنستان برسید. توجه داشته باشید، برای مسافرت ریلی به سرزمین ارامنه‌ها به دلیل مسافت طولانی بهتر است به صورت دست جمعی و با کیپ دوستان یا خانواده این مسیر لذت بخش را طی کنید.

سفر به قدیمی‌ ترین کشور دنیا با اتوبوس

سفر با اتوبوس یک سفر طولانی و پر از جاذبه‌های دیدنی طبیعی است. برای مسافرت با اتوبوس به ارمنستان و ایروان باید به صورت تور اقدام به خرید بلیط کنید؛ زیرا در حال حاظر خرید بلیط عادی برای سفر به ارمنستان خیلی کم پیدا می‌شود. قیمت بلیط تهران به ایروان چیزی حدود 800 هزارتومان و بالاتر است که این بستگی به اتوبوس و نحوه رزرو بلیط توسط شما دارد. اتوبوس از پایانه آزادی تهران به سمت تبریز حرکت می‌کند، و بعد از حدود 10 الی 12 ساعت به مقصد می‌رسد. سپس باید به سمت جلفا و مرز "نوردوز" تغییر مسیر دهد. بعد از  طی حدود 200 کیلومتر به مرز می‌رسد. بعد از ایست بازرسی و کنترل تمامی مسافران و همچنین وسایل همراه آن‌ها، اتوبوس وارد خاک ارمنستان می‌شود. برای سفر با اتوبوس به ارمنستان باید حداقل یک روز زمان کامل خود را آزاد گذاشته و از زیبایی‌های مسیر نهایت لذت را ببرید.

پایتخت ارمنستان - پایتخت زیبای ارمنستان برای سفر بشناسید

ارمنستان

سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

سفر با خودرو شخصی گاه پرخرج‌تر از سفر با قطار و هواپیما می‌شود. قبل از سفر بهترین کار برای مدیریت یک سفر کم‌ هزینه و هیجان‌انگیز بهتر است چند نکته را رعایت کنید:

  • مسافتی که باید از مبدا تا مقصد طی شود را از طریق گوگل مپ تخمین بزنید.
  • به هزینه بنزین و تعمیرات احتمالی خودرو که ممکن است در طول سفر پیش آیند حتما توجه کنید.
  • بهتر است برای کمتر کردن هزینه‌ها، برای توقف‌های شبانه به جای رفتن به هتل و مسافرخانه از چادر مسافرتی استفاده کنید.
  • به هزینه‌های خورد و خوراک توجه کنید.
  • حالا همه هزینه‌های مختلف سفر را  با در نظر گرفتن مبالغ حدودی جمع بزنید، و ببینید که سفر با کدام روش به‌صرفه‌تر است.

برای سفر زمینی و با خودرو شخصی به ایروان دو راه، کوتاه‌تر و دیگری طولانی‌تر وجود دارد:

هزینه سفر به ارمنستان - هزینه های سفر به کشور زیبای ارمنستان چقدر است؟

برای طی کردن مسیر کوتاه باید به شهر مغری، سپس روستای لهواز، شهر کاپان و در آخر به دو روستای آغوانی و آرپی بروید. بعد از گذر از این مکان‌های زیبا به ایروان می‌رسید (مسافتی برابر 380 کیلومتری و زمان تقریبا 7 ساعت). برای استفاده از مسیر طولانی، ابتدا باید از تمامی مسیرهای راه اول بگذرید. وقتی به روستای آغونی رسیدید، باید به سمت شهر و روستاهای وایک، شاتین، گغوویت و لاشن تغییر مسیر بدهید. و بعد از طی مسافتی 440 کیلومتری و تقریبا 8 ساعت مسیری زیبا و پر از جاذبه‌های طبیعی به ایروان می‌رسید. به این نکته توجه داشته باشید که سفر با ماشین شخصی می‌تواند کلافه کننده باشد. برای جلوگیری از خستگی و کلافه شدن بهتر است، بین راه توقف داشته باشید و گاه رانندگی و هدایت ماشین را به افراد همراه که دارای گواهینامه بین‌المللی هستند واگذار کنید.

سفر به پایتخت زیبای ارمنستان!

ارمنستان

نکاتی که برای داشتن سفری ارزان به ارمنستان باید رعایت کنید

سفر رفتن یکی از واجبات زندگی هر انسانی است. سفرهای داخلی معمولا کم هزینه‌تر از سفرهای خارجی هستند. همانطور که قبل‌تر گفتیم یکی از کشورهای توریست پسند، ارمنستان است. قاعدتا سفر به این کشور هم با رعایت نکردن نکاتی مهم پر هزینه و خرج تراش می‌شود. شما با توجه و رعایت چند نکته ساده به راحتی می‌توانید تا حد زیادی از هزینه‌های سفر خود بکاهید.

راهنمای سفر به ارمنستان - سفری هیجان انگیز و کم هزینه به کشوری در همسایگی ایران!

ارمنستان

اقامت در هاستل‌ های ارمنستان

هاستل در واقع جایی‌ست که اتاق تکی و انفرادی ندارد، بلکه در این مکان‌ها شما می‌توانید تختی جدا در یک فضای مشترک با همه امکانات اشتراکی اجاره کنید. با اجاره تخت در هاستل می‌توانید تا حد قابل توجهی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی نمایید.چند نمونه از هاستل‌های ایروان با قیمت مناسب:

هاستل اومبا

در فاصله خیلی نزدیک به میدان جمهوری ایروان واقع شده و هزینه اجاره یک تخت، هر شب در این هاستل تنها 6 دلار است. از امکانات ویژه هاستل اومبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • داشتن اینترنت
  • پارکینگ بدون گرفتن هیچ هزینه‌ای در قبال نگهداری از ماشین 
  • اجازه ورود حیوانات خانگی به داخل هاستل
  • امکان اجاره اتاق‌های خانوادگی و داشتن اتاق‌های سیگار ممنوع

ارمنستان

هاستل ایروان

هاستل ایروان کمتر از 4 دقیقه با میدان جمهوری فاصله دارد. هزینه اجاره هر یک شب، 7 دلار است. هاستل ایروان مانند هاستل اومبا اجازه ورود و نگهداری حیوانات خانگی را به مشتریان خود می‌دهد. یکی از سرویس‌های ویژه این هاستل که شاید در کمتر جایی باشد، وجود قهوه ساز و چایی ساز در همه بخش‌هاست.

هاستل بریج 

یکی از مرفه‌ترین هاستل‌های ایروان بوده که هزینه اقامت در این هاستل زیبا از شبی 5 هزار درام تا 25 هزار درام متغیر است.
در تعداد اتاق‌ها و تخت‌های آن‌ها تنوع زیادی دارد:

  • 6 تخته مناسب برای آقایان
  • 4 تخته مناسب بانوان
  • دو مدل اتاق 2 تخته، یکی لوکس و با امکانات ویژه، دیگری معمولی و با امکانات محدودتر

هاستل بریج

هاستل بیوواک 

اگر به دنبال یک هاستل تمیز و شیک هستید، بیوواک بهترین گزینه خواهد بود. علاوه بر موارد بهداشتی، این هاستل به مکان‌های مهم و دیدنی زیبای ایروان هم نزدیک بوده و دسترسی را برای مشتریان خود راحت‌تر کرده است. همه اتاق‌های هاستل بیوواک یا 6 نفره هستند یا 10 نفره؛ هزینه اقامت در این هاستل بی‌نظیر همراه با صبحانه‌های سلف سرویس خوشمزه تنها شبی 7500 هزار درام است.

هاستل رافائل

نزدیک‌ترین هاستل ایروان به مرکز توریستی بزرگ ارمنستان، رافائل است. این هاستل وای فای رایگان برای مشتریان و همچنین اتاق‌های تمیز و کاملا مجزا دارد. به دلیل داشتن تهویه هوا موجود در هر اتاق، این هاستل یکی از پاکیزه‌ترین هاستل‌های ایروان است. اگر قصد رفتن به خانه اپرا ایروان را دارید اقامت در هاستل بیوواک بهترین انتخاب بوده، زیرا کلا 10 دقیقه از آنجا فاصله دارد.

هاستل رافئل

بازدید از جاذبه ‌های کم خرج ارمنستان

ارمنستان و دیگر شهرهای آن از جمله ایروان کلی جاذبه گردشگری طبیعی و تاریخی ارزان قیمت دارد. شما می‌توانید با رفتن به این مکان‌ها خیلی در کم شدن هزینه سفر تاثیر بگذارید. چند مکان ارزان قیمت ارمنستان به شرح زیر هستند

ارمنستان

جاهای دیدنی ارمنستان - مکان هایی که جزو قدیمی ترین آثار تاریخی دنیا هستند.✅

کوه‌های طبیعی قفقاز

اولین جاذبه گردشگری طبیعی با کمترین هزینه برای توریستان، قفقاز است. کل هزینه‌ای که باید در طول این گردش پرداخت کنید کرایه تاکسی است. با ناچیزترین هزینه می‌توانید، از زیباترین مناظر کوهستانی و جنگل‌های پر از درخت ارمنستان دیدن کنید.

موزه نسل کشی ارمنستان

اگر عاشق تاریخ و وقایع مربوط به گذشته کشورها و به خصوص اتفاقات تلخ رخ داده در زمان جنگ‌های جهانی هستید؛ رفتن به این موزه را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین یک تفریح هزینه کم و به‌صرفه برای بازدیدی پر از شوک‌زدگی است.

رفتن به گالری ملی ارمنستان

یک تفریح و بازدید کم هزینه، دیدن از نقاشی‌های شگفت‌انگیز نقاشان بزرگ و معروف فنلاندی، ایتالیایی، فرانسوی و روسی است. با رفتن به طبقه دوم این گالری حتما از بدو ورود با دیدن نقاشی‌های بی نظیر روسی به وجد خواهید آمد. 

رفتن به صومعه حقارتسین و گوشاونک گارنی

این مکان مربوط به قرن اول بوده و معماری آن به سبک  "هلنیستی" طراحی شده که این مکان از آرامش و زیبایی خاصی برخوردار است و هر بازدید کننده‌ای را مجذوب می‌کند. با پرداخت هزینه‌ای کم از این مکان عالی و آرام بازدیدی دلپذیری داشته باشید.

صومعه حقارتسین

استفاده از سیمکارت ‌های ارمنستان

برای اینکه متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین رومینگ نشوید، سری به کتابخانه‌های ارمنستان بزنید و با پرداخت تنها 1000 درام یک سیمکارت ارمنی خریداری نمایید. شاید فکر کنید با استفاده از اینترنت رایگان هاستل یا هتل‌ها دیگر نیازی به سیمکارت ارمنی ندارید، اما در نظر داشته باشید که درون شهر و برای مکان‌یابی نیازمند اینترنت تلفن همراه هستید. با توجه به بالا بودن هزینه‌های رومینگ، پس بهتر است با پرداخت مبلغی کم برای خرید سیمکارت، از ایجاد هزینه‌های زیاد و سنگین رومینگ جلوگیری کنید.

سیمکارت های ارمنستان

گرجستان بهتر است یا ارمنستان - کدام کشور برای سفر بهتر است؟

کلام آخر

سفر به ارمنستان از طریق راه زمینی بهتر است که در نیمه اول سال انجام شود. در این زمان جو هوایی حاکم بر کشور ارمنستان خنک و ملایم و بهاری است. با توجه به اینکه همه راه‌های مختلف کم کردن هزینه سفر را توضیح دادیم. اما توجه داشته باشید که ممکن است در صورت نداشتن برنامه و مدیریت صحیح، هزینه یک مسافرت زمینی به ارمنستان بیشتر از سفر هوایی آب بخورد. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر