بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/01
بازدید: 39

کاپادوکیا یکی از مقاصد متفاوت سفر در ترکیه است که به خاطر جاذبه‌های تاریخی و طبیعت زیبایش سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. اگرچه در همه فصل‌ها و ماه‌های سال می‌توان به این شهر زیبا سفر کرد اما آیا می‌دانید بهترین زمان سفر به کاپادوکیا یعنی وقتی که هم هوای این شهر وضعیت مطبوعی دارد و هم همه چیز برای تفریح و گردش فراهم است؛ چه موقعی است؟ در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید، با ما تا انتهای این مقاله از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

بهار (مارس تا مه)؛ زیبایی شکوفا

از نظر بسیاری از افراد، بهار بهترین زمان سفر به کاپادوکیا است. زیرا وضعیت آب و هوایی این شهر هم از نظر آب و هوایی و هم از نظر رنگ‌بندی طبیعت، بسیار مطلوب است. میانگین دما در این ماه‌ها از 10 درجه تا 20 درجه سانتیگراد متغیر است. سفر بهاری به کاپادوکیا زمان مناسبی برای پیاده‌روی و بالن‌سواری است. در بهار طبیعت سبز و شکوفه گل‌ها یک فضای خیره‌کننده را به وجود می‌آورد که این فضا تضاد جالبی با جاذبه‌های صخره‌ای دارد و این می‌تواند یک قاب بسیار زیبا برای عکس گرفتن باشد. تنها عیب سفر به کاپادوکیا در بهار، ازدحام گردشگران در این شهر به مناسب عید پارک و تعطیلات نوروز است. از میان جاهای دیدنی کاپادوکیا که بهتر است در فصل بهار از آنها بازدید کنید می‌توان به و دودکش‌های پریان، خانه‌های صخره‌ای، موزه در فضای باز، و بناهای تاریخی اشاره کرد.

تجربه سفر به شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه

تابستان (ژوئن تا آگوست)؛ روزهای گرم و شب های پر ستاره

اگر به شب‌های پر ستاره علاقه‌ دارید و می‌خواهید تابستان خود را در جایی با هوای مطبوع بگذرانید، کاپادوکیا یک مقصد تابستانی مناسب برای شماست. در این فصل بهتر است به کاوش در شهرهای زیرزمینی منطقه بپردازید. دمای کاپادوکیا در بعضی روزهای سال به 30 درجه سانتیگراد هم می‌رسد اما این شهر شب‌های تابستانی خنکی دارد. فصل تابستان را هم باید برای بالن‌سواری در کاپادوکیا مناسب است. همچنین در تابستان روزها طولانی است و شما فرصت زیادی برای گردش در شهر دارید.

اما از آنجایی که برخی روزهای تابستان گرمای هوا برای برخی از گردشگران تحمل ناپذیر است و قیمت تور کاپادوکیا هم در تابستان نسبت به فصل‌های دیگر بالاتر است، مسافرت به این شهر در تابستان را نمی‌توان بهترین زمان سفر به کاپادوکیا از نظر همه دانست. در طول سفر تابستانی به کاپادوکیا می‌توانید با بازدید از جاذبه‌هایی همچون کلیساهای موزه فضای باز گورمه، دره رز، روستای گورمه، کایماکلی و درینکویو، موزه فضای باز زلوه، دره ایهلارا، روستای چاووشین و قلعه صخره ای اوچ حیصار لذت سفرتان را دو چندان کنید.

تابستان (ژوئن تا آگوست)

پاییز (سپتامبر تا نوامبر)؛ جشنواره ای از رنگ ها

پاییز از نظر بسیاری از افراد بهترین زمان سفر به کاپادوکیاست زیرا هم هوای مطلوبی در شهر حاکم است و هم مناظر طبیعی تبدیل به پالتی از رنگ‌های گرم می‌شود. میانگین دمای کاپادوکیا در این فصل بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد است. این دما را باید برای هر فعالیتی در فضای باز کاملا مناسب دانست. همچنین رنگی بودن طبیعت فضا را برای گرفتن عکس‌های زیبا ایده‌آل می‌کند. تنها عیب سفر به کاپادوکیا در پاییز این است که آب و هوا در بعضی از روزهای این فصل می‌تواند غیر قابل پیش‌بینی باشد و گه گاه باران‌های شدید ببارد. در فصل پاییز می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون شهرهای زیرزمینی، موزه روباز گورمه، هتل‌های حفر شده در صخره و... بازدید کنید.

آشنای با کاپادوکیا ترکیه - شهر کاپادوکیای ترکیه زیباترین شهر ترکیه

زمستان (از دسامبر تا فوریه)؛ سرزمین عجایب برفی

اگر زیاد سرمای هوا برایتان اهمیت ندارد، سفر به کاپادوکیا در زمستان می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. در این فصل برخی از جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا ماند دودکش‌های پری و غارها پوشیده از برف می‌شوند و یک منظره سورئال خلق می‌کنند. میانگین دمای این شهر در فصل زمستان بین -5 درجه سانتیگراد تا 5 درجه سانتیگراد متغیر است. این فصل را باید بهترین زمان برای انجام ورزش‌های زمستانی مانند اسکی دانست. تنها عیب سفر به کاپادویا در زمستان این است که گردشگران نمی‌توانند بالن‌سواری کنند. در فصل زمستان می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون موزه زیرزمینی اوزون‌یورت،کاروانسرای سلتیک، ،دره سحرآمیز ایهلارا و... دیدن کنید.

زمستان (از دسامبر تا فوریه)

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا از نظر شرکت در جشنواره ها

برای اینکه بتوانید بهترین زمان سفر به کاپادوکیا را از نظر شرکت در جشنواره‌ها پیدا کنید، ابتدا باید مشخص نمایید که در کدام جشنواره می‌خواهید شرکت نمایید. در ادامه لیستی از مهم‌ترین جشنواره‌های کاپادوکیا و زمان برگزاری هر کدام از آنها اشاره خواهیم کرد:

مراکز خرید کاپادوکیا - معرفی بهترین مراکز برای خریدهای برند در کاپادوکیا

جشنواره بالن‌ سواری کاپادوکیا

  • زمان برگزاری: اوایل تابستان (معمولاً ژوئن یا جولای)

یکی از جذاب‌ترین جشنواره‌های کاپادوکیا که گردشگران و علاقه‌مندان به بالن‌سواری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. در این جشنواره صدها بالن هوای گرم در آسمان کاپادوکیا به پرواز در می‌آیند و مناظر نفس‌گیری را ایجاد می‌کنند.

جشنواره بالن‌ سواری کاپادوکیا

جشنواره بین‌المللی موسیقی کاپادوکیا

  • زمان برگزاری: ماه ژوئیه (July)

این جشنواره موسیقی در محیط‌های طبیعی و تاریخی کاپادوکیا برگزار می‌شود و هنرمندان بین‌المللی در آن به اجراهای متنوع می‌پردازند.

پارک ملی گورمه - جاذبه‌ای منحصربه‌فرد در شهر کاپادوکیا ترکیه!

جشنواره انگور اورگوپ

این جشنواره به مناسبت برداشت انگور در شهر اورگوپ برگزار می‌شود. مراسم محلی، مسابقات و نمایشگاه‌های غذایی از جمله برنامه‌های این جشنواره هستند.

جشنواره دوچرخه‌سواری کاپادوکیا

  • زمان برگزاری: آگوست

این جشنواره به علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری این امکان را می‌دهد تا مناظر خیره‌کننده کاپادوکیا را از نزدیک تجربه کنند. مسیرهای مختلفی برای سطوح مختلف آمادگی جسمانی ارائه می‌شود.

جشنواره دوچرخه‌سواری کاپادوکیا

جشنواره رقص و فرهنگ کاپادوکیا

  • زمان برگزاری: تابستان (معمولاً جولای یا آگوست)

این جشنواره به معرفی رقص‌های سنتی ترکیه و فرهنگ محلی کاپادوکیا می‌پردازد. گردشگران می‌توانند با رقص‌های محلی و غذاهای بومی ترکیه بیشتر آشنا شوند.

معروف‌ترین سوغات ترکیه - 16 تا سوغاتی های خوراکی، لباس و صنایع دستی ترکیه

جشنواره سینمایی کاپادوکیا

  • زمان برگزاری: اکتبر

این جشنواره به نمایش فیلم‌های بین‌المللی و ترکی اختصاص دارد و به عنوان فضایی برای تبادل فرهنگی و هنری بین سینماگران و علاقه‌مندان به فیلم شناخته می‌شود.

جشنواره سینمایی کاپادوکیا

جشنواره ورزش‌ های هوایی کاپادوکیا

  • زمان برگزاری: سپتامبر

این جشنواره به ورزش‌های هوایی مانند پاراگلایدر و بالن‌سواری اختصاص دارد و شرکت‌کنندگان از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند.

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

در این مطلب بهترین زمان سفر به کاپادوکیا از نظر فصل و شرکت در جشنواره‌ها را بررسی کردیم. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید به این شهر سفر کنید زیرا کاپادوکیا در هر فصل زیبایی‌هایی برای ارائه دارد. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند استفاده کنند.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر