ویزا تحصیلی دبی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/26
بازدید: 1446
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دبی، بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مشتاقان علم مبدل گشته است. چندین دانشگاه برتر خاورمیانه مانند دانشگاه خلیفه و دانشگاه آمریکایی شارجه در این شهر قرار دارند. همچنین نزدیک بودن دبی به کشور ایران، باعث شده بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان عزیز کشورمان، امارات متحده عربی و شهر دبی را برای تحصیل انتخاب نمایند. کسب ویزا تحصیلی دبی، برای تحصیل و زندگی دانشجویان در این کشور الزامی خواهد بود. با اخذ این ویزا و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر دبی، درهای جدیدی به روی هر فرد مشتاق به تحصیل و علم اندوزی، گشوده خواهد شد.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. شرایط تحصیل در دانشگاه‌ های دبی
  2. شرایط تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی
  3. بورسیه کامل دبی
  4. چگونگی ادامه تحصیل در دبی
  5. ویزا دبی برای ادامه تحصیل در مدارس
  6. ویزا دبی برای مقطع لیسانس
  7. ویزا دبی برای مقطع فوق لیسانس
  8. ویزا دبی در مقطع تحصیلی دکترا
  9. ویزا تحصیلی امارات از طریق گرفتن بورسیه تحصیلی
  10. بررسی ویزا دانشجویی در دبی
  11. مدارکی که برای گرفتن ویزا دبی نیاز دارید
    1. پس از تهیه مدارک گفته شده لازم است که مراحل زیر را برای اخذ ویزای خود به ترتیب انجام دهید:
  12. هزینه‌ها زندگی دانشجویی در دبی
    1. هزینه‌های وعده‌های غذایی در رستوران     میانگین هزینه به واحد پول امارت
    2. هزینه خرید مواد غذایی از سوپر مارکت     میانگین هزینه به واحد پول امارات
    3. هزینه‌های حمل و نقل در دبی     میانگین هزینه به واحد پول امارات
    4. کارت استفاده از حمل و نقل عمومی یک ماهه     300 درهم
  13. شرایط انجام کار دانشجویی در دبی
  14. معرفی دانشگاه‌ها برتر دبی برای گرفتن ویزا
    1.  
    2. دانشگاه آمریکایی در دبی(AUD)
    3. دانشگاه کانادایی دبی
    4. دانشگاه بریتانیا در دبی
    5. دانشگاه دبی 
    6. دانشگاه خلیفه
  15. کلام آخر

دانشگاه های دبی

شرایط تحصیل در دانشگاه‌ های دبی

با وجود زبان رسمی عربی در کشور امارات و شهر دبی، زبان تدریس در دانشگاه‌های آن انگلیسی است. برای اخذ بورسیه تحصیلی دبی، کسب حداقل نمره 6 در آزمون آیلتس لازم خواهد بود. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت تحصیلات دانشگاهی در دبی شده؛ امکان ادامه تحصیل راحت دانشجویان آن در دانشگاه‌های برتر آمریکا و کانادا نام دارد. با تحصیل در دبی، پذیرش دانشجویان در موسسات آموزش عالی این کشور‌ها آسان‌تر خواهد شد. همچنین پس از گذشت حدود 5 سال از تحصیل در دانشگاه‌های آمریکایی و کانادایی، می‌توان اقدام به اخذ اقامت این کشور‌ها نمود. پس از اخذ مدرک تحصیلی، دو انتخاب برای دانشجویان وجود خواهد داشت؛ یا در مقطع بعدی پذیرش شده و ادامه تحصیل دهند یا این‌که در طی یک سال کاری مناسب پیدا کنند. با انتخاب روش دوم، پس از مشغول شدن به کار، ویزا این افراد از حالت تحصیلی به کاری تغییر می‌یابد.

خرید تور دبی - اگر قصد سفر و رزرو تور دبی را دارید تخفیف های ویژه لحظه آخر را از دست ندهید.

دانشگاه های دبی

شرایط تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی

اخذ بورسیه تحصیلی امارات راحت‌ترین شیوه برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. کار برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های دبی به صورت قانونی فراهم نیست. در صورت کار به هنگام تحصیل به شیوه غیرقانونی نیز دانشجو می‌تواند در معرض اخراج از دانشگاه‌ و جریمه قرار گیرد. در نتیجه بورسیه تحصیلی، برای افرادی که پشتوانه مالی خانوادگی را ندارند؛ تنها روش تامین هزینه‌ها تحصیلی و زندگی به شمار می‌رود. بورسیه تحصیلی، اکثر هزینه‌های تحصیل و زندگی‌ دانشجویی را پوشش می‌دهد. علاوه بر بورسیه، افراد می‌توانند از وام دانشجویی نیز استفاده کنند. برای اخذ بورسیه تحصیلی شاخصه‌هایی لازم است و تمام افراد مشغول به تحصیل در کشور امارات، امکان دریافت آن را ندارند. برای اخذ بورسیه تحصیلی مقطع لیسانس در دانشگاه‌های دبی؛ نیاز است حداقل 70% نمرات قبولی مقطع دبیرستان را کسب کرده باشید.

بورسیه تحصیلی دبی

بورسیه کامل دبی

این نوع بورسیه تمام هزینه‌های دانشگاهی و زندگی دانشجو را پوشش می‌دهد؛ اما تنها به تعدادی دانشجو خاص و برجسته اهدا خواهد شد. تعداد این دانشجویان به 20 نفر در هر دانشگاه می‌رسد و نیاز است که امتیاز بالاتر از 3.8 را در دروس خود کسب کرده باشند.

بورسیه کامل دبی

چگونگی ادامه تحصیل در دبی

امارات متحده عربی به دلیل نزدیکی با کشور ایران، می‌تواند یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزان ایرانی باشد. به علاوه بسیاری از دانشجویان ایرانی رویای تحصیل در اروپا و آمریکا را در سر می‌پرورانند. این افراد می‌توانند حدود دو تا سه سال از تحصیل خود در امارات را طی کرده و سپس به آسانی توسط دانشگاه‌های برتر اروپایی و آمریکایی پذیرفته شوند. افراد مشتاق به تحصیل در امارات و بزرگ‌ترین شهر آن یعنی دبی، می‌توانند در مدارس و همچنین مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه‌ها به تحصیل مشغول شوند.

ادامه تحصیل دردبی

ویزا دبی برای ادامه تحصیل در مدارس

دانش آموزان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در مدارس دبی را دارند، باید اسپانسر داشته و تحت قیومت والدین یا مدارس قرار داشته باشند. در مدارس دولتی دروس به زبان عربی تدریس می‌شوند. یادگیری به زبان عربی  برای دانش آموزان بین‌المللی دشوار به نظر می‌رسد. امکان تحصیل در مدارس خصوصی و بین‌المللی به زبان انگلیسی، برای این دسته از افراد فراهم خواهد بود. آموزش ابتدایی در کشور عربستان از سن شش سالگی آغاز می‌گردد. دانش آموزان 5 سال در دوره ابتدایی، 4 سال در دوره متوسطه و 3 سال در دبیرستان به تحصیل پرداخته؛ و پس از آن دیپلم 12 ساله به آن‌ها اعطا خواهد شد. یکی از مزیت‌های تحصیل در مدارس بین‌المللی شهر دبی مانند مدرسه آمریکایی، اخذ دیپلم IB یا A Level از این مدارس است. با داشتنن این مدرک تحصیلی بین‌المللی، دانش آموزان می‌توانند به راحتی در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی ادامه تحصیل دهند. شهریه مدارس بین‌المللی دبی به صورت سالانه از دانش آموزان اخذ شده و مبلغی حدود 20 تا 40 هزار دلار را شامل می‌شود. علاوه بر این، سالانه 50 تا 60 هزار دلار نیز هزینه خوابگاه و بیمه دانش آموزان خواهد بود.

ویرا دبی

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

ویزا دبی برای مقطع لیسانس

ویزای دبی برای تحصیل در مقطع لیسانس به بسیاری از دانشجویان اعطا می‌شود. برای اخذ ویزا داشتن مدرک آیلتس الزامی بوده و با توجه به دانشگاه مربوطه، معمولا کسب حداقل نمره 6 در این آزمون لازم است. مدیریت بازرگانی، رشته‌های مختلف مهندسی، هوش مصنوعی، IT و همچنین حقوق از محبوب‌ترین رشته‌ها برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های دبی هستند. امکان اخذ ویزا همراه برای دانشجویان متاهل وجود داشته و این افراد می‌توانند از این ویزا برای به همراه آوردن همسر و فرزندان خود استفاده کنند.

ویزا دبی

ویزا دبی برای مقطع فوق لیسانس

ادامه تحصیل در این مقطع معمولا دو سال و به ندرت یک سال به طول می‌انجامد. در شرایط تحصیل پاره وقت، دوره فوق لیسانس امکان دارد تا 5 سال نیز ادامه داشته باشد. شروع سال تحصیلی در دانشگاه‌های امارات از ماه ژوئن بوده و در ماه‌های دسامبر یا ژانویه به پایان می‌رسد. برای اخذ ویزا تحصیلی دبی در مقطع فوق لیسانس، دانشجو نیاز به کسب حداقل نمره آیلتس 6.5 خواهد داشت. دانشجویان متاهل می‌توانند با اخذ ویزا همراه، با همسر و فرزندان خود در خوابگاه متاهلین مستقر شوند. هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس با توجه به رشته و دانشگاه محل تحصیل، بین 13 تا 35 هزار دلار است. با داشتن بورسیه تحصیلی رایگان یا نیمه رایگان، می‌توان تمام یا بخشی از شهریه دانشگاه را تامین کرد.

ویزا دبی

ویزا دبی در مقطع تحصیلی دکترا

شیوه تدریس مقطع دکترا در دانشگاه‌های امارات، بسیار شبیه کشورهای برتر اروپایی و آمریکایی است. تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های دبی حدود 3 تا 4 سال به طول انجامیده و در پایان دانشجویان می‌بایست از پایان نامه دکترا خود دفاع کنند. یکی از مزیت‌هایی که هنگام تحصیل برای دانشجویان مقطع دکترا فراهم خواهد بود؛ امکان کار به عنوان کمک استاد یا TA نام دارد. دانشجویان همچنین می‌توانند در کارها تحقیقاتی مشارکت کرده و مبلغی برای همکاری خود دریافت نمایند. برای پذیرفته شدن در مقطع دکترا، حداقل نمره آزمون آیلتس 6.5، دانش علمی بالا و همچنین رزومه‌ای قوی لازم خواهد بود. امکان حضور همسر و فرزندان دانشجویان متاهل، با کسب ویزای همراه، در هنگام تحصیل وجود خواهد داشت. امکان تحصیل نیمه وقت در دوران دکترا وجود نداشته و دانشجویان می‌بایست در مهلت 3 تا 4 ساله تعیین شده تحصیل خود را به پایان برسانند. هزینه تحصیل در مقطع دکترا با توجه به رشته و دانشگاه به‌طور میانگین 129000AED تا 359000AED خواهد بود. دانشجویان با شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی، می‌توانند تمام یا بخشی از شهریه تحصیلی خود را تامین کنند.

ویزا دبی

ویزا تحصیلی امارات از طریق گرفتن بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی، تنها راه تحصیل در دانشگاه‌های کشور امارات است. این بورسیه به دو حالت رایگان و نیمه رایگان ارائه می‌شود. در حالت رایگان دانشجو نیازمند پرداخت هیچ‌گونه هزینه شهریه‌ای به دانشگاه مقصد خود نخواهد بود. اما در حالت نیمه رایگان، نیمی از شهریه تحصیلی از دانشجویان اخذ می‌گردد.

بورسیه دبی

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

بررسی ویزا دانشجویی در دبی

برای اخذ ویزای دانشجویی دبی، تنها پذیرش توسط دانشگاه‌ها کافی نخواهد بود. برای اعطا ویزا، دانشجو لازم است از نظر سلامت جسمانی تایید شده و تحت بررسی امنیتی قرار گیرد. در نهایت تایید GDRFA برای اخذ ویزا لازم خواهد بود. اعتبار ویزا تحصیلی دبی 12 ماهه بوده که پیش از پایان مهلت آن، لازم است به صورت آنلاین درخواست تمدید ویزا داده شود. نوعی ویزای تحصیلی وجود دارد که به صورت ویژه به دانشجویان برتر و خانواده آن‌ها اعطا می‌شود. مهلت این ویزا برخلاف ویزای تحصیلی عادی، 5 ساله خواهد بود. برای کسب این امتیاز ویژه، لازم است دانشجو سنی حداقل 18 سال داشته و معدل فارغ‌التحصیلی او حداقل 95 درصد باشد. همچنین دانشجویان برای اخذ ویزا 5 ساله ویژه، باید GPA 3.75 به بالا در مقطع تحصیلی خود، داشته باشند.

دبی

مدارکی که برای گرفتن ویزا دبی نیاز دارید

اولین مرحله برای تحصیل در دبی، مکاتبه با استادان و دانشگاه مقصد و گرفتن پذیرش از سوی آن‌ها است. پس از این اقدام، افراد باید مراحلی را برای اخذ ویزای تحصیلی امارات متحده عربی، طی کنند و مدارک زیر را تهیه نمایند:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه با دو صفحه خالی و گرفتن دو کپی از آن
  • دوازده قطعه عکس برای پارسپورت
  • داشتن گواهی تمکن مالی از بانک
  • اخذ نامه پذیرش دانشگاه
  • نامه تاییدیه دانشگاه در خصوص خوابگاه (برای دانشجویان متقاضی خوابگاه)
  • به همراه داشتن آخرین مدرک تحصیلی
  • کپی از واریزی‌های هزینه‌های ویزا
  • اخذ گواهی پزشکی در کشور امارات
  • کپی واریزی‌ها به دانشگاه مقصد

دبی

پس از تهیه مدارک گفته شده لازم است که مراحل زیر را برای اخذ ویزای خود به ترتیب انجام دهید:

  • پرکردن فرم درخواست ویزا
  • امضای عکس ویزا 
  • اطمینان از صحیح بودن تمام مدارک
  • مراجعه به مرکز ویزا دانشجویی در دبی، تحویل مدارک به این مرکز و پرداخت هزینه‌های نقدی

دبی

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی دبی، لازم است حتما از کامل بودن و درستی تمامی مدارک خود اطمینان کامل حاصل کنند. در غیر این صورت درخواست صدور ویزای آن‌ها پذیرفته نخواهد شد. بررسی مدارک ویزا از 2 تا 5 هفته به طول انجامیده و پس از آن ویزای دانشجویی صادر می‌شود. لازم به ذکر است که هزینه دریافت ویزا برای دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف از 1000 تا 3000 درهم متفاوت خواهد بود.
ویزای تحصیلی دانشجویان بین‌المللی در کشور امارات متحده عربی، به شکل یک ساله صادر می‌شود. پس از آن امکان تمدید مهلت ویزا هر ساله تا پایان دوران تحصیلی وجود خواهد داشت. هزینه هر بار تمدید ویزا دانشجویی 500 درهم خواهد بود.

زندگی دانشجویی در دبی

هزینه‌ها زندگی دانشجویی در دبی

امارات کشوری با هزینه‌های بالا و دبی زیباترین و گران قیمت‌ترین شهر آن برای گذران زندگی است. میانگین ماهانه هزینه زندگی هر شخص در دبی، 1200$ (دلار) یا 4407054AED (درهم امارات) بوده؛ که هزینه‌هایی مانند خوراک، اجاره مسکن و حمل و نقل و تفریحی نسبی را شامل می‌شود. این هزینه حتی از بسیاری از شهرهای برتر جهان مانند نیویورک (700$) که خود از گران‌ترین شهر‌های آمریکا بوده؛ بالاتر است.

ویزا تحصیلی دبی

در ادامه به بررسی برخی از هزینه‌های غذایی، حمل و نقل و سرگرمی در شهر دبی می‌پردازیم:

هزینه‌های وعده‌های غذایی در رستوران    
میانگین هزینه به واحد پول امارت

وعده غذا در رستوان    
35 درهم

یک فنجان قهوه    
28 درهم

غذاهای فست فود مک دونالد    
بین 20 تا 50 درهم

همبرگر در رستوران متوسط    
13 درهم

هزینه خرید مواد غذایی از سوپر مارکت    
میانگین هزینه به واحد پول امارات

6 عدد تخم مرغ    
5.5 درهم

1 کیلوگرم برنج سفید    
9 درهم

نان    
5 درهم

1 لیتر شیر    
6 درهم

یک کیلوگرم سیب زمینی    
4 درهم

یک کیلوگرم سیب    
8 درهم

بطری آب    
1.7 درهم

هزینه‌های حمل و نقل در دبی    
میانگین هزینه به واحد پول امارات

کرایه تاکسی    
12 درهم

یک لیتر بنزین    
2.2 درهم

بلیط مترو    
3 تا 7.5 درهم

بلیط اتوبوس    
3 تا 8.5 درهم

کارت استفاده از حمل و نقل عمومی یک ماهه    
300 درهم

کشتی کوچکی به نام Abra    
3 تا 5 درهم

هزینه سرگرمی در دبی    
میانگین هزینه به واحد پول امارات

تفریح در پارک‌های آبی    
حدود 300 درهم

بازدید از برج خلیفه دبی    
از 100 تا 370 درهم برای بخش‌های مختلف

بلیط شهربازی دبی    
حدود 120 تا 200 درهم

ویزای دبی

تفریحات دبی - کارهایی که در دبی باید تجربه کرد!

شرایط انجام کار دانشجویی در دبی

اکثر دانشجویان غیربومی در کشور امارات و شهر دبی اجازه کار به هنگام تحصیل را ندارند. تنها در شرایط زیر این دانشجویان می‌توانند مشغول به کار شوند:

  • دانشجویان بین‌المللی مجاز به کار نبوده و تنها می‌توانند دوره‌های انترنی و کارورزی را پشت سر بگذارند.
  • دانشجویانی که به عنوان همراه با والدین خود به دبی آمده و با استفاده از ویزای اقامت آن‌ها مشغول به تحصیل هستند: این دسته از دانشجویان نیز اجازه کار در هنگام تحصیل نداشته و تنها می‌توانند در دوره‌های انترنی با تایید دانشگاه یا دولت به فعالیت مشغول شوند.
  • بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در دبی به هنگام تحصیل کار نیز می‌کنند. این عمل غیرقانونی بوده و در صورت اطلاع یافتن دانشگاه توبیخ و جریمه شده و حتی خطر اخراج آن‌ها نیز وجود دارد.

دانشگاه های دبی

معرفی دانشگاه‌ها برتر دبی برای گرفتن ویزا

بسیاری از دانشگاه‌های دبی با قرارگیری در رنکینگ جهانی QS، امکان تحصیلی باکیفیت و زیر نظر بهترین اساتید را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. در این‌جا به معرفی چند مورد از برترین دانشگاه‌های این شهر می‌پردازیم.

دبی 

دانشگاه آمریکایی در دبی(AUD)

این دانشگاه از سال 1995 فعالیت خود را در دبی آغاز کرد. از آن پس به عنوان یکی از برترین موسسات آموزش عالی خصوصی در کشور امارات شناخته می‌شود. دانشگاه آمریکایی پردیس دانشگاه معتبر آتلانتا آمریکا، در شهر دبی است. بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان مشتاق تحصیل در این دانشگاه هستند. سالانه حدود 2000 دانشجو از 100 کشور جهان در دانشگاه آمریکایی پذیرفته خواهند شد. این مسئله سبب مشاهده ترکیبی از دانشجویان مختلف خارجی و اماراتی در این دانشگاه شده است که موجب نزدیکی فرهنگ‌ها نیز می‌گردد. دانشکده‌های متفاوتی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند و انواع متنوعی از رشته‌ها را به دانشجویان مشتاق ارائه می‌دهند. از برترین رشته‌های دانشگاه آمریکایی، می‌توان به مدیریت بازرگانی، رشته‌های مختلف مهندسی مانند مانند عمران، معماری، مکانیک و برق اشاره کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه آمریکایی واقع در شهر دبی، با توجه به رشته تحصیلی، مختلف است. این هزینه از حدود 43600 تا 82500 درهم متفاوت خواهد بود.

دانشگاه آمریکایی در دبی

دانشگاه کانادایی دبی

این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه معتبر کانادایی در خارج از این کشور شناخته شده که در سال 2006 افتتاح گردید. دانشگاه کانادایی دبی، سالانه حدود 1200 دانشجو را از سراسر جهان پذیرش می‌کند. برنامه‌های درسی تدریس شده در مقطع لیسانس و فوق لیسانس این دانشگاه کاملا مطابق با کشور کانادا بوده و امکان تحصیلی بسیار باکیفیت را برای دانشجویان فراهم می‌کند. رشته‌های متنوعی در دانشگاه کانادایی دبی تدریس می‌شوند که از پرمتقاضی‌ترین آن‌ها می‌توان به رشته‌های مدیریت بازرگانی و امور مالی، مهندسی معماری، طراحی داخلی، مدیریت گردشگری، حسابداری، روانشناسی و تجارت بین‌الملل اشاره کرد. هزینه شهریه تحصیلی رشته‌های مختلف این دانشگاه متفاوت بوده و از 4380 تا 69000 درهم را شامل می‌شود.

دانشگاه کانادیی دبی

دانشگاه بریتانیا در دبی

دانشگاه بریتانیا در دبی در سال 2003 تاسیس شد و از آن پس به یکی از برترین دانشگاه‌های دبی بدل گشته است. هدف از تاسیس آن ایجاد یک دانشگاه پژوهش محور بوده و در سه دانشکده تجارت حقوق، مهندسی و  فناوری اطلاعات دانشجو می‌پذیرد. سالانه حدود 1385 دانشجو از کشور‌های مختلف دنیا در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز می‌کنند. همکاری دانشگاه بریتانیا در دبی با چندین موسسه علمی برتر؛ مانند دانشگاه ادینبورگ، کاردیف و کینگز کالج لندن آن را به یکی از پیشروترین دانشگاه‌های دبی بدل کرده است. مرکز تحقیقات آموزش دیجیتال و مرکز ریسک و نوآوری از جمله مراکز تحقیقاتی در حال فعالیت در دانشگاه بریتانیا در دبی هستند. هزینه تحصیل در این دانشگاه بر اساس رشته‌های مختلف متغیر بوده و به‌طور میانگین 56250 درهم خواهد بود.

دانشگاه بریتانیا

دانشگاه دبی 

قدمت دانشگاه دبی به سال 1977 میلادی بازمی‌گردد و در مرکز شهر دبی قرار گرفته است. حدود 8000 دانشجو در پردیس‌های مختلف دانشگاه دبی مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه با داشتن گواهینامه از امارات متحده عربی، یکی از برترین موسسات آموزش عالی این کشور قلمداد می‌شود. دانشکده‌های متنوعی در دانشگاه دبی فعالیت داشته؛ و در رشته‌های مختلف مهندسی نظیر برق، کامپیوتر، عمران و همچنین سایر رشته‌ها مانند روانشناسی، اقتصاد و شاخه‌ها مختلف مدیریت، دانشجو می‌پذیرند. شهریه تحصیلی در رشته‌های مختلف دانشگاه دبی متفاوت خواهد بود. این هزینه از حدود 2300 درهم شروع شده و به 330000 درهم در بعضی از رشته‌های آن می‌رسد.

دانشگاه دبی

دانشگاه خلیفه

این دانشگاه در سال 2007 تاسیس شده و با رتبه 28 در بین دانشگاه‌های کشور‌های آسیایی و 128 جهانی، برترین دانشگاه امارات متحده عربی قلمداد می‌شود. دو پردیس در این دانشگاه تاسیس شده که هر دو در شهر دبی قرار گرفته‌اند. همچنین از امکانات دانشگاه خلیفه، می‌توان به 18 مرکز تحقیقاتی، 3 کالج و 17 دپارتمان آموزشی اشاره کرد. این دانشگاه با داشتن سه کالج مهندسی، هنر و علوم، پزشکی و علوم بهداشت، رشته‌ها مختلفی را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پوشش می‌دهد. دانشجویان این دانشگاه، می‌توانند به تحصیل در 16 رشته در مقطع کارشناسی، 18 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 2 رشته در مقطع دکترا بپردازند. برای پذیرش در دانشگاه خلیفه در رشته پزشکی، متقاضیان می‌بایست حداقل نمره 500 را در آزمون ورودی MCAT کسب نمایند. سایت AAMC اطلاعات مربوط به زمان و محل برگزاری این آزمون را منتشر می‌کند. برای سایر رشته‌ها داشتن GPA 3 به بالا در مقطع کارشناسی ارشد و GPA 3.25 در مقطع دکترا الزامی است. همچنین دانشجویان نیاز به کسب نمره GRE حداقل 150، جهت تحصیل در برخی از رشته‌های این دانشگاه را دارند.

دانشگاه خلیفه

تایید دانشگاه توسط وزارت علوم و رده‌بندی آن اهمیت بسیار زیادی در انتخاب محل تحصیل خواهد داشت. وزارت علوم امارات متحده عربی، دانشگاه‌های برتر دبی را به ترتیب زیر رتبه‌بندی کرده است:
درجه ممتاز : (A) 

  • دانشگاه خلیفه
  • دانشگاه آمریکایی شارجه
  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه شارجه

درجه خوب (B):

  • دانشگاه عجمان
  • دانشگاه آمریکایی در دبی
  • دانشگاه زاید
  • دانشگاه ابوظبی

درجه متوسط (C):

  • دانشگاه آمریکایی راس‌الخیمه
  • دانشگاه علم و صنعت‌العین
  • دانشگاه بریتانیا در دبی
  • شاخص جهانی QS یکی از معتبرترین معیار‌های سنجش کیفیت دانشگاهی و موسسات آموزش عالی بوده که هر ساله لیست آن منتشر می‌شود. دانشگاه‌های قرار گرفته در این لیست با ارائه بهترین کیفیت آموزشی به دانشجویان خود، بهترین مقاصد تحصیلی برای مشتاقان علم خواهند بود.

دانشگاه دبی

دانشگاه‌ها دبی که در لیست QS قرار گرفته‌اند به شرح زیر هستند:

نام دانشگاه    
رتبه جهانی QS

دانشگاه خلیفه    
128

دانشگاه امارات متحده عربی    
288

دانشگاه آمریکایی شارجه    
383

دانشگاه کانادایی دبی    
601-650

دانشگاه شارجه    
601-650

دانشگاه زاید    
700-651

دانشگاه العین    
701-750

دانشگاه ابوظبی    
701-750

دانشگاه عجمان    
701-750

دانشگاه های دبی

کلام آخر

دبی یکی از بهترین‌ کشور‌ها برای ادامه تحصیل دانشجویان در مقاطع مختلف است. تحصیل در دانشگاه‌های دبی، حتی برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور‌های اروپایی و کشور آمریکا و کانادا را دارند نیز، مناسب خواهد بود. این دانشجویان، پس از اتمام تحصیلات خود در دبی می‌توانند به دانشگاه‌های این کشور‌ها درخواست اپلای تحصیلی داده و به آسانی توسط آن‌ها پذیرفته شوند. اخذ ویزای تحصیلی دبی، بهترین راه ادامه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی از جمله دانشجویان ایرانی به شمار می‌رود. تدریس در دانشگاه‌های دبی به زبان انگلیسی بوده و در نتیجه برای گرفتن ویزای تحصیلی داشتن مدرک آیلتس را الزامی می‌دانند. 
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر