راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 585
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

چگونه می‌توان با ماشین شخصی به جزیره کیش سفر کرد؟ اگر بخواهید سفر به کیش با خودروی شخصی را تجربه کنید، پیدا کردن پاسخ این سوال‌ ضروری است. از آنجایی که جزیره زیبای کیش در آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد و فاصله‌اش تا بسیاری از شهرهای ایران زیاد است؛ بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند با هواپیما به این جزیره سفر کنند. اما طبیعتا در میان جمعیت عظیم گردشگران تعدادی هم هستند که به دلایل مختلف سفر زمینی را انتخاب می‌کنند. به عن.تن مثال ممکن است دوست داشته باشند از مسیر لذت ببرند، فوبیای پرواز داشته باشند و یا بخواهند ارزان‌تر سفر کنند و به هر کدام از این دلایل در نهایت تصمیم بگیرند ماشینشان را بردارند و به دل جاده بزنند. در هر صورت شما جزو هر دسته از مسافران باشید، بهتر است ابتدا راهنمای سفر به کیش را برای سفرتان به این جزیره بخوانید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر برای مسافرت با ماشین تا انتها از این مقاله از وبلاگ لحظه آخر همراه باشید.

راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی

مزایای سفر به کیش با ماشین شخصی

کیش در جنوب ایران قرار دارد و فاصله آن تا بیشتر  شهرهای کشورمان زیاد است. یعنی شما از هر نقطه که سوار ماشینتان شوید به سمت این جزیره برانید، می‌توانید شهرها و روستاهای زیادی را سر راهتان ببینید و اگر وقت کافی داشته باشید برنامه یک ایران‌گردی درست و حسابی را بچینید. اصلی‌ترین مزیت سفر به کیش با ماشین شخصی نسبت به رزرو تور کیش هوایی باید همین موضوع دانست. شما می‌توانید از شهرها و روستاهایی که در مسیرتان قرار دارد یک لیست تهیه کنید و هر کدام که جاذبه‌هایی برای دیدن دارند را ببینید.

مزیت بعدی این نوع سفر این است که می‌توانید هرجا و هر لحظه که خواستید، ماشین را متوقف کرده و استراحت کنید. درحالی که در سفر با اتوبوس، قطار و هواپیما چنین امکانی وجود ندارد. همچنین زمانی که با خودروی شخصی خود وارد جزیره می‌شوید، دیگر لازم نیست برای اجاره خودرو یا گرفتن تاکسی هزینه بپردازید چراکه می‌توانید مسافت هتل تا هر نقطه از جزیره که بخواهید را با ماشین شخصی خود طی کنید.

اگر همراه شما کودک و فرد سالمند راهی این سفر شده باشد یقینا این افراد در ماشین شخصی از اتوبوس و قطار راحت‌تر خواهند بود و این را باید مزیت بعدی سفر با ماشین شخصی دانست. در نهایت باید گفت که هزینه مسافرت با اتومبیل شخصی نیست به سفر هوایی کمتر است و این را نیز باید به تعداد مزایای این نوع سفر اضافه کرد.

مزایای سفر به کیش با خودرو شخصی

معایب سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر به کیش با خودروی شخصی معایبی هم دارد. مهم‌ترین عیب این نوع سفر مسافت زیادی است که باید برای رسیدن به مقصد طی کنید. خصوصا اگر از بهترین زمان سفر به کیش بی اطلاع باشید و مدت اقامت تان نیز کوتاه باشد، طولانی بودن مسیر و آب و هوای بد بیشتر اذیتتان خواهد کرد. خستگی در تن‌تان باقی می‌ماند، زمان زیادی را از دست خواهید داد و ممکن است نتوانید به همه برنامه‌هایتان در جزیره برسید. بیشترین زمانی که ممکن است در پرواز کیش باشید، 2 ساعت و نیم است درحالی که با ماشین شخصی این زمان ممکن است به یکی دو روز هم برسد. در سفر زمینی ممکن است به خاطر شرایط بد دریا نتوانید همان روزی که انتظار دارید وارد جزیره شوید و مجبور شوید یک روز در بندر چارک، بندر آفتاب و بندر لنگه بمانید و این امکان دارد شما را خسته کند. همچنین از آنجایی که قوانین رانندگی در کیش کمی با دیگر شهرهای ایران متفاوت است، زمانی که با ماشین خود به این جزیره می‌روید، ممکن است رانندگی کمی برایتان سخت باشد.

معایب سفر به کیش با ماشین شخصی

بهترین ماشین برای سفر به کیش کدام است؟

به‌طورکلی ماشینی که برای طی کردن یک مسیر طولانی تا کیش انتخاب می‌کنید باید از نظر فنی کاملا سالم باشد تا در طول مسیر خراب نشود. پس قبل از سفر باید حتما آن را پیش یک مکانیک خوب چک کنید و از سلامتش مطمئن شوید. اینکه کدام ماشین گزینه بهتری برای این سفر است به شرایط شما هم بستگی دارد. برای مثال اگر همراه خود کودک و نوزاد دارید باید در درجه اول ماشینتان صندلی کودک داشته باشد و در درجه دوم فضای کافی در اختیار او قرار گیرد. اگر سالمند همراهتان است، باید صندلی‌های ماشین راحت باشد و به حالت خوابیده در بیاید تا مسیر طولانی او را اذیت نکند. درصورتی که حیوان خانگی دارید باید قفس مناسبی برای او تهیه کنید و ماشینتان نیز فضای کافی برای این قفس را داشته باشد. اما مهم‌تر از همه این موارد باید بدانید که ورود برخی از ماشین‌ها همچون پیکان، پراید، روآ، مینی بوس و هایس به جزیره ممنوع است و اگر هم با این ماشین‌ها سفر می‌کنید باید آنها را در یکی از پارکینگ‌های بنادر لنگه، آفتاب و چارک پارک کنید و مسیر را بدون ماشین ادامه دهید.

بهترین ماشین برای سفر به کیش

راه های رسیدن به جزیره کیش با ماشین شخصی

اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، از مسیرهای زیادی می‌توانید خود را به کیش برسانید. انتخاب این مسیرها به شهر مبدا و شهرهایی که می‌خواهید سر راهتان ببینید بستگی دارد.اما برخی از پرطرفدارترین مسیرهای رسیدن به جزیره زیبای کیش به شرح زیر است:

  1. تهران، قم، کاشان، اصفهان، شیراز، جهرم، لار و بنادر انتقال مسافر (چارک، لنگه و یا آفتاب)
  2. اهواز، ماهشهر، بندر دیلم، بوشهر، عسلویه، بنادر انتقال مسافر (آفتاب یا چارک)
  3. .بازرگان، مرند، تبریز، زنجان، بویین زهرا، قم، کاشان، اصفهان، شیراز، جهرم یا فیروزکوه و بنادر انتقال مسافر (لنگه، چارک یا آفتاب)
  4. شیراز، فسا، تفیهان، کوار و فیروزآ، بنادر انتقال مسافر (لنگه، چارک یا آفتاب)
  5. مشهد، تربت حیدریه، کرمان و بیرجند، بندرعباس، بنادر انتقال مسافر (لنگه، چارک یا آفتاب)

راه های رسیدن به جزیره کیش

شرایط و مدارک لازم برای سفر به کیش با ماشین شخصی

ممکن است زمانی که می‌خواهید خودروی خود را سوار لندیکرافت کنید، لازم شود چند مرحله اداری را طی نمایید و مدارکتان چک شود، بنابراین بهتر است حداقل دو ساعت قبل از زمان حرکت لندیگراف، آنجا باشید. شرط بعدی بردن خودروی شخصی به جزیره این است که ماشینتان جزو موارده ممنوعه نباشد و قوانین رانندگی در کیش را رعایت کنید. همچین اگر ماشینتان قبل از سال 90 تولید شده باشد باید برگه معاینه فنی داشته باشید. برخی از مدارک لازم برای سفر به جزیره کیش با ماشین نیز به شرح زیر است:

  • مدارک ماشین
  • گواهینامه
  • برگه معاینه فنی
  • برگه کاپوتاژ یا مجوز گمرکی

شرایط و مدارک لازم برای سفر به کیش با ماشین شخصی

هزینه سفر به کیش با خودرو شخصی

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی بسته به مسافتی که طی می‌کنید، در فصلی که راهی این سفر می‌شوید و در هر سال متفاوت است. همچنین در هر کدام از بنادر لنگه، آفتاب و چارک که تصمیم بگیرید سوار لندکرافت شوید، هزینه متفاوتی باید پرداخت کنید. به‌طورکلی هزینه این سفر شامل مبلغ بنزین، عوارضی، اصطکاک ماشین و هزینه حمل خودرو تا جزیره کیش است. در سال 1402 هزینه رفت و برگشت خودرو به جزیره کیش حدود یک میلیون و 300 هزار تومان است. ورودی که برای از مسافران دریافت می‌شود برای 5 روز است و در صورتی که بخواهید بیشتر در جزیره بمانید باید مبلغ بیشتری بپردازید.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

قوانین راهنمایی رانندگی در کیش

قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش کمی با سایر نقاط ایران متفاوت است و برخی قوانین هم با جدیت بیشتری در این جزیره اجرا می‌شود. بنابراین اگر با ماشین شخصی به این شهر سفر می‌کنید، حتما قوانین راهنمایی رانندگی آن را یاد بگیرید تا در طول سفرتان به جزیره به مشکل نخورید. جالب است بدانید در صورتی که در کیش جریمه شود، تا زمانی که آن را نپردازید، اجازه خروج از جزیره را نخواهید داشت. برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی این شهر به شرح زیر است:

  • در این جزیره بیشتر از 40 تا 60 کیلومتر در ساعت نمی‌توانید سرعت بگیرید.
  • اگر در کیش بوق بزنید جریمه خواهید شد.
  • اگر از خودروی خود زباله به بیرون پرتاب کنید جریمه خواهید شد.
  • خارج کردن دست از شیشه ماشین درحال حرکت ممنوع است.
  • اگر می‌خواهید تغییر مسیر دهید باید از 100 متر جلوتر راهنما بزنید.
  • اگر خودروی شما کثیف باشد، جریمه خواهید شد.
  • هنگام رانندگی در کیش باید باید از نور چراغ پایین استفاده کنید.

قوانین راهنمایی رانندگی در کیش

نکات لازم برای سفر به کیش با ماشین شخصی

  • علاوه بر لوازم سفر به کیش حواستان به  مدارک ماشین هم باشد.
  • اگر سفرتان به جزیره بیشتر از هفت روز است باید کارت مجوز ورود ماشین را دوباره تمدید کنید.
  • دو ساعت قبل از حرکت شناورها، در اسکله حضور پیدا کنید.
  •  اگر حیوان خانگی با خود دارید، باید شناسنامه و مدارک مربوط به دامپزشکیش را همراه خود داشته باشید.
  • همراه خود قرص ضد تهوع و ضد دریازدگی ببرید.
  • در ایام نوروز حتی ماشین‌های ممنوعه هم می‌توانند وارد جزیره شوند اما در دیگر ایام سال اجازه ندارند.

ماشینتان را برای سفر آماده کنید

در این مقاله به همه اطلاعات لازم درباره سفر به کیش با خودروی شخصی پرداختیم. از مزایا و معایب گرفته تا شرایط و قوانین این نوع سفر را بررسی کردیم و حالا می‌توانید نتیجه بگیرید که آیا می‌خواهید به صورت زمینی به این جزیره سفر کنید یا نه.  اگرچه سفر به کیش با تور بسیار آسان‌‌تر است اما اگر به هر دلیلی تصمیم به سفر با خودروی شخصی گرفتید، خواندن این مقاله می‌تواند اطلاعات خوبی درباره این سفر در اختیارتان قرار دهد. اگر قبلا با ماشین خود به کیش مسافرت کرده‌اید، تجربیات خود را با دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. همچنین اگر اطلاعات بیشتر درباره سفر به کیش نیاز دارید، می‌توانید با جستجوی کلمه کیش در وبسایت لحظه آخر، هر آنچه را که می‌خواهید درباره این شهر پیدا کنید.

نظرات کاربران

  1. موسوی موسوی 1402/09/07
    0 نفر پسندیدند
    حالا شما گفتین ممکنه هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی کم باشه ولی اگه مثل من زیادی ولخرج باشید، از هوایی هم بیشتر براتون آب می خوره!

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر