لوازم سفر به کیش کدامند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 889
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برای سفر به کیش چه وسایلی ببریم؟ جزیره کیش یک مقصد گرمسیری و ساحلی است که شرایط سفر به آن با دیگر مقاصد گردشگری در ایران تفاوت دارد و به همین دلیل وسایلی هم که برای سفر به این شهر زیبا باید در چمدان خود قرار دهید، متفاوت است.هنگام مسافرت به کیش یک سری وسایل کلی مانند لوازم شخصی خود را باید بردارید و جدا از آنها بسته به زمان و هدف سفرتان باید لوازم متفاوتی را در چمدان خود قرار دهید. در این مقاله قصد داریم درباره لوازم سفر به کیش که لازم است برای بهبود تجربه سفر همراه خود داشته باشید، بپردازیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ لحظه آخر همراه باشید.

لوازم سفر به کیش

چک لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به کیش

اگر این سوال که " برای سفر به کیش چه چیزهایی با خودم ببرم؟" در زهن شما هم می‌گردد، می‌توانید لیست برخی از ضروری‌ترین لوازم سفر به کیش را در زیر ببینید. از این لیست اسکرین شات بگیرید زیرا که در ادامه مسیر، حتما به آن احتیاج پیدا خواهید کرد.

  • مدارک هویتی
  • لباس‌ها
  • داروها
  • وسایل بهداشتی
  • وسایل مربوط به تفریحات
  • تجهیزات الکترونیکی
  • اکسسوری‌ها

چک لیست وسایل مورد نیاز در سفر به کیش

برای سفر به کیش چه وسایلی ببریم؟

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به کیش سفر کنید و یا قبلا تجربه این سفر را داشته‌اید اما چیزی درباره وسایل ضروری و بستن چمدان نمی‌دانستید و در طول سفر به مشکل خورده‌اید، کسب اطلاعات در این زمینه برایتان مفید خواهد بود.
به‌طورکلی لوازمی که باید در سفر به جزیره کیش در چمدان خود قرار دهید به چند دسته لوازم شخصی، وسایل الکترونیکی و ضروریات تفریحات ساحلی تقسیم می‌شوند. که در ادامه هر کدام را مفصلا بررسی خواهیم کرد.


لباس و وسایل شخصی را اول از همه در چمدان بگذارید

انتخاب لباس مناسب کاملا به فصلی بستگی دارد که برای سفر انتخاب کرده‌اید، در سفر تابستانی باید لباس‌های خنک و نخی بردارید. بهتر است رنگ این لباس‌ها روشن باشد که کمتر گرما را به خود جذب کند. جدا از لباس، همراه داشتن عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کرم‌های آبرسان هم ضروری است.
داشتن یک صندل راحت هم جزو ضروریات به نظر می‌رسد زیرا قرار است در مراکز خرید کیش حسابی پیاده‌روی کنید. وسایل شخصی هم شامل مدارک شناسایی و قرص‌ها و داروهایی است که مصرف می‌کنید. بهتر است این وسایل را داخل کیف دستی خود بگذارید تا مجبور نشوید هنگام پرواز به قیمت بار تحویل دید.


بدون وسایل الکترونیکی که نمی‌شود!

در سفر به کیش هم مانند هر جای دیگر به وسایل الکترونیکی خود نیاز پیدا خواهید کرد. این وسایل شامل شارژ، دوربین عکاسی، هدفون و ساعت هوشمند می‌شود. همچنین بهتر است یک پاوربانک برای وقت‌هایی که به برق شهری دسترسی ندارید، همراه با خود به کیش ببرید.
 

وسایل مورد نیاز برای تفریحات ساحلی

اگر در طول سفر به جزیره، قصد انجام تفریحات ساحلی را دارید، یک کیف ساده، عینک شنا، حوله، دمپایی، لباس ساحلی و مایو را فراموش نکنید. همچنین بهتر است در کیف خود چند پلاستیک خالی بگذارید که بتوانید حوله، دمپایی و دیگر وسایل را پس از استفاده داخل این پلاستیک‌ها قرار دهید.
برای رفتن به ساحل، داشتن یک کلاه حصیری، عینک آفتابی، بطری آب و کرم ضد آفتاب هم ضروری است. همچنین اگر دوست دارید کمی رنگ پوستتان برنز شود، لوازم و کرم‌های مخصوص برای برنزه شدن زیر آفتاب را هم فراموش نکنید.

لوازم ساحلی سفر به کیش

مدارکی که باید در سفر به کیش همراه خود داشته باشید

در این سفر مانند هر سفر دیگری مدارک هویتی همچون شناسنامه و کارت ملی، کارت پایان خدمت را با خود ببرید. همچنین کارت‌های بانکی، دفترچه بیمه، گواهی رانندگی اگر قصد اجاره ماشین دارید و مدارک ماشین اگر می‎خواهید با خودروی خود به جزیره سفر نمایید، فراموش نشود. 

عینک و کلاه آفتابی در جزیره الزامی است!

روزهای جزیره خصوصا در سفر تابستانی آفتابی است و به  همین دلیل هم اگر بدون عینک آفتابی و کلاه آفتاب گیر در سواحل زیبای خلیج فارس قدم بزنید، حتما آفتاب سوخته خواهید شد. بنابراین در لیست اکسسوری‌هایی که می‌خواهید در چمدان خود قرار دهید، حتما نام عینک آفتابی و کلاه آفتاب‌گیر را هم بنویسید.

وسایل بهداشتی را در چمدانتان گذاشته‌اید؟

اگرچه هتل‌ها معمولا وسایل بهداشتی نو و تمیز برای مهمانان خود در نظر می‌گیرند اما باز هم بهتر است برای اطمینان خاطر خودتان وسایلی همچون  حوله، دئودورانت، خوشبو کننده بدن، ضدآفتاب، شانه، لوازم آرایشی، وسایل اصلاح، مسواک و… را با خود ببرید. برخی از این وسایل جزو خدمات هتل نیستند اما حتما در کیش به کارتان خواهند آمد و برخی دیگر هم ممکن است در هتلی که شما قرار است در آن اقامت کنید وجود نداشته باشد یا به کارتان نیاید. 

اگر داروی خاصی استفاده می‌کنید، در کیف خود قرار دهید

در صورتی که داروی خاصی در طول روز مصرف می‌کنید حتما آن را در کیف خود قرار دهید. همچنین بهتر است حتما مسکن، قرص ضد تهوع و دریا گرفتگی هم همراه خود داشته باشید، تا در صورت نیاز در بتوانید از آن استفاده کنید.

مدارک لازم برای فر به کیش

اندازه چمدان برای سفر به کیش

انتخاب چمدان مناسب برای سفر به فاکتورهای مختلف مانند تعداد روزهای سفر، مقصد، وسایلی که می‌خواهید همراه خود ببرید و... بستگی دارد. برای سفر به کیش با این پیش فرض است که قصد شرکت در تفریحات ساحلی را دارید و تعداد روزهای سفرتان 3 الی 4 روز است، یک چمدان سایز متوسط یا بزرگ نیاز خواهید داشت. همچنین داشتن یک کیف دستی لازم است تا وسایلی که باید دم دست باشند مانند مدارک شناسایی، کیف پول، داروها و... را داخل آن بگذارید.
یک فاکتور مهم دیگر در انتخاب چمدان مناسب، هتلی است که قصد دارید در طول سفر در آن اقامت کنید. برخی از هتل‌ها امکاناتی همچون سشوار، حوله، دمپایی و... را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد و در این صورت دیگر لازم نیست جایی برای این وسایل در چمدان خود باز کنید اما شماری از هتل‌ها هم چنین امکاناتی ندارد. بنابراین قبل از بستن چمدان بهتر است امکانات هتلی که رزرو کرده‌اید را بررسی نمایید.
در نهایت تعداد لباس‌ها و لوازم شخصی که برمی‌دارید روی اندازه چمدان تاثیر دارد. بنابراین اگر نمی‌خواهید در طول سفر یک چمدان بزرگ همراه خود ببرید و برای حملش دچار مشکل شوید، لباس‌های کمتر اما کاربردی‌تری برای سفرتان انتخاب کنید.

سفر به کیش -  صفر تا صد راهنمای سفر به کیش | هزینه ها+ نکات سفر

نحوه چیدمان چمدان برای سفر به کیش

اما مساله مهم دیگر چیدمان وسایل در چمدان است. وسایلتان را باید به ‌گونه‌ای در چمدان خود قرار دهید که هم از فضا به‌صورت بهینه استفاده شود و هم بتوانید همه وسایل ضروری را همراه با خود ببرید. برای اینکه در چیدن چمدانتان بهتر عمل کنید ابتدا یک لیست کامل از وسایل موردنیاز چه ضروری و چه غیرضروری درست کنید.
سپس براساس محدودیت‌هایی همچون وزن کلی بار قابل حمل، تعداد چمدان‌ها، کیف و کوله پشتی و قابلیت حمل آن‌ها، بسنجید که چه مقدار از این وسایل را می‌توانید با خود ببرید. لوازم غیر ضروری را حذف کنید و یک لیست بهینه‌تر بنویسید. حالا وقت آن رسیده که وسایل را یکی یکی داخل چمدان بگذارید و تیکش را در لیست خود بزنید. برای تهیه لیست لوازم ضروری می‌توانید از اسکرین شاتی که ابتدای مقاله گرفتید نیز استفاده کنید.
نکاتی مهمی وجود دارد که باید هنگام انتخاب وسایل درنظر بگیرید مثلا برای اینکه لباس‌هایتان فضای کمتری از چمدان را اشغال کند، لباس‌های سبک و کم حجم انتخاب کنید. بیشتر از یک کفش اضافه برندارید و بهتر است کفشی را انتخاب کنید که هنگام قرار گرفتن در چمدان، تحت فشار قرار گرفتن توسط وسایل دیگر، آسیب نبیند. آن دسته از وسایل الکترونیکی که فضای زیادی اشغال می‌کنند مانند لپ تاپ را از لیست خود حذف کنید.

نحوه چیدمان چمدان در سفر به کیش

جاهای دیدنی کیش - لیست کامل جاذبه های گردشکری کیش + عکس + قیمت + آدرس

برای سفر به کیش چقدر پول لازم است؟

برای محاسبه هزینه سفر به کیش باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید. در درجه نوع زمینی یا هوایی بودن سفر روی قیمت تاثیر دارد. طبیعتا سفر زمینی هزینه کمتری نسبت به سفر هوایی دارد. عامل تاثیرگذار دیگر انتخاب هتل است.
هتل‌های 5 ستاره قیمت بیشتری نسبت به سایر هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها و مهمان‌سراها دارند. تفریحاتی که سفرتان به کیش به سراغشان می‌روید هم تاثیر زیادی روی قیمت دارد. فاکتور آخری که می‌تواند هزینه سفرتان را حسابی بالا و پایین کند، زمان سفر است. تابستان‌ها قیمت کمتری باید برای تور کیش خواهید پرداخت اما در زمان‌هایی مانند پاییز، اواخر زمستان و اوایل بهار به‌دلیل تراکم گردشگر، هزینه‌های سفر هم بالاتر می‌رود.

برای سفر به کیش چی بپوشیم؟

لباسی که باید برای این سفر بپوشید تا حدودی به فصل سفر بستگی دارد. به‌طور کلی آب و هوای کیش گرمسیری است و همراه داشتن لباس خنک و روشن ضروری به نظر می‌رسد اما، در تابستان‌ها این نیاز بیشتر به چشم می‌آید. همچنین اگر در فصل پاییز یا زمستان به کیش سفر می‌کنید بهتر است یک بارانی هم با خود ببرید زیرا امکان بارش ناگهانی باران وجود دارد. صندل، دامن نخی، شلوارک، پیراهن و مانتوهای نخی می‌تواند بهترین انتخاب‌ها برای پوشش در هر فصلی باشد. سعی کنید در کیش شوار جین نپوشید چون در هوای گرمسیری اذیت خواهید شد.

آیا برای سفر به کیش پاسپورت لازم است؟

جزیره زیبای کیش بخشی از ایران است و به‌همین دلیل هم ایرانیان برای ورود به آن به پاسپورت نیازی ندارند. فقط کافی است بلیط پرواز خود را رزرو کنید و یا به صورت زمینی و دریایی وارد کیش شوید. اما گردشگران خارجی برای ورود به جزیره زیبای کیش به پاسپورت نیاز دارند.
البته مردم بیشتر کشورها برای این سفر نیازی به اخذ ویزا  ندارند و فقط پاسپورت کافی است. البته باید بدانید که این افراد بدون ویزا بیشتر از 30 روز نمی‌توانند در جزیره بمانند. درحالی که اگر ویزا داشته باشند تا 3 ماه اجازه ماندن در جزیره و انجام فعالیت‌های تجاری را خواهند داشت.

آیا برای سفر به کیش پاسپورت لازم است؟

هزینه سفر به کیش - از هزینه اقامت تا رستوران و حمل و نقل 

جمع‌بندی

در این مطلب همه چیز را درباره لوازم ضروری سفر به کیش بررسی کردیم. همین حالا چمدان مناسب خود را انتخاب کنید، لیست لوازم ضروری را بنویسید، یکی یکی در چمدان بگذارید. اگر دوست دارید سفر با کیفیت‌تری داشته باشید، قبل از سفر باید به نکات مهمی که درباره آن مقصدوجود دارد توجه کنید، لوازم ضروری سفر یکی از این نکات بود که در این مطلب بدان پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به جزیره می‌توانید نگاهی به مقاله راهنمای سفر به کیش بیاندازید. 
اگر نکته‌ای درباره لوازم سفر به کیش در این مطلب جا ماند، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. اگر قصد سفر به این مقصد را دارید، همین حالا تور موردنظرتان را در وبسایت لحظه آخر جستجو کنید و پس از مقایسه آفرهای مختلف با هم بهترین گزینه را انتخاب نمایید. اگر سوال یا ابهامی در زمینه رزرو تور دارید، مشاوران ما به‌صورت 24 ساعته برای پاسخ‌دهی به سوال شما آماده هستند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر