زیباترین شهرهای جهان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 25152
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهرهای همچون بوداپست، رم، ونیز و مراکش از زیباترین شهرهای دنیا هستند که هرکدام جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های منحصر بفرد خود را دارند. فرهنگ و تاریخ این کشورها تاثیر زیادی در معماری‌ها و سبک ساخت کوچه‌ها و خیابان‌ها داشته است؛ برای مثال شفاون مراکش که به رنگ آبی درآمده است در گذشته آبی نبوده و شهرهای زیبای دیگری که در گذر زمان تغییر کرده‌اند و به شکل که ما امروز می‌شناسیم درآمده‌اند.

زیباترین شهرهای جهان

بوداپست (مجارستان)

بوداپست یک شهر فرهنگی و هنری در مجارستان است که مردمی مهمان‌نواز و مهربان دارد. ساختمان‌های شهر بوداپست از بهترین و زیباترین معماری‌های اروپاست. معماران ساختمان‌های بوداپست علاوه‌بر معماری تاریخی از معماری مدرن نیز در طراحی‌های خود استفاده کرده‌اند و از هنر مدرن گرفته تا گوتیک را در ساختمان سازی های خود بکار برده‌اند. شهر بوداپست از بزرگترین اتحادیه‌های اروپا است و به عنوان پایتخت سیاسی و فرهنگی مجارستان محسوب می‌شود. مجارستان سالیانه بیشتر از 4 میلیون گردشگر از سراسر دنیا جذب می‌کند. سیستم حمل و نقل شهری (مترو) مجارستان از قدیمی‌ترین‌ها است اما در نوع خود بهترین سیستم حمل و نقل شهری است.
پل زنجیری در حوالی قلعه‌ی گاردن بازار و سنگر ماهیگیر که قلعه‌ای در منطقه بودا است، از معماری‌های جذاب بوداپست است که هنر و معماری اروپایی و سنتی را می‌توان در آن‌ها دید.

بوداپست (مجارستان)

بروگسِ بلژیک

بروگس در شمال غرب بلژیک قرار دارد که شاهکارهای میکل آنژ را می‌توان در آن یافت. این شهر شاهکارهای تاریخی و معماری بسیار جذابی دارد که اکثر آن‌ها در آثار تاریخی یونسکو ثبت شده است. مشهورترین اثر تاریخی بوداپست ساختمان پارلمان مجارستان است که در سال 1904 ساخته شده است و سبک معماری گوتیک در آن استفاده شده است. قسمت داخلی ساختمان پارلمان از دو تالار تشکیل شده است و 10 حیاط و 691 اتاق دارد.

تور بلژیک - برای دیدن ارزان‌ترین تورهای بلژیک کلیک کنید.

بروگس بلژیک

رم (ایتالیا)

رم را از زمان‌های گذشته تا به الان مهد هنر و تاریخ اروپا می‌دانند. با قدم زدن در خیابان‌های رم می‌توان روح رم باستان را در معماری‌ها و مجسمه‌ها و آثار تاریخی این شهر باستانی دید و از زیبایی‌های این شهر لذت برد. حتما از لذت خوردن غذاهای ایتالیایی به خصوص پیتزا و اسپاگتی رم شنیده‌اید. پیتزاها و اسپاگتی‌های شهر رم ایتالیا هر گردشگر و فردی را به خود جذب می‌کند. کولوسئوم رم ایتالیا یک میدان معروف برای جنگ‌های گلادیاتوری بوده است که قدمت آن به سال 80 میلادی باز می‌گردد و امروزه از جاذبه‌‌های دیدنی رم که یکی از زیباترین شهرهای دنیاست محسوب می‌شود.

پرچم ایتالیا - برای آشنایی با پرچم ایتالیا و فهمیدن مفهوم رنگ‌های آن اینجا کلیک کنید.

رم ایتالیا

ونیز ایتالیا

چهارمین شهر زیبای دنیا که در این مقاله آورده‌ایم شهر ونیز ایتالیاست. ونیز شهری رنگارنگ است که روی آب ساخته شده است و برای عبور و مرور در شهر باید سوار قایق شوید. ونیز در شمال شرقی ایتالیا واقع شده است و به (شهر آبی) و (شهر پل‌ها) شهرت دارد.

ونیز ایتالیا

فلورانس ایتالیا

فلورانس شهر زیبای ایتالیا از زیباترین شهرهای جهان است که در تمام گوشه و کنار آن ردپایی از هنر را می‌توان پیدا کرد. فلورانس با ساختمان‌های قدیمی و معماری‌های دوره رنسانسی‌اش بی شباهت به یک موزه تاریخی بسیار قدیمی نیست. فلورانس با موزه‌ها و رستوران‌های متعددی که دارد باعث ایجاد جنب و جوش در این شهر شده است.

همه چیز درباره کشور ایتالیا - درباره کشور ایتالیا بیشتر بدانید!

فلورانس ایتالیا

ریو دو ژانیروی برزیل

ریو دو ژانیرو که به اختصار به آن ریو نیز می‌گویند یک سرزمین پهناور است که به معنای رودخانه ژانویه می‌باشد. ریو دو ژانیرو یک شبه جزیره است که از سه طرف با اقیانوس اطلس احاطه شده است. ریو دو ژانیرو از زیباترین شهرهای جهان است که طبیعت بکر و زیبایی دارد و مجسمه حضرت مسیح که در بالای کوه ریو دو ژانیرو قرار گرفته است نشان‌دهنده هنر مجسمه‌سازی این شهر است.

تور برزیل - برای دیدن تورهایِ فعال کشور برزیل کلیک کنید!

ریو دو ژانیرو

شهر پراگ جمهوری چک

شهر پراگ پایتخت کشور چک است که معماری‌های باستانی آن برای دوران قرون وسطی می‌باشد. شهر پراگ قدمت 1100 ساله دارد و به همین دلیل مقبره‌ها و بناهای منحصربفردی دارد که در کنار یکدیگر شکوه و عظمت تاریخی و گردشگری شهر پراگ جمهوری چک را بالا برده است و آن را تبدیل به زیباترین شهر جهان کرده است.

شهر پراگ مجمهوری چک

آمستردام هلند

آمستردام پایتخت هلند است و از پرجمعیت‌ترین شهرهای آن می‌باشد. آمستردام شهری چند ملیتی و هنری فرهنگی است که در شمال غربی اروپا بین آلمان و بلژیک قرار گرفته است. آمستردام یک بندر در هلند غربی است که به دریای شمال متصل است و به دلیل قدرت دریایی که دارد قطب اقتصادی و مرکز اصلی تجارت و اقتصاد هلند محسوب می‌شود.
زبان مردم آمستردام هلندی است و بیشتر مردم به این زبان صحبت می‌کنند. فرهنگ مردم آمستردام هلند سنتی است و به مردم آن علاقه زیادی به پرورش گل و گیاه دارند. از جذابیت‌های فرهنگی مردم آمستردام این است که آن‌ها از دوچرخه برای انجام کارهای روزانه‌شان استفاده می‌کنند. معماری‌های تاریخی که در آمستردام قرار دارد قدمت‌های طولانی دارد و موزه‌ها و کلیساهای قدیمی زیادی در آن وجود دارد.

همه چیز درباره کشور هلند - برای آشنایی با کشور هلند کلیک کنید.

آمستردام هلند

پاریس فرانسه

مگر می‌شود از زیباترین شهرهای جهان صحبت کرد و اسم پاریس را نیاورد؟ پاریس شهری با نماد عشق و مرکز زیبایی و مد و فشن است که زیبایی‌های تاریخی بسیاری دارد. موزه لوور پاریس که حتما اسم آن را شنیده‌اید از معروف‌ترین موزه‌های دنیاست که مردم زیادی از سراسر دنیا علاقه زیادی به دیدن آن دارند. برج ایفل پاریس هم که دیگر اکثر مردم آن را می‌شناسند از نمادهایی که پاریس به آن شهرت یافته است.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

پاریس فرانسه

لیسبون پرتقال

پرتقال از زیباترین و رویایی‌ترین کشورهای جهان است که آرامش وصف ناپذیری دارد و در همسایگی اسپانیا قرار گرفته است. لیسبون که بزرگترین و از قدیمی‌ترین شهرهای پرتقال است جاذبه‌های گردشگری زیادی برای گردشگران و بازدیدکنندگان دارد. لیسبون از رم قدیمی‌تر و 4 قرن زودتر از رم ساخته شده است. معماری ساختمان‌های لیسبون بسیار قدیمی و تاریخی می‌باشد و مردم این شهر لقب‌های بامزه‌ای مثل لیسبونی یا کاهو دارند که علت گرفتن لقب کاهو به این دلیل است که در گذشته مردم چیزی برای خوردن نداشتند و فقط کاهو می‌خوردند.

همه چیز درباره کشور پرتغال - کشور پرتغال شاید یکی از رویایی ترین نقاط جهان برای شروع زندگی جدید باشد، در این لینک تمامی اطلاعاتی که لازم است از این کشور بدانید را شرح می دهیم. 

لیسبون پرتقال


هنگ کنگ چین

هنگ کنگ یک منطقه خود مختار محسوب می‌شود اما از فرهنگ چین تاثیر گرفته است. هنگ کنگ جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد و از زیباترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود که ما به عنوان یازدهمین شهر در این مقاله آورده‌ایم. قله ویکتوریا، کروز استار فری، معبد ونگ تای سین که با رنگ قرمز و نارنجی زیبایی که نماد کشور چین هست از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که در سفر خود به هنگ کنگ می‌توانید از آنها دیدن کنید.

اختلاف ساعت ایران و چین - به بررسی اختلاف ساعت ایران و چین بپردازیم.


 

هنگ کنگ چین

شِفاون کشور مراکش

به شهر آبی رنگ دنیا خوش آمدید. شهری در شمال مراکش که لقب شهر آبی مراکش را دارد و به همین دلیل شهرت یافته است. شفاون در نزدیکی دریای مدیترانه قرار دارد و جمعیتی حدود 40000 نفر دارد که در کوه‌های ریف مراکش قرار گرفته است. جالب است بدانید که رنگ آبی این شهر به این دلیل است که مردم آن در سال 1930 تصمیم گرفتند تا شهرشان را رنگ آبی بزنند؛ این رنگ آبی در بین کوه‌های شفاون باعث ایجاد تضاد رنگی زیبایی در این منطقه شده است. 

شفاون مراکش

سنگاپور

سنگاپور کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است که در شمال خط استوا قرار گرفته است و کشوری ثروتمند و مدرن هست که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. شهرت سنگاپور به دلیل سلامت اداری، گردشگری و مدرن بودن آن است. سنگاپور از زیباترین شهرهای جهان است که گردشگران زیادی دارد و افراد زیادی از سراسر دنیا برای دیدن زیبایی‌های این شهر به آن سفر می‌کنند. این کشور باغ وحشی مدرن، آکواریومی بسیار زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوع و زیبایی دارد.

آشنایی کامل با سنگاپور - سنگاپور کشوری مهاجرپذیر است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. برای آشنایی کامل با سنگاپور کلیک کنید.

سنگاپور

سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

سانفرانسیسکو شهری مدرن است که فرهنگ، موسیقی و منظره‌های زیبای آن شناخته شده است. سانفرانسیسکو 7 میلیون جمعیت دارد و بعد از نیویورک متراکم‌ترین جمعیت جهان را دارد. جزیره آلکاتراز که بدلیل پیشینه آن معروف است اکنون از جاذبه‌های دیدنی سانفرانسیسکو محسوب می‌شود. آلکاتراز امن‌ترین زندان جهان محسوب می‌شد و هیچ زندانی نمی‌توانست از آن فرار کند. پل گلدن گیت هم که از طولانی‌ترین پل معلق جهان است و در سال 1937 میلادی ساخته شده است از جاذبه‌های گردشگری سانفرانسیسکو محسوب می‌شود.

سانفرانسیسکو

استکهلم، سوئد

استکهلم پایتخت کشور سوئد است و بدلیل قدمت دانشگاه‌ها و مرکزهای تحقیقاتی آن شهرت بسیاری دارد. دانشگاه استکهلم و انستیتوی صنعتی سلطنتی KTH از بهترین دانشگاه‌های استکهلم می‌باشند که در رنکینگ جهانی نیز رتبه‌های خوبی دارند.
گاملا اِستان از جاذبه‌های گردشگری استکهلم و از یادگاری‌های قرون وسطایی اروپا است که به عنوان قلب تاریخی استکهلم است و ساختمان‌های رنگی‌رنگی و سنگ فرش‌های آن بسیار زیباست.

استکهلم سوئد

سخن آخر

شهرهای زیبای زیادی در دنیا وجود دارد که هر کدام جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارد اما ما در این مقاله بعضی از این شهرها را آورده‌ایم. سنگاپور، شفاون کشور مراکش از شهرهای باستانی و تاریخی دنیا محسوب می‌شوند که افراد زیادی برای دیدن ساختمان‌ها و معماری‌های زیبای آن به این شهرها سفر می‌کنند.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان - برای دیدن پرجمعیت ترین شهر های جهان کلیک کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر