فاصله ایروان تا تفلیس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/18
بازدید: 2100
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دو شهر پرطرفدار که جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده‌اند؛ اما در دو کشور قرار گرفته‌اند و سالانه بسیاری را از افراد را به سوی خود می‌کشانند، ایروان در ارمنستان و تفلیس در گرجستان نام دارند. بسیاری از مسافران ایرانی که برای سفر به ایروان اقدام می‌کنند، علاقه‌مند هستند تا علاوه‌بر بازدید از زیبایی‌های ارمنستان، از فرصت پیش آمده برای سفر به تفلیس، پایتخت گرجستان نیز بهره ببرند. تنها ۲۷۵ کیلومتر، ایروان و تفلیس را از یکدیگر جدا می‌کند که به‌طور نسبی کمتر از یک سفر خودرویی خواهد بود. این ترکیب زیبایی‌های ارمنستان و گرجستان، یک سفر دوگانه و شگفت‌انگیز را برای مسافران فراهم می‌سازد. از یک سو، ایروان با تاریخچه و فرهنگ خود و از سوی دیگر، تفلیس با مناظر خیره‌کننده و آداب‌ورسوم خود، مسافران را به دنیایی از احساسات و تجربیات متنوع سوق می‌دهند.

فاصله ایروان تا تفلیس

معرفی ایروان؛ شهری مملو از فرهنگ و تاریخ ارمنستان

معماری بی‌نظیر ساختمان‌ها در ایروان نماینده‌ ذوق هنری ارمنیان است و تفاوت‌های فرهنگی و تاریخی را با خود به ارمغان می‌آورد. علاوه‌بر این، غذاهای خوشمزه‌ای که در این شهر می‌توان یافت، تجربه‌ای لذت‌بخشی را ارائه می‌دهند. همچنین مردم این شهر با رویی گشاده، به تمامی گردشگران خوش‌آمد می‌گویند. باتوجه به علاقه‌مندی به تاریخ و فرهنگ، توریستها نیز در این شهر فرصت بی‌نظیری را به‌دست خواهند آورد. موزه‌های جذابی مانند موزه نسل کشی ارامنه، پنجره‌ای را به تاریخ ارمنستان باز می‌کنند و امکان بازدید از بخش‌هایی از گذشته‌ این کشور را فراهم می‌سازند. همچنین، گالری‌های هنری فرصتی هستند تا بتوان از آثار هنرمندان معاصر و همچنین آثار هنری زیبای هنرمندان مرانی را لذت برد. به‌دلیل نزدیکی فاصله ایروان تا تفلیس، می‌توانید با ترکیب این دو سفر، تجربه‌ای چندگانه و تنوع‌پذیری داشته باشید. این سفرها به شما این فرصت را می‌دهند تا با تغییراتی که در این دو شهر پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی رخ داده، ارتباط برقرار کنید و از تغییرات آن‌ها به عنوان نمایندگان آرمان‌های ارمنستانی و گرجستانی آگاه شوید.

معرفی ایروان

معرفی تفلیس؛ عروس شهرهای قفقاز

در سواحل رودخانه کورا، شهری با جمعیتی 1.5 میلیون نفری به چشم ‌می‌خورد که عنوان بزر‌گ‌ترین شهر کشور گرجستان و همچنین پایتخت آن را به خود اختصاص داده است. این شهر به جهت قرارگیری در دو قاره اروپا و آسیا و همچنین نزدیک بودن به جاده ابریشم، در تمام طول تاریخ کهن، محل به عنوان محلی برای قدرت‌نمایی گذشتگان بوده است. پارک‌ها و دریاچه‌هایی با امکان قایق سواری و شنا در عروس شهرهای قفقاز و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، تفلیس را به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشکری تبدیل کرده‌اند. همچنین این شهر به آداب‌ورسوم و سنت‌های منحصربه‌فرد خود شهرت دارد.

معرفی تفلیس

فاصله ایروان تا تفلیس چقدر است؟

فاصله ایروان تا تفلیس به‌صورت زمینی حدودا ۳۱۳ کیلومتر و فاصله هوایی آن دو از یکدیگر در حدود ۴۲۶ کیلومتر است. از آنجایی که دو کشور ارمنستان و گرجستان هم‌مرز با یکدیگر هستند، برای سفر به تفلیس به اخذ ویزا نیاز نخواهد بود؛ و این یک مزیت بزرگ برای مسافران محسوب می‌شود.

راه های سفر از ایروان به تفلیس

در رابطه با راه‌های سفر از ایروان به تفلیس، گزینه‌های متعددی در دسترس قرار دارند که بسته به ترجیحات شما و محدودیت‌های زمانی و مالی می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید، برای سفر با هر یک از روش‌های موجود، می‌بایست هزینه‌های متفاوتی را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید براساس بودجه و نیازهای خود در سفر، یکی از این راه‌ها را برگزینید؛ اما باتوجه به نزدیکی مسیر این دو شهر، زمان مسافرت با هر یک از این وسایل نقلیه نسبت به یکدیگر تفاوت چندانی ندارد. در نهایت، مهم‌ترین امر انتخاب مسیر مناسب و برنامه‌ریزی دقیق است تا بتوانید سفری راحت و خاطره‌انگیز به تفلیس، شهری با تاریخ و زیبایی‌های فراوان را تجربه نمایید.

راه های سفر از ایروان به تفلیس

سفر هوایی؛ سفری کوتاه بین ایروان و تفلیس

با اینکه تفاوت کمی در فاصله زمینی و هوایی ایروان تا تفلیس وجود دارد؛ اما امکانات هواپیمایی به مسافران این فرصت را خواهند داد تا به سرعت و با راحتی بیشتری بین این دو شهر سفر کنند. پروازهای هواپیما علاوه‌بر سرعت، انعطاف‌پذیری بیشتری را نیز به مسافران ارائه می‌دهند. همچنین، مدت زمان پرواز بسیار کوتاه است. تنها با ۳۰ دقیقه پرواز، مسافران می‌توانند بین این دو شهر سفر کنند. این مدت زمان کم، برای کسانی که به‌دنبال صرفه‌جویی در زمان هستند، فرصت بسیار مناسب خواهد بود. از لحاظ هزینه، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی تعرفه‌های مناسبی را برای پروازها بین این دو شهر ارائه می‌دهند. هزینه بلیط دو طرفه بین دو شهر زیاد نبوده و باتوجه به سرعت و راحتی پرواز، انتخاب مناسبی برای مسافران به‌شمار می‌رود.

سفر هوایی؛ سفری کوتاه بین ایروان و تفلیس

سفر زمینی با اتوبوس؛ سفری 6 ساعته از ایروان به تفلیس

سفر بین این دو شهر با استفاده از اتوبوس‌هایی به نام مارشروتکا گزینه‌ای جذاب و متفاوت برای مسافران خواهد بود. این اتوبوس‌ها در ایستگاه اورتاچالا متوقف می‌شوند و با تعداد کافی مسافر، سفر را آغاز می‌کنند. قیمت بلیط این اتوبوس‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است. از آنجایی که این اتوبوس‌ها مسیر طولانی‌تری را پشت سر می‌گذارند، زمان سفر نیز افزایش خواهد یافت. با سوار شدن در مارشروتکاها، معمولاً در طی 6 ساعت به مقصد تفلیس خواهید رسید.
در نظر داشته باشید که برخی از چالش‌ها نیز با انتخاب مارشروتکاها همراه هستند. به‌دلیل عدم زمان‌بندی مشخص، ممکن است مدتی در ایستگاه منتظر بمانید تا اتوبوس به ظرفیت تکمیل گردد. این مسئله می‌تواند سبب افزایش زمان سفر شود. اگر علاقه‌مند هستید تا تجربه مختصرتری از سفر داشته باشید، گزینه‌ مینی ‌ون با زمان‌بندی مشخص‌تر می‌تواند مناسب‌تر باشد.

سفری 6 ساعته از ایروان به تفلیس

سفر زمینی با ون؛ سفر زمینی سریع تر با هزینه کمتر از ایروان به تفلیس

مینی ون، بدون شک بهترین وسیله‌ حمل‌ونقل برای سفر بین این دو شهر محسوب می‌شود. رانندگان مینی ون‌های این مسیر با سرعت مناسبی حرکت می‌کنند و شما را با بالاترین امنیت به مقصد می‌رسانند. مینی ون وسیله‌ حمل‌و‌نقل کارآمدی است که علاوه‌بر تسریع در مسیر، هزینه‌های سفر را نیز به شدت کاهش می‌دهد. یکی از نکات مهم در رابطه با مینی ون‌ها، هزینه کمتری است که باید برای کرایه‌ آن‌ها در مقایسه با دیگر وسایل حمل‌ونقل بپردازید. 
ظرفیت این وسیله نقلیه هفت نفر است که می‌توانید در مدت زمان کمتری (که به‌دلیل تاخیر در مرز ارمنستان به گرجستان ایجاد می‌شود)، فاصله‌ ایروان تا تفلیس را حداکثر تا 5 ساعت طی کنید. سفر با این وسیله‌ نقلیه نه تنها شما راحتی و سرعت را برای شما فراهم می‌سازد، بلکه تجربه‌ای پر از سهولت و اقتصادی را به شما ارائه می‌دهد تا لحظاتی به یادماندنی را در سفر بین دو شهر تجربه نمایید.

ایروان به تفلیس

سفر زمینی از ایروان به تفلیس با تاکسی

اگر ایده سفر بین این دو شهر را در ذهن دارید، باید گفت که راحت‌ترین و سریع‌ترین گزینه برای این سفر تاکسی خواهد بود. با تاکسی می‌توانید به آسانی از مرزهای ارمنستان به گرجستان سفر کنید. فاصله ایروان تا تفلیس باعث می‌شود که سفر با تاکسی در مدت زمان کوتاهی قابل انجام باشد؛ اما نکته‌ای که در این باره وجود دارد، هزینه‌های مربوط به کرایه تاکسی است. هزینه‌های کرایه تاکسی در این مسیر به‌طور معمول زیاد است. البته مبلغ دریافتی در بازه زمانی‌های متفاوت ممکن است متغیر باشد و بسته به عواملی نظیر نوع تاکسی، توافق با راننده و امکانات موجود در تاکسی تغییر خواهد کرد.

سفر زمینی از ایروان به تفلیس با تاکسی

سخن پایانی...
ایروان و تفلیس دو شهر زیبا و گردشگرپذیر در دو کشور ارمنستان و گرجستان هستند. فاصله ایروان تا تفلیس زیاد نبوده؛ اما مدت زمانی که برای طی کردن این مسیر لازم است باتوجه وسیله‌ نقلیه انتخابی، متغیر خواهد بود. اگرچه فاصله کمتر از ۳۰۰ کیلومتری بین این دو شهر تعدادی از مسافران را به انتخاب تاکسی ترغیب می‌کند؛ اما همانند هر سفری، هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای سفر با تاکسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این راستا می‌توانید با استفاده از تور لحظه آخر به این دو شهر سفر کرده و تجربیات خود را با ما به اشترک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر