خرید سیم کارت گرجستان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/03/31
بازدید: 3738
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

وقتی مسافران ایرانی قصد سفر به کشور گرجستان را دارند، این سؤال پیش می‌آید که چگونه از این کشور با داخل ایران تماس برقرار کنند. اگر به فکر برنامه‌ریزی یک سفر خارجی هستید یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در لیست خود وارد کنید ارتباط با دوستان خود است. شما می‌توانید برای حفظ ارتباط با دوستان خود در سفر یا مهاجرت به گرجستان اقدام به خرید سیم کارت گرجستان نمایید. البته اگر چه می‌توانید با طرح رومینگ همراه اول و ایرانسل از سیم کارت‌های داخلی در کشور گرجستان استفاده نمایید ولی در این خصوص با مشکلات آنتن دهی و هزینه‌های نسبتاً بالا مواجه خواهید شد.

خرید سیم کارت گرجستان

خرید سیم کارت گرجستان در ایران

یک راهکار مناسب برای رفع مشکل کاربران ایرانی جهت فعالیت در سایت‌های بین‌المللی تهیه سیم کارت گرجستان است. با بهره‌مندی از سیم کارت گرجستان می‌توان در سایت‌های فریلنسری، سایت‌های گیمینگ، شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، پیامرسان‌هایی مثل تلگرام و واتساپ و... فعالیت داشته باشید. چنانچه تنها برای شبکه‌های اجتماعی به یک شماره خارجی نیاز دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر به خرید گوگل ویس اقدام کنید. با خرید این شماره دیگر به خرید شماره مجزا نیازی نخواهید داشت.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

سیم کارت دائمی گرجستان

سیم کارت دائمی گرجستان با پیش شماره +۹۹۵ شناخته می‌شود که در ایران به نام سیم کارت تجارت پورت نیز معرفی می‌گردد. این سیم کارت‌ها از شماره خارجی دائمی برخوردار هستند. به نوعی هلدینگ بین‌المللی توسعه‌دهندگان با بهره‌مندی از شعبه شرکت خود در گرجستان و اخذ نمایندگی فروش و شارژ این سیم کارت‌ها آماده ارائه خدمات به هم وطنان است.

 آنتن دهی سیم کارت ‌های خارجی تجارت پورت

سیم کارت‌های خارجی تجارت پورت در ایران و بسیاری از کشور‌های جهان آنتن دهی خوبی دارد. همچنین از مزایایی مانند پیامک‌های ورودی رایگان و سایر خدمات مثل تماس ورودی و خروجی برخوردار است. ضمن اینکه استفاده از اینترنت رومینگ آن‌ها توسط شارژ اعتبار سیم کارت صورت می‌پذیرد.

بهترین زمان سفر به گرجستان - چه زمانی به کشور اقتصادی اوراسیایی گرجستان سفر کنیم؟

خرید سیم کارت گرجستان در ایران

نکاتی مهم در خرید سیم کارت در گرجستان

برای خرید سیم کارت در گرجستان باید نکات مهمی را در نظر داشت و آن‌ها را رعایت کرد. این نکات شامل موارد زیر است:

  1. خرید سیم کارت در گرجستان بسیار آسان و ارزان بوده است. در صورتی که با هواپیما به گرجستان سفر کردید می‌توانید از داخل فرودگاه با پاسپورت خود سیم کارت رایگان توریستی تهیه نمایید.
  2. توجه کنید که پس از خرید سیم کارت، شماره گرجی را در موبایل خود ذخیره نمایید. به دلیل اینکه در زمان شارژ مجدد آن به دنبال شماره موبایل در کاغذ خرید آن نباشید.
  3. در صورتی که قصد رفتن به طبیعت را دارید حتماً سیم کارت مگتی تهیه نمایید. این نوع سیمکارت پوشش دهی خوبی در مناطق دور از شهری دارد.
  4. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید خودتان شهر را بگردید در هنگام خرید سیم کارت حتماً بسته اینترنتی بیشتری تهیه کنید. البته این موضوع به تعداد روز‌های اقامت شما نیز بستگی دارد.
  5. چنانچه که دارنده کارت‌های بانکی بین‌المللی ویزا و یا مستر کارت باشید شارژ سیم کارت آسان‌تر خواهد شد. شما می‌توانید با بهره‌مندی از اپلیکیشن‌های هر کدام از اپراتور‌ها در هر مکان و در کمترین زمان سیم کارت خود را در گرجستان شارژ نمایید.
  6. پس از خریداری سیم کارت، اپلیکیشن مربوط به اپراتور خود را روی موبایل خود نصب نمایید. به این دلیل که لحظه به لحظه بتوانید شارژ پولی و حجم اینترنت خودتان را بررسی کنید.
  7. در صورت عدم موفقیت خرید سیم کارت گرجستان در فرودگاه، می‌توانید شعب اپراتور‌های مگتی، ژئوسل و بی‌لاین را در خیابان روستاولی پیدا کنید. تنها با همراه داشتن پاسپورت به خرید سیم کارت اقدام نمایید.

جاهای دیدنی گرجستان - تماشای آثار نئو کلاسیک در کنار سواحل کم نظیر شهرهای تفلیس و باتومی!

آشنایی با اپراتور‌های فعال در گرجستان

سه اپراتور معروف در کشور گرجستان وجود دارد که با نام‌های بی‌لاین، ژئوسل و مگتی کام معرفی می‌شوند. در ادامه توضیح مختصری در رابطه با هر اپراتور در اختیارتان قرار خواهیم داد.


سیم کارت ژئوسل گرجستان

تاریخ فعالیت سیم کارت ژئوسل از سال 2018 است که به عنوان دومین اپراتور این کشور شناخته می‌شود. از مزایای خرید سیم کارت ژئوسل دریافت ۳۰ دقیقه مکالمه رایگان+پیامک نامحدود و ۲ گیگ اینترنت رایگان است.

سیم کارت مگتی کام گرجستان

در سال ۲۰۱۵ اپراتور مگتی کام در گرجستان تأسیس گردید. این سیم کارت از نظر اینترنت و آنتن دهی بسیار خوب است و پوشش دهی بالایی دارد.

سیم کارت بی‌لاین گرجستان

اپراتور بی‌لاین به وسیله کمپانی روس اداره می‌گردد که به عنوان کوچک‌ترین اپراتور گرجستان شناخته می‌شود. البته این سیم کارت به دلیل آنتن دهی ضعیف در گرجستان توصیه نمی‌شود.

انواع سیم کارت گرجستان

سیم‌ کارت گرجستان را از کجا می‌توان خرید؟

در سفر به گرجستان برای خرید سیم‌ کارت شما ۳ گزینه انتخاب دارید:

  • فرودگاه: می‌توان به محض ورود به تفلیس یا باتومی در فرودگاه با ارائه پاسپورت از نمایندگی‌های فروش اپراتور‌های گرجستان سیم ‌کارت اعتباری تهیه کنید. قیمت سیم‌ کارت نیز مانند قیمت اجناس دیگر در فرودگاه بالاتر از قیمت آن‌ها در نمایندگی‌ها است.
  • آژانس‌های گردشگری: اگر قصد ندارید سیم‌ کارت را خودتان تهیه کنید، آژانسی که با آن سفر کرده‌اید این کار را برایتان انجام می‌دهد. تنها کافیست که خرید سیم‌ کارت را درخواست نمایید.
  • نمایندگی‌های فروش: در قسمت‌های مختلف شهر شعبه نمایندگی‌های فروش اپراتور‌های مختلف گرجستان را می‌توانید مشاهده کنید. قبل از سفر به مقصد مورد نظر می‌توانید آدرس نمایندگی‌های فروش که به هتل یا اقامتگاه‌تان نزدیک است را پیدا کنید. پس از اقامت با مراجعه به آن‌ها سیم‌ کارت‌ خود را تهیه نمایید.

جاهای دیدنی باتومی - معرفی جاذبه‌های گردشگری شهری ساحلی، با طبیعتی سرسبز و جذاب!

مراحل شارژ سیم‌ کارت با باکس ‌پی در گرجستان

با طی کردن مراحل زیر می‌توانید شارژ سیم‌ کارت با باکس‌پی در گرجستان را انجام دهید:

  1. در اولین گام همه زبان سیستم را به انگلیسی تغییر بدهید و گزینه اپراتور موبایل (Mobile Operator) را انتخاب کنید.
  2. سپس اپراتوری را که از آن سیم ‌کارت‌ خود را خریده‌اید، انتخاب نمایید.
  3. اکنون بسته اینترنتی و مقدار شارژ مد نظر برای مصرف خود را انتخاب کنید.
  4. حال نوبت وارد کردن شماره موبایل گرجی‌تان است.
  5. می‌توانید در آخرین مرحله با وارد کردن اطلاعات مستر کارت یا ویزاکارت خریدتان را نهایی نموده و پول را به لاری در قسمت پایه دستگاه وارد نمایید. اکنون سیم‌ کارت‌ شما شارژ شده است. اغلب پس از شارژ شدن سیم‌ کارت، اطلاع‌رسانی از وضعیت شارژ به شکل پیامک به شما اطلاع داده می‌شود.

براى خرید سیم کارت چه چیزی نیاز است؟

برای خرید سیم کارت گرجستان نیاز به طی کردن مراحل خاصی نیست. تنها کافیست پاسپورت خود را همراه داشته و به اپراتور‌ها مراجعه نمایید. درخواست سیم کارت را با پر کردن اطلاعات خود در فرم‌هاى مورد نظر ثبت کنید. پس از خریدارى و فعال شدن سیمکارت می‌توانید از بسته اینترنتى آن نیز بهره‌مند شوید.

 

شارژ سیم کارت گرجستان

شارژ سیم کارت گرجستان با اپلیکیشن

سیم کارت‌های گرجستانی که تهیه می‌کنید از نوع سیم کارت‌های اعتباری هستند. بنابراین لازم است تا حداقل یک بار سیم کارت گرجستانی را شارژ نمایید و اعتبار آن را افزایش دهید. در صورتی که شارژ سیم کارتتان در حین سفر تمام شد نگران نباشید. بهتر است ابتدا بعد از دریافت سیم کارت، اپلیکیشن مربوط به اپراتور خود را روی گوشی نصب نمایید.
در صورتی که جزء کاربران ژئوسل هستید، اپلیکیشن رسمی اپراتور را روی گوشی نصب کنید تا در شرایط مختلف از طریق اپلیکیشن راحت‌تر آن را شارژ نمایید. برای استفاده از اپلکیشن و خرید شارژ از طریق آن می‌بایست حتماً کارت‌های بانکی بین‌المللی ویزا یا مستر را داشته باشید. به این شکل از طریق اپلکیشن خرید راحت‌تری خواهید داشت.

لوکس ترین مراکز خرید تفلیس - آشنایی با بهترین مراکز خرید شهر تفلیس گرجستان!

 سخن پایانی
گرجستان همچون دیگر مقاصد محبوب ایرانیان به شمار می‌رود. از آنجا که برای سفر به گرجستان به ویزا نیازی نیست هزینه سفر هم در مقایسه با ترکیه ارزان‌تر خواهد بود. خرید سیم کارت گرجستان یکی از مواردی است که در سفر باید به آن توجه داشت. خرید سیم ‌کارت در یک کشور تنها برای تماس گرفتن نیست. نیاز به اینترنت جهت مسیریابی یافتن جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌های خوب و استفاده از اپلیکیشن‌های چت نیاز افراد را به خرید سیم کارت گرجستان ضروری می‌کند. لازم به ذکر است که خرید سیم کارت گرجستان ضمن به صرفه بودن مشکلات کمتری را نیز به همراه دارد.

غذا‌های گرجستان - آشنایی با معروف ترین و بهترین ها به همراه معرفی غذاهای خیابانی و سنتی 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر