در دبی چی بپوشیم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/26
بازدید: 1937

دبی به دلیل ترکیب منحصر به فرد فرهنگ سنتی عربی و سبک زندگی مدرن شناخته شده‌است. وقتی نوبت به انتخاب لباس در دبی می‌رسد، مهم است که به گونه‌ای لباس بپوشید که به آداب و سنن محلی احترام بگذارید و در عین حال هوای گرم و آفتابی را نیز در نظر داشته باشید. پوشیدن یک تاپ یا لباس بدون آستین ایده خوبی است که یک شال سبک برای پوشاندن شانه‌های خود در مواقع مورد نیاز داشته باشید. همچنین اگر قصد بازدید از مساجد یا مکان‌های مذهبی دیگر را دارید، پوشاندن موهای خود با روسری برای زنان محترم است.

 در دبی چی بپوشیم؟

پوشش بومیان دبی چگونه است؟

بومیان دبی معروف به اماراتی اغلب به سبک سنتی لباس می‌پوشند که نشان دهنده میراث فرهنگی و آداب و رسوم اسلامی آنهاست. مردان معمولاً ردای سفید بلندی به نام ثوب یا کندورا به همراه روسری به نام قترا یا کفیه می‌پوشند که توسط طناب سیاهی به نام آگال در جای خود نگه داشته می‌شود.

در دبی چی بپوشیم؟

تور دبی - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + آفرها و خدمات ویژه در لحظه آخر

زنان به طور سنتی از عبای یک شنل مشکی گشاد همراه با روسری معروف به حجاب استفاده می‌کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که دبی یک شهر جهانی با جمعیتی متنوع است و افراد با پیشینه‌های فرهنگی مختلف را می‌توان با ترکیبی از لباس‌های سنتی و لباس‌های مدرن به سبک غربی دید. بسیاری از اماراتی‌ها نیز گرایش‌های مد معاصر را پذیرفته‌اند و ممکن است در صورت عدم رعایت آداب و رسوم سنتی، لباس‌های شیک و مد روز بپوشند.

در دبی چی بپوشیم؟

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

قوانین پوشش مناسب لباس در دبی

در دبی قوانین پوشش به طورکلی محافظه‌کارانه و تحت‌تأثیر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است. در حالی که این شهر یک شهر جهانی با ترکیبی از فرهنگ‌ها است، لباس پوشیدن متواضعانه و احترام به آداب و رسوم محلی مهم است. در اینجا چند دستورالعمل برای تنظیمات مختلف در دبی آورده شده است:

  • مکان‌های عمومی

 در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها و خیابان‌ها توصیه می‌شود لباسی ساده بپوشید. مردان باید پیراهن بپوشند و شانه‌های خود را پوشانده باشند. خانم‌ها باید از پوشیدن دامن یا شلوارک کوتاه خودداری کنند و شانه و زانوهای خود را بپوشانند. همچنین باید از پوشیدن لباس‌های شفاف یا آشکار خودداری شود.

  • اماکن مذهبی

 هنگام بازدید از مساجد یا سایر مکان‌های دارای اهمیت مذهبی، مردان و زنان باید محافظه‌کارانه‌تر لباس بپوشند. مردان ممکن است نیاز به پوشیدن شلوار بلند داشته باشند و زنان باید موهای خود را با روسری بپوشانند و لباس‌های گشاد تا مچ پا بپوشند.

  • سواحل و دورهمی های عصرانه

 لباس شنا در سواحل و استخرهای خصوصی قابل قبول است، اما بهتر است که لباس شنای مناسبی را انتخاب کنید که زیاد آشکار نباشد. آفتاب گرفتن برهنه یا برهنه اکیدا ممنوع است. برای دورهمی‌های عصرانه مانند کلوپ‌های ناهار خوری یا مجالس اجتماعی، مردم اغلب لباس رسمی‌تر می‌پوشند، مانند کت و شلوار یا لباس‌های غیررسمی برای مردان و لباس‌های شیک یا لباس رسمی برای زنان.

  • کسب و کار

 در محیط‌های تجاری، اغلب رسمی‌تر لباس می‌پوشند. انتظار می‌رود مردان کت‌وشلوار یا لباس‌های رسمی بپوشند در حالی‌که زنان باید کت و شلوارهایی پوشیده یا لباس‌هایی را انتخاب کنند که زانوها و شانه‌هایشان را بپوشاند.

در دبی چی بپوشیم؟

قوانین رانندگی در دبی | برای رانندگی در دبی این نکات را رعایت کنید.

انواع پوشش در دبی نسبت به مکان های مختلف

دبی که به‌خاطر فرهنگ جهانی و سبک زندگی مجلل خود شناخته می‌شود، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های لباس را برای پاسخگویی به جمعیت متنوع و تأثیر گرایش‌های مختلف مد بین‌المللی ارائه می‌دهد. در اینجا انواع لباس‌هایی که می‌توانید در دبی در مقایسه با مکان‌های مختلف پیدا کنید آورده شده است.

در دبی چی بپوشیم؟

 لباس سنتی عربی؛ زیبایی و راحتی

دبی به خاطر لباس‌های سنتی عربی خود که شامل «Thobe» برای مردان و «Abaya» برای زنان است، معروف است. این لباس‌ها معمولاً لباس‌های بلند و گشاد هستند و معمولاً توسط مردم محلی و خارج‌نشین پوشیده می‌شوند.

در دبی چی بپوشیم؟

نمایشگاه جیتکس دبی - سفر به آینده با نمایشگاه جیتکس دبی

 مد غربی غالب است؟

دبی گرایش‌های مد غربی را پذیرفته است و شما طیف وسیعی از گزینه‌های لباس را خواهید دید که تحت تأثیر مارک‌ها و طراحان بین‌المللی قرار گرفته‌اند. در مراکز خرید و بوتیک‌های متعدد دبی می‌توانید همه چیز را از مدهای لوکس گران‌قیمت گرفته تا لباس‌های معمولی خیابانی پیدا کنید.

در دبی چی بپوشیم؟

مد اسلامی؛ لباس های متواضع

همچنین دبی براساس گرایش‌های مد اسلامی، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های لباس ساده را برای مردان و زنان ارائه می‌دهد. بوتیک‌های مد معمولی که به‌عنوان فروشگاه‌های «لباس متواضع» یا «مد اسلامی» شناخته می‌شوند، لباس‌های شیک و در عین حال ساده را با رعایت اصول اسلامی ارائه می‌کنند.

در دبی چی بپوشیم؟

لباس توچال؛ سبک و خنک

با توجه به آب و هوای گرم دبی و سبک زندگی ساحلی، لباس استراحتگاه فوق العاده محبوب است. انواع لباس‌های شنای ساحلی و لباس‌های سبک وزن مناسب برای هوای گرم را خواهید یافت. طراحان اغلب رنگ‌ها و الگوهای زنده را در این مجموعه‌ها گنجانده‌اند.

در دبی چی بپوشیم؟

هزینه خوراک در دبی  - قیمت غذاها در دبی چقدر است؟

لباس‌های سنتی هندی؛ ساری پوش های اصیل

دبی خانه جمعیت قابل توجهی از هند است و در نتیجه طیف وسیعی از لباس‌های سنتی هندی مانند ساری سالوار کامیز و لنگا را خواهید یافت. بسیاری از فروشگاه‌ها در پوشاک قومی هندی تخصص دارند که طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و پارچه‌ها را ارائه می‌دهند.

در دبی چی بپوشیم؟

در دبی چه لباسی را نپوشیم؟

در حالی که دبی یک شهر جهانی است، مهم است که در مورد لباس پوشیدن به آداب و رسوم محلی و حساسیت‌های فرهنگی توجه داشته باشید. همیشه ایده خوبی است که هنگام بازدید از هر کشور خارجی لباس ساده بپوشید. چند مورد لباس که بهتر است در دبی نپوشید عبارتنداز:

توصیه می‌شود از لباس‌هایی که بیش از حد تنگ هستند خودداری کنید. خانم‌ها باید از پوشیدن دامن‌های‌کوتاه و شلوارهای کوتاه که بالای زانو هستند اجتناب کنند. آقایان از پوشیدن پیراهن بدون آستین در اماکن عمومی خودداری کنند. همچنین پوشیدن لباس‌های شفاف یا شفاف در مکان‌های عمومی دبی مناسب تلقی نمی‌شود. در حالی که لباس ساحلی در مناطق ساحلی یا استخر قابل قبول است، پوشیدن لباس شنا یا بیکینی در مکان‌هایی خارج از مناطق مشخص شده ساحل یا استخر مناسب نیست. لباس‌هایی که دارای نمادها یا تصاویر شعارهای توهین‌آمیز هستند، ممکن است بی‌احترامی تلقی شوند و باید از پوشیدن آن‌ها اجتناب شود.

در دبی چی بپوشیم؟

هزینه سفر به دبی - شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات مفید در مورد هزینه های سفر به دبی بر روی لینک کلیک کنید. 

خط قرمزهای لباس پوشیدن در دبی

در دبی چندین هنجار فرهنگی و مذهبی وجود دارد که باید هنگام انتخاب پوشش به آن‌ها توجه کرد. شایان ذکر است که انتخاب لباس بسته به مکان و ترجیحات فردی می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، همیشه ایده خوبی است که در مورد لباس پوشیدن در دبی احتیاط کنید. در اینجا برخی از ملاحظات کلی برای انتخاب لباس در دبی آورده شده‌است.پوشیدن لباس‌های ساده به‌ویژه در مکان‌های عمومی و مکان‌های مذهبی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. از پوشیدن لباس‌هایی که بیش از حد جلب‌توجه می‌کنند یا بیش از حد بدن‌تان را در معرض دید قرار می‌دهند، خودداری کنید. توصیه می‌شود در مکان‌های عمومی شانه‌ها و زانوها را پوشانده‌باشید. دامن‌های کوتاه و تاپ‌های بدون آستین ممکن است به خصوص در مناطق محافظه کار مناسب در نظر گرفته نشوند.در حالی که پوشیدن لباس شنا در استخرهای خصوصی یا کلوپ‌های ساحلی قابل قبول است، اما مهم است که هنگام خروج از آن مناطق، لباس شنا را بپوشانید. پیاده روی با لباس شنا در مراکز خرید خیابان‌های عمومی یا سایر مکان‌های عمومی به طور کلی قابل قبول نیست.

مراکز خرید دبی - خرید اجناس لوکس و ارزان در مراکز خرید شهر آسمان خراش‌ها!

سخن پایانی                                                                                                           

در پایان، لباس بومی دبی که به لباس سنتی اماراتی معروف است، ارزش فرهنگی و تاریخی قابل توجهی دارد. لباس‌ها بر اساس جنسیت متفاوت است، مردانی که کاندورا یا دیشداشا می‌پوشند و زنانی که عبای و شیله می‌پوشند. علاوه بر این، در حالی که دبی دارای جمعیتی جهانی و متنوع است، احترام به آداب و رسوم محلی و رعایت استانداردهای لباس مناسب ضروری است. بازدیدکنندگان از دبی باید با قوانین پوشش مناسب در دبی آشنا باشند و شانه‌ها و زانوها را بپوشاند. هنگام رفتن به اماکن مذهبی بهتر است موهایتان را پوشانده و لباس پوشیده تری بپوشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر