مسافت خوی تا وان ترکیه

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 33430
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سؤالات بسیار مهمی که به واسطه بسیاری از مسافرین و گردشگران مطرح می‌شود این است که مسافت خوی تا وان ترکیه چقدر است. برای پاسخ به این سؤال باید در وهله اول اطلاعات مناسبی را از شهر خوی به دست بیاورید سپس در رابطه با اینکه شهر خوی در کجای ایران قرار دارد نیز مطلع شوید. در سال‌های اخیر سفر زمینی به کشور ترکیه افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل بسیاری از مسافرین ترجیح می‌دهند تا از مرز رازی برای رسیدن به وان ترکیه استفاده کنند. شهر خوی به عنوان نزدیکترین شهر به این مرز شناخته می‌شود و در فاصله‌ای در حدود ۶۶ کیلومتری آن قرار داد.

آشنایی با شهر خوی

آشنایی با شهر خوی

شهر خوی یکی از شهر‌های آذربایجان غربی به شمار می‌آید که با در نظر گرفتن سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شد به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان غربی معرفی شد. بسیاری از مردمانی که در شهر خوی زندگی می‌کنند به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌نمایند. البته برخی دیگر نیز به زبان کردی کرمانجی نیز سخن می‌گویند. جمعیت این شهر حدود ۱۹۸. ۸۴۵ نفر است و از نظر تمدن و مذهب جایگاه ویژه‌ای را در کشور دارد، به طوری که به عنوان یکی از کهن‌ترین مراکز تمدن در بخش شمال غربی ایران شناخته می‌شود.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

شهر خوی در کجای ایران قرار دارد؟

پیش از اینکه اطلاعات مناسبی را در رابطه با مسافت خوی تا وان ترکیه به دست بیاورید نیاز است تا بدانید این شهر در کجای کشور ایران واقع شده که شهر خوی با شهر تهران در حدود ۸۰۷کیلومتر فاصله دارد و به عنوان یکی از شهر‌های استان آذربایجان غربی به حساب می‌آید. در واقع به دلیل موقعیت قرار‌گیری و جغرافیایی این شهر به مرز رازی بسیاری از مسافرین و گردشگران استقبال زیادی از آن می‌کنند.

معرفی وان ترکیه

معرفی وان ترکیه

شهر وان به عنوان یک شهر کوچک در بخش شرقی کشور ترکیه حساب می‌آید و به دلیل اینکه با مرز ایران و ترکیه فاصله زیادی ندارد بنابراین سالانه تعداد بسیار زیادی از مسافرین و گردشگران ترجیح می‌دهند تا از این شهر دیدن کنند. شهر وان در مجاورت دریاچه ترکیه قرار دارد و دارای قدمت بسیار زیادی است، به طوری که برخی از باستان‌شناسان قدمت این شهر را به سه هزار و ۴۰۰ سال پیش تخمین می‌زنند. این شهر در حال حاضر حدود ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و وسعت آن برابر با۱. ۹۳۸ کیلومتر مربع است.

شهر وان - با شهر زیبای وان در ترکیه آشنا شوید

مسافت خوی تا وان ترکیه

مسافت خوی تا مرز رازی

مهم‌ترین سؤالی که در رابطه با سفر به مرز رازی وجود دارد این است که شهر خوی که به عنوان نزدیکترین شهر به این مرز شناخته می‌شود چه مسافتی را با مرز رازی دارد. شهر خوی در فاصله ۶۶ کیلومتری از مرز رازی قرار گرفته است و در صورتی که قصد سفر از شهر خوی به مرز رازی را داشته باشید باید در حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان صرف کنید.

بهترین زمان سفر به وان - چه زمانی برای سفر به شهر وان بهتر است؟

مسیر‌های رفتن به مرز رازی

یکی از روش‌هایی که می‌توانید اقدام به سفر به مرز رازی کنید استفاده از ماشین شخصی یا تاکسی است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که جاده خوی تا مرز رازی یک جاده کوهستانی به شمار می‌آید و دارای پیچ و خم زیادی است و در صورتی که از ماشین شخصی برای رسیدن به مرز رازی استفاده می‌کنید توصیه می‌شود تا در زمان رانندگی دقت زیادی را داشته باشید، علاوه‌بر این در مرز رازی یک پارکینگ نیز تعبیه شده است تا در صورت نیاز بتوانید خودروی خود را در آن پارک کنید. نکته دیگری که در رابطه با مسیر‌های رفتن به مرز رازی وجود دارد این است که می‌توانید با کاپوتاژ کردن خودروی خود، از مرز رازی به وسیله خودرو عبور کنید و وارد کشور ترکیه شوید.

مسیر‌های رفتن به مرز رازی

فاصله مرز رازی تا شهر‌های ترکیه

شهر وان به عنوان نزدیک‌ترین شهر ترکیه به مرز رازی شناخته می‌شود. در واقع این شهر در فاصله‌ای در حدود ۱۱۰ کیلومتری از مرز رازی قرار گرفته است، بنابراین می‌توانید فاصله این مرز را تا شهر وان به وسیله ماشین شخصی در مدت زمان یک ساعت و ۱۵ دقیقه طی نمایید. توجه داشته باشید که فاصله وان تا شهر آنتالیا ۱۵۸۹ کیلومتر است و در صورتی که از این شهر قصد سفر به استانبول را داشته باشید باید مسافتی در حدود ۱۸۶۴کیلومتر را طی کنید. این شهر با کوش‌آداسی ۱۸۹۸ کیلومتر و تا ازمیر ۱۸۶۴ کیلومتر فاصله دارد.

مسافت خوی تا وان ترکیه

ساعت کاری مرز رازی چقدر است؟

مرز رازی در تمامی روز‌های هفته آماده خدمت‌رسانی به مسافرین و گردشگران است به طوری که مسافرین می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر اقدام به عبور از این مرز کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که معمولاً در طول روز، سفر از مرز رازی با شلوغی و ازدحام همراه خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می‌شود تا در اوایل بازگشایی مرز رازی اقدام به مسافرت کنید. در صورت عدم موفقیت برای عبور از این مرز باید مجدداً به شهر خوی بازگردید و صبح دوباره اقدام به عبور از مرز نمایید.

مسافت خوی تا وان ترکیه

چه مدت زمانی مسافران در مسیر خوی تا وان هستند؟

همانطور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم این مرز در روز‌های تعطیل دارای ازدحام و شلوغی زیادی است و معمولاً دارای صف‌های طولانی در بخش ورودی خواهد بود. در صورتی که قصد دارید تا در روز‌های تعطیل اقدام به مسافرت به شهر وان از این مرز کنید باید این ازدحام و شلوغی را نیز مدنظر داشته باشید. در روز‌های عادی شما پس از ۳۰ دقیقه می‌توانید از این مرز عبور کنید اما در روز‌های تعطیل امکان دارد این زمان به ۴ تا ۵ ساعت نیز برسد.

جاده خوی تا وان

مسافرت به صورت زمینی همیشه دارای مزایا و معایبی بوده است که یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان سفر به شهر وان ترکیه به صورت زمینی باید به آن توجه داشته باشید جاده خوی تا وان است. در واقع این جاده یک جاده کوهستانی به شمار می‌آید و در صورتی که قصد دارید از این جاده برای رسیدن به مقصد استفاده کنید باید موارد ایمنی زیادی را مد نظر بگیرید چرا که این جاده یک جاده پر پیچ و خم بوده و نیازمند دقت زیاد در رانندگی است.

جاهای دیدنی وان - برای سفر به وان با جاهای دیدنیش آشنا شو

مسافت خوی تا وان ترکیه

کلام پایانی

یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی بسیاری از ایرانیان سفر به شهر وان است. برای رسیدن به این شهر باید از مرز رازی عبور کنید و به همین دلیل نیازمند داشتن اطلاعات مناسبی در رابطه با شهر وان و مرز رازی خواهید بود، علاوه‌بر این به علت اینکه نزدیکترین شهر به مرز رازی، شهر خوی به شمار می‌آید نیاز است تا پیش از سفر، به این شهر مسافرت کنید و مقدمات سفر خود را برای عبور از مرز رازی تهیه نمایید. این شهر در فاصله ۶۶ کیلومتری مرز رازی واقع شده است.

نظرات کاربران

  1. احمد احمد 1402/08/30
    7 نفر پسندیدند
    اطلاعات خوبی ارائه کردید

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 107 کاربر