جاهای دیدنی روسیه

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/19
بازدید: 735
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

نام روسیه برای بسیاری از مردم سرزمین ما تداعی‌کننده افسانه‌های استالین، موزه‌ها و کلیساهای مسکو، جنگنده‌های اف ۱۵ و اف ۱۶، سن پترزبورگ و هوای بسیار سردسیر است؛ اما واقعیت چیست؟ حقیقتا در این کشور موزه‌ها و کلیساهای بسیاری به چشم می‌خورند؛ اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. روسیه را به عنوان یک کشور قانون‌ مدار می‌شناسند؛ نظم زیادی در این کشور حکم فرماست. روسیه با داشتن وسعت بسیار زیاد نه تنها بخش عظیمی از کره‌ خاکی را به خود اختصاص داده، بلکه با برخورداری از پیشینه‌ پرفراز و نشیب خود، آثار باستانی و تاریخی کهن بسیاری را در خود جای داده است که در کمتر کشوری یافت می‌شوند. روسیه یا همان شوروی سابق پایتختی بسیار غنی دارد. مسکو پایتخت روسیه شاهدی گران‌بها برای بسیاری از وقایع تاریخی بوده و شهری است که می‌تواند دنیای پیچیده‌ای به نمایش بگذارد.

جاهای دیدنی روسیه

معرفی کشور روسیه

روسیه به‌دلیل وسعت پهناور خود نتوانسته در یک قاره قرار بگیرد و در دو قاره‌ آسیا و اروپا گسترش یافت. تصور کنید! به‌دلیل وسعت زیاد حتی ساعت غربی‌ترین منطقه با شرقی‌ترین منطقه روسیه ۹ دقیقه تفاوت دارد. طول روز در این کشور بسیار طولانی است (به‌دلیل نزدیکی به قطب شمال). پایتخت روسیه شهر مسکو از شهرهای تاریخی و بسیار پرقدمت محسوب می‌شود که کلیساها و معابد ویژه‌ای برای پیشوایان مسیحی را در خود جای داده است. روسیه آب‌وهوایی کوهستانی و سردسیر دارد و رودخانه‌ها و دریاهای آب شیرین و یخ‌زده نیز در این کشور به چشم می‌خورند. بعضی از شهرهای روسیه مانند سیبری سردسیرتر هستند. هنرهای نقاشی و مجسمه‌سازی و همچنین معماری در این کشور پیشینه‌ قوی دارند و از مشاهیر نقاشی این کشور می‌توان به ولادیمیر لوکیچ بٌرٌویکووسکی اشاره کرد. روسیه از نظر فرهنگ نیز بسیار وسیع است. ظروف چوبی بسیار زیبا و عروسک‌های چوبی بامزه‌ای به نام ماتروشکا از سوغاتی‌های محبوب این کشور به شمار می‌روند.

روسیه

مکان ‌های دیدنی روسیه

طبیعی است که با وسعت پهناور و قدمت بسیار زیاد، این کشور مکان‌هایی بسیار بکر و زیبای طبیعی و تاریخی را در خود جای داده باشد. جاذبه‌هایی که مطمعنا با یک بار سفر تمام نخواهند شد؛ از جمله این جاذبه‌های دیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاخ کرملین مسکو؛ دژ کهن روسیه

در میان دو رودخانه‌ زیبای نگلین نایا و مسکوا، کاخی با قدمت ۶۰۰ ساله به چشم می‌خورد که بخشی از تاریخ باستانی تزارهای روس را تشکیل می‌دهد. جالب است بدانید که این مکان در گذشته به عنوان کلیسا برای پیروان مذهب ارتدکس مورد استفاده قرار می‌گرفته و امروزه محل اقامت رییس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین است. در این کاخ بخش‌های بسیار شگفت‌انگیزی با معماری قدیمی و اشرافی مجلل وجود دارند. در کاخ کرملین همچنین کلیسا و قصرهای منحصربه‌فردی به سبک باروک با تزئینات طلایی و بسیار شیک بنا شده‌اند. بسیاری از مردم این کاخ را نماد قدرت و صلابت روسیه قلمداد می‌کنند. کاخ کرملین به قلب شهر مسکو نیز معروف است و همچ.ن نمادی برای روسیه نیز محسوب می‌شود؛ البته می‌توان این کاخ را کلکسیونی از مکان‌های دیدنی در نظر گرفت. در نزدیکی کاخ کرملین مکان‌های گردشگری دیگری مانند میدان سرخ و موزه‌ تاریخ روسیه نیز قرار گرفته‌اند و می‌توان از آن‌ها نیز دیدن کرد. با استفاده از مترو و پیاده شدن در ایستگاه کرملین با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به‌راحتی به این مکان زیبا ملحق شوید. هزینه‌ بازدید کامل از این کاخ 350 روبل است؛ اما گاهی تخفیف‌هایی را نیز شامل می‌شود و به 100 روبل نیز می‌رسد. 
آدرس کاخ کرملین: روسیه، مسکو، میدان سرخ
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 تا 18 به غیر از پنجشنبه‌ها

کاخ کرملین روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل؛ کلیسای دیروز، موزه‌ امروز

از کاخ زیبای کرملین بنایی رنگارنگ با گنبدهای جالبی به چشم می‌خورد. این همان کلیسای سنت باسیل است که به دستور ایوان مخوف بنا گردید و به‌ عنوان یکی از نمادهای مسکو شناخته می‌شود. این کلیسای 450 ساله در سال ۱۹۲۹ رسما به‌ عنوان موزه تغییر یافت. محیط داخلی این کلیسا چندان بزرگ نبوده و از ۹ نمازخانه تشکیل شده است. این بنای سنگی زیرزمین نیز داشته و دیوارهای آن با رنگ‌های شاد تزئین شده‌اند. به لطف مشرف بودن به کاخ کرملین و همچنین قرار گرفتن در میدان سرخ، بازدید از این کلیسا بسیار زیاد است. هزینه‌ بازدید از این کلیسا کمی گران بوده و از 500 تا 700 روبل متغیر است.
آدرس کلیسای سنت باسیل: روسیه، مسکو، میدان سرخ
ساعت بازدید: همه روزه به غیر از سه‌شنبه‌ها و دوشنبه‌های اول ماه از ساعت 11 تا 6

مکان های دیدنی روسیه

موزه هنر پوشکین؛ مکانی برای عاشقان هنر

موزه‌های هنری همواره برای بسیاری از افراد جالب بوده‌اند. موزه‌هایی که در هر گوشه‌ آن‌ها آثار هنری، تاریخی، حیات وحش و هر چیز آنتیک و قیمتی دیگری وجود دارند. موزه‌ هنر پوشکین دارای بیش از ۷۰۰ اثر برای نمایش بوده و از نظر جلوه‌های بصری بسیار شگفت‌انگیز است. این موزه بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌ شهر مسکو و دومین موزه‌ بزرگ روسیه پس از آرمینتاژ محسوب می‌شود. در این موزه نقاشی‌ها، حیوانات، مجسمه‌ها، کتاب‌ها و عکس‌ها و آثار برجای مانده‌ فراوانی در معرض نمایش قرار دارند. 
علاوه‌بر زیبایی‌های منحصربه‌فرد این موزه به عنوان مکانی برای معرفی هنرهای زیبا نیز شهرت داشته و هرساله نمایشگاه‌های بسیاری در این مکان برگزار می‌شوند و به ترویج هنر می‌پردازند. مالک این موزه دولت روسیه است و یک مکان دولتی به حساب می‌آید.
آدرس موزه هنر پوشکین: مسکو، خیابان الیسا ولخونکا
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 9 شب به غیر از دوشنبه‌ها

موزه های دیدنی روسیه

موزه تاریخی و معماری کولومنسکویه؛ بخشی از تاریخ در روستا

جالب است که این موزه در روستایی بسیار خوش آب‌وهوا و مشرف به رودخانه‌ مسکو قرار دارد. کولومنسکویه نام روستایی است که قدمت آن به پیش از میلاد مسیح و عصر حجر بازمی‌گردد. این مکان در هر ۴ فصل سال بسیار زیباست. در این روستا موزه‌ای به چشم می‌خورد که شامل نقاشی‌ها، کاشی‌ها، سکه‌ها، پارچه و چرم و وسایل خانه و همچنین طلا و جواهرات بسیار گران‌بهایی می‌شود. 
کلیسای تاریخی معراج، کلبه‌ پیتر و کاخ چوبی کولومنسکویه از مکان‌های پربازدید این موزه هستند. در سال 1994 به‌دلیل برخورداری از ارزش بالا، این موزه در فهرست میراث‌های جهانی سازمان یونسکو قرار گرفت. این موزه با مرکز شهر موسکو فاصله‌ چندانی ندارد و با سوار شدن مترو به مقصد ایستگاه‌های کولومنسکویه یا کاشیرسکایا می‌توانید به این مکان تاریخی سفر کنید. جالب است بدانید که هرساله بزرگ‌ترین نمایشگاه عسل در این مکان برگزار می‌شود.
آدرس موزه تاریخی و معماری کولومنسکویه: مسکو، کولومنا، روستای کولومنسکویه 
ساعت بازدید: شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ (دوشنبه‌ها تعطیل است)

کاخ های دیدنی روسیه

موزه تسلیحات کرملین؛ نشان نظامی کاخ کرملین

این موزه که به زرادخانه‌ کرملین شهرت دارد بخشی از کاخ مجلل کرملین را به خود اختصاص داده است. این موزه را سلسله روریک بنا نهاده‌اند. در موزه تسلیحات کرملین انواع تسلیحات نظامی مورد استفاده‌ تزارها در جنگ و همچنین هدایایی که به پادشاهان روس داده می‌شدند در معرض نمایش قرار گرفته‌اند. حتی لباس‌های جنگی و شمشیرها و سپرهای نقره‌کوب شده با طراحی‌های بسیار شگفت‌انگیز و جواهرات نفیس نیز در این موزه برای بازدیدکنندگان آماده شده‌اند. 
هرچند که مسکو شهری بسیار سردسیر است؛ اما این مکان سرپوشیده بوده و با اخذ ورودی می‌توانید به مدت ۲ ساعت بهترین کلکسیون سلاح‌های قدیمی روس و همچنین ابزار نظامی را از نزدیک مشاهده نمایید. هزینه‌ ورودی به این موزه در حدود 300 روبل در نظرگرفته شده که در مقایسه با لذتی که از این مکان کسب خواهید کرد بسیار ناچیز است.  
آدرس موزه تسلیحاتی کرملین: مسکو، خیابان بوروویتسکایا ااماتسا، کاخ کرملین
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 الی 18 به غیر از پنجشنبه‌ها

موزه تسلیحات روسیه

موزه گولاگ؛ مملو از داستان‌های فجیع و مخوف

اگر دل و جرات زیادی دارید و دوست‌دار هیجان و داستان‌های جنایی و معمایی هستید این موزه مکانی مناسب برای شما خواهد بود. موزه گولاگ یکی از میراث‌های استالین زورگو است که در آن بسیاری از سربازان قربانی شدند. در موزه‌ گولاک شما اردوگاه‌های اجباری و اتاق‌های مجازات نازی‌ها و ابزار شکنجه‌ آن‌ها را در سال 1940 مشاهده خواهید کرد. 
در برخی از اتاق‌های این موزه سرگذشت تلخ و خاطرات غم‌انگیز سربازان تبعیدی و قربانیان نیز نوشته شده که مطالعه آن‌ها ممکن است برای دوست‌داران تاریخ بسیار جالب باشد. جالب است بدانید که بازدید از این موزه در یکشنبه‌ سوم هر ماه رایگان خواهد بود. هزینه بازدید از این موزه‌ مخوف 100 تا ۳۰۰ روبل در نظر گرفته شد.
آدرس موزه‌ گولاگ: مسکو، No 1-y Samotechniy Pereulok 9, Building 1
ساعت بازدید: سه‌شنبه و چهارشنبه و جمعه از ساعت 11 تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ (دوشنبه‌ها تعطیل است).

موزه های روسیه

کلیسای ناجی در خون؛ محل عبادت ارتودکس‌ها

شهر سن پترزربورگ نیز از نظر آثار تاریخی و جاذبه‌ها دست کمی از مسکو ندارد. کلیسای ناجی در خون با معماری رنگارنگ و گنبدهای پیازی بی‌همتای خود یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر محسوب می‌شود. روسیه از دیرباز دارای پیروان مذهب مسیحیت ارتودکس بوده و بعید نیست که بسیاری از کلیساهای این کشور به مسیحیان اختصاص داشته باشند. 
در این کلیسا الکساندر دوم ترور شد و الکساندر سوم کلیسای ناجی در خون را برای گرامیداشت یاد و خاطره‌ پدرش ساخت. تنها مراسمی که در این کلیسا برگزار می‌شود خطبه‌ها و مرثیه‌ها هستند. جالب است بدانید که در جنگ جهانی دوم از این کلیسا برای انبار کردن سیب‌زمینی استفاده می‌شد. هزینه‌ بازدید از این کلیسا 250 روبل برای بزرگسالان و 50 روبل برای کودکان در نظر گرفته شده است.
آدرس موزه‌ کلیسای ناجی در خون: سن پترزربورگGriboyedov channel embankment, 2Б, 
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10:30 الی 18 به غیر از چهارشنبه‌ها

کلساهای روسیه

کلیسای جامع دورمیشن؛ گنبد طلایی کرملین

معماری گنبد‌های پیازی شکل در مسکو بسیار زیاد دیده می‌شود؛ اما این کلیسا با گنبدهای طلایی شکل خود و قرار گرفتن در بلندای مسکو جلوه‌ای بسیار منحصربه‌فرد دارد. کلیسای جامع دورمیشن در سال 1489 میلادی به دست دوک بزرگ بنا گردید و معبدی برای مسیحیان ارتودکس به حساب می‌آمد. در داخل این کلیسا نقش و نگاره‌های بسیار جالبی به چشم می‌خورند و اشاره به آداب‌ورسوم مسیحیان در رابطه با ازدواج دارند. 
رواق‌های جالب و منقش و لوسترهای نقره‌ای از ویژگی‌های بارز این کلیسا محسوب می‌شوند. در این کلیسا مکانی وجود دارد که مخصوص خلوت کردن با خود و اعتراف به گناهان و صیقل دادن روح است. در کلیسای جامع دورمیشن قبرستانی به چشم می‌خورد که در آن بسیاری از کشیک‌های مسیحی دفن شده‌اند. 
آدرس کلیسای جامع دورمیشن: مسکو، مجموعه کرملین، خیابان بروویتسکایا، کلیسای جامع دورمیشن
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 تا 18 به غیر از چهارشنبه‌ها

کلیسای جامع دورمیشن

مسجد جامع مسکو؛ مامنی امن برای مسلمانان

در انبوه کلیساهای روسیه نام مسجدی تاریخی با قدمت بسیار زیاد به نام مسجد جامع مسکو به چشم می‌خورد. این مسجد به دست تاتارها بنا گردیده و به نماد دوستی شهرت دارد. جالب است بدانید که با بازسازی این مسجد کهن در سال 2005 مساحت آن افزایش یافت. معماری این مسجد با کلیساها کاملا متفاوت بوده و در آن از سنگ‌های مرمر سفید و خاکستری و سبز استفاده شده و حال و هوای معنوی به این مکان بخشیده است. 
پنجره‌های بلند و درهای فلزی و زیبا و همچنین گنبد طلایی از ویژگی‌های بارز این مسجد به شمار می‌روند. در قلب این مسجد موزه‌ای به نام موزه‌ اسلام قرار دارد که در آن می‌توانید قرآن‌هایی با المان نسخه‌های خطی و عربی را با خوشنویسی‌های بسیار کهن مشاهده نمایید. همچنین در این موزه موهای حضرت محمد نیز به چشم می‌خورند. آداب ورود به این مسجد مانند دیگر مساجد بوده؛ به این معنا که ورودی خانم‌ها و آقایان از یکدیگر متفاوت است؛ درآوردن کفش‌ها و رعایت حجاب اسلامی نیز الزامی ‌است. ورودی این مسجد و موزه رایگان در نظر گرفته شد.
آدرس مسجد جامع: مسکو، pereulok Vypolzov, 7.
ساعت بازدید: شنبه و یکشنبه از ساعت 16تا 18ـ دوشنبه از ساعت 18 تا 20ـ سه‌شنبه از ساعت 16 تا 18ـ چهارشنبه از ساعت 17 تا ـ پنجشنبه از ساعت 17 تا 19 و در نهایت جمعه از ساعت 15 تا 17

مسجد جامع مسکو

پارک و موزه‌ تساریتسینو؛ تفرجگاه سبز روسیه

وقت آن است که کمی از فضای مذهبی و تاریخی خارج شویم و سری به با‌غ و فضای سبز مسکو بزنیم. طبیعت مسکو با وجود سرمای زیاد بسیار زیبا و کوهستانی‌ است. تنها کافیست لباس گرم بپوشید و در پارک‌های آن پیاده‌روی کرده و خنکای قطب شمال را از روسیه احساس کنید. تساریتسینو منطقه‌ای است که وسعت آن بالغ بر 400 هکتار بوده و یک ملک بسیار مجلل محسوب می‌شود. جاذبه‌های بسیار زیبا و بکری در این محل وجود دارند که برای بازدید از هر کدام از آن‌ها می‌بایست بلیت تهیه نمایید. 
گرند پلس، خانه نان، خانه اپرا، گرین هاوس و پارک و باغ‌های حیرت‌آور این مکان هر کسی را مشتاق دیدن آن‌ها می‌کند. جالب است بدانید که بازدید از خانه نان و گرین هاوس و گرند پلی و خانه‌ اپرای این مکان در سومین یکشنبه‌ هر ماه رایگان خواهد بود. در میانه‌ این باغ دریاچه‌ای بسیار زیبا می‌گذرد و زیبایی این مکان را دوچندان کرده است. ورودی هر کدام از قسمت‌های این باغ مجزا بوده؛ اما برای رفاه بازدیدکنندگان بلیت ترکیبی نیز وجود دارد؛ اما میانگین هزینه‌ بلیط بین 200 تا 700 روبل تعیین گردید. 
تجربه‌ دیدار از باغ‌های مسکو باعث می‌شود که به طبیعت زیبای آن یقین پیدا کنید؛ در ضمن برای لذت بردن از طبیعت پارک نیازی به پرداخت هزینه‌ نخواهد بود و ورود برای عموم رایگان است. علاوه‌بر این در مناطقی از این پارک اینترنت رایگان نیز وجود دارد.
آدرس پارک و موزه‌ تساریتسینو: No 1 Dolskaya St., Moscow 115569
ساعت بازدید: بازدید از پارک همه روزه از ساعت 6 تا ۲۴ و بازدید از موزه‌ها همه روزه از ساعت 9:30 تا 20

جای دیدنی در روسیه

موزه فضانوردی؛ قطب هوا و فضای روسیه

همه‌ ما میدانیم که روسیه از دیرباز طرفداران هوا و فضای زیادی داشته و بهترین جنگنده‌ها و هلیکوپتر‌ها مربوط به برندهای مطرح روسی بوده‌اند. حتی در جنگ جهانی روسیه از نظر نیروهای هوایی بسیار قدرتمند ظاهر شد. این پیشروی در علم فضانوردی باعث ایجاد موزه‌ای بسیار خاص برای علاقه‌مندان به هوا و فضا گردید. اگر به علوم فضایی علاقه‌مند هستید و در این زمینه سررشته دارید بازدید از این موزه برای شما بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. ساختمان این بنا به‌صورت یک قله‌ بسیار تیز و بلند است و از بیرون آن می‌توان به خاص بودن این موزه به‌خوبی پی برد. تزئینات داخلی آن بسیار بی‌همتا و عجیب هستند و مطمعنا باعث حیرت مخاطبان آن خواهند شد. در این محل به بازدیدکنندگان نحوه‌ پرتاب ماهواره‌ها و موشک‌ها از ایستگاه‌های هوایی نمایش داده می‌شود. همچنین از نحوه‌ زندگی فضانوردان در سفینه‌ها و ایستگاه‌های فضایی فیلم‌هایی وجود دارند. در این موزه دو سگ که پیش‌تر به فضا فرستاده شده‌اند و بازگشته‌اند نیز نگهداری می‌شوند و این مکان به یکی از مکان‌های پربازدید این موزه تبدیل شده است. این موزه یکی از موزه‌های گران شهر مسکو به حساب می‌آید که البته مخاطبان خاص خود را دارد. 
آدرس موزه فضانوردی: مسکو، prospekt Mira, 11.
ساعت بازدید: یکشنبه و چهارشنبه و جمعه از ساعت 10 تا 19ـ شنبه و سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 10 تا ۲۱ـ دوشنبه‌ها تعطیل است.

موزه فضانوردی روسیه

دریاچه بایکال؛ رنگ آبی سیبری

در جنوب شهر سیبری یکی از بزرگ‌ترین منابع آب شیرین جهان قرار دارد. دریاچه‌ بایکال با وسعت ۳۱۵۰۰ کیلومترمربع دارای اکوسیستمی بسیار خاص است. دمای این دریاچه در روزهای گرم نهایتا به 14 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در زمستان کاملا یخ‌زده و منجمد خواهد شد. در زمستان می‌توانید با خیالی راحت روی این دریاچه اسکی روی یخ را تجربه کنید؛ چراکه ضخامت یخ به 2 متر خواهد رسید. بایکال عنوان عمیق‌ترین دریاچه‌ جهان را نیز به خود اختصاص داد. آب‌وهوای خاص و قطبی این دریاچه باعث شده که حیوانات و گیاهانی که در این محیط زیست می‌کنند نیز منحصر به همین منطقه باشند که بسیار کمیاب هستند. 
اگر علاقه‌مند هستید که آب‌های روان و آبی این دریاچه را مشاهده نمایید، می‌بایست در فصل تابستان از آن دیدن کنید و در کنار آن با شنیدن صدای آب آرامش حقیقی را به دست آورید. همچنین در این فصل می‌توانید قایق‌ سواری کنید، ماهی بگیرید و در کنار آن از طبیعت زیبا نیز لذت ببرید. وجود روستاها و دهکده‌هایی آرام در کنار این دریاچه، زیبایی آن را مضاعف می‌کند. این دریاچه نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از قدمت 30 میلیون ساله برخوردار است.
آدرس دریاجه بایکال: سیبری شرقی، پایین مدار شمالگان
ساعت بازدید: همه روزه و بدون محدودیت و ورودی 

دریاچه بایکال روسیه

میدان سرخ؛ نماد روسیه

شاید جالب باشد بدانید که کشور روسیه به‌گونه‌ای بنا شده که بسیاری از خیابان‌های آن به این میدان منتهی می‌شوند. بنا نهادن نام سرخ به این جهت این است که سرخی در روسیه به معنای زیبایی بوده و میدان سرخ به معنای میدان زیبا است. میدان سرخ در گذشته مکانی برای قرار ملاقاتی برای تاجران و سرمایه‌داران محسوب می‌شد و اکثرا در این مکان گردهم می‌آمدند. تصور این مطلب واقعا جالب است و انسان را به وجد می‌آورد. 
قدمت این میدان بسیار زیاد بوده و در گذشته به عنوان بازاری برای خرید و فروش نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. در این مکان زیبا مراسم شب سال نو، رژه‌های نظامی بسیار زیبا که به رژه‌ پیروزی معروف هستند و جشن‌های سال نو با آتش بازی‌های متحیرکننده برگزار می‌شوند. همسایگی میدان بزرگ سرخ با کرملین و موزه‌ سنت باسیل و مقبره‌ لنین جاذبه‌ این مکان را مضاعف کرده است. شما برای بازدید از این میدان کهن نیازی به ورودی ندارید و بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید از میدان سرخ دیدن نمایید.
آدرس میدان سرخ: مسکو، میدان سرخ
ساعت بازدید: همه روزه و بدون محدودیت

میدان سرخ روسیه

پارک ملی کنوزرسکی؛ پارک جوان روسیه

پارک‌های ملی ایستگاه‌های بسیار مناسبی برای طبیعت‌گردی هستند. اگر می‌خواهید کمی از حال و هوای کاخ‌‌ها و موزه‌های سلطنتی روسیه خارج شده و مکانی آرام را تجربه کنید، کنوزرسکی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این محیط آرام در استان آرخانگلسنگ واقع گردیده و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در شمال این پارک دریاچه کنزلو قرار دارد و زیبایی منحصربه‌فردی به این پارک می‌بخشد. 
البته این پارک بناهای فرهنگی و تاریخی را نیز در خود جای داده که از جمله آن‌ها می‌توان به کلیسای متروکه پاراسکِوا پیاتنیتسا اشاره کرد. در این پارک مسیرهای پیاده‌روی نیز وجود دارند که می‌توانید با قدم زدن در آن‌ها از هوای دلپذیر و پاک این شهر لذت ببرید. این پارک قدمت زیادی نداشته و در سال 1991 بنا گردید؛ اما طبیعت آن بسیار چشم‌نواز و فرح‌بخش است.
آدرس پارک ملی کنوزرسکی: استان آرخاسانگ، کارگوپولسکی
ساعت بازدید: همه روزه و بدون محدودیت

پارک ملی کنوزرسکی روسیه

جشنواره موسیقی کهن سن پترزربورگ؛ مکانی برای پایکوبی

اکثر مردم روسیه، مردمی شاد محسوب می‌شوند و اهالی سن پترزبورگ نیز از این قائده مستثنی نیستند. تاریخی بودن و جلوه‌های بصری بسیار زیاد این شهر باعث شده که میزبان بسیاری از رخدادهای هنری، فرهنگی، بین‌المللی و ورزشی باشد. اگر اهل رقص و پایکوبی هستید فستیوال‌ها و کارناوال‌های بسیار مجلل سن پترزربورگ را از دست ندهید. در این جشنواره معمولا بسیاری از خوانندگان با خواندن قطعات قدیمی هنرمندان بزرگ پیشین حس نوستالژی را برای مخاطبان خود ایجاد می‌کنند. 
این جشنواره در ماه‌های آوریل، فوریه، می، جون، سپتامبر و اکتبر برگزار می‌گردد و این مکان در اکثر ماه‌ها دارای برنامه‌های بسیار جذاب و بازی‌های خیره‌کننده است. همچنین بسیاری از جشن‌ها و همچنین اجراهای خیابانی در این مکان برگزار می‌شوند. از مهم‌ترین جشن‌ها می‌توان به جشنواره باله مارینسکی، عید پاک، روز شهر و جشنواره‌ قایقرانی اشاره کرد.
آدرس جشنواره موسیقی کهن سن پترزربورگ: روسیه، سن پترزربورگ
زمان بازدید: بسته به رویداد متغییر است.

سخن پایانی

در کتاب‌ها و رسانه‌ها در مورد روسیه زیاد شنیده‌ایم. روسیه یا شوروی پیشین یکی از کشورهایی است که جاذبه‌ها گرشگری، تاریخی، نظامی و تفریحی بسیاری را در خود جای داده از هواپیماهای آن‌ گرفته تا موزه‌ها. از موزه‌ها تا کلیساهای ارتودکس و از کلیساها تا مساجد؛ همگی جذابیت‌ها تکرارنشدتی روسیه هستند. برخی از افراد روسیه را کشوری سردسیر می‌دانند و از سفر کردن به آن اجتناب می‌ورزند. در حالی که در این کشور مکان‌های حیرت‌آوری بسیاری وجود دارند که این کشور را خاص کرده‌اند. شهر تزارها، با خاطرات و وقایع تلخ و شیرین در طول تاریخ آثار تاریخی بسیار دیدنی را در معرض نمایش گذاشته است. کلیساها، موزه‌ها و نمایشگاه‌های هنری حاکی از فرهنگ و اعتقادات عمیق و پیشینه‌ هنری بسیار غنی مردمان این مرز و بوم هستند.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر