آب و هوای آنتالیا

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 10942
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شنبه

1 اردیبهشت 1403

21.16°C

ابرهای پراکنده

21.33°C21.16°C
رطوبت هوا63%
سرعت باد11.32 m/s
طلوع7:46
غروب21:5

یکی از معروف‌ترین این شهرها، شهر آنتالیا است که در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه می‌رسد. این شهر مناسب افرادی است که در پی مکانی زیبا برای کسب آرامش و تفریحات ساحلی و گردش در طبیعت و کنار دریا هستند. آب و هوا آنتالیا نیز که مقصد بسیاری گردشگران ایرانی برای سپری کردن یک تعطیلات خوب است، آب و هوایی بهشتی دارد. در این مقاله به کیفیت و شرایط آب و هوایی آنتالیا در سال پرداخته می‌شود.

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای انتالیا به صورتی کلی چندان متغیر نیست و از هوایی معتدل و گرم برخوردار است. آب و هوای این شهر در بیشتر سال، یعنی حدود ۳۰۰ روز آن آفتابی است. با توجه به اینکه تفریحات آنتالیا دریایی و ساحلی هستند، این آفتابی بودن هوا در اکثر روزها باعث مسرت و خوشحالی گردشگران می‌شود چون در شرایط بارانی چندان امکان تفریحات ساحلی و آبی وجود ندارد. آب و هوای آنتالیا در فصل‌های مختلف همان‌طور که بیان شد آنتالیا به صورت کلی از آب و هوای چندان متغیری برخوردار نیست، اما به هر جهت مانند هر شهر و منطقهٔ دیگری بالا و پایین‌هایی دارد که اطلاع از آن‌ها باعث می‌شود سفر با برنامه‌تری داشته باشیم. در ادامه به تفکیک فصل، آب و هوای آنتالیا شرح داده خواهد شد. 

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

آب و هوای آنتالیا فصل بهار و ایام نوروز

فصل بهار و ایام نوروز و تعطیلات همیشه بهترین فرصت برای سفر است؛ همچنین در این ایام قیمت تور آنتالیا افزایش پیدا می‌کند. آنتالیا نیز در این فصل خود را برای پذیرش مسافران آماده می‌کند. در بهار غالباً بیم آن می‌رود که شهرها درگیر باران و رگبار‌های ناغافل و بهاری باشند، اما آب و هوای آنتالیا با فرا رسیدن بهار بسیار دلپذیر و گرم می‌شود. در این موقع از سال آب و هوای همهٔ سواحل مدیترانه‌ای رو به گرما می‌رود. 
آنتالیا به دلیل برخورداری از ساحل و دریا و همچنین آب و هوای مدیترانه‌ای خوراکی‌های بی‌نظیری در این فصل در خود دارد که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. در بهار، شهر آنتالیا با اینکه گرم و آفتابی است اما رطوبت کمتری نسبت به تابستانش دارد و و برای شنا مناسب و ایده‌آل به شمار می‌رود. 

آب و هوای آنتالیا در فصل بهار

آب و هوای آنتالیا تابستان

 تابستان در ترکیه گرم و خشک است اما آنتالیا باز هم مناسب مسافرانی است که قصد تفریحات ساحلی و شرکت در فستیوال‌های جذاب و رنگارنگ آن‌جا را دارند. در تابستان شما می‌توانید در ساحل تفریح کنید و سفری رؤیایی و مدیترانه‌ای را تجربه کنید. هوای این شهر آن‌قدر گرم نیست که شما را آزار بدهد بلکه گرمایی بسیار مطلوب و مطبوع است. 

آب و هوای آنتالیا پاییز

پاییز یکی از بهترین آب و هواها در اغلب شهرها و کشورها را دارد که نه چندان گرم است و نه به سرما و برودت زمستان رسیده است. آنتالیا در پاییز یکی از بهترین آب و هواها را به شما هدیه می‌دهد. در این فصل شما می‌توانید از جاذبه‌های دریایی سفر لذت ببرید، زیرا این ماه‌ها خیلی سرد نیست و زیبایی عجیبی دارد یا به اصطلاح شاعرانه است. 

آب و هوای آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا - کدام فصل سال به شهر ساحلی آنتالیا سفر کنیم؟

آب و هوای آنتالیا زمستان

 زمستان یکی از اندک مواقعی است که آنتالیا در تمام روز آفتابی نیست. در زمستان آنتالیا شهری مرطوب محسوب می‌شود و باران‌هایی دارد که ممکن است بین یک تا سه روز طول بکشد. البته بارش باران در آنتالیا غالباً همراه با رعد و برق است و در مدت زمان کوتاهی به صورت سیل‌آسا باران می‌بارد. یکی از عجایب این فصل در این شهر این است که بلافاصله بعد از بند آمدن باران خورشید بیرون آمده با آفتابی فوق‌العاده را شاهد خواهید بود. پس این که بیان شد در این فصل آفتاب کمتر پیدا می‌شود به این معنا نیست که مانند بعضی از شهرهای اروپایی هرگز آفتاب را نمی‌بینید. آب دریا در فصل زمستان طبیعتاً چندان گرم نیست و بهتر است از استخرهای سرپوشیده و گرم جهت تفریحات آبی استفاده شود. 

دمای هوای آنتالیا در طول سال

همان‌طور که بیان شد این شهر در بیشتر روزهای سال آفتابی است. در بهار دمای آنتالیا بین ۷ تا ۲۴ درجه است که بسیار مناسب، معتدل و مطلوب است تا به تفریحات ساحلی و دریایی بپردازید. در تابستان دما بین ۳۵ تا ۴۵ درجه جابه‌جا می‌شود که دمای نسبتاً بالایی به شمار می‌رود و ممکن است چندان برای همگان مناسب سفر محسوب نشود و فقط بشود از شب‌هایش لذت برد. در پاییز دما بین ٧ تا ۱۵ درجه متغیر است که هوایی متعادل اما نه چندان گرم به شمار می‌رود. در پایان و در زمستان این دما از ۵ تا ۱۴ درجه دچار تغییر می‌شود و می‌توان گفت سردترین هوا در کل سال را می‌شود در بهمن آنتالیا تجربه کرد. 

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

دمای هوای آنتالیا

از نظر آب و هوا چه فصلی مناسب سفر به آنتالیا است؟ 

آنتالیا شهری نیست که محدود به زمان کوتاه و خاصی برای سفر و لذت بردن باشد، چرا که در تمام سال می‌تواند برای سلایق مختلف و تفریحات متنوع مناسب باشد. اما گردشگران غالباً از اواخر تعطیلات نوروز تا اواسط اردیبهشت ماه برای این سفر آماده می‌شوند. البته نمی‌توان پاییز این شهر فوق العاده را در نظر نگرفت و جزء بهترین زمان‌های سفر به آنتالیا به حسابش نیاورد.  اگر شما در فکر آفتاب‌ گرفتن در ساحل باشید، فصل تابستان بسیار مناسب شما است. 

شهر آنتالیا - سفر به شهری با سواحلی جذاب!

سخن پایانی 
اگر شما مایل باشید به تفریحات آبی بپردازید یا در ساحل آفتاب بگیرید و حتی در فستیوال‌های رنگارنگ و جذاب در شهری زیبا شرکت کنید، آنتالیا شهر مطلوب شما خواهد بود. آنتالیا که بیشتر سال را آفتابی است و به وجود خورشید درخشان در آسمانش شهرت دارد، مقصدی فوق‌العاده و خاص برای گردشگران و مسافرانی است که می‌خواهند یک تجربه آرام و بسیار شاد را به زندگی خود اضافه کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر