سفر ارزان به اروپا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/31
بازدید: 799
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر کردن به اروپا درکنار مراحل مختلفی که باید برای صدور ویزا طی کرد، قیمتی بالا دارد. برخی مسافران به دلیل مسائل پیش‌رو سفر کردن به اروپا را از سر بیرون کرده و سایر کشورهای همسایه را مقصد مسافرتی خود قرار می‌دهند؛ اما در این شرایط و با بالا بودن قیمت دلار، چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟ در این شرایط هم می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و رعایت نکاتی به سفری هیجان‌انگیز و پر شور رفت. قاره اروپا با زیبایی‌های فراوانی که دارد دل هر مسافری را به تپش وا می‌دارد؛ از برج ایفل در پاریس گرفته تا کوه‌های آلپ در سوسیس، یکایک این زیبایی‌ها شوروشوق وصف نشدنی سفر را در انسان ایجاد می‌کند.

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

برنامه‌ریزی برای سفر به اروپا

این موارد شامل انتخاب نوع بلیط، انتخاب ایرلاین، انتخاب هتل، تعیین مدت زمان سفر، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی و... بوده که هر کدام از آن‌ها نیاز به بررسی تجربیات سایر مسافران و تحقیق خواهد داشت.

اقامت ارزان در اروپا؛ سختگیر نباشید لطفا!

یکی از مواردی که می‌تواند در زمان سفر به اروپا به شما کمک کند تا سفری ارزان به اروپا داشته باشید، محل اقامت است. معمولا شما در هر کجای دنیا که سفر کنید یا سفری داخلی داشته باشید باید بخش زیادی از مبلغ مورد نیاز برای سفر را به اقامت خود اختصاص دهید. برای سفر به اروپا نیز چنین موضوعی صادق بوده که می‌بایست در این زمینه سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. یکی از راه‌های اساسی برای پیدا کردن اقامتگاهی ارزان استفاده از اینترنت و کتاب‌ها است. همچنین هاستل‌ها بهترین انتخاب برای سفری ارزان هستند.

قیمت هاستل‌ها بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه بوده و شما می‌توانید به راحتی با هزینه‌ای کم به هدف خود رسید. در هاستل‌ها امکانات مختلف و مناسبی در اختیار مسافران قرار داده می‌شود که می‌توان به تخت، حمام و سرویس بهداشتی، صبحانه، آشپرخانه و... اشاره کرد. همچنین اگر تمایل دارید تا سفری طولانی و چند مقصده داشته باشید می‌توانید از وب‌سایت Airbnb بهره ببرید. در این وب‌سایت تنوع بالایی از آپارتمان‌ها وجود دارد که از امکانات بسیار خوبی نیز برخودار هستند. به راحتی می‌توانید امکانات هر آپارتمان را مشاهده کنید و در صورت مناسب بودن آن را رزرو نمایید.

تور اروپا | لیست قیمت بهترین تورهای اروپایی را از اینجا ببینید!

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

اقامت در هتل های زنجیره ای ارزان؛ رعایت استانداردهای جهانی

اگر به هاستل و آپارتمان علاقه‌ای ندارید و می‌خواهید که در هتل اقامت داشته باشید، بهترین گزینه برای سفر ارزان به اروپا، اقامت در هتل‌های زجیره‌ای ارزان است. در هر شهر و کشوری می‌توان هتل‌های زنجیره‌ای را در حال خدمت رسانی به مسافران دید. خدمات ارائه شده در هتل های زنجیره‌ای ارزان بوده و مطابق استاندارهای جهانی هستند. این نوع هتل‌ها در برابر خدماتی که ارائه می‌هند، هزینه‌ای کم را طلب می‌کنند که می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد. امکاناتی که در اختیار مسافران قرار داده می‌شود می‌تواند شامل استخر، سالن ورزشی، رستوران و کافه، اینترنت رایگان و... باشد. البته باید توجه داشت که خدمات و شرایط هر هتل با دیگری متفاوت است و باید در زمان رزرو هتل به ویژگی‌ها و امکانات هر یک توجه کرد. دو نمونه از هتل‌های زنجیره‌ای که می‌توان از آنها بهره برد و خدماتی مناسب را دریافت کرد شامل Travelodge یا Ibis می‌شوند.

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

پرواز ارزان اروپا؛ ایرلاین های ارزان قیمت اروپایی

مورد دیگری که می‌تواند شما را برای سفری ارزان به اروپا یاری دهد، پرواز ارزان است. دومین موردی که می‌تواند هزینه زیادی را دربر بگیرد بلیط هوایپما است. یکی از مورادی که می‌تواند شما را یاری دهد اپلیکیشن Skyscanner است. در این اپلیکیشن می‌توان بلیط هواپیما و قطار مورد نظر خود را رزرو کرد. یکی از مزایای خوب این اپلیکیشن، شرایط برای مشاهده و بررسی تمامی پروازهای موجود در سطح جهان برای یک ماه جاری است.

یکی از مورادی که می‌تواند کمک کننده باشد تا شما سفری ارزان به اروپا داشته باشید، تهیه بلیط‌های لحظه آخری است. این بلیط‌ها می‌توانند شامل تخفیف 70 درصدی باشند که بسیاز مناسب و ایده‌آل است.

راهنمای سفر به اروپا | جامع ترین راهنمای گردشگردی برای سفر به اروپا

چگونه به اروپا ارزان سفر کنیم؟

خطوط هوایی ارزان اروپا؛ از ایزی جت تا جت2

اگر بخواهیم از بین خطوط هوایی، یکی از ارزان‌ترین آنها را انتخاب کنیم می‌توانیم مورادی بسیاری را در نظر بگیریم و آنها را مورد بررسی قرار دهیم. در حالت کلی می‌توان به ایرلاین‌های زیر اشاره داشت تا بتوان سفر ارزان به اروپا را برای خود تدارک دید.

  • ایزی جت (EasyJet): ایرلاینی بریتانیایی که به 124 مقصد مختلف سفر می‌کند و موردی لوکس و مناسب است.
  • نروژین ایر (Norwegian): ایرلاینی باکیفیت که روزانه به 121 مقصد هم داخلی و هم خارجی پرواز دارد. دفتر مرکزی آن در اورلند است.
  • رایان ایر (Ryanair): ایرلاینی ایرلندی با قیمتی ارزان که 270 خطر هوایی داشته و به 21 کشور اروپایی سفر می‌کند.
  • یورو وینگز (Eurowings):  شرکتی آلمانی که 48 مقصد را برای خود برمی‌گزیند و هم پرواز داخلی و هم خارجی دارد.
  • جت ۲ دات کام (jet2.com): ایرلاینی بریتانیایی و ارزان قیمت که 65 مقصد را برای پروازهای خود بر گزیده است.

جاهای دیدنی اروپا -  با سفر به اروپا این جاذبه های گردشگری را به هیچ عنوان از دست ندهند.

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

سفر با  قطار به دور اروپا؛ خاطرات اروپا محال یادت بره!

سفر با قطار به دور اروپا یکی از سفرهای رویایی و اعجاب‌انگیز به حساب می‌آید. فرض را بر این بگذارید که با قطاری لوکس از زیر طاق پیروزی پاریس عبور کنید یا به تماشای دشت‌های زیبای سوئیس بنشینید. سفر با قطار می‌تواند در کنار وجود سفری بسیار دلنشین شما را از سفری ارزان به اروپا بهره‌مند کند. تورهای مختلفی وجود دارند که می‌توان با رزرو آنها دور اروپا را سفر کرد. یکی از مزایای استفاده از قطار این است که شما می‌توانید دقیقا در مرکز شهر مقصد پیاده شوید و از امکانات تفریحی و دیدنی آن شهر لذت ببرید. همچنین محدودیت برای چمدان‌ها وجود ندارد و از شما هزینه‌ای اضافی دریافت نمی‌کنند. همچنین خبری از چک کردن و صف‌های طولانی برای بازرسی و برقرار امنیت نیست.

اروپا - برای شناختن کشورهای قاره اروپا کلیک کن

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

زمان مناسب برای سفر ارزان به اروپا

یکی از راه‌های کاهش هزینه و داشتن سفر ارزان به اروپا، تعیین بهترین زمان برای سفر است. اگرچه در فصل تابستان هوا مناسب و مطبوع است، اما اصلا این فصل را برای سفر به اروپا انتخاب نکنید؛ چراکه در این فصل از سال قیمت اجناس، هتل‌ها، بلیط‌ها و... همگی بالا و در ماکزیمم‌ترین حالت ممکن است؛ در نتیجه در این شرایط نمی‌توانید از سفری اقتصادی برخودار باشید. همچنین در این موقعیت از سال مناطق تفریحی و مراکز تجاری بسیار شلوغ هستند که از زیبایی‌های سفر شما می‌کاهد. یکی از فصولی که می‌تواند برای سفر مناسب باشد و قیمت همه چیز پایین و با تخفیف ارائه می‌شود، فصل زمستان است. همچنین در فصل زمستان می‌توان هتل‌ها را تا 40 درصد تخفیف رزرو کرد.

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

کشورهای اروپایی ارزان برای ایرانیان

یکی از مواردی که می‌تواند شما را در کاهش هزینه‌های سفر یاری دهد، انتخاب مقصدی ارزان و مناسب است. کشورهای ارزان از هر نظر می‌توانند به شما کمک کنند تا در زمان سفر به اروپا هزینه کمتری را تقبل کنید. قیمت هتل‌ها، حمل‌ونقل، خوردوخراک و... همگی کمتر از دیگر مقاصد گران اروپا است. اما در حالت کلی می‌توانید مقاصدی که برای ایرانیان مناسب و ارزان است را به صورت زیر عنوان کنیم.

  • مجارستان: اگر می‌خوایی به کشور و شهری ارزان در بین کشورهای اروپایی سفر کنید می‌توانید شهر بوداپست مجارتسان را انتخاب کنید. شهری افسانه‌ای که می‌تواند شما را به وجد آورد.
  • جمهوری چک: شهر پراگ در کشور جمهوری چک دومین شهر ارزان در کشوری ارزان در اروپا قرار دارد که با وجود زیبایی‌ها و مناطق جذابی که دارد توانسته است امکانات و خدمات مناسب و ارزانی را ازائه دهد.
  • لیتوانی: اگر می‌خواهیم سفر ارزان به اروپا را تجربه کنید می‌توانید به لیتوانی سفر کنید و به پایتخت زیبای آن یعنی ویلنیوس سری بزنید.
  • لهستان: لهستان نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر ارزان به اروپا باشد. کراکوف پایتخت این کشور است که امکاناتی مقرون‌به‌صرفه را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد.
  • لتونی: در این کشور می‌توانید جاذبه‌های بی‌نظیری را مشاهده کنید. شهر ریگا در کشور لتونی توانسته است با قیمت‌های مناسب خدماتی عالی را ارائه دهد.

عجیب ترین قوانین کشور های اروپایی - قوانین عجیب کشور های اروپایی را در این مقاله بخوانید!

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

نکات مهم برای سفر ارزان به اروپا

با توجه به بالا بودن هزینه‌ها در اروپا، باز هم می‌توان با رعایت برخی نکات سفری ارزان به اروپا داشت. توجه به این نکات می‌تواند شما را یاری دهد و باعث شود تا بتوانید مدت زمانی بیشتر در شهر مقصد باشید یا بتوانید از چند شهر مختلف دیدن کنید. نکات مهم برای سفر ارزان به اروپا به شرح زیر هستند.

  • تمام تلاش خود را کنید تا در فصل گردشگری به اروپا نروید. در این فصل قیمت اجناس و خدمات بالا است و شهر مملو از گردشگر و اهالی شهر است.
  • فرا داشتن زبان اهالی شهر مقصد می‌تواند به شما کمک کند. اگر شما بتوانید به زمان مردم شهر مقصد صحبت کنید باعث خوشحال شدن آنها می‌شود.
  • حتما در زمان سفر ارزان به اروپا از ساعت فعالیت مجموعه‌ها مطلع شوید تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.
  • اگر تمایل دارید که از اماکن دیدنی مختلف دیدن کنید، بلیط آنها را با تخفیف تهیه نمایید. با مراجعه به وب‌سایت‌های مختلف می‌توان از وجود تخفیف‌های مختلف آگاهی یافت.

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

حمل و نقل محلی؛ یک راهکار ساده برای تردد 

یکی از مورادی که می‌توان از آن بهره برد و سفری ارزان به اروپا داشت استفاده از حمل و نقل محلی است که در نتیجه می‌توان هزینه‌های نهایی سفر خود را کاهش داد. یکی از راهکارها پیاده‌روی است. پیاده‌روی باعث می‌شود تا شما هم از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید و هم هزینه کمتری را متحمل شوید. به طور کلی اگر می خواهید از حمل‌ونقل عمومی اروپا بهره مند شوید باید کارت تهیه کنید که این کارت‌ها و بلیت ها می‌توانند هزینه‌ای کم را برای حمل‌ونقل شما داشته باشند. مدت زمان کارت‌ها متفاوت است و می‌تواند 24 ساعته، 3 یا 7 روزه باشد.

عجیب ترین آداب و رسوم اروپایی - فرهنگ عجیب و غریب کشورهای اروپایی!

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

استفاده از قطار  بین شهری؛ سریع و ارزان

قطارهای بین شهری موردی عالی است تا بتوان هزینه‌های سفر خود را تا حد چشم گیری کاهش داد. وب سایتی آلمانی به نام D Bahn وجود دارد که می‌توان به آن مراجع کرد. همچنین وب‌سایت Voyages SNCF موردی دیگری است که می‌تواند به شما در برنامه ریزی سفر با قطار کمک کند. هزینه سفر با قطار از شهر به شهر دیگر بسیار کم است. همچنین موردی که می‌تواند موثر باشد، قطارهای شب‌رو است. این نوع قطارها می‌توانند خدماتی عالی را برای شب و خواب در اختیار مسافران قرار دهد. شما با قطارهای شب‌رو هم می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و هم می‌توانید از زمان خود استفاده کنید و زودتر به مقصد برسید.

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

دوچرخه سواری در خیابان های اروپا

اگر به کشورهایی نظیر لهستان یا مجارستان سفر کرده باشید، می‌توانید از دوچرخه استفاده کنید. در این کشورها هزینه دوچرخه بسیار پایین و کم است و می‌تواند کمک شایانی به شما برسانند. وب سایت Warmshowers می‌تواند شما را یاری دهد تا بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید. این وب‌سایت به این منظور طراحی شده است که دوچرخه سواران بتوانند با افرادی که مکان و سرپناهی دارند ارتباط برقرار کنند. این افراد به دوچرخه سواران کمک می‌کنند تا هزینه‌های کمتری را برای اقامت خود داشته باشند.

اتوبوس های محلی؛ ارزان و امن

یکی از راه‌های سفر ارزان به اروپا برای جابه‌جایی قطعا اتوبوس است. وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آنها کمک گرفت که می‌توان به وب‌سایت Busabout اشاره کرد. در این سایت می‌توانید لیست سفرها را ببینید تا بتوانید بهترین سرویس را برای خود رزرو کنید. انتخاب اتوبوس به عنوان وسیله‌ای نقلیه می‌تواند جذاب باشد و شما را با زیبایی‌های شهر و مسیر آشنا کند.

گرم ترین کشورهای اروپایی - اگر به دنبال مقصدی با آب و هوای گرم برای سفر هستید این مقاله می تواند در انتخاب بهتر شما را یاری کند.

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

سفر گروهی بیشتر خوش می گذره!

اگر بخواهید به صورت تکی و انفرادی به سفر بپردازید، قطعا هزینه‌های بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. معمولاً هتل‌ها در زمان ارائه خدمات به افرادی که انفرادی مراجعه کرده‌اند، هزینه‌ای بیشتر دریافت می‌کنند. همچنین امکانات موجود در اتاق‌های انفرادی خدمات بسیاری را شامل نمی‌شوند. در این شرایط می‌توان از هاستل‌ها بهره برد که می‌تواند در کمک هزینه‌ها شما را یاری دهد. اما در حالت کلی بهتر است که در زمان سفر به صورت گروهی و چند نفره سفر کنید تا هم هزینه‌ها کمتر شوند و هم از لحظات ناب و خوشایندی بهره ببرید.

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

خرید از بازارهای محلی؛ قیمت های مقرون به صرفه

اگر تمایل دارید که خریدی انجام دهید، در زمان سفر ارزان به اروپا می‌بایست قدمی در مراکز خرید بزنید. بازارهای محلی گزینه‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه هستند که با ارائه خدماتی مناسب، می‌توانند برای شما قیمتی ایده‌آل را ارائه دهند. در بازارهای محلی موجود می‌توان محصولاتی باکیفیت را دید که می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها کمک کند. همچنین در این شرایط می‌توانید با آداب‌وروسم و فرهنگ مردمان شهر مقصد آشنا شوید. در بازارهای محلی می‌توانید سوغاتی‌ها محصولات شهر مقصد را ببینید و با صنایع دستی آنها آشنا شوید و بتوانید خریدی عالی داشته باشید.

سرد ترین کشور های اروپایی را بشناسید - بهترین مقاصد گردشگردی اروپایی در فصل تابستان 

چگونه سفر ارزان به اروپا داشته باشیم؟

سرو غذاهای خانگی؛ ارزان و خوشمزه

یکی از مواردی که موثر و مفید است برای کاهش هزینه‌های سفر، عدم صرف غذا در رستوران‌های مختلف است. غذاهایی که در رستوران تهیه می‌شوند هزینه‌ای بالا دارند که می‌تواند هزینه‌های سفر شما را افزایش دهد. اگر تمایل دارید که از غذاهای محلی و شهر مقصد میل کنید بهتر است از غذاهای خیابانی بهره ببرید. این غذاها کیفیت مناسبی دارند و از قیمتی کم برخودار هستند. همچنین می‌توانید وعده شام را در هتل یا مهل اقامت خود میل کنید و برای ناهار به رستوران بروید. این کار می‌توانید در زمان سفر ارزان به اروپا شما را یاری دهد.

بازدید از جاهای دیدنی رایگان اروپا؛ از موزه های باستانی تا جشنواره های مدرن

بازدید از جاهای دیدنی رایگان در اروپا می‌تواند بسیار جذاب باشد. برای مثال اگر به بریتانیا بروی می‌توانید به صورت رایگان از تمامی موزه‌های دولتی آن بازدید کنید. اگر مقصد شما ایتالیا باشد می‌توانید افراد زیر 18 سال را به صورت رایگان به موزه‌ها ببرید. زمانی که می‌خواهید از مکانی دیدن فرمایید، حتما قیمت بلیط را برای سنین مختلف و جایگاه هر فرد بپرسید. گاهی ممکن است برای افراد زیر 18 سال، کودکان، دانش‌آموزان و... تخفیفاتی وجود داشته باشد اما تخفیفات موجود در معرض دید نباشد و شما متوجه وجود تخفیف نباشید. همچنین در مادرید می‌توانید از گالری‌های هنری موجود به صورت رایگان بازدید کنید. در برلین برخی از موزه‌های به صورت رایگان هستند و برخی دیگر در ساعاتی مشخص رایگان خواهند بود. موزه‌های رایگان موجود در برلین به شرح زیر هستند.

  • موزه Oddities
  • موزه قند
  • کلیسای جامع آلمانی  Deutscher Dom
  • یادبود و موزه Sachsenhausen
  • خانه Mies van der Rohe-Haus

اما شاید برای شما نیز جالب باشد که در زمان سفر ارزان به اروپا می‌توانید از جشنواره‌های باشکوه بسیاری به صورت رایگان بهره ببرید. از مشهورترین فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی که می‌توان از آنها به صورت رایگان استفاده کرد به شرح زیر است.

  • مشهورترین جشنواره رایگان، جشنواره فرینج
  • جشنواره رایگان در فضای باز

بهترین شهرهای اروپایی برای تحصیل - لیستی از  بهترین شهرهای اروپایی برای تحصیل

سخن پایانی

سفر ارزان به اروپا مستلزم رعایت نکات مختلفی است. بازدید از مکان‌های دیدنی هر شهر به صورت رایگان، استفاده از تخفیفات مختلف برای بلیط‌ها، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، استفاده از هاستل‌ها یا هنل‌های زنجیره‌ای و... مورادی هستند که می‌توان با در نظر گرفتن آنها سفری ارزان داشت. در حقیقت بخش زیادی از هزینه‌های سفر به اروپا را بلیط هواپیما، محل اقامت و خوردوخوراک دربر می‌گیرد. با بهره بردن از قطارهای بین شهری یا اتوبوس می‌توان از هزینه‌های نهایی سفر خود کمک کرد. همچنین برخی از قطارها شب‌رو هستند که می‌توان با بهره برد از آن هم هزینه سفر خود را کاهش داد و هم در وقت خود صرفه‌جویی کرد و زودتر به مقصد و دیدنی‌های موجود رسید. ما در این مقاله سعی کردیم به پاسخ سوال «چگونه به اروپا ارزان سفر کنیم؟» برسیم، درسته؟ لطفا شما نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر