چگونه از بانکوک به پوکت برویم

زمان مطالعه: 12 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/14
بازدید: 2011

تایلند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود که شهرهای زیبا همراه با جزایر شگفت‌انگیزی را در خود جای داده است. بانکوک و پوکت دو شهر مهم و پرگردشگر این کشور هستند. این‌که بتوانید سریع‌ترین مسیر را برای سفر از بانکوک به پوکت انتخاب کنید شاید کمی سخت باشد. معمولا بیشتر گردشگران در سفر به تایلند ابتدا به بانکوک، که شهری توریستی و البته پایتخت تایلند است، می‌روند و سپس از آنجا به سمت پوکت خواهند رفت. چگونه از بانکوک به پوکت برویم؟ سوالی است که برای بسیاری از گردشگران این دو شهر مطرح می‌گردد؛ لازم به ذکر است که راه‌های زیادی برای رسیدن به پوکت از بانکوک وجود دارند که شما می‌توانید بسته به شرایط خود سفر با هواپیما، اتوبوس یا تاکسی را برگزینید.

 راه رسیدن از بانکوک به پوکت

مسیر بانکوک به پوکت روی نقشه

شهر پوکت در قسمت جنوب غرب کشور تایلند قرار گرفته و جزء شهرهای کوچک این کشور به‌شمار می‌رود. اگر قصد داشته باشید تا از بانکوک به سمت پوکت بروید باید مسافتی در حدود 840 کیلومتری را طی کنید؛ البته این مسافت برای سفرهای زمینی طولانی است. با سفر زمینی باید حدودا 10 ساعت در راه باشید. در بین راه می‌توانید با جذابیت‌های مسیر نیز آشنا شوید. 

راه های سفر از بانکوک به پوکت

برای سفر از بانکوک به پوکت می‌توانید به‌صورت زمینی یا هوایی اقدام کنید. اگر به طی کردن مسافت طولانی با خودرو علاقه‌ای ندارید، بهترین گزینه سفر هوایی خواهد بود؛ اما اگر تماشای زیبایی‌های مسیر برای شما لذت‌بخش است، اتوبوس و تاکسی برای سفری آرام و راحت در شهر بانکوک تعبیه شده‌اند.

تور تایلند - ارزان ترین تورهای ترکیبی تایلند (بانکوک، پاتایا، پوکت)

سفر هوایی

سفر هوایی از بانکوک به پوکت، یکی از سریع‌ترین و بهترین گزینه‌ها خواهد بود. با استفاده از هواپیما در مدت زمان بسیار کمی از بانکوک به پوکت می‌رسید و خستگی جاده و راه شما را آزار نمی‌دهد. برای این سفر باید در فرودگاه سووار نابومی بانکوک سوار هواپیما شوید و بعد از حدودا 1 ساعت و نیم به پوکت خواهید رسید. البته هزینه سفر هوایی بدون شک نسبت به دیگر روش‌های سفر به پوکت گران‌تر است؛ اما از خستگی مسافت طولانی خبری نیست.

سفر هوایی به پوکت

سفر زمینی

برای سفر به پوکت از بانکوک، راه زمینی با هزینه کمتر نیز وجود دارد. راه‌های زمینی سفر به پوکت شامل وسایل حمل‌ونقل عمومی یعنی اتوبوس، تاکسی و قطار می‌شوند. 

سفر زمینی با اتوبوس: برای سفر از بانکوک به پوکت، سفر با اتوبوس جزء گزینه‌های محبوب گردشگران به‌شمار می‌رود. برای سفر با اتوبوس باید به ترمینال جنوب بانکوک مراجعه و با تهیه بلیط اتوبوس‌های اکسپرس به پوکت بروید. این اتوبوس‌ها انواع مختلفی دارند که بلیط هر کدام با دیگری متفاوت خواهد بود. نوع کلاس 1 و 2 در دسته اتوبوس‌های VIP قرار دارند که هزینه تهیه بلیط آن‌ها نیز نسبت به دیگر انواع اتوبوس‌های اکسپرس بالاتر است. 
برای سفر با اتوبوس از بانکوک به پوکت، تنها سرویس‌های صبح تا بعد‌ازظهر در دسترس هستند. هیچ سفری از پایتخت تایلند به پوکت در شب حرکت نخواهد کرد. سفر از بانکوک به پوکت از طریق اتوبوس، تنها با اتوبوس‌های نوع اکسپرس صورت می‌گیرد.
 سفر زمینی با قطار: بین دو شهر بانکوک و پوکت مسیر ریلی برای عبور قطار ساخته نشده و اگر شما می‌خواهید برای رسیدن به پوکت، گزینه قطار را انتخاب کنید باید ابتدا از بانکوک به شهر سورات ثانی بروید. از سورات ثانی برای پوکت نیز باید بلیط اتوبوس تهیه کرده و مسیر خود را با اتوبوس ادامه دهید. در این روش می‌توانید بلیط ترکیبی قطار و اتوبوس یا هر کدام را جداگانه نیز تهیه نمایید. البته تهیه بلیط ترکیبی قطار و اتوبوس از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر خواهد بود. 
برای تهیه آن می‌توانید به سایت‌های معتبر فروش بلیط مراجعه کنید یا از ایستگاه راه آهن هُوا لمپونگ، این بلیط را تهیه فرمایید. در ضمن تهیه این نوع بلیط‌ها باتوجه به کلاس و نوع اتوبوس و قطار، هزینه‌های مختلفی را در برخواهند داشت. برای سفر با قطار از بانکوک به پوکت 11 ساعت و 40 دقیقه در راه خواهید بود. این زمان با محاسبه میزان زمانی که شما با قطار از بانکوک به سورات ثانی می‌روید محاسبه شده است.
 سفر زمینی با تاکسی: برای سفر از بانکوک به پوکت، امکان استفاده از تاکسی نیز وجود دارد که هزینه سفر با تاکسی نسبت به اتوبوس و قطار گران‌تر و نسبت به هواپیما ارزان‌تر است. با تاکسی نیز در حدود 10 الی 11 ساعت در راه خواهید بود.

سفر از بانکوک به پوکت

فاصله بانکوک تا پوکت

به‌طور کلی مسافت بین دو شهر مهم و پرگردشگر بانکوک و پوکت چیزی در حدود 840 کیلومتر است. برای سفر از بانکوک به پوکت می‌توانید از راه‌های مختلفی مانند سفر با اتوبوس، قطار و هواپیما بهره ببرید. در هر کدام از این روش‌ها، فاصله و زمان مختلفی بین این دو شهر وجود دارد. در سفر هوایی شما 1 ساعت و نیم در راه خواهید بود. در سفر با اتوبوس‌های اکسپرس نیز از بانکوک تا پوکت حدودا 13 ساعت راه در پیش خواهید داشت. در سفر ریلی که ترکیبی از سفر با اتوبوس و قطار است 11 ساعت و 40 دقیقه در مسیر هستید.

راحت ترین و سریع ترین راه برای سفر از بانکوک به پوکت

سفر هوایی در همه جهان به عنوان سریع‌ترین گزینه برای جابه‌جایی در همه نقاط شناخته می‌شود. در سفر از تایلند به پوکت نیز استفاده از هواپیما سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه خواهد بود. در تایلند شرکت‌های ایر آسیا، تای ایرویز، بانکوک ایرویز و نوک ایر از بهترین شرکت‌های هواپیمایی به‌شمار می‌روند. برای تهیه بلیط هواپیمای بانکوک به پوکت هم می‌توانید به سایت‌های معتبر فروش بلیط مراجعه کنید و هم می‌توانید از گیشه خرید بلیط خود فرودگاه اقدام به تهیه بلیط نمایید. 
امکان تهیه بلیط هواپیما هم به‌صورت یک‌طرفه و هم دوطرفه وجود دارد. البته لازم به ذکر است که در کشور تایلند سفرهای داخلی هوایی تنها بین ساعات 6 الی 9 شب صورت می‌گیرند. هواپیما از فرودگاه سووار نابومی که فرودگاه اصلی بانکوک است و فرودگاه دوم شهر یعنی دون موانگ، به سمت پوکت پرواز می‌کند.

راه های رفتن به پوکت

آشنایی با بانکوک، پوکت و پاتایا

بانکوک به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر کشور تایلند شناخته می‌شود. بانکوک در جنوب این کشور و در مجاورت خلیج تایلند قرار گرفته است. این شهر به عنوان پایتخت تایلند در حدود 1500 کیلومترمربع مساحت دارد که توانسته 8 میلیون نفر را در خود جای دهد. قدمت این شهر به قرن 15 میلادی بازمی‌گردد و یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته محسوب می‌شود. ویژگی‌ که در بانکوک بسیار به چشم می‌خورد؛ وجود رودخانه چائوفرایا است. این رودخانه عریض و پراز آب بوده که درست از قلب بانکوک عبور می‌کند. در اطراف این رودخانه بهترین و معروف‌ترین رستوران‌ها و هتل‌های بانکوک قرار گرفته‌اند. معمولا گردشگران در زمان سفر به بانکوک بیشتر به سمت رودخانه چائوفرایا می‌روند. پاتایا با مسافت 22 کیلومترمربع و جمعیت 1.500.000 هزار نفر به عنوان کوچک‌ترین شهر ساحلی کشور تایلند شناخته می‌شود. این شهر در شرق تایلند واقع شده و با بانکوک در حدود 165 کیلومتر فاصله دارد. اگر بخواهید از بانکوک به پاتایا بروید باید به سمت جنوب شرق حرکت کنید. یکی از تفریحی‌ترین مکان‌ها در شهر پاتایا خیابان واکینگ استریت است. در این خیابان معروف کاباره و کافه‌های مختلفی برای تفریح‌های شبانه به چشم می‌خورند. شهر زیبا و توریستی پوکت در جنوب کشور تایلند قرار داشته که دارای چند جزیره بزرگ و کوچک است که اصلی‌ترین آن‌ها جزیره پوکت نام دارد. جزیره پوکت یکی از شهرهای قدیمی کشور تایلند به‌حساب می‌آید که جمعیتی 89072 هزار نفری را در خود جای داد. طبیعت بکر و زیبای پوکت در کنار سواحل زیبای آن توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. غرب پوکت در بین توریستان تایلندی از محبوبیت بیشتری برخودار است. غرب پوکت دارای سواحل آرام و زیبایی بوده که می‌توان در آن به آرامش خاص و فراموش‌نشدنی دست یافت. حتما در سفر به پوکت از بافت قدیمی شهر نیز دیدن کنید.

سفر زمینی از بانکوک به پوکت

فاصله از یکدیگر

شهر ساحلی پاتایا در فاصله 150 کیلومتری از بانکوک قرار گرفته است. اگر قصد داشته باشید تا با اتوبوس‌های شاتل فرودگاهی از پاتایا به بانکوک سفر کنید، تنها 2 ساعت در راه خواهید بود. سفر با قطار نیز حدودا 3 ساعت به طول خواهد انجامید. برای سفر بین دو شهر بانکوک و پاتایا دو اتوبان وجود دارد که راه دسترسی را برای مسافران راحت کرده‌اند. فاصله بین پاتایا و پوکت نیز 969 کیلومتر است. طی کردن این فاصله با اتوبوس به 16 ساعت نیاز دارد. یکی از راه‌های جذاب برای سفر از پاتایا به پوکت، سفر ترکیبی با اتوبوس و کشتی است که حدودا 22 ساعت در راه خواهید بود. در سفر هوایی نیز تنها 1 ساعت در مسیر به‌ سر می‌برید. 

هزینه سفر از بانکوک به پوکت

سفر از بانکوک به پوکت از طریق راه هوایی گزینه مناسب و راحتی است. برای سفر با هواپیما باید بلیط تهیه کنید که هزینه تهیه بلیط از 40 دلار آغاز می‌شود. اتوبوس نیز گزینه دیگری برای سفر به پوکت از بانکوک است که تهیه بلیط آن از 19 دلار متغییر خواهد بود. هزینه بلیط اتوبوس بستگی به نوع کلاس اتوبوس اکسپرس دارد. هزینه سفر با قطار نیز باتوجه به VIP بودن یا ساده بودن قطار از 35 دلار تا 52 دلار متغییر است.

بانکوک پوکت

سخن پایانی

تایلند یکی از کشورهای پرطرفدار است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. دو شهر معروف این کشور بانکوک و پوکت هستند که همواره برای گردشگران این سوال مطرح است که چگونه از بانکوک به پوکت برویم؟. برای سفر از بانکوک به پوکت راه‌های مختلف زمینی و هوایی وجود دارند. بهترین و راحت‌ترین گزینه برای جابه‌جایی در بین این دو شهر، سفر با هواپیما خواهد بود. از بانکوک مسیر ریلی مستقیمی به پوکت تعبیه نشده است. در سفر به تایلند به بازدید از این دو شهر اکتفا نکنید و حتما از شهر ساحلی پاتایا نیز دیدن کنید. حال اگر شما نیز تجربه‌ای در این زمینه دارید، لحظه آخر منتظر نظرات شما است؛ در صورت تمایل نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر