بهترین جاهای دیدنی نزدیک فرودگاه مهرآباد تهران

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/20
بازدید: 4558
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

فرودگاه مهرآباد در شهر تهران و در بخش شرقی آن و در محور تهران به کرج قرار دارد. این فرودگاه میزبان پروازهای داخلی از شهرهای مختلف ایران بوده که دارای امکانات و بخش های متعددی می باشد. موقعیت مناسب این فرودگاه و دسترسی به مراکز مهم و مکان های دیدنی شهر تهران ما را بر آن داشت تا بخشی از این مکان ها را با یکدیگر مرور کنیم. 
به دلیل موقعیت جغرافیایی و سیاسی شهر تهران، سفر به این شهر ممکن است با اهداف مختلفی صورت گیرد. شهر تهران مرکز تجاری کشور بوده و دارای چندین دانشگاه مطرح می باشد و افراد زیادی برای سفرهای کاری، سفرهای تحصیلی و بسیاری نیز برای سفرهای تفریحی به این شهر سفر می کنند. یکی از مبادی ورودی شهر تهران، فرودگاه مهرآباد بوده که پروازهای متعددی از شهرهای مختلف ایران به این شهر صورت می گیرد. وجود مکان های تفریحی متعدد در اطراف فرودگاه، این فرصت را برای برخی مسافران که سفری کوتاه به این شهر را دارند ایجاد کرده است تا در زمانی اندک، از این مکان ها بازدید کنند. 

فرودگاه مهرآباد تهران 

آشنایی با فرودگاه مهرآباد تهران 

فرودگاه مهرآباد یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران بوده که تاریخ احداث آن به سال 1317 باز می گردد. به مرور زمان با افزایش ناوگان هوایی و تجهیزات مختلف، این فرودگاه به عضویت ایکائو در آمد و با دریافت مجوزهای بین المللی منجر به پیشرفت و توسعه روز افزون این فرودگاه شد. امکانات رفاهی و خدماتی متعددی در این فرودگاه وجود داشته که به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم. 

آشنایی با فرودگاه مهرآباد تهران 

پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه مهرآباد تهران

پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه از ترمینال های مختلف صورت می گیرد. معمولا ایرلاین های مختلف ترمینال های مجزایی را برای پروازهای خود در نظر گرفته و همیشه پروازها از همان ترمینال صورت می گیرد. بطور مثال پروازهای ورودی و خروجی ایرلاین ایران ایرتور در ترمینال 2 صورت می گیرد. مرکز این ایرلاین در شهر مشهد بوده و یکی از اصلی ترین مجری های پرواز مشهد به تهران در کشور می باشد. در صورتی که مسافران بلیط هواپیما مشهد تهران این ایرلاین را رزرو کرده باشند در ترمینال 2 فرود خواهند آمد.

فرودگاه مهرآباد تهران

امکانات رفاهی فرودگاه مهرآباد تهران

فرودگاه مهرآباد دارای امکانات متعددی بوده که مهم ترین آن ها شامل وجود 6 ترمینال مختلف، رستوران، کافی شاپ، دفاتر فروشگاهی شرکت های هواپیمایی و غرفه های فروشگاهی می باشد. علاوه بر این پارکینگ های متعددی در ورودی فرودگاه و ترمینال های مختلف وجود دارد. این پارکینگ های طبقاتی در مجموع ظرفیتی حدود 5 هزار خودرو را دارند. 

امکانات رفاهی فرودگاه مهرآباد تهران

مکان های دیدنی اطراف فرودگاه مهرآباد

مکان های دیدنی اطراف فرودگاه شامل پارک ها، مجموعه های آبی و بناهای تاریخی می باشد که در فاصله ای نزدیک به فرودگاه قرار گرفته اند. در صورتی که سفری چن روزه و کوتاه به تهران دارید و می خواهید از جاذبه های آن نیز بازدید کنید، توصیه می کنیم مواردی که در ادامه ذکر شده است را به لیست خود اضافه کنید. 

مکان های دیدنی اطراف فرودگاه مهرآباد

پارک ارم تهران در نزدیکی فرودگاه مهرآباد

پارک ارم یکی از معروفترین پارک های ایران و تهران می باشد که در فضایی وسیع دارای امکانات متعددی می باشد. در این پارک وسایل بازی متنوع، باغ وحش، استخر و رستوران وجود دارد. این پارک در فاصله 7 کیلومتری از فرودگاه مهرآباد، و در تقاطع بزرگراه شهید باکری و تهران کرج قرار دارد. 
 در این پارک سه شهربازی وجود داشته که به مرور زمان احداث شده اند و دارای وسایل بازی متنوعی می باشند. مهم ترین وسایل بازی این پارک شامل تاب زنجیری بزرگسالان، سفینه فضایی، مونوریل، تونل وحشت، سقوط آزاد، تاب پرنده، کارتینگ، کاترپیلار، ماشین برقی، تله سیژ، ستاره گردان و انواع مختلف بازی های کودک است. همچنین بازی های کامپیوتری و سینما چند بعدی نیز از دیگر بازی های این مجموعه می باشد. ساعت کاری شهربازی ارم از ساعت 18 تا ساعات پایانی شب است. 
یکی دیگر از بخش های مهیج این مجموعه، باغ وحش آن می باشد. این باغ وحش در بخش جنوبی پارک قرار داشته که در سال 1369 افتتاح اولیه آن آغاز شد. در این باغ وحش گونه های متعددی از حیوانات مختلف نگه داری می شود. از گونه های نادر در این باغ وحش می توان به گور ایرانی، پلنگ ایرانی به نام گاسپار و کیجا، فیل های سریلانکایی، ببر بنگال سفید، گوزن زرد ایرانی و میرکت اشاره کرد. انواع پرندگان، گربه سانانان و حیوانات دیگر نیز در این باغ وحش وجود دارد. ساعت بازدید از این مجموعه از 10 صبح الی 20 میباشد. علاوه بر شهر بازی و باغ وحش، از امکانات دیگر این مجموعه می توان به استخر روباز و دریاچه اشاره کرد. 

پارک ارم تهران

اُپارک تهران در نزدیکی فرودگاه مهرآباد

اُپارک مجموعه آبی و تفریحی بوده که در سال 1396 افتتاح شد. این مجموعه آبی، یکی از لوکس ترین پارک های آبی سرپوشیده در خاورمیانه می باشد. اُپارک در خیابان کوهک و کوچه شمیم قرار داشته و در فاصله 10 کیلومتری فرودگاه مهرآباد قرار دارد. وسایل بازی و سرگرمی این پارک برای افراد در رده های سنی مختلف مناسب بوده و دارای تنوع بالایی است. 
از تفریحات این مجموعه می توان به استخر و جکوزی، سرسره های مختلف، رودخانه خروشان، استخر موج، رالی شیب، گردالوپ، بومرنگ، آکوآلوپ، ارنگ، ابر شیب و ابیس اشاره کرد. همچنین در این مجموعه رستوران و کافی شاپ نیز وجود دارد. ساعت کاری این مجموعه 9 صبح الی 12 شب بوده و به جز پنج شنبه، روزهای فرد ویژه بانوان می باشد. در روز پنج شنبه از ساعت 8 الی 15 سانس بانوان و از 17 الی 24 نیز سانس آقایان است.

اُپارک تهران

پارک جنگلی چیتگر در غرب تهران

پارک چیتگر یکی از بزرگترین پارک های جنگلی تهران بوده که در سال 1342 احداث شد. این پارک توسط جاده ای به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده و مساحت مجموع آن ها حدود 870 هکتار برآورد شده است. پارک چیتگر در فاصله 13 کیلومتری فرودگاه مهر آباد و در مجاورت بزرگراه تهران کرج واقع شده است. در این پارک تنوع بالایی از گیاهان و حیوانات مختلف وجود دارد. 
همچنین در این پارک مجموعه های تفریحی مختلفی وجود دارد. یکی از این مجموعه ها باغ راز هستی بوده که در ضلع جنوبی دریاچه خلیج فارس واقع شده است. در این مجموعه تنوع بالایی از گیاهان دارویی، گیاهان آبزی و درختان مثمر دیگر و همچنین حیوانات اهلی مانند الاغ، اسب و پرنده های گوناگون وجود دارد. از مجموعه های دیگر می توان به بوستان ریحانه، دریاچه خلیج فارس، باشگاه اسب سواری و پیست دوچرخه سواری اشاره کرد.
علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، این پارک دارای امکانات رفاهی دیگر مانند رستوران، کافی شاپ، غرفه های فروشگاهی و آلاچیق های متعدد بوده که برای تفریحی چن ساعته خانوادگی مناسب است. این پارک دارای ساعت کاری مشخصی نبوده و برای ورود به آن هزینه ای از مسافران دریافت نمی شود. 

 

پارک چیتگر تهران
 

کاخ گلستان در خیابان 15 خرداد تهران 

در صورتی که به آثار تاریخی علاقه دارید، در شهر تهران مجموعه ای عظیم از آثار تاریخی وجود دارد که شاید برای بازدید از همه آن ها چندین روز زمان نیاز داشته باشید. در دل این آثار تاریخی، کاخ های تهران مجموعه ای گسترده بوده که یکی از قدیمی ترین آن ها، کاخ گلستان می باشد. این کاخ در خیابان خیام و روبه روی پارک شهر قرار دارد. فاصله این کاخ با فرودگاه مهرآباد حدود 12 کیلومتر بوده که می توان با استفاده از مترو و یا اتوبوس به این کاخ رفت. ساعت کاری این کاخ 9:30 الی 18 می باشد.
کاخ گلستان از قدیمی ترین کاخ های تهران بوده که قدمت آن به دوره زندیه و قاجار مربوط می شود. این کاخ شامل مجموعه های متنوعی بوده که در طول زمان بر تعداد آن افزوده شده است. این کاخ از بخش های تاریخی متنوعی تشکیل شده که از مهم ترین آن ها می توان به شمس العماره و ایوان تخت مرمر اشاره کرد. بنای شمس العماره در زمان قاجار و در سال 1284 احداث شد که روزگاری به عنوان نماد پایتخت شناخته می شد. ایوان تخت مرمر یا دارالاماره جزء بناهای قدیمی این کاخ بوده که در دوران کریم خان زند بنا گردید. این ایوان با تزئینات گچ بری و سنگ تراشی نمایی منحصر به فرد داشته و شاهد اتفاقات گوناگونی در طول تاریخ بوده است. تخت مرمری این ایوان در زمان قاجار افتتاح شد که به صورت نمادین بر روی سه دیو و 6 فرشته، یک اژدها و دو شیر ساخته شد. 

کاخ گلستان تهران 

مطلب پایانی 
در این مقاله، توضیحات کاملی از فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان قدیمی ترین فرودگاه و جاذبه های دیدنی اطراف آن ذکر شد. اطلاع از این مکان های دیدنی برای مسافرانی که سفری کوتاه به تهران داشته و می خواهند در وقت های خالی خود از جاذبه های آن نیز بازدید کنند توصیه می شود. در صورتی که جاذبه گردشگری دیگری در نزدیکی فرودگاه مهرآباد قرار داشته که در این مطلب ذکر نشده است، اطلاعات خود را با ما در میان بگذارید. 

مترو تهران - آشنایی با خطوط مترو تهران + دانلود جدیدترین نقشه مترو تهران با کیفیت بالا + (معرفی ایستگاه های ویژه افراد دارای معلولیت)

نظرات کاربران

  1. رکسانا رکسانا 1402/10/03
    0 نفر پسندیدند
    پارک جنگلی چیتگر روزهای جمعه واقعا قشنگه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 102 کاربر