سفر به وارنا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/25
بازدید: 811
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

وارنا یکی از شهرهای بسیار مهم و حساس در کشور بلغارستان بوده که گردشگران آن را به عنوان بزرگ‌ترین شهر ساحلی در جهان می‌شناسند. وارنا سومین شهر بزرگ در کشور بلغارستان است که به علت داشتن سواحل مختلف یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری در بلغارستان به حساب می‌آید. اگر شما هم قصد سفر به وارنا، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ساحلی در جهان را دارید، با ما همراه باشید تا شما را با تمامی اطلاعات سفر به وارنا آشنا کنیم. بدین ترتیب سفر به وارنا می‌تواند به سفری بسیار هیجان‌انگیز و پر از خاطرات جالب و جذاب برای شما تبدیل شود.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. سفر به وارنا بلغارستان
  2. راهنمای سفر به وارنا 
  3. اطلاعات کلی شهر وارنا در بلغارستان
  4. وضعیت آب و هوا شهر وارنا
  5. چه زمانی به وارنا سفر کنیم؟
  6. امنیت در سفر به شهر وارنا بلغارستان
  7. هزینه سفر به وارنا بلغارستان
  8. هتل های پیشنهادی در شهر وارنا
  9. هزینه خورد و خوراک در شهر وارنا
  10. رستوران های پیشنهادی در شهر وارنا
  11. هزینه حمل و نقل در شهر وارنا
  12. راهنمای حمل و نقل در وارنا
  13. جاذبه های گردشگری شهر وارنا در بلغارستان
    1. کلیسای جامع وارنا | مقاصد گردشگری سفر به وارنا
    2. دلفیناریوم وارنا | بهترین تجربیات سفر به وارنا
    3. سواحل ماسه های طلایی وارنا | دارای برترین نظرات درباره سفر به وارنا
    4. پارک آبی | جاذبه ی سفر به وارنا
    5. جنگل سنگی | مرموزترین جاذبه گردشگری وارنا
    6. باغ دریایی وارنا | مقصدی جذاب در سفر وارنا
    7. صومعه آلادژا | اطلاعات سفر به وارنا
    8. گشت و گذار در باغ وحش وارنا
    9. بازدید از مرکز فستیوال و کنگره
    10. بازدید از افلاک‌ نما و رصدخانه‌ ی اخترشناسی ملی
  14. باید ها و نبایدها در کشور بلغارستان 
  15. نکاتی برای دریافت ویزای بلغارستان
  16. نکات مالی در سفر به بلغارستان
  17. مراکز درمانی در شهر وارنا 

سفر به وارنا

تور وارنا - سفری رویایی به شهری اروپایی با جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز!

سفر به وارنا بلغارستان

وارنا یکی از شهرهای بسیار بزرگ در کشور بلغارستان است که به علت داشتن سواحل مختلف و خاص در بین گردشگران شهرت دارد. سفر به شهر وارنا برای افرادی که عاشق تفریحات مختلف و خاص ساحلی هستند بسیار جذاب است چرا که می‌توانند با توجه به سلیقه خود در این شهر دیدنی انواع تفریحات دریایی و ساحلی را داشته باشند. اگر شما قصد سفر به شهر دیدنی وارنا را دارید و می‌خواهید از تمامی قسمت‌های مهم این شهر بازدید کنید، سفر به وارنا با تور مناسب‌ترین انتخاب برای شما است. تور وارنا در کنار شما خواهد بود تا بتوانید بهترین و شیرین‌ترین خاطره‌ها را در شهر ساحلی وارنا داشته باشید.

راهنمای سفر به وارنا 

شهر وارنا یکی از مهم‌ترین و مناسب‌ترین مقصد‌های گردشگری در کشور بلغارستان بوده که همیشه در لیست تور بلغارستان قرار گرفته و متقاضیان بسیار زیادی را برای سفر به این شهر دارد. اگر شما تا به حال در فصل تابستان و در اوج گرما به این شهر سفر کرده ‌باشید، با جمیعت بسیار زیادی از گردشگران روبه‌رو شده‌اید. این گردشگران برای گشت‌وگذار در ساحل‌ها و مراکز آبی وارنا به این شهر سفر کرده‌اند. برخی از گردشگران جهان شهر وارنا را پایتخت شهرهای ساحلی بلغارستان می‌دانند. شما می‌توانید با قدم زدن در خیابان‌های پر رفت‌وآمد، پارک مرکزی وارنا و گردش در مسیرهای پرپیچ و خم این شهر تجربه سفر به وارنا را با خاطرات بسیار خوشی برای خود و خانواده به ارمغان آورید. اما قبل از سفر به شهر دیدنی و خاطره‌انگیز ‌وارنا شما نیاز به اطلاعات مختلفی دارید. اطلاعاتی در مورد مراکز دیدنی، انواع رستوران‌ها، هتل‌های مناسب جهت اقامت و بایدها و نبایدهایی که شما نیاز دارید تا در طول سفر به آن‌ها توجه کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم راهنمایی کامل از سفر به وارنا را به شما ارائه دهیم.

راهنمای سفر به وارنا

اطلاعات کلی شهر وارنا در بلغارستان

همان طور که بالاتر اشاره شد شهر وارنا سومین شهر بزرگ و البته شهری اروپایی در کشور بلغارستان است. این شهر بزرگ با پایتخت کشور بلغارستان یعنی صوفیه 470 کیلومتر فاصله دارد. موقعیت جغرافیایی این منطقه به گونه‌ای بوده که باعث می‌شود همه ساله در فصل تابستان گردشگران بسیار زیادی به این شهر ساحلی سفر کنند. چرا که دارای سواحل متعدد و خاصی است. شهر وارنا در امتداد دریای سیاه قرار گرفته و همین موضوع باعث خنک بودن هوای این شهر در فصل تابستان شده ‌است. شهر وارنا دارای مساحتی برابر ۱۵۴ هزار کیلومتر مربع بوده که طبق آمار سرشماری جمعیت آن در سال 2016 برابر با 335 هزار نفر اعلام شد. همچنین زبان رسمی شهر وارنا بلغاری است که با خط سیریایی نوشته می‌شود. نکته مهم این است که زبان‌های دیگری مانند ترکی، یونانی و ارمنی نیز در بین مردم این کشور رواج است.

وضعیت آب و هوا شهر وارنا

کشور بلغارستان یکی از کشورهای اروپایی بوده که در قسمت اروپای شرقی قرار دارد. این شهر به دلیل نزدیکی به دریای سیاه دارای آب‌وهوای بسیار خنک و معتدل بوده که همین موضوع باعث می‌شود تا شما گرمای کمتری را در فصل تابستان احساس کنید. به طور کلی شهر وارنا دارای آب‌وهوایی قاره‌ای بوده و معمولا میانگین دما در فصل تابستان در حدود ۳۰ درجه است.

شهر وارنا سفر

تور بلغارستان - بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا با طبیعتی بکر و جاذبه‌های تفریحی به یاد ماندنی!

چه زمانی به وارنا سفر کنیم؟

اگر شما قصد سفر به شهر ساحلی وارنا را دارید باید به چند نکته و مسئله دقت کنید. یکی از این مسائل زمان مناسب برای سفر است. اگر می‌خواهید به این شهر اروپایی سفر کنید فصل تابستان مناسب‌ترین فصل برای شما خواهد بود. چرا که از ماه اردیبهشت تا آخر مرداد ماه مناسب‌ترین زمان برای سفر و گشت‌وگذار در شهر وارنا است. برای آگاهی بیشتر از این موضوع می توانید به صفخه ی بهترین زمان سفر به وارنا رجوع کنید.

امنیت در سفر به شهر وارنا بلغارستان

کشور بلغارستان جزو کشورهایی بوده که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که این کشور در ردیف ۲۸ دنیا از لحاظ امنیت قرار دارد. شهر وارنا نیز به علت کوچک بودن مساحت دارای امنیت بسیار بالایی است. این شهر با اینکه یک شهر گردشگری و توریستی محسوب می‌شود اما نرخ دزدی یا خلاف‌هایی مانند دزدی، کیف قاپی، گروگان گیری، ماشین دزدی و پخش و فروش مواد مخدر در آن بسیار پایین است.

هزینه سفر به وارنا 1402

هتل های ساحلی وارنا - معرفی 10 تا از محبوب ترین هتل های وارنا از نظر ایرانیان

هزینه سفر به وارنا بلغارستان

وارنا یک شهر توریستی و گردشگری است اما یک تفاوت بسیار بزرگ و عمده با دیگر شهرهای توریستی دارد. هزینه سفر به وارنا و اقامت در این شهر یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در این شهر اقامت کنید نگران هزینه‌های جانبی و اقامت خود نباشید؛ چرا که این شهر دارای هتل‌های بسیار خوب و مناسب و در عین حال با هزینه‌های رزرو و اقامت کم‌ ست. اگر شما می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید سفر خود را به یک تور تفریحی بسپارید. تور وارنا یکی از تورهایی است که شما می‌توانید با خیالی آسوده رزرو هتل و خرید بلیط هواپیمای خود را به آن‌ها بسپارید.

برای سفر به وارنا چقدر پول لازم است

هتل های پیشنهادی در شهر وارنا

شهر وارنا در دل خود هتل‌های مختلفی را در انواع سبک‌ها و مدل‌ها جای داده ‌است. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود هتلی مناسب را برای خود رزرو کنید. در ادامه به برخی از هتل‌های بسیار مناسب این شهر اشاره می‌کنیم.

  • هتل آدمیرال

در سفر وارنا یکی از هتل‌های بی‌نظیری که در این شهر می توان انتخاب کرد، هتل آدمیرال است. این هتل با توجه به ویژگی‌هایی که دارد یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین هتل‌ها در شهر وارنا به حساب می‌آید. هتل آدمیرال دارای امکاناتی مانند استخر، اتاق‌های شیک و در عین حال بزرگ است. این هتل در Unnamed Road, 9007 Varna, Bulgaria قرار دارد.

  • هتل هالیدی پارک

از دیگر هتل‌های بسیار مناسب و در عین حال شیک در شهر وارنا هتل هالیدی پارک است. این هتل یکی از هتل‌های چهار ستاره هالیدی بوده که چندین شعب در کشورهای مختلف دارد و یکی از شعبه‌های آن در شهر وارنا قرار دارد. این هتل دارای امکانات مختلفی از جمله اینترنت، استخر، باشگاه ورزشی، اتاق‌هایی با دکوراسیون مناسب و... است. 

  • هتل دیونیس

اگر شما به دنبال یک هتل اقتصادی هستید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنیددر میان بهترین هتل های وارنا هتل دیونیس را انتخاب نمایید. این هتل در عین سادگی امکانات مختلفی را برای اقامت شما ارائه می‌دهد. هتل دیونیس جزو هتل‌های ۳ ستاره در سطح شهر است.

هتل در سفر وارنا

هزینه خورد و خوراک در شهر وارنا

یکی دیگر از مسائلی که افراد در سفر به شهر های مختلف باید آن را رعایت کنند هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک است. شهر وارنا دارای انواع و اقسام غذاهای مختلف از بلغاری تا یونانی و ترکی است که با توجه به موقعیتی که این شهر دارد از انواع سبزی‌جات نیز استفاده می‌کنند. از طرفی اگر شما به دنبال غذاهایی هستید که علاوه‌ بر خوشمزه بودن از قیمت بسیار پایینی نیز برخوردار باشند این شهر به شما پیشنهاد می‌شود. هزینه‌های مربوط به غذا را در این شهر بر اساس سایت رسمی Numbeo به شرح زیر است:

  • یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت هزینه آن 11 لف است.
  • یک وعده غذایی دو نفره در یک رستوران متوسط در شهر وارنا باید هزینه‌ای برابر با ۴۸ لف پرداخت کرد.
  • برای تهیه آب معدنی ۱ لف و یک فنجان قهوه 2.52 لف باید بپردازید.

شرایط سفر به وارنا

رستوران های حلال وارنا - رستوران های حلال وارنا بلغارستان کجاست؟ 

رستوران های پیشنهادی در شهر وارنا

اگر شما به این شهر دیدنی و جذاب سفر کرده‌اید حتما غذاهای خوشمزه و محبوب در بین مردم وارنا را نیز میل کنید. شما می‌توانید انواع غذاهای ترکی، بلغاری و یونانی را با طعم و مزه عالی در بهترین رستوران‌های وارنا میل و از مزه آن‌ها لذت ببرید. 

  • رستوران  The Sea Terrace Restaurant وارنا

اگر به دنبال یک رستوران مناسب جهت میل انواع غذاهای دریایی، مدیترانه‌ای و اروپایی هستید، رستوران تراس گزینه‌ای عالی برای شما است. رستوران تراس علاوه ‌بر کیفیت غذاها دارای فضایی بسیار شیک و خاصی بوده که همین موضوع باعث می‌شود تا شما با خیالی راحت غذای خود را میل کنید.

  • رستوران دی واین  Di Wine Restaurant وارنا

رستوران دی واین یکی از مناسب‌ترین رستوران‌ها در خصوص سرو غذاهای تازه است. شما می‌توانید انواع غذاهای اروپایی را با قیمت بسیار مناسب و عالی در این رستوران میل کنید. علاوه ‌بر سرو غذاهای اروپایی، غذاهای مدیترانه‌ای و باربیکیو نیز می‌توانید در آن پیدا کرده و از مزه آن‌ها لذت ببرید.

  • رستوران Old Oak Restaurant وارنا

اگر شما به لب ساحل شهر وارنا رفته و پس از تفریح احساس گرسنگی کردید به سراغ رستوران اوآگ بروید. این رستوران یکی از رستوران‌های قدیمی در شهر وارنا است که می‌توانید انواع غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای را در آن میل کنید.

هزینه سفر به وارنا 1402

هزینه حمل و نقل در شهر وارنا

شهر توریستی وارنا یکی از شهرهای زیبا و بسیار دیدنی در کشور بلغارستان است. این شهر بسیار دیدنی به دلیل توریستی بودن دارای امکانات مختلفی در حوزه حمل و نقل بوده. به همین دلیل گشت‌وگذار در داخل این شهر بسیار مناسب و به صرفه است. اگر شما قصد دارید یک ماه یا بیشتر در این شهر اقامت کنید می‌توانید برای خود یک بلیط ماهانه به قیمت 45 لف خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید برای استفاده از وسایل نقلیه مانند اتوبوس یک بلیط به قیمت ۱ لف خریداری کرده و از خدمات این وسیله بهره‌مند شوید. از طرفی هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۲ لف است. 

راهنمای حمل و نقل در وارنا

شهر وارنا به علت توریستی بودن گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. به همین خاطر باید وسیله‌های حمل و نقل زیادی در این شهر وجود داشته باشد تا گردشگران برای رفت ‌وآمد به مشکلی برنخورند. حمل و نقل در این شهر شامل تاکسی، مینی بوس، اتوبوس و اتوبوس برقی است. از طرفی دیگر این شهر دارای یک فرودگاه بین المللی بوده که در ۸ کیلومتری شهر وارنا قرار دارد. تاکسی‌های موجود در سطح شهر وارنا همگی به صورت زرد رنگ هستند. کرایه این تاکسی‌ها بر اساس متر صورت می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید نام رانند و شرکت تاکسی مورد نظر را از طریق کنسول جلوی اتومبیل ببینید.

هزینه سفر زمینی به وارنا

جاذبه های گردشگری شهر وارنا در بلغارستان

شهر بسیار زیبای وارنا دارای مراکز دیدنی، گردشگری و رفاهی متعددی بوده که همین موضوع باعث شده تا گردشگران بسیار زیادی به این شهر سفر کنند. ما در این قسمت از مقاله سفر به وارنا می‌خواهیم تعدادی از پدیده‌های تاریخی این شهر و جاهای دیدنی وارنا را به شما معرفی کنیم. 

کلیسای جامع وارنا | مقاصد گردشگری سفر به وارنا

بزرگ‌ترین و معروف‌ترین کلیسای جامع در شهر وارنا کلیسای بزرگ جامع ارتدکس شرقی است. این کلیسای با شکوه در بندر دریای سیاه شهر وارنا قرار دارد. این کلیسا در سال 1886 در این شهر افتتاح شد. کلیسای جامع وارنا اگرچه به ابهت کلیسای جامع الکساندر نوسکی در صوفیه نیست، اما همچنان منظره‌ای چشمگیر دارد. قدمت آن به سال 1896 می رسد و در واقع نام "کلیسای جامع مادر خدا" را دارد. کلیسای جامع به شکلی تاریخی ساخته شده است و دارای نقاشی های دیواری و چوبی جالب زیادی است. البته شما می توانید از داخل کلیسای جامع نیز بازدید کنید، اما نمی توانید هیچ عکسی بگیرید. اگر می‌خواهید یکی از نماهای شهر وارنا را ببینید به سراغ این کلیسا بروید.

مدارک لازم برای سفر به وارنا بلغارستان

دلفیناریوم وارنا | بهترین تجربیات سفر به وارنا

یکی از جاذبه‌های بسیار جذاب و دیدنی در این شهر دلفیناریوم است. این پارک به مدت ۴۰ دقیقه امکان بازی با دلفین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پارک تنها پارک مهم در شبه جزیره بالکان است. دلفیناریوم وارنا در میان فضای سبز باغ دریایی وارنا واقع شده است و منظره فوق العاده ای از دریا ارائه می دهد. دلفیناریوم در سال 1984 افتتاح شد و به سرعت به نماد وارنا و نقطه عطف گردشگری بلغارستان تبدیل شد. دلفیناریوم یک محوطه دائمی در دستور کار همه بازدیدکنندگان سواحل دریای سیاه است.

دلفیناریوم وارنا

سواحل ماسه های طلایی وارنا | دارای برترین نظرات درباره سفر به وارنا

سواحل ماسه‌های طلایی یکی از مشهورترین و در عین حال خاص‌ترین سواحل در شهر وارنا است. شما می‌توانید از طریق پارک ملی به این سواحل بروید. این ساحل به دلیل داشتن ماسه‌های کوارتز طلایی به ماسه‌های طلایی مشهور است. در دهه 2000، اگرچه  از توسعه بیش از حد سواحل ماسه های طلایی تا حد زیادی جلوگیری شد، اما بخش هایی از جنگل حفاظت شده در مجاورت منطقه شهری برای ساخت پارک آبی Aquapolis پاکسازی شد.

پارک آبی | جاذبه ی سفر به وارنا

پارک آبی یکی از پارک‌های بسیار جذاب و دیدنی در این شهر است. این پارک یکی از زیباترین پارک‌های آبی در شرق اروپا بوده که در بخش شمال غربی ساحل توریستی Golden Sand قرار دارد. این پارک در قسمت پارک جنگلی بوده که به دلیل زیبایی آن دارای بازدیدکنندگان بسیار زیادی است. سرسره های متنوع و بزرگی که برای این پارک آبی در نظر گرفته شده هوش شما را از سر پرانده و شما را به اوج تفریح و هیجان می رساند. در لین مجموعه فضای پیاده روی و کافه و رستوران هایی نیز به چشم می خورد.

پارک آبی وارنا

جنگل سنگی | مرموزترین جاذبه گردشگری وارنا

اگر به دنبال یکی از پدیده‌های طبیعی و خاص در شهر وارنا هستید جنگل سنگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این جنگل در فاصله ۱۸ کیلومتری غرب وارنا قرار گرفته است. این جنگل دارای درختان مختلفی بوده که شما می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید. این جنگل دارای انواع صخره‌ها بوده که از جنس آهک هستند. جنگل سنگی جایی است که از جهات مختلف منحصر به فرد است، زیرا وقتی وارد جنگل سنگی می شوید انگار از دری به دنیای دیگری قدم گذاشته اید. چرا که در اطراف حومه‌های سرسبز پر از باغ‌ها و مزارع با هزاران گل آفتابگردان در حال شکوفه، اینجا یکی از معدود زیستگاه‌های بیابانی در اروپا است که شن و ماسه زیر پای شما خرد می شود.

باغ دریایی وارنا | مقصدی جذاب در سفر وارنا

باغ دریایی وارنا یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های عمومی در این شهر بوده که در امتداد دریای سیاه قرار دارد. این پارک در خود تعدادی رستوران، موزه دلفین‌ها و تعداد پلاژ جای داده است. اما به تازگی به این پارک باغ وحش اگزاتیک نیز اضافه شده و ساخت موزه تاریخی طبیعی به زودی به اجرا خواهد آمد. وارنا گذشته تاریخی واقعا چشمگیری دارد اما هیچ چیز با  منظره سواحل وارنا قابل مقایسه نیست. باغ دریایی قدیمی ترین و شناخته شده ترین پارک عمومی بلغارستان است که همچنین گفته می شود بزرگترین پارک محوطه سازی شده در بالکان به حساب می آید. ابتدا به عنوان یک باغ کوچک برای شهردار عثمانی شهر ایجاد شد. باغ دریا امروز 26000 متر مربع مساحت دارد.

باغ دریایی وارنا

صومعه آلادژا | اطلاعات سفر به وارنا

صومعه آلادژا وارنا یکی از صومعه سراهای بسیار بزرگ برای افراد مسیحی در این شهر است. این صومعه سرا مربوط به قرون وسطا بوده که در شمال شرقی بلغارستان و در ۱۷ کیلومتری شمالی این شهر قرار دارد. امروزه این صومعه سرا تبدیل به یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری در این شهر شده است. صومعه آلادژا محبوب ترین صومعه صخره ای قرون وسطایی در سواحل دریای سیاه بلغارستان است. تحقیقات سیستماتیک این بنای تاریخی مسیحی در اواخر قرن نوزدهم توسط دو تن از بنیانگذاران باستان شناسی بلغارستان - برادران کارل و هرمین شوکرپیل - آغاز شد. حدود 12 میلیون سال پیش، تقریباً کل مناطق شمال شرقی بلغارستان کف دریای اولیه - Sarmat بود. در طی یک زلزله، فلات دوبروژا شکافته شد و لایه های بزرگی از زمین به سمت دریا لغزید. دیواری به طول 3 کیلومتر تشکیل شد که در آن حجره ها و کلیساهای صومعه صخره ای حفر شده است. جنگل های انبوه مکان را پنهان کرده اند. آثاری از سکونتگاه ها و املاک بزرگ از زمان رومیان وجود دارد.

گشت و گذار در باغ وحش وارنا

این شهر علاوه ‌بر مراکز دیدنی و تاریخی دارای یک باغ وحش بسیار معروف است. شما می‌توانید در این باغ وحش بسیار بزرگ انواع گونه‌های مختلف از جمله پرندگان، خرس، شتر و میمون را مشاهده کنید. باغ وحش وارنا در باغ دریایی در وارنا واقع شده است. این مکان با دلفیناریوم و موزه تاریخ طبیعی وارنا همسایه است. اولین حیوانات در باغ وحش خرس «ماکسیم»، هدیه ای از ملوانان کشتی مین روب «جی. دیمیتروف» در سال 1956 و گوزن قرمز «لونگوس» بودند. امروزه این باغ وحش دارای 60 گونه حیوانی است.

جاذبه های سفر زمینی به وارنا

بازدید از مرکز فستیوال و کنگره

مرکز فستیوال و کنگره این شهر یکی از مهم‌ترین موسسات فرهنگی در منطقه بالکان است. این منطقه در سواحل دریای سیاه و در مرکز شهر وارنا قرار دارد. در این موسسه انواع اجراهای تئاتر، اکران فیلم‌های سینمایی، نمایشگاه، کنفرانس، سمپوزیوم و کنگره‌های متعددی در این مجموعه برگزار می‌شود.

بازدید از افلاک‌ نما و رصدخانه‌ ی اخترشناسی ملی

اگر شما علاقه‌مند به دیدن ستاره‌ها در دل آسمان شب وارنا هستید به مرکز رصد خانه اخترشناسی ملی در این شهر بروید. این رصدخانه یکی از بزرگ‌ترین مراکز رصد خانه در کشور بلغارستان به حساب می‌آید.

مدارک لازم برای سفر به وارنا

باید ها و نبایدها در کشور بلغارستان 

کشور بلغارستان نیز مانند دیگر کشور‌های جهان دارای شرایط و قوانین مختلفی است. برخی از قوانین این کشور اروپایی مانند دیگر کشورهای هم نوع خود یکسان بوده و گردشگران باید آن‌ها را رعایت کنند. شما هم اگر قصد سفر به این کشور را دارید باید برخی نکات مهم را در نظر بگیرید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • از درگیری با افراد محلی در مکان‌های تاریک و پارک‌ها به شدت اجتناب کنید.
  • هرگز در این شهر مواد مخدر یا مشروبات الکلی حمل نکنید.
  • بهتر است کمی زبان بلغاری بیاموزید. این موضوع به شما در ارتباط با مردم محلی کمک کرده و باعث می‌شود تا سفر بسیار راحت‌تر شود.

وارنا

نکاتی برای دریافت ویزای بلغارستان

کشور بزرگ بلغارستان یکی از کشورهایی است که در قاره اروپا و در قسمت بالایی ترکیه قرار گرفته است. اما این کشور هنوز عضو اتحادیه شنگن نیست. به همین خاطر افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، نیازی به دریافت ویزای شنگن ندارند. امروزه شهر وارنا یکی از مقصدهای مهم برای گردشگری بوده که گردشگران با توجه به هدف خود یکی از سه نوع مختلف ویزای بلغارستان را انتخاب می‌کنند. معمولا مدت زمان لازم برای اخذ ویزای بلغارستان حدودا ۱۰ روز است.

  • ویزای نوع A: ترانسفر فرودگاهی 
  • ویزای نوع B: اقامت کوتاه مدت یا اقامت با برنامه ریزی از قبل صورت گرفته شده
  • ویزای نوعD: اقامت بلند مدت

سفرهای وارنا

نکات مالی در سفر به بلغارستان

واحد پول در کشور بلغارستان لف است. از طرفی دیگر برای پول‌های خورد، در این کشور از واحد پول استوتینکی استفاده می‌شود. شما می‌توانید در اکثر شهرهای بلغارستان که شامل صوفیه، وارنا و لارناکا می‌شود، از کارت‌های اعتباری استفاده کنید. برخی از اسامی کارت‌های اعتباری موجود در این کشور شامل امریکن اکسپرس، دینرز کلاب، مستر کارت و ویزا کارت می‌شود. شما می‌توانید از کارت‌های اعتباری در هتل‌های بزرگ، دفاتر اجاره خودرو، رستوران‌ها و مغازه‌ها استفاده کنید. کشور بلغارستان همچنین دارای محدودیت ارزی است؛ به گونه‌ای که ورود و خروج ارز محلی ممنوع و دارای محدودیت‌های مختلفی است. به عنوان مثال شما برای ورود به کشور می‌توانید ارز خارجی نامحدود وارد کنید. اما برای خروج ارز خارجی محدود به مقداری است که شما در هنگام ورود به کشور بلغارستان اعلام کرده‌اید. نکته بسیار مهم در خصوص ورود ارز خارجی به این کشور این است که شما باید در زمان ورود میزان ارز خود را اعلام کنید. به گردشگران و مسافرانی که به کشور بلغارستان سفر می‌کنند، توصیه می‌شود تبادل ارزی خود را در بانک‌ها، هتل‌های بزرگ و دفاتر مستقل از مبادله ارزی انجام دهند. نکته سیار مهمی که شما باید بدانید این است که فروشگاه‌ها و بانک‌ها اسکناس پاره، کثیف یا تا خورده را به هیچ عنوان قبول نمی‌کنند.

بهترین کافه های وارنا - لیست بهترین کافه های وارنا در بلغارستان

سفر به وارنا ویزا

مراکز درمانی در شهر وارنا 

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که هر گردشگر در طول سفر خود باید از آن مطلع باشد، اطلاعاتی در خصوص مراکز درمانی و بهداشتی شهر مقصد است. به همین خاطر در این قسمت از مقاله قصد داریم تا چند مورد از مراکز درمانی در شهر وارنا به شما معرفی کنیم. 

  • بیمارستان سنت آنا 

تلفن: 0035952648257
فکس: 0035952648241
ایمیل: www.svetaanna-varna.com
آدرس: Tsar Osvobditel blvd 

  • بیمارستان ناوال

تلفن: 0035952386210 
آدرس: Hristo Smirnenski str., 9000 Varna 3

مسافرت به وارنا

 سخن پایانی

شهر وارنا یکی از تاریخی‌ترین و زیبا‌ترین شهرهای بلغارستان بوده که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را از نقاط مختلف جهان جذب خود می‌کند. اگر شما قصد سفر به این شهر ساحلی را دارید قبل از سفر باید اطلاعات کاملی از این شهر داشته باشید. بی‌شک اطلاع و دانستن برخی مسایل که شامل مناطق گردشگری، رفاهی و تاریخی می‌شود، می‌تواند سفر به وارنا را برای شما خاطره‌انگیز کند. 

نظرات کاربران

  1. ساناز ساناز 1402/05/25
    4 نفر پسندیدند
    پارک آبی وارنا بزرگتره یا دبی؟
  2. ساناز لحظه آخر 1402/05/28
    0 نفر پسندیدند
    پارک آبی آتلانتیش دبی بزرگتر است.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر