فاصله استانبول تا آنتالیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 19178
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور ترکیه یکی از کشورهای محبوب برای مسافرین و توریست‌های ایران و جهان به شمار می‌آید. شهرهای معروف و پر جاذبه این کشور آنتالیا و استانبول هستند که توریست‌ها و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند و به دلیل امکانات و رفاه زیاد، توریست زیادی جذب میکنند و همین موضوع باعث شده است تا این سوال در میان گردشگران ایرانی بسیار محبوب باشد: آنتالیا یا استانبول؟ بیشتر مردم ترجیح می‌دهند در سفر به ترکیه به هر دو این شهر ها سفر کنند. اما فاصله استانبول تا آنتالیا چقدر است؟ در ادامه به شرح کامل این سوال می پردازیم.

فاصله استانبول تا آنتالیا

چطور از استانبول به آنتالیا برویم؟

آنتالیا در جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده و شهرت اصلی آن مربوط به تفریحات آبی است، به خصوص در فصول گرم افراد زیادی برای تفریح به این شهر می‌روند. لازم به ذکر است که شهر آنتالیا جزو یکی از بزرگ‌ترین منابع آبی کشور ترکیه به شمار می‌رود. استانبول نیز به دلیل داشتن مکان‌های تاریخی زیاد و مراکز خریدی با قیمت‌های مناسب که بیشتر ان‌ها قیمت‌های پایینی در مقایسه با دیگر شهرها دارند، جزو شهرهای پرطرفدار کشور ترکیه به شمار می‌رود. از مکان‌های مهم شهر استانبول می‌توان به مسجد ایاصوفیه، تنگه بسفر، برج گالاتا، کاخ دولما باغچه اشاره کرد. در صورتی که برای سفر از شهر استانبول به شهر آنتالیا از تورهای ترکیبی استفاده کرده‌اید، آژانس مورد نظر شما از قبل برنامه‌ها و تدارکات بازدید این دو شهر را برایتان فراهم کرده است. اما در صورتیکه تکی و انفرادی، جدا از تورهای مسافربری اقدام به این سفر کرده‌اید لازم به ذکر است تا بدانید؛ برای سفر از استانبول به آنتالیا راه‌های زیادی وجود دارد.  بسته به شرایط و انتخاب خود می‌توانید با اتوبوس، هواپیما، قطار و... سفر خود را شروع کنید. باید به این نکته توجه کنید که هزینه سفرهای هوایی همیشه نسبت به دیگر سفرها بالا نیست و در برخی مواقع ممکن است قیمت کمتری نیز داشته باشد. البته در نظر داشته باشید فاصله زمانی در بین آن‌ها متغیر است.  در صورتی که با هواپیما از استانبول به آنتالیا بروید به طور میانگین یک ساعت و ۲۰ دقیقه در راه هستید، این در حالی است که مدت زمان این سفر با اتوبوس ۱۱ ساعت می‌باشد. همچنین هزینه سفر با هواپیما ۲۱ یورو و هزینه سفر با اتوبوس ۲۵ یورو است و همانطور که گفته شد هزینه سفر به آنتالیا از استانبول با هواپیما ارزان‌تر از اتوبوس است. در طول روز سفرهای زیادی به صورت هوایی از استانبول به آنتالیا انجام می‌شود اما نکته مهم این است که ورود به استانبول و بعد از آن سفر به آنتالیا یکی از نکات پر اهمیت بوده که باید از همان ابتدای ورود به فرودگاه مورد توجه قرار گیرد‌. دلیل این امر هزینه های بالا و زمان طولانی است که صرف رفتن از فرودگاه به فرودگاهی دیگر می‌شود. لازم به ذکر است اگر چه رفتن به آنتالیا با اتوبوس وقت بیشتری از شما می‌گیرد اما زمان کم ‌تری صرف جابه جایی در فرودگاه‌ها می‌شود. 

استانبول تا آنتالیا

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

فاصله مسیر هوایی استانبول به آنتالیا

به طور کلی می‌توان گفت فاصله استانبول بزرگترین شهر ترکیه تا آنتالیا ۴۸۱ کیلومتر بوده که برای سفر با هواپیما به طور میانگین یک ساعت و ۲۰ دقیقه با شهر مقصد خود فاصله دارید. مسیر هوایی بین این دو شهر خطی مستقیم است که بین آن‌ها امتداد یافته است. هر کدام از این دو شهر ذکر شده دو فرودگاه مجهز و کامل دارند که با بهترین شرکت‌های هواپیمایی قرارداد و مشارکت دارند تا سفری راحت تر با امنیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار دهند. همانطور که گفته شد کم ترین قیمت قابل پرداخت برای سفر با هواپیما از استانبول به آنتالیا ۲۱ یورو است‌.  در صورتی که بخواهیم این هزینه‌ها را به دلار محاسبه کنیم، بنا به انتخاب ایرلاین مد نظر شما قیمت ها از ۳۵ دلار شروع شده و ممکن است تا ۲۰۰ دلار نیز ادامه داشته باشد. بهترین ایرلاین‌ها که تعداد زیادتری نیز دارند، شامل شرکت‌هایی به نام های Turkish ،Onur Air, و Pegasus Airlines می‌باشند. 

فاصله مسیر زمینی از استانبول به آنتالیا

اگر در سفر استانبول به آنتالیا روش زمینی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید به دو طریق اقدام کنید. در حالت اول می‌توانید از سفرهای ترکیبی قطار و اتوبوس استفاده نمایید و در قدم دوم می‌توانید از دو طریق یکی سفر با اتوبوس  و دیگری سفر با قطار استفاده کنید. اما به طور میانگین مدت زمان ٩ ساعت برای رسیدن به شهر آنتالیا در راه هستید. و فاصله شهرهای ذکر شده تا یک دیگر میانگین ٧۰۰ الی ٨۰۰ کیلومتر بسته به جاده‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌باشد.

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

فاصله استانبول تا آنتالیا

همان‌طور که قبلاً ذکر شد فاصله بین دو شهر استانبول و آنتالیا از یکدیگر به طور تقریبی میانگین ٧۰۰ الی ٨۰۰ کیلومتر است، که این مسافت بسته به وسیله حمل و نقل شما متغیر می‌باشد.

فاصله استانبول تا آنتالیا

در فاصله آنتالیا تا استانبول چه شهرهایی وجود دارد؟

شهرهای استانبول و آنتالیا یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین شهرهای کشور ترکیه به شمار می‌آیند که تعداد مسافران زیادی روزانه قصد سفر به آن‌ها را دارند. از مکان‌های دیدنی این دو شهر می‌توان به بناهای تاریخی عثمانی, بیزانس‌ها واقع در شهر استانبول, سواحل آنتالیا, و خرابه‌های تاریخی که در این شهرها وجود دارند اشاره کرد. به مسافرین و گردشگرانی که به کشور ترکیه سفر می‌کنند توصیه می‌شود تا حتما این دو شهر ذکر شده را برای بازدید مد نظر داشته باشند. در فاصله بین دو شهر استانبول و آنتالیا شهرها و دیگر مکان‌های دیدنی نظیر اسکی شهیر، دنیزلی، روستای پاموک کاله (قلعه پنبه ای)، خرابه‌های رومی هیراپولیس، قونیه، شهر بورسا، چندین موزه، مسجد امیر سلطان، پارک گیاه شناسی، چشمه‌های اب گرم، تراس‌های اهکی که به صورت طبقاتی ظاهر شده‌اند و... نیز وجود دارند.

شهر آنتالیا - سفر به شهری با سواحلی جذاب!

فاصله زمانی استانبول تا آنتالیا با قطار

برای آن دسته از مسافرانی که با تور ترکیه به این کشور سفر کرده اند و زمان کمی برای سفر در ترکیه دارند توصیه می‌شود از سفرهای ترکیبی قطاری برای رفتن از شهر استانبول به آنتالیا استفاده کنند. به طور مثال می‌توانید توسط قطارهای سریع السیر از شهر استانبول به اسکی شهیر بروید که این آغاز سفر شما با قطار است و می‌توان گفت اگر صبح زود سفر خود را آغاز کنید, به طور میانگین ٨ ساعت تا شهر دنیزلی فاصله دارید. در ادامه راه می‌توانید با مینی بوس و یا اتوبوس‌ها ساعت و برنامه حرکت خود را تنظیم کرده تا به آنتالیا برسید.

فاصله زمانی استانبول تا آنتالیا با اتوبوس

پس از رسیدن به شهر دنیزلی می‌توانید توسط اتوبوس‌های مسافربری ساعت به شهر آنتالیا برسید. در صورتی که سفر مستقیم با اتوبوس را برای رسیدن به آنتالیا انتخاب کردید به طور میانگین ۱۱ الی ۱٣ ساعت در راه هستید.شرکت‌های معروف اتوبوس رانی در خط استانبول به آنتالیا شامل isparta ,pamukkale turizm ,metro turizm ,petrol turizm می‌باشند.

فاصله زمانی استانبول تا آنتالیا با قطار

فاصله زمانی استانبول تا آنتالیا با هواپیما

اگر برای سفر از استانبول به آنتالیا از هواپیما استفاده می‌کنید، لازم به ذکر است که مدت زمان تقریبی پرواز شما تا رسیدن به شهر مقصد به طور میانگین یک ساعت و بیست دقیقه می‌باشد. این خطوط هوایی تا یک دیگر به طور میانگین ۴٨۱ کیلومتر فاصله دارند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 108 کاربر