فاصله شهرهای ترکیه

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 1478
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

همان طور که می‌دانید شهر‌های بسیاری در کشور ترکیه وجود دارند که سالانه بسیاری از مسافران و گردشگران برای بازدید از آن‌ها به کشور ترکیه سفر می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از مسافران و گردشگران قصد دارند در سفر خود به کشور ترکیه از چند شهر در این کشور دیدن کنند، داشتن اطلاعات در خصوص مسافت بین شهرهای مختلف ترکیه و راه‌هایی که برای رفت و آمد بین آن‌ها وجود دارد از جمله موارد ضروری و حائز اهمیت است.

فاصله شهرهای ترکیه

فاصله لارا تا آنتالیا

لارا یکی از مناطق بسیار زیبا و پرطرفدار در شهر آنتالیای ترکیه بوده که بسیاری از افرادی که به آنتالیا سفر می‌کنند، به منطقه لارا نیز سری می‌زنند.  ساحل بسیار زیبا با آب‌های شفاف و ملایمی در منطقه لارا وجود داشته که بر جذابیت‌های این منطقه می‌افزاید. به علاوه در منطقه لارا انواع امکانات و تفریحات وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع پلاژ‌‌ها، کافه‌ها و رستورآن‌ها، صندلی‌های ساحلی، قایق‌سواری و مراکز تفریحی متنوع اشاره کرد.

 البته مهم‌ترین جاذبه در منطقه لارا، دریا و ساحل بسیار زیبای آن بوده که جالب است بدانید ساحل لارا مساحتی در حدود ۱۸۰ هزار مترمربع دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارند برای تفریح به شهر آنتالیا در کشور ترکیه سفر کنند، در خصوص منطقه لارا در این شهر نیز اطلاعاتی کسب کرده و بدانید که فاصله آنتالیا تا لارا چقدر است. به طور کلی می‌توان بیان کرد که منطقه لارا در شرق شهر آنتالیا واقع شده و مسافران و گردشگران می‌توانند با طی کردن مسافتی در حدود ۶ کیلومتر خود را به این منطقه برسانند و از تفریحات شگفت انگیز و متنوع این منطقه نهایت لذت را ببرند.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

فاصله کِمِر تا آنتالیا

یکی دیگر از بهترین منطقه‌هایی که در شهر آنتالیا وجود دارد، منطقه کمر است. سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافرانی که به آنتالیا سفر می‌کنند برای بازدید از منطقه کمر به این منطقه نیز سری می‌زنند. کمر دارای امکانات بی‌نظیر و تفریحات متنوع و گوناگونی است و به همین سبب بوده که بین گردشگران و مسافران محبوبیت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.  از جمله امکانات و تفریحاتی که در منطقه‌ی کمر آنتالیا وجود دارد، می‌توان به رستورآن‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها و... اشاره کرد.  به علاوه منطقه کمر یکی از منطقه‌های ساحلی بسیار زیبای آنتالیا به حساب می‌آید که  طبیعت بکر و بی‌نظیری را نیز دارد.

فاصله کِمِر تا آنتالیا

 بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر قصد دارید زمانی را در شهر آنتالیا ترکیه به تفریح و گردش بپردازید، منطقه کمر را از قلم نیندازید و حتماً در سفر خود به آن سری بزنید. یکی از مسائل مهمی که برای رسیدن به منطقه کمر از آنتالیا باید مد نظر داشته باشید، فاصله کمر تا آنتالیا بوده که لازم است حتما پیش از سفر خود در خصوص این فاصله و نحوه رفتن به کمر اطلاعات کافی را به دست آورید. به طور کلی می‌توان بیان کرد که اگر قصد داشته باشید از آنتالیا به صورت زمینی به کمر بروید، لازم است مسافتی در حدود ۴۴ تا ۴۹ کیلومتر را طی کنید‌. همچنین با توجه به ترافیک بین شهری و امکانات مسیر مدت زمانی که طول می‌کشد خود را به منطقه بسیار زیبا و ساحلی کمر برسانید، در حدود یک ساعت تخمین زده می‌شود‌.

فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا

فرودگاه اسپارتا یکی از  معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین فرودگاه‌ها در نزدیکی آنتالیا بوده که به سبب لغو شدن پرواز مستقیم از سوی ایران به سمت آنتالیا، فرودگاه اسپارتا به عنوان مقصد جایگزین برای ایرانیان انتخاب شد. بنابراین اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارید به منظور تفریح و گذراندن تعطیلات خود به شهر آنتالیای ترکیه سفر کنید، احتمالاً هواپیمای شما از مبدا تهران در این فرودگاه فرود خواهد آمد.  لازم است بدانید که فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا بسیار کم بوده و به همین سبب هزینه مسافران و گردشگرانی که هواپیما مورد نظر در این فرودگاه می‌نشیند، بسیار کاهش خواهد یافت. بنابراین یکی از نکات مهمی که لازم است پیش از سفر به آنتالیا آن توجه داشته باشید فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا و نحوه رفتن به آنتالیا از این فرودگاه خواهد بود.

فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا

در این خصوص لازم است بدانید که مدت زمانی که طول می‌کشد مسافران و گردشگران از فرودگاه اسپارتا خود را به آنتالیا برسانند، در حدود ۳ ساعت تخمین زده می‌شود و بدین منظور اتوبوس‌های توریستی و ون‌هایی آماده برای خدمت رسانی وجود دارند که مسافران و گردشگران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای ناچیز از این وسایل حمل و نقل استفاده کرده و خود را به هتل مدنظرشان برسانند. البته لازم است توجه داشته باشید که مسافران قادر هستند برای رفت و آمد بین این دو منطقه از تاکسی استفاده کنند که هزینه آن به نسبت اتوبوس و ون بیشتر خواهد بود.

فاصله استانبول تا آنتالیا

همان‌ طور که می‌دانید استانبول و آنتالیا دو تا از شهر‌های معروف و پرطرفدار در کشور ترکیه هستند که سالانه تعداد بسیاری از گردشگران و مسافران به این دو شهر در ترکیه سفر می‌کنند. شهر آنتالیا دارای  تفریحات آبی و گردشگری بسیار زیادی بوده که بسیاری از افراد در فصول گرم سال به منظور تفریح به این شهر زیبا در ترکیه سفر می‌کنند و در سوی دیگر، شهر استانبول قرار دارد که دارای مناطق و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی بوده و همچنین دارای مراکز خریدی است که به فروش لوازم و اجناس برند با قیمت‌های مقرون به صرفه می‌پردازند. به همین سبب این دو شهر در کشور ترکیه بسیار معروف و محبوب بین گردشگران و مسافران هستند.

ممکن است افراد برای سفر به ترکیه تور‌های ترکیبی رزرو کرده باشند، به این صورت که در سفر خود به ترکیه قادر باشند از هر دو شهر آنتالیا و استانبول دیدن کنند و از تفریحات آن‌ها نهایت لذت را ببرند. در صورتی که این تور‌ها را رزرو کرده باشید، مدیران و مسئولان تور، برنامه‌ای در خصوص رفت و آمد شما بین این دو شهر فراهم خواهند کرد.  در برخی مواقع نیز این امکان وجود دارد که مسافران بخواهند بدون استفاده از تور در سفر خود به ترکیه از هر دو شهر استانبول و آنتالیا دیدن کنند، در این صورت لازم است در خصوص شیوه رفت و آمد و فاصله این دو شهر اطلاعات کافی را به دست آورد.  یکی از بهترین روش‌ها برای رفت و آمد بین استانبول و آنتالیا استفاده از هواپیما است. اگر بخواهید برای رفتن به استانبول از آنتالیا از هواپیما استفاده کنید، در حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود. 

فاصله استانبول تا آنتالیا

یکی دیگر از راه‌ها، استفاده از اتوبوس است که مسافران می‌توانند با صرف مدت زمان ۱۱ ساعت با اتوبوس خود را از آنتالیا به استانبول برسانند. جالب است بدانید که هزینه هواپیما برای این سفر ۲۱ یورو و هزینه اتوبوس ۲۵ یورو خواهد بود. بنابراین مقرون به صرفه‌تر است که از هواپیما برای سفر به این دو شهر استفاده کنید. در خصوص فاصله بین استانبول و آنتالیا نیز می‌توانیم ذکر کنیم که فاصله این دو شهر در حدود ۴۸۱ کیلومتر محاسبه شده است.

فاصله کوش آداسی تا آنتالیا

کوش‌آداسی یکی از شهر‌های محبوب و معروف در کشور ترکیه بوده که دارای طبیعت بسیار زیبا و محیط‌های گردشگری و تفریحی بسیاری برای مسافران و گردشگران است. به همین سبب سالانه مسافران و گردشگرانی که به شهر آنتالیا سفر می‌کنند، تصمیم می‌گیرند مدتی را نیز در شهر کوش آداسی بگذرانند و از تفریحات این شهر نهایت لذت را ببرند. بدین منظور لازم است مسافران و گردشگران در خصوص فاصله شهر آنتالیا تا کوش آداسی و راه‌هایی که برای رفت و آمد بین دو شهر وجود دارند، اطلاعات کافی را کسب کرده تا در سفر خود به مشکل بر نخورند. به طور کلی فاصله بین آنتالیا و کوش‌ آداسی در حدود ۴۰۰ کیلومتر محاسبه شده است. 

مسافران و گردشگران می‌توانند با استفاده از خودرو و اتومبیل شخصی خود و در مدت زمان ۵ تا ۶ ساعت، خود را از آنتالیا به شهر کوش آداسی برسانند‌. همچنین لازم است بدانید که در مسیر حرکت قادر هستید در شهرهای بین راه توقف داشته باشید که از جمله این شهرها می‌توان به شهرهای کاراجاسو، چاودیر و آنتالیا اشاره نمود. در این خصوص می‌توان بیان کرد که از شهر کوش آداسی تا کاراجاسو در حدود دو تا سه ساعت و از کاراجاسو تا چاودیر در حدود ۲ ساعت رانندگی و از چاودیر تا آنتالیا در حدود یک و نیم ساعت رانندگی را پیش رو خواهید داشت.

فاصله کوش آداسی تا آنتالیا

فاصله فرودگاه آنتالیا تا بِلِک

یکی دیگر از مناطق بسیار زیبا و پرطرفدار در شهر آنتالیا، منطقه بلک بوده که دارای هتل‌ها و  اقامتگاه‌های بسیار شیک و پرطرفداری است. به همین سبب سالانه بسیاری از گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به آنتالیای ترکیه را دارند، در منطقه بلک برای خود هتل رزرو می‌کنند و قصد دارند سفر خود را در این منطقه بسیار زیبا بگذرانند. منطقه بلک دارای تفریحات و مناطق گردشگری بسیاری بوده و فاصله کمی با ساحل داشته به همین سبب اگر قصد دارید به شهر آنتالیا سفر کنید، منطقه بلک گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در این خصوص لازم است توجه داشته باشید که اگر بخواهید به صورت مستقیم از فرودگاه آنتالیا خود را منطقه بلک برسانید، لازم است مسیرها و شیوه رفت و آمد بین این دو منطقه اطلاعات لازم را کسب کنید.

 به طور کلی بهترین روش برای رساندن خود از فرودگاه آنتالیا به منطقه بلک استفاده از تاکسی و خودروی شخصی بوده و می‌توان بیان کرد که فاصله زمینی بین فرودگاه آنتالیا تا منطقه بلک در حدود ۳۳ کیلومتر است.  مدت زمانی که طول می‌کشد مسافران و گردشگران خود را از فرودگاه آنتالیا به بلک برسانند، در حدود نیم ساعت و ۴۵ دقیقه تخمین زده می‌شود. البته لازم است توجه کنید که مدت زمان سفر بستگی به میزان ترافیک بین این دو منطقه دارد.

فاصله فرودگاه آنتالیا تا بِلِک

فاصله استانبول تا کوش آداسی

استانبول و کوش آداسی دو تا از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای کشور ترکیه هستند که تفاوت‌های بسیاری از نظر معماری و محل‌های گردشگری و تفریحی با یکدیگر دارند، به همین سبب بسیاری از افرادی که به شهر استانبول سفر می‌کنند، قصد دارند پس از بازدید از این شهر خود را به کوش آداسی رسانده و از تفریحات و جاذبه‌های زیبای این شهر نیز دیدن کنند. شهر کوش آداسی دارای طبیعت بسیار بکر و زیبایی است که در سال‌های اخیر در بین گردشگران معروف و محبوب شده و از آن پس تعداد بسیاری از گردشگران و مسافران ترجیح می‌دهند روزهای تعطیل خود را در این شهر زیبا بگذرانند.

 برای رساندن خود به کوش آداسی از شهر استانبول لازم است، به صورت زمینی سفر کنید و  در این صورت دو راه پیش روی خود خواهید داشت. در راه اول که لازم است مسافران و گردشگران از شهر گبزه عبور کنند، در حدود ۵ ساعت و ۴۰ دقیقه در راه خواهند بود و مسافت این راه در حدود ۵۵۵ کیلومتر تخمین زده می‌شود. راه دیگری نیز برای رفتن به کوش آداسی از استانبول وجود دارد که لازم است در آن مسافت طولانی‌تری در حدود ۶۰۹ کیلومتر را طی کنید. به نسبت مسافت آن که نسبت به راه قبلی بیشتر است، مدت زمان آن نیز بیشتر بوده و در حدود ۸ ساعت و ۲۸ دقیقه تخمین زده می‌شود. این مدت زمآن‌ها و مسافت‌ها در خصوص سفر با استفاده از اتومبیل شخصی بیان شده است. اگر شما قصد داشته باشید با استفاده از اتوبوس حد فاصل بین دو شهر را طی کنید در حدود ۱۱ ساعت در راه خواهید بود.

فاصله استانبول تا کوش آداسی

فاصله ازمیر تا کوش آداسی

ازمیر یکی دیگر از شهر‌های بسیار زیبا و پرطرفدار در کشور ترکیه بوده که بسیاری از گردشگران و مسافران ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در این شهر بسیار زیبا بگذرانند. این شهر دارای طبیعت بسیار زیبا و سواحل متعدد و فوق‌العاده بوده که جلوه بسیار جذابی به این شهر بخشیده‌اند. بسیاری از گردشگران و مسافرانی که به شهر کوش آداسی که یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید، سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند روزهایی را نیز در شهر ازمیر بگذرانند. بنابراین کسب اطلاعات در خصوص فاصله کوش آداسی تا ازمیر و همچنین روش‌هایی که برای رفت و آمد بین این دو شهر وجود دارند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

مسافران و گردشگران قادر هستند برای طی کردن فاصله بین ازمیر و کوش‌آداسی از روش‌های زمینی و دریایی استفاده نمایند‌. لازم است توجه داشته باشید با این که طی کردن مسافت این دو شهر با هواپیما بسیار ساده‌تر خواهد بود اما امکان طی کردن مسیر این دو شهر با استفاده از هواپیما وجود ندارد. این امکان برای مسافران وجود دارد که با استفاده از اتوبوس، قطار یا خودرو شخصی فاصله بین دو شهر را طی کنند. لازم است بدانید که مسافت بین این دو شهر در حدود ۹۹.۸ کیلومتر بوده و شما قادر خواهید بود با استفاده از خودروی شخصی خود این مسافت را در زمان ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه و با استفاده از اتوبوس، این مسافت را در یک ساعت و ۲۲ دقیقه طی کنید.

 همچنین قادر هستید با استفاده از قطار فاصله بین این دو شهر را طی کنید که در حدود ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه در راه خواهید بود. همان طور که ذکر کردیم یکی دیگر از راه‌ها برای کم کردن فاصله بین کوش آداسی و ازمیر مسیرهای دریایی هستند که بدین منظور کشتی‌هایی وجود دارند که در ابتدا با طی کردن فاصله ۳۵ مایل و در حدود یک ساعت، شما را به ساموس رسانده و پس از آن لازم است دوباره سوار کشتی‌هایی شده و در این سفر ۴ ساعته به ازمیر خواهید رسید. لازم است بدانید که این کشتی‌ها روزی دو بار فاصله بین کوش آداسی تا ساموس را طی خواهند کرد.

فاصله ازمیر تا کوش آداسی

فاصله وان تا آنتالیا

شهر وان یکی از شهر‌های پر طرفدار و توریستی در شهر ترکیه بوده که به سبب فاصله کم آن با شهرهای ایران، سالانه بسیاری از گردشگران ایرانی به منظور تفریح و خرید به این شهر سفر می‌کنند. لازم است بدانید که فاصله وان تا آنتالیا نیز به نسبت سایر شهرهای ترکیه بسیار کم بوده و مسافران قادر هستند بعد از سفر به شهر آنتالیا، خود را به شهر وان برسانند و از این شهر بسیار زیبا نیز دیدن کنند.  روش‌های متفاوتی برای سفر از آنتالیا به وان وجود دارد اما بهترین و ساده‌ترین روش، سفر زمینی بوده که بدین منظور لازم است مسافران و گردشگران مسافتی در حدود ۱۴۲۳ کیلومتر را با استفاده از اتوبوس یا اتومبیل شخصی بپیمایند.

 مدت زمانی که لازم است برای رساندن خود از مبدا آنتالیا به مقصد وان صرف کنید، در حدود ۱۷ ساعت با اتومبیل و ۲۵ ساعت با اتوبوس تخمین زده می‌شود. البته نکته بسیار مهم در خصوص مدت زمان سفر این است که وضعیت آب و هوایی و ترافیک جاده‌ها در مدت زمان تاثیر بسیار زیادی خواهند گذاشت. از آنجایی که فروشگاه‌های بسیاری در شهر وان وجود دارند، افرادی که علاقه مند به خرید محصولات برند با قیمت مقرون به صرفه باشند، می‌توانند پس از چند روز تفریح در شهر آنتالیا به وان رفته و به خرید اجناس در این شهر بپردازند.

فاصله وان تا آنتالیا

فاصله استانبول تا ازمیر

اگر قصد دارید پس از سفر به شهر استانبول و بازدید از مناطق زیبا و گردشگری آن از شهر ازمیر نیز دیدن فرمایید، لازم است با روش‌های رفت آمد و فاصله این دو شهر اطلاعات کافی را داشته باشید.  به طور کل مسافران قادر هستند با روش‌های هوایی و زمینی فاصله بین این دو شهر را طی کنند. فاصله بین ازمیر و استانبول در حدود ۴۸۰ کیلومتر بوده که در سفر زمینی افراد ۵ ساعت در راه خواهند بود.

فاصله استانبول تا ازمیر

سخن پایانی

کشور ترکیه از جمله کشورهای توریستی در قاره آسیا بوده که بسیاری از گردشگرانی که به یکی از شهرهای آن سفر می‌کنند، تصمیم می‌گیرند از دیگر شهرهای آن نیز دیدن کنند. همان طور که می‌دانید راه‌های مختلفی برای رفت و آمد بین شهرهای مختلف یک کشور و همچنین شهرهای ترکیه وجود دارد. بنابراین آشنایی با شیوه رفت و آمد بین شهرهای این کشور و مدت زمان و مسافتی که بین آن‌ها وجود دارد از جمله موارد حائز اهمیت است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر