راهنمای سفر به پوکت

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/14
بازدید: 1909

شن‌های سفید خالص، آب‌های آکوامارین و صخره‌های آهکی در انتظار مسافرانی هستند که خود را برای سفر به پوکت واقع در جنوب غربی تایلند آماده کرده‌اند. پوکت به عنوان بزرگ‌ترین جزیره تایلند شناخته می‌شود. این جزیره قطعه کوچکی از بهشت است که همه چیز از اقامتگاه‌ها گرفته تا درمان‌های آبگرم و تورهای قایق را ارائه می‌دهد؛ اما پوکت در کنار جذابیت گرمسیری خود، مملو از غذاهای خوش‌طعم مانند علف لیمو، برگ‌های لیموترش، فلفل قرمز و فرهنگی غنی‌ بوده که به شدت تحت تاثیر دین حاکم در آن‌جا یعنی بودیسم قرار گرفته‌اند. بهترین زمان برای بازدید از این جزیره زیبا بین ماه‌های نوامبر و آوریل است که شرایط آب‌وهوایی برای فعالیت‌های ساحلی مانند شنا و قایق سواری بسیار ایده‌آل خواهد بود.

راهنمای سفر به پوکت

بدون دونستن این نکته ها به سفر پوکت نرو

در زمان سفر به پوکت تایلند به نکات مهمی که رعایت آن‌ها در این شهر ضروری است دقت کنید. این نکات عبارتند از:

  • هتل را با دقت ترک کنید:

در زمان بیرون رفتن از  اتاق بهتر است تمامی وسایل قیمتی خود را داخل گاوصندوق اتاق یا یک مکان امن قرار دهید.

  • در شهر و اماکن مذهبی لباسی مناسب بپوشید:

از آنجایی که مردم پوکت برای عقاید دینی و همچنین آیین و مذهب خود احترام فراوانی قايل هستند، در زمان حضور در اماکن مذهبی حتما به نوع پوشش خود دقت کنید. از پوشیدن شلوارک، تاپ و لباس‌های کوتاه و باز خودداری نمایید.

  • در رستوران‌ها یا فروشگاه‌ها بعد از خرید، مبلغی را به عنوان انعام در نظر بگیرید.

بدون دونستن این نکته ها به سفر پوکت نرو

نکات مهمی که در برخورد با مردم پوکت باید رعایت کنید

مردم شهر پوکت از یک‌سری ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند که در زمان سفر به این شهر باید این نکات را رعایت نمایید. با مردم این شهر هرگز در رابطه با سیاست کشور و نوع پادشاهی تایلند صحبت نکنید. مردم تایلند علاقه‌ای به بحث در این رابطه نداشته و ممکن است در بین گفت‌وگو در رابطه با مسائل سیاسی برداشت‌هایی اشتباهی از سخنان شما داشته باشند و این موضوع باعث ناراحتی آن‌ها شود. یکی از مهم‌ترین مسائلی که نه تنها در پوکت بلکه در کل تایلند به رعایت آن اهمیت چندانی داده نمی‌شود، مسئله نظم و ترتیب و صف‌بندی در تمامی نقاط است.

مردم تایلند به نظم و ترتیب در اماکن مختلف اعتقاد چندانی ندارند. در کل کشور تایلند و اماکن عمومی همواره شاهد شلوغی و بی‌نظمی خواهید بود. در تایلند و شهر پوکت، جامعه رانندگان تاکسی‌‌ها از نظم و قوانین کم‌تری برخوردار هستند. در زمان سفر به پوکت تایلند به اطلاعاتی که راننده تاکسی‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، توجه نکنید.

این قشر از جامعه اغلب در رابطه با قیمت‌ها در شهر، اماکن تفریحی، هتل‌ها و... اطلاعات درستی در اختیار شما قرار نخواهند داد. مردم کشور تایلند و شهر پوکت بسیار مهمان‌واز و مهربان هستند. این ویژگی به قدری برجسته است که این اجازه را به شما می‌دهد تا به صداقت آن‌ها شک کنید. مردم پوکت به‌راحتی به شما کمک می‌کنند و در مسائلی که نیاز به راهنمایی داشته باشید شما را راهنمایی خواهند کرد.

تور تایلند - ارزان ترین تورهای ترکیبی تایلند (بانکوک، پاتایا، پوکت)

نکات مهمی که در برخورد با مردم پوکت باید رعایت کنید

آب و هوای پوکت در فصل های مختلف

بهار از ماه مارس در پوکت آغاز می‌گردد. از آغاز ماه آوریل هوا در این شهر بسیار گرم خواهد شد. ماه‌های آوریل تا می برای سفر به این شهر، زمان مناسبی نبوده؛ چراکه در این فاصله زمانی هوا به‌شدت گرم می‌شود. معمولا دمای هوا در فصل بهار به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این دما برای مردم تایلند یعنی اوج گرما؛ اما در ماه مارس کمی هوا رو به خنکی می‌رود. در بهار دمای هوا به قدری بالاست که شدیدترین هوای شرجی و میزان رطوبت را در پوکت تجربه خواهید کرد. بارش باران در این فصل زیاد است و قسمت‌های شرقی و شمال شرق تایلند گزینه خوبی برای سفر به‌حساب می‌آیند.

کشور تایلند در فصل تابستان بارش‌های زیادی را شاهد خواهد بود. مناطق جنوبی هرگز گزینه مناسبی برای سفر به پوکت در تابستان نیستند. در ماه ژوئن گرما به اوج خود می‌رسد. البته نکته مثبت جهت سفر در تابستان به این شهر این است که هزینه سفر کاهش می‌یابد. بهترین زمان سفر به پوکت، فصل پاییز است. هوا در ماه‌های نوامبر و دسامبر مطبوع و دلپذیر می‌شود. تفریحات ساحلی پوکت در پاییز بسیار هیجان‌انگیز خواهند بود. حمام آفتاب و شنا کردن در این فصل از بهترین تفریحات در سواحل پوکت شناخته می‌شوند.

فصل زمستان نیز از بهترین زمان‌ها برای سفر به تایلند به‌حساب می‌آید. قاب زیبای طبیعت در این فصل می‌تواند یکی از بهترین خاطرات سفر به پوکت را برای شما رقم بزند. از جنوب گرفته تا مناطق شمالی همگی زیباترین طبیعت را در خود جای داده‌اند. شنا کردن و آفتاب گرفتن در زمستان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. به علت نزدیک بودن جشن کریسمس در زمستان، حال و هوای پوکت بسیار هیجان‌انگیز و پر از شور و حال می‌شود.

آب و هوای پوکت در فصل های مختلف

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت، ماه‌های نوامبر تا آوریل است. در این بازه زمانی شرایط آب‌وهوایی در پوکت بسیار دلپذیر می شود. همچنین در این میان انجام تفریحات ساحلی مانند شنا کردن در آب‌های زیبای پوکت و قایق سواری بسیار هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز خواهد بود. از ماه‌ می تا ماه اکتبر هزینه سفر کاهش یافته؛ اما شرایط آب‌وهوایی مساعد نبوده و ممکن است برای گردشگران خطرآفرین باشد.

ماه‌های نوامبر تا آوریل اوج حضور گردشگران در پوکت است. در این ماه‌ها هوا نهایتا تا 26 درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود. البته در این زمان هزینه‌های سفر کمی افزایش خواهند یافت. اگر علاقه‌مند هستید تا در فصل فستیوال‌ها به پوکت سفر نمایید، بهتر است در ماه‌های فوریه و مارس برنامه سفر خود را آماده کنید. در این زمان در تعطیلی ماکا بوچا، بزرگ‌ترین تعطیلات رسمی تایلند در این کشور حضور خواهید داشت. همچنین جشواره بودایی نیز یکی از بزرگ‌ترین مراسمات مذهبی این کشور به‌حساب می‌آید که شرکت در آن هیجان‌انگیز خواهد بود. خود را برای ثبت خاطراتی خوش در سفرنامه به پوکت آماده کنید.

بهترین زمان سفر به پوکت

هزینه سفر به پوکت چگونه محاسبه می شود؟

هزینه سفر به پوکت باتوجه به مدت اقامت و همچنین فصل سفر محاسبه خواهد شد. اولین هزینه‌ای که باید برای سفر به این جزیره بپردازید؛ هزینه دریافت ویزا است که در زمان صدور ویزا و مراحل آن باید پرداخت شود. همچنین می‌بایست هزینه تهیه بلیط و انتخاب یکی از راه‌های سفر به پوکت به‌صورت شخصی یا سفر با تور را نیز در نظر داشته باشید. هزینه عوارض خروج از کشور در هر کدام از روش‌های سفر به پوکت یکسان خواهد بود و باید آن را به‌صورت کامل پرداخت نمایید.

پس از رسیدن به پوکت می‌بایست هتلی را جهت اقامت بیابید. در پوکت هتل‌های 2، 3، 4 و 5 ستاره وجود دارند که هر کدام هزینه‌های مختلفی را برای هر شب اقامت دریافت می‌کنند. البته در این شهر هاستل و هتل آپارتمان‌ها نیز به چشم می‌خورند که هزینه اقامت در آن‌ها نسبت به هتل کمتر خواهد بود. هزینه خورد و خوراک را نیز باید در نظر داشته باشید. این هزینه به مکانی که در آن‌جا به صرف غذا می‌پردازید بستگی خواهد داشت.

شهر پوکت وسعت زیادی دارد و گردشگران برای رفت‌وآمد در شهر باید از وسایل حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری استفاده کنند. لازم به ذکر است که تنوع ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جزیره پوکت زیاد نبوده و به همین سبب هزینه حمل‌ونقل در این شهر بالاست. برای سفر درون شهری تاکسی بهترین گزینه خواهد بود. البته امکان اجاره خودرو و موتور نیز وجود دارد. برای اجاره خودرو در این شهر، ابتدا در رابطه با هزینه‌ها تحقیق کنید و اگر اجاره خودرو به‌صرفه بود برای این کار اقدام نمایید.

هزینه تفریح در جزیره پوکت، مهم‌ترین بخش هزینه سفر را در برمی‌گیرد. معمولا گردشگران بیشترین بخش بودجه خود را برای لذت بردن از تفریحات این جزیره در نظر می‌گیرند.

هزینه سفر به پوکت چگونه محاسبه می شود؟

سفر به پوکت با کدام پروازها انجام می شود؟

سفر به پوکت معمولا با پروازهای امارات ایرلاین، فلای دبی، قطر ایرویز، سلام ایر، هواپیمایی بانکوک و آسترین انجام می‌گیرد. بهترین پرواز از ایران به مقصد پوکت متعلق به شرکت هواپیمایی ترکیش است. این شرکت در مسیرهای کوتاه توقف داشته و هزینه تهیه بلیط و در مجموع هزینه سفر به پوکت با این شرکت نسبت به دیگر شرکت‌ها کمتر خواهد شد. شرکت هواپیمایی ترکیش ابتدا وارد فرودگاه‌های اصفهان، کرمانشاه، تبریز، اهواز، شیراز، مشهد و در نهایت تهران می‌شود. سپس فرودگاه امام را به مقصد پوکت ترک می‌کند.

سفر به پوکت با کدام پروازها انجام می شود؟

سفر به پوکت با تور بهتر است یا به صورت شخصی؟

سفر به پوکت با تور یا به‌صورت شخصی؛ این مسسله کاملا به بودجه و هزینه شما بستگی دارد. دسته‌ای از افراد علاقه‌مند هستند تا به‌صورت شخصی برای این سفر برنامه‌ریزی کنند. در سفر شخصی شما می‌توانید برای رزرو هتل، زمان رفت‌وبرگشت، انجام و  لذت بردن از همه تفریحات جزیره باتوجه به شرایط خود عمل نمایید. اگر بتوانید به‌صورت آنلاین بلیط خود را رزرو کنید، سفر شخصی می‌تواند برای شما خاطره‌انگیز باشد.

در مقابل برخی دیگر از افراد ترجیح می‌دهند تا با تورهای گردشگری به سفر بروند. سفر با تور برای افرادی مناسب است که برای اولین بار به پوکت سفر می‌کنند. مسافرت با تور برای کاهش هزینه‌های سفر نیز مناسب خواهد بود؛ اما در مجموع برای این‌که بدانید کدام شیوه مسافرت بهتر است به شما پیشنهاد می‌کنیم تا نظرات در مورد سفر به پوکت را مطالعه نمایید.

سفر به پوکت با تور بهتر است یا به صورت شخصی؟

آیا برای سفر به پوکت ویزا لازم است؟

در راهنمای سفر به پوکت لازم است تا به این موضوع اشاره کنیم که برای سفر به این جزیره می‌بایست ویزای کشور تایلند را اخذ نمایید. ویزای توریستی تایلند به دو روش صادر می‌شود. یک روش یک بار ورود و دیگری نیز چند بار ورود است. ویزاهایی که به‌صورت یک بار ورود صادر می‌گردند 3 ماه اعتبار دارند. با این ویزا می‌توانید 60 روز در پوکت و کشور تایلند اقامت داشته باشید. ویزاهای چند بار ورود نیز 6 ماه اعتبار داشته و با داشتن این ویزا می‌توانید هربار که به تایلند سفر می‌کنید 60 روز در آن‌جا اقامت نمایید. ویزاهای دوبار ورود را باید تنها از سفارت دریافت کنید.

آیا برای سفر به پوکت ویزا لازم است؟

شرایط اقامت در پوکت

کشور تایلند جزء کشورهایی است که هیچ‌گاه مستعمره هیچ کشور دیگری نبوده است. برای اقامت در پوکت یا هر شهر دیگر این کشور لازم است تا هر سال اقامت خود را تمدید نمایید. می‌توان گفت که مهاجرت به تایلند یا شهر پوکت امکان‌پذیر نخواهد بود. اقامت شما نهایت یک‌ساله است و در زمان مقرر می‌بایست برای تمدید اقامت خود اقدام کنید. در نتیجه در پاسخ به سوال هزینه اقامت در تایلند چقدر است، نمی‌توان رقم دقیق را بیان کرد.

شرایط اقامت در پوکت

هتل های معروف پوکت

یکی دیگر از شگفتی‌های پوکت، هتل‌های زیبایی هستند که اقامت در این جزیره را لذت‌بخش‌تر می‌سازند. اقامت در این هتل‌ها می‌تواند خاطرات سفر به پوکت را تجلی بخشد. هتل‌های معروف و محبوب این جزیره معمولا از 3 تا 5 ستاره هستند. بهترین هتل‌های پوکت عبارتند از:

  • هتل تاورن بیچ ویلیج ریزورت: این هتل خدمات رفاهی زیادی را به مراجعین ارائه می‌دهد. این هتل با 5 ستاره توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. باغ و فضای باز این هتل یکی از بهترین و زیباترین مکان‌های پوکت به‌شمار می‌رود.
  • هتل حیات ریجنسی ریزورت: این هتل نیز یکی از هتل‌های 5 ستاره پوکت به‌حساب می‌آید. هتل حیات ریجنسی با فرودگاه شهر فاصله کمی داشته و به مراکز مهم جزیره نیز نزدیک است.
  • هتل میلنیوم ریزورت پاتونگ: هتل میلنیوم به عنوان یکی از بهترین‌های پوکت برشمرده می‌شود. این هتل در ساحل دریای پوکت واقع شده و به مرکز خرید جانگسیلون بسیار نزدیک است.
  • هتل فیشرمنز هاربر: این هتل نیز مانند هتل میلنیوم به ساحل نزدیک بوده و تا مراکز مهم شهر تنها 10 کیلومتر فاصله دارد.
  • هتل تریسارا: این هتل 5 ستاره در منطقه‌ای استوایی واقع شده و در تمام محوطه آن درختان زیبای نخل به چشم می‌خورند. همچنین امکان غواصی و شنا با آبزیان نیز در این هتل برای مسافران فراهم شده است.
  • هتل کرست ریزورت اند پول ویلاز: این هتل چشم‌اندازی محشر و دلنشینی از دریای آندمان دارد.

هتل های معروف پوکت

غذاهای محلی پوکت

غذاهای محلی پوکت، نسبت به دیگر غذاهایی که در رستوران‌ها سرو می‌شوند، قیمت ارزان‌تری دارند؛ اما خوشمزه‌تر نیز هستند. در سفر به پوکت بدون تور برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید هزینه مناسبی را به صرف این غذاهای لذیذ اختصاص دهید. از جمله غذاهای محلی این جزیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پور پیا
  • نودل هوکین
  • کیان
  • لوبا
  • زنبور عسل هون کرا داک مو
  • کانوم جین
  • هرمک طلای
  • اوه-ایو
  • تائو سور
  • او توو

غذاهای محلی پوکت

معروف ترین رستوران های پوکت

در جزیره پوکت رستوران‌های بسیار هیجان‌انگیزی وجود دارند که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌شود تا در سفر به بانکوک و پوکت با تور، برای چشیدن طعم‌های شگفت‌انگیز بودجه مناسبی را در نظر بگیرید. از جمله این رستوران‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.  

  • رستوران ساموت پوکت: این رستوران به عنوان یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های جزیره شناخته می‌شود. بدون شک خاطره‌انگیزترین غذاها را در این رستوران میل خواهید کرد. از ساعت 4 بعدازظهر تا 11 شب این رستوران مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان است.
  • رستوران آروم پوکت: این رستوران خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسوی را طبخ می‌کند. رستوران آروم در ساحل کالیا واقع شده است.
  • رستوران زنجبیل سیاه: این رستوران که به سبک شناور بنا شده است، در منوی خود غذاهای لذیذی را جای داد. برای رسیدن به این مکان جذاب باید از قایق استفاده کنید.
  • رستوران آب پوکت: رستوران آب توسط سرآشپزان حرفه‌ای ایتالیایی مدیریت می‌شود. خوشمزه‌ترین غذاهای تایلندی و ایتالیایی در این رستوران سرو می‌گردند.

از دیگر رستوران‌های این جزیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رستوران جرس
  • رستوران تو کب کاوو
  • رستوران رایا هاوس
  • رستوران سوی چنتالی
  • رستوران لا گریتا
  • رستوران کوکتل و گریل بنی

معروف ترین رستوران های پوکت

وسایل نقلیه پوکت شامل چه چیزهایی است؟

در جزیره پوکت ناوگان حمل‌ونقل قدرتمندی وجود ندارد؛ اما در در این جزیره موتور تاکسی‌هایی به چشم می‌خورند. این وسیله نقلیه در تمام جزیره مشاهده می‌شود. تاکسی و اتوبوس نیز از دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر پوکت به‌شمار می‌روند. سانگسیوها جزء اتوبوس‌های محلی در شهر پوکت هستند که مردم محلی برای جابه‌جایی از آن‌ها استفاده می‌کنند. یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقلی که در این شهر بسیار دیده می‌شود توک ‌توک‌ نام دارد. توک توک در واقع یک کامیون کوچ رنگی است که می‌توان برای سفر در شهر از آن‌ها استفاده کرد. در سفر به پوکت باتوجه به میزان بودجه خود می‌توانید در طول مدت اقامت، وسیله نقلیه مناسب را انتخاب نمایید.

وسایل نقلیه پوکت شامل چه چیزهایی است؟

اقتصادی‌ترین وسایل نقلیه

اگر مایل نیستید تا هزینه زیادی را به جابه‌جایی اختصاص دهید و به‌دنبال یک وسیله نقلیه ارزان هستید؛ بهترین گزینه برای شما توک توک خواهد بود. توک توک یک وسیله نقلیه 4 چرخ است که می‌توان آن را در تمام نقاط شهر پوکت یافت. این وسیله تنها برای مسافت‌های درون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کرایه توک توک به نسبت دیگر وسایل نقلیه ارزان‌تر است.

آیا می توانم در پوکت راننده شخصی داشته باشم؟

اگر در سفر به پوکت تایلند قادر نخواهید بود تا در خیابان‌های شلوغ این جزیره به‌راحتی رانندگی کنید؛ بهتر است از قسمت پذیرش هتل محل اقامت خود درخواست دهید تا خودرویی با راننده شخصی را در اختیار شما بگذارند؛ اما در نظر داشته باشید که داشتن راننده شخصی کمی گران خواهد بود. راننده خبره تمامی کوچه پس کوچه‌های شهر را می‌داند و دیگر زمان شما در ترافیک و خیابان‌های شلوغ شهر تلف نخواهد شد.

آیا می توانم در پوکت راننده شخصی داشته باشم؟

ارزان ترین راه های سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت برای کاهش هزینه‌ها معمولا فصول گرم سال است. در این زمان رطوبت هوا بالا بوده و بارش‌های زیادی رخ می‌دهند. به علت شرایط جوی نامناسب در طول این مدت، گردشگران به پوکت سفر نمی‌کنند؛ در نتیجه تمامی هزینه‌های سفر به این شهر کاهش خواهند یافت. یکی دیگر از راه‌های سفر ارزان به پوکت، سفر به بانکوک و پوکت با تور خواهد بود. در زمان اقامت در این شهر بهتر است برای کاهش هزینه‌های سفر از وسایل نقلیه عمومی و به‌خصوص توک توک استفاده کنید.

برای خرید نیز می‌توانید به مراکز خرید و بازارهای ارزان این شهر مراجعه نمایید. می‌توانید وعده‌های غذایی خود را در رستوران‌های ارزان‌تر و معمولی‌تر میل کنید. برای انتخاب اقامتگاه نیز یک مکان تمیز و مرتب را برگزینید. به این دلیل که شما در طول روز زمان زیادی را در اقامتگاه ساکن نخواهید بود و بیشتر وقت خود را به گشت‌وگذار اختصاص می‌دهید. در سفر به پوکت در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌تواند از هزینه‌های سفر شما بکاهد.

ارزان ترین راه های سفر به پوکت

جاهای دیدنی پوکت

جزیره پوکت اماکن دیدنی و گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. پیشنهاد می‌شود تا باتوجه به هزینه سفر به پوکت تایلند بهترین برنامه‌ریزی را در زمان سفر داشته باشید تا از تمامی تفریحات و اماکن دیدنی لذت ببرید.

  • ساحل کاتا:

ساحل زیبای کاتا یکی از بهترین و شلوغ‌ترین اماکن تفریحی در جزیره پوکت به‌شمار می‌رود. اطراف این ساحل را درختان دم اسبی و نخل احاطه کرده‌اند. در سراسر این ساحل غرفه‌های غذاخوری و کافه‌ها به چشم می‌خورند. خوشمزه‌ترین غذاهای محلی و ساندویچ و نوشیدنی را در این ساحل می‌توان یافت.

  • پارک فانتاسی:

یکی از جذاب‌ترین پارک‌های کشور تایلند در قلب پوکت قرار دارد. پارک فانتاسی دنیایی پر از سرگرمی و خوراکی‌های خوشمزه را ارائه می‌دهد. این پارک براساس فرهنگ مردم این شهر طراحی و ساخته شده است.

  • بازار واکینگ اِستریت:

این بازار در بافت قدیمی شهر قرار دارد و بیشتر مردم محلی آن را با نام لاردیای می‌شناسند. هر آن‌چیزی که به آن نیاز دارید را در بازار واکینگ استریت خواهید یافت.

از جمله دیگر مکان‌های دیدنیپوکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سواحل آزاد پوکت
  • ساحل سورین
  • ساحل کارون
  • پناهگاه فیل‌ها
  • معبد جوی توی
  • ساحل کاتا نوی
  • ساحل پاتونگ
  • مجسمه‌ بزرگ بودا

جاهای دیدنی پوکت

جاهای دیدنی پوکت در شب

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات و جاهای دیدنی در شب در جزیره پوکت، رفتن به جاده بنگلا است. در این جاده، در هر شب هیاهوی بزرگی برپا می‌شود. از ساعت 7 عصر به بعد شور و هیجان در این جاده به اوج خود می‌رسد. یکی دیگر از بهترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های پوکت در شب، بدون شک رفتن به بازارهای شبانه شهر خواهد بود. یکی از بازارهای شبانه، واکینگ استریت نام دارد که می‌توانید خریدهای ارزانی را در این بازار تجربه نمایید. پله‌های ساحلی نایتون، در زمان غروب آفتاب یکی از بکرترین گزینه‌های تفریحی در جزیره پوکت هستند. شرکت در کلوب‌های شبانه نیز خالی از لطف نیست. سفر به پوکت در تابستان شکوه این جزیره را به رخ می‌کشد.

تفریحات محبوب پوکت

تفریحات در جزیره پوکت محدودیت خاصی ندارند. شما می‌توانید برای تجربه قایقرانی هیجان‌انگیز به خلیج فانگ نگا مراجعه نمایید یا برای آفتاب گرفتن و شنا کردن به سمت سواحل زیبای پوکت حرکت کنید. تجربه موج سواری در ساحل کاتا را هرگز از دست ندهید. اگر به‌دنبال بالا بردن آدرنالین خونتان هستید حتما در پوکت رفتینگ را تجربه کنید.

در مکان‌های مخصوصی در سواحل پوکت می‌توانید تجهیزات ماهیگیری را بیابید و آن‌ها را اجاره کنید و در کنار دوستان و خانواده به ماهیگیری بپردازید. تجربه غواصی در آب‌های پوکت می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. با این‌همه شگفتی در کنار یکدیگر، تجربه سفر به پوکت فراموش‌نشدنی خواهد بود.

تفریحات محبوب پوکت

تفریحات تابستانه و زمستانه پوکت

یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توان در تابستان و بهار در جزیره پوکت از آن لذت برد، موج سواری در آب‌های این جزیره است. شدت جریان آب در ماه‌های نوامبر تا آوریل و می تا اکتبر افزایش می‌یابد؛ در نتیجه شرایط برای موج سواری بسیار مساعد خواهد بود. در زمستان می‌توانید به سواحل پوکت بروید و از تفریحات مناسب و هیجان‌انگیز ساحلی استفاده کنید. سواحل پوکت در فصل زمستان از حال و هوای شگفت‌انگیزی برخوردار هستند. در فصل زمستان آب‌وهوای این جزیره بسیار مطبوع خواهد بود و می‌توانید بدون نگرانی از گرمای هوا و باران‌های موسمی به گشت‌وگذار بپردازید. زمستان به عنوان بهترین زمان سفر به پوکت تایلند شناخته می‌شود.

تفریحات تابستانه و زمستانه پوکت

واحد پول پوکت و هر آنچه باید درمورد آن بدانید

واحد پول رسمی کشور تایلند و شهرهای آن معمولا بات و ساتاناگ هستند. ساتانگ پول خرد تایلند بوده که هر بات تایلندی معادل 100 ساتانگ است. پول در پوکت به دو صورت کاغذی و فلزی در میان مردم مبادله می‌شود. معمولا اسکناس‌های 1000، 500، 100، 50، 20، و 10 باتی رواج دارند. تا پیش از مرگ شاه بومیپول آدولیاده، تمامی اسکناس‌ها حاوی تصویر این شاه بودند. پس از او اسکناس‌های جدید با چهره پادشاه واجیرالونگکورن به چاپ رسیده‌اند. در تایلند سکه‌های فلزی که شش نوع مختلف داشته نیز در بین مردم مبادله می‌گردند. این سکه‌ها شامل 2، 5 و 10 باتی در کنار سکه‌های 25 و 50 ساتانگی می‌شوند.

واحد پول پوکت و هر آنچه باید درمورد آن بدانید

مراکز خرید معروف پوکت

در پوکت مراکز خرید متعدد و زیبایی وجود دارند. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید این جزیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ‏Jungceylon‏ ‏:

‏‏‏‏مرکز خرید Jungceylan  در نزدیکی ساحل پاتونگ، در جزیره پوکت قرار دارد. از جمله امکانات موجود در این مرکز خرید می‌توان به 5 سینما، 2 مرکز تفریحی، 200 بوتیکف هتل، فروشگاه بزرگ، 25 رستوران و کافه اشاره کرد. هر آن‌چیزی که نیاز دارید را به‌راحتی در Jungceylan خواهید یافت.

  • Central Festival Phuket‏‏:

سنترال فستیوال در قسمت غربی جزیره پوکت واقع شده است. این مرکز خرید دو ساختمان بزرگ دارد که در واقع به عنوان بزرگ‌ترین پاساژ پوکت شناخته می‌شود. در ساختمان اصلی و بزرگ‌تر این مرکز خرید برندهای محبوبی از لباس، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لوازم آرایشی و... به چشم می‌خورند. فود کورت این مرکز خرید بزرگ غذاهای مختلف تایلندی، ژاپنی و بین‌المللی را سرو می‌کند. سینمای مجموعه نیز انواع فیلم‌های تایلندی و... را در معرض نمایش قرار می‌دهد.

از دیگر مراکز خرید محبوب و معروف پوکت می‌توان به مراکز خرید بنانا واک، پاتونگ پرومناد، پریمیوم اوتلت، پوکت ویکند مارکت، جیم تامپسون و واکینگ استریت اشاره کرد.

مراکز خرید معروف پوکت

سخن پایانی

پوکت جزیره‌ای در تایلند است که سواحل سفید مرواریدی، با حاشیه‌های نخل و کاسورینا که سواحل جنوبی و غربی پوکت را احاطه کرده‌اند، نعمت‌های کلیدی این جزیره هستند. این مقصد باورنکردنی با تپه‌های سرسبز، مردم صمیمی و غذاهای لذیذش بازدیدکنندگان را شگفت‌زده و خوشحال می‌کند. همچنین پوکت گستره وسیعی از گزینه‌های اقامتی را از ابتدایی‌ترین خوابگاه‌ها گرفته تا استراحتگاه‌های آب‌گرم فوق‌العاده لوکس پنج ستاره در خود جای داده است. از تفریحات جذاب این جزیره مانند موج سواری، غواصی، ماهیگیری و... غافل نشوید. تجربه یک جشن شبانه در جاده بنگلا را از دست ندهید. در نظر داشته باشید که بهترین زمان سفر به پوکت فصول زمستان و پاییز هستند. حال بعد از فراغت از این سفر رویایی لحظه آخر با آغوش باز در انتظار خواندن نظرات شماست.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر