رستوران های ارمنستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/28
بازدید: 836
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در فرهنگ مردم کشور ارمنستان پخت و صرف غذا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تنها کافیست به هنگام جشن و مراسم‌های مخصوص به این کشور سفر کرده و سری به خیابان‌های این کشور بزنید. عطر بی‌نظیر انواع غذاها در کوچه‌ پس ‌کوچه‌های این کشور می‌پیچد و شما را بیش از هر زمان دیگر مجذوب می‌کند. ارمنستان کشوری است که رستوران‌های متنوعی را در خود جای داده است. رستوران‌های ارمنستان هر کدام در جایگاه خود می‌توانند بی‌نظیر باشند. تنها کافیست تا یک‌بار به آن‌ها مراجعه نمایید تا طعم غذاها برای همیشه در خاطر شما باقی بماند.

رستوران های ارمنستان

برگر کینگ (شعبه دالما مال)

اگر عاشق غذاهای فست فودی هستید و از طرفداران همیشگی رستوران‌های برگر کینگ به‌شمار می‌روید، پیشنهاد می‌شود که به این رستوران مراجعه نمایید. برگر کینگ رستورانی معروف در ارمنستان بوده که دالما مال، شعبه معروف این رستوران در این کشور است و در منطقه‌ای با همین نام قرار دارد. اگر به این رستوران مراجعه می‌کنید از طعم لذیذ چیزبرگرهای مخصوص آن غافل نشوید.

 

رستوران در ارمنستان

رستوران گناتزواله

هتل رستوران گناتزواله یکی از هتل‌های بسیار معروف و دیدنی در ارمنستان شناخته می‌شود که علاوه‌بر محلی برای اقامت یک رستوران باکیفیت و عالی را نیز در خود جای داده است. شما می‌توانید در این رستوران بسیار خاص و لاکچری انواع غذاها را سفارش داده و میل کنید.

کلاسیک برگر

از دیگر فست فودی‌های زنجیره‌ای که در شهر ایروان واقع شده کلاسیک برگر نام دارد. این رستوران شعب مختلفی داشته که در تمامی نقاط کشور ارمنستان به چشم می‌خورند. اگر قصد دارید تا در سفر خود به این شهر، یک غذای فست فودی با کیفیت خوب و عالی را میل کنید، می‌توانید به این مکان سری بزنید. در این‌جا شما می‌توانید هر نوع غذای فست فودی را سفارش دهید. این فست فودی به برگرهای خوش‌طعم خود معروف است. 

کلاسیک برگر ارمنستان

رستوران ایرانی شیروان

اگر به‌دنبال یک رستوران اصیل ایرانی در شهر ایروان هستید تا بتوانید انواع غذاهای ایرانی را با کیفیت بسیار خوب و عالی میل کنید، رستوران ایرانی شیروان انتخابی بسیار عالی خواهد بود. این رستوران ایرانی علاوه‌بر انواع غذاهای ایرانی، به طبخ غذاهای اروپایی نیز می‌پردازد. در نتیجه شما می‌توانید در این رستوران هر نوع غذای ایرانی و خارجی را سفارش داده و از طعم فوق‌العاده آن‌ها لذت ببرید. این رستوران همه روزه از ساعت 11 صبح تا ۱۲ شب مشغول به فعالیت است. 

رستوران مستر ژیروس

رستوران مستر ژیروس یکی از رستوران‌های بسیار بزرگ و لاکچری در ایروان است که به‌دلیل برخورداری از امکانات مختلف و ویژگی‌های متفاوت، توانسته یکی از بهترین رستوران‌های ارمنستان شناخته شود. در این رستوران غذاهای مختلفی سرو می‌گردند که معروف‌ترین آن‌ها گیروس یا ژیروس نام دارد. در طبخ این غذا از سبزیجات تازه، گوشت گاو یا مرغ، سیب زمینی سرخ کرده و سس مخصوص استفاده می‌شود. همچنین در این رستوران می‌توانید انواع سالادهای مخصوص و ساندویچ‌های سرد و گرم را نیز سفارش دهید.

رستوران مستر ژیروس

رستوران شاورما تومانیان ارمنستان

اگر به غذاهای فست فودی علاقه‌مند بوده و در سفر خود به ارمنستان به‌دنبال یک فست فودی با غذاهای باکیفیت و خوش‌طعم هستید، رستوران شاورما تومانیان بهترین گزینه خواهد بود. در منوی این رستوران می‌توان غذاهای مختلفی را مشاهده کرد که معروف‌ترین آن‌ها غذای شاورما نام دارد که شامل گوشت یا مرغ، انواع سبزیجات تازه اعم از هویج، کلم، لوبیا، بادمجان و فلفل کبابی می‌شود. البته اگر یکبار این غذا را سفارش داده‌ و طعم آن را نپسندیده‌اید، نگران نباشید؛ چراکه می‌توانید از غذاهای دیگر این مجموعه سفارش دهید و از طعم فوق‌العاده آنها لذت ببرید. رستوران شاورما تومانیان ارمنستان در دو خیابان‌ معروف کومیتاس و منتشیان در ایروان شعبه دارد.

رستوران پروانا ارمنستان

یکی از بهترین رستوران‌های این کشور، پروانا نام دارد. این رستوران علاوه‌بر برخورداری از فضایی بسیار جذاب، با با طبخ غذاهای فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه توانسته به یکی از رستوران‌های عالی ارمنستان تبدیل شود. این رستوران مقصد افرادی است که به کباب علاقه‌مند هستند؛ چراکه در این رستوران می‌توانید انواع کباب‌ها را سفارش داده و از طعم و عطر آن‌ها لذت ببرید. رستوران پروانا ارمنستان از ۳ طبقه تشکیل می‌شود که در بدو ورود با فضایی بسیار بزرگ روبه‌رو خواهید شد. این رستوران مختص رقص و شادی است و شما می‌توانید علاوه‌بر صرف غذا از دیگر آیتم‌هایی که در این رستوران وجود دارند از جمله انواع میوه، دسرهای خوشمزه و نوشیدنی‌های سرد و گرم لذت ببرید.

رستوران پروانا ارمنستان

رستوران آی لئونی ارمنستان

آیا در کشور ارمنستان به‌دنبال رستورانی هستید تا بتوانید غذاهای ایتالیایی را سفارش دهید؟ رستوران آی لئونی ارمنستان یک رستوران ایتالیایی است که فعالیت خود را از سال 1998 به‌طور رسمی آغاز کرد. این رستوران انواع غذاهای ایتالیایی را با سبک مخصوص سرآشپز برونو کازین تهیه می‌کند. دوستداران غذاهای ایتالیایی در سفر به این کشور می‌توانند یک وعده غذایی خود را در این رستوران میل نمایند. همچنین این رستوران دارای منوی صبحانه، نهار و شام بوده که شما می‌توانید در هر زمان به این رستوران مراجعه کرده و از طعم غذاهای ایتالیایی آن نهایت لذت ببرید. 

رستوران پاندوک ارمنستان

صرف غذاهای مخصوص در ارمنستان، لذت سفر به این کشور را دوچندان می‌کند. برای لذت بردن از طعم بی‌نظیر غذاهای مخصوص ارمنی‌ها در سفر به این کشور، به رستوران پاندوک مراجعه نمایید. این رستوران دارای فضای بسیار خوب برای مسافران و گردشگرانی است که به همراه خانواده به این کشور سفر می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به قیمت بسیار مناسب غذاها اشاره کرد. غذاهایی که در این رستوران طبخ می‌شوند از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند. در این رستوران علاوه‌بر غذاهای مختلف، نوشیدنی‌های بسیاری نیز وجود دارند که می‌توانید در کنار غذاهای خود آن‌ها را نیز سفارش دهید.

رستوران پندوک ارمنستان

رستوران آرارات ارمنستان

رستوران آرارات ارمنستان، یک رستوران بسیار بزرگ و در عین حال سنتی محسوب می‌شود. این رستوران برای برگزاری جشن‌های زمستانه و برای افراد مقیم خارج از کشور مناسب است. رستوران آرارات در میدان جمهوری، جنب ساختمان وزارت دولت ارمنستان واقع شده که همه روزه پذیرای مهمانان است.

کافه گالری دالان ارمنستان

اگر در سفر خود قصد دارید تا به کافه‌های ایروان سری بزنید، کافه گالری دالان ارمنستان می‌تواند انتخابی مناسبی باشد. این کافه به‌دلیل برخورداری از فضایی بسیار دلنشین و خاص توانسته به محبوبیت بسیاری دست یابد. این کافه با دیگر کافه‌‌ها متفاوت بوده و هنرها و تابلو‌های بسیار زیبایی در آن به چشم می‌خورند که بخشی از این آثار به عنوان صنایع دستی این مرز و بوم به حساب می‌آیند. شما می‌توانید در صورت تمایل یکی از این آثار را با قیمت مناسبی خریداری کرده و به عنوان سوغاتی با خود به همراه داشته باشید. همچنین شما می‌توانید انواع دسرها، نوشیدنی‌ها و کیک‌های خوشمزه‌ مخصوص به این کافه را سفارش داده و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

رستوران خوب در ارمنستان

ال کافه ارمنستان

اگر پس از گشت‌وگذار و تفریح در کشور ارمنستان، به‌دنبال مکانی هستید تا عصر خود را در آرامش بگذرانید، ال کافه ارمنستان گزینه بسیار مناسب خواهد بود. این کافه شیک در بهترین و دنج‌ترین نقطه شهر ایروان واقع شده که با برخورداری از امکانات مختلف از مهمانان خود میزبانی می‌کند. در این کافه شما می‌توانید انواع دسرها، کیک‌ها، نوشیدنی‌های سرد و گرم از جمله قهوه، کافی، هات چاکلت، آبمیوه‌های طبیعی و استوایی، کوکتل‌های میوه‌ای و ... را سفارش داده و در محیطی آرام میل نمایید. سبک و طراحی این کافه به‌گونه‌ای است که تمامی افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند از حضور در آن لذت ببرند.

کافه گالری دالان ارمنستان

سخن پایانی...

ارمنستان، کشوری است که به‌دلیل برخورداری از فرهنگی غنی و خاص همواره میزبان مهمانانی از دیگر کشورها بوده است. مردمان این کشور باتوجه به فرهنگ غنی خود، همواره به پخت غذاهای مختلف علاقه‌مند بوده‌اند. غذاهایی که هر کدام از آن‌ها از مزه‌ای فوق‌العاده و خاص برخوردار هستند. تنها کافیست تا به رستوران‌های ارمنستان مراجعه کرده و با طعم و عطر غذاهای این کشور آشنا شوید. غذاهایی که می‌توانند شما را مجذوب خود نمایند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر