جمعیت دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/07/20
بازدید: 3023
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر زیبای دبی به عنوان عروس خلیج فارس و پایتخت کشور امارات شناخته شده است. دبی یکی از ثروت‌مندترین و گران‌قیمت‌ترین شهرها در بین سایر شهرهای خاورمیانه به شمار می‌رود. مساحت این شعر بالغ بر 35 کیلومتر مربع بوده و جمعیت شهر دبی سالانه در حال افزایش است؛ زیرا هر سال گردشگران و افراد زیادی به این شهر مهاجرت می‌کنند. رشد جمعیت در دبی یکی از هدف‌های اصلی کشور امارات بوده و بیشتر جمعیت این شهر از کشورهای ایران، پاکستان و هند هستند.

جمعیت دبی

جمعیت شهر دبی چقدر است؟

آخرین تحقیقاتی که در مورد جمعیت شهر دبی صورت گرفته نشان‌دهنده این است که حدود 3 میلیون و 331 هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند. در حال حاظر دبی یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای امارات محسوب می‌شود که تخمین زده شده تا سال 2040 جمعیت شهر دبی به تعداد 5 میلیون نفر می‌رسد. در سال 1950 شهر دبی تنها 20000 نفر جمعیت داشت و بعدها با افزایش جاذبه‌های گردشگری و مهاجرت‌های زیاد افراد از تمامی کشورها، دبی به پرجمعیت‌ترین شهر تبدیل شد به گونه‌ای که هر ساله تعداد جمعیت نیز در حال افزایش است. جمعیت دبی از 51 درصد‌ هندی، 16 درصد پاکستانی، 9 درصد فیلیپینی و جمعیت زیادی از ایرانیان و دیگر اقوام آسیایی تشکیل شده است.

تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + امکان مقایسه انلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های چارتر کننده پرواز دبی

جمعیت دبی تا پایان سال 2023 میلادی

جمعیت شهر دبی در سال 2023 حدود 3 میلیون و 8 هزار نفر تخمین زده شده است. دبی نسبت به سال گذشته 1.48 درصد رشد جمعیت داشته است. جمعیت دبی در سال 2022 حدود 2 میلیون 964 هزار نفر بوده است که نسبت به سال 2021، 1.48 درصد افزایش جمعیت داشته است. با توجه به درصدهای افزایش جمعیت دبی به طور کلی می‌توان گفت سالانه جمعیت این شهر 1.48 درصد افزایش پیدا می‌کند.

  • جمعیت فعلی دبی در سال 2023، 3008000 نفر است که نسبت به سال 2022 1.48 درصد افزایش داشته است.
  • جمعیت شهر دبی در سال 2022، 2,964,000 نفر بود که نسبت به سال 2021 1.47 درصد افزایش داشت.
  • جمعیت دبی در سال 2021، 2,921,000 نفر بود که نسبت به سال 2020 1.49 درصد افزایش داشت.
  • جمعیت این شهر در سال 2020، 2,878,000 نفر بود که نسبت به سال 2019 1.59 درصد افزایش داشت.

جمعیت دبی

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

افزایش جمعیت دبی؛ امروز بیشتر از دیروز 

شهر دبی سالانه افزایش جمعیت زیادی داشته است به‌طوری که جمعیت دبی و تعداد ساکنان این شهر در سال 2023 بر اساس سرشماری انجام شده توسط مرکز آمار به 3 میلیون 8 هزار نفر رسیده است. دبی به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر کشور امارات شناخته شده است. بیشترین درصد افزایش جمعیت در سال 2022 رخ داد، به‌طوری که سیل جمعیت در این سال وارد شهر دبی شد. در حالی که نرخ مرگ و میر بسیار پایین است، نرخ تولد در امارات در سطح متوسطی قرار دارد. افراد شروع به زندگی طولانی‌تر کرده‌اند و جمعیت در امارات و شهرهای آن در حال افزایش است. سیستم مراقبت بهداشتی به خوبی توسعه یافته و به امید به زندگی بیشتر کمک می‌کند. این امر باعث افزایش جمعیت دبی می‌شود. جمعیت مهاجر (سن 25 تا 54 سال) با 6.52 میلیون نفر بالاترین جمعیت را دارد که به طور قابل توجهی بیشتر از سایر گروه‌های سنی است.

جمعیت مردان و زنان دبی برابر است؟

بر اساس آمار سرشماری دریافتی از مرکز آمار دبی، حدود 75 درصد جمعیت این شهر را مردان تشکیل داده‌اند. سرشماری مرکز آمار دبی نشان می‌دهد تنها 25 درصد جمعیت این شهر از زنان تشکیل شده است. دلیل زیاد بودن جمعیت مردان در دبی، مهاجرت بسیاری از مردان بدون خانواده به این شهر است. جمعیت مردان این شهر به اندازه‌ای زیاد است که می‌توان لقب کشور مردانه را به شهر دبی داد. تفاوت دیگر زیاد بودن درصد مردان شهر دبی را می‌توان به افزایش تعداد مردان مهاجر در نیروی کار کشور نسبت داد، زیرا اکثر مشاغل موجود برای مهاجران وابسته به نیروی کار مرد است. امید به زندگی همراه با برخی عوامل اجتماعی و فرهنگی نیز بر نقش‌ها و فرصت‌های ارائه شده برای هر جنسیت تأثیر می‌گذارد که منجر به نابرابری جنسیتی شده است. نکته‌ای که در اینجا باید به خاطر داشت این است که این ارقام می‌توانند بر اساس منطقه و گروه‌های سنی متفاوت باشند.

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

جمعیت دبی

کلام پایانی

شهر زیبای دبی یک مکان گردشگری و پرجمعیت به شمار می‌رود که سالانه مهاجران زیادی را جذب می‌کند. به همین دلیل جمعیت دبی سالانه در حال افزایش است؛ به طوری که جمعیت آن به 3 میلیون نفر رسیده و پیش‌بینی شده است جمعیت این شهر تا 5 میلیون نفر هم می‌رسد. دبی شهری پرهزینه در عین حال لوکس و دیدنی است که مورد محبوبیت بسیاری از گردشگران قرار دارد و بسیاری از مهاجران پس از گردشی کوتاه در این شهر تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. اگر شما نیز یک ماجراجویی عالی در دبی دارید و با اقوام گوناگون در آن آشنا شده‌اید، تجربیات و نظرات خود را در مورد جمعیت شهر دبی با لحظه آخر به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر