بهترین محله های استانبول

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/19
بازدید: 2247
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

استانبول یکی از شهرهای محبوب در بین ایرانیان برای مهاجرت است. در استانبول محله‌های زیبا و مناسب بسیاری برای برخورداری از یک زندگی ایده‌آل وجود دارند. از محله های خوب این شهر می‌توان به محله بالات، محله گالاتا، محله سلطان احمد، محله زیبای کاراکوی و لونت، محله بشیکتاش، محله لوکس بی ‌اوغلو، محله باکرکوی، محله امیرگان و محله ببک اشاره کرد. برای انتخاب بهترین محله های استانبول جهت زندگی و خرید خانه باید عواملی همچون بودجه، رفاه اجتماعی آن محله، خدمات شهری، تفریحات و جاهای دیدنی، مراکز خرید و سایر خدمات موجود در آن محله را در نظر گرفت. به نظر شما کدام منطقه را می توان به عنوان بهترین منطقه استانبول معرفی کرد؟

بهترین محله های استانبول

چه عواملی را باید برای انتخاب بهترین محله‌ های استانبول در نظر گرفت؟

برای انتخاب بهترین محله و منطقه برای کار و زندگی در شهر زیبای استانبول، می بایست به برخی از عوامل و نکات توجه داشته باشید. شرایط بودجه و خانواده شما نقش مهمی در انتخاب یک محله‌ برای زندگی دارند. از جمله عوامل مهم برای انتخاب بهترین محله های استانبول برای زندگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وضعیت رفاه اجتماعی، خدمات شهری یا حمل‌ونقل، خدمات تحصیلی و آموزشی
  • سطح خدمات اجتماعی و فرهنگی آن
  • موقعیت کاری یا محل کار شما در آن محله
  • تعداد مراکز خرید، بانک ها و بازارهای مسکن هر محله
  • سطح عملکرد شهرداری آن منطقه و خدمات موجود برای حیوانات خانگی
  • توجه به تفریحات و جاهای دیدنی و گردشگری
  • بودجه مناسب برای خرید خانه در محله مد نظر
  • وضعیت منطقه و محله از نظر خدمات بهداشتی و امنیت آنجا
  • توجه به خدمات درمانی در محله‌های استانبول

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

محله لوکس‌ نشین ببک؛ یکی از روستاهای مدرن استانبول

از بهترین محله های استانبول می‌توان به محله لوکس ببک اشاره کرد. این محله زیبا و مدرن در منطقه بشیکتاش و بخش اروپایی تنگه بسفر در استانبول قرار دارد. یکی از دلایل مهمی که بسیاری از افراد محله ببک را برای زندگی انتخاب می کنند، داشتن چشم اندازی زیبا از تنگه بسفر است. محله ببک استانبول یکی از محله‌های لوکس و مناسب برای افراد ثروت‌مند بود؛ چراکه خانه‌های این محله بسیار گران‌قیمت و در عین حال لوکس و مدرن هستند. در محله ببک تفریحات بسیاری به‌چشم می‌خورند که برای استفاده از این تفریحات می‌بایست هزینه زیادی را صرف کنید. از مکان‌های دیدنی این محله می‌توان به پارک تورکان سابانجی ببک، موزه آشیان، پل بسفر و دانشگاه زیبای بوغازایچی اشاره کرد.

پل بسفر یکی از مشهورترین جاهای دیدنی محله ببک به‌شمار می‌رود که طول این پل به 1560 متر و ارتفاع آن به 105 متر می‌رسد. در محله مدرن ببک، برای رفاه حال ساکنین کافه‌ها‌ و رستوران‌های بسیاری به‌چشم می‌خورند. از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه می‌توان به کافه کورو قهوه‌سی، کافه کاپ آف و همچنین ببک قهوه اشاره کرد. در این محله یک قنادی مشهور به ‌نام ببک بادم ازمسی وجود دارد که می‌توانید انواع شیرینی‌های ترکی را در آن بیابید. در این محله زیبا، مراکز خرید نیز وجود دارند که در اغلب آن‌ها اجناسی باکیفیت و برند به‌ فروش می‌رسند. یکی از مشهورترین مراکز خرید ببک، مرکز خرید TRU نام داشته که در هر منطقه شعبه‌ای را تاسیس نمود.

برای خرید آپارتمان در این محله می‌بایست به نکات مهمی مانند نوع ملک از نظر ویلایی و آپارتمانی بودن آن، چشم‌انداز ملک، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، سند ملک، عمر ساختمان، متراژ و تعداد اتاق‌ خواب‌ و امکانات رفاهی نزدیک به آن منطقه توجه نمایید. از دلایل مهم مناسب بودن این محله برای زندگی، باید به امنیت بالای آن اشاره کرد. در محله ببک نیروهای امنیتی در هر زمان و تمامی مکان‌های آن در حال گشت‌زنی هستند. یکی دیگر از دلایل مهم برای زندگی در محله ببک، وجود دانشگاه معتبر برای تحصیل است. محله ببک که یکی از محله های خوب استانبول شناخته می‌شود، برای داشتن یک زندگی لوکس و لاکچری مناسب خواهد بود.

محله های استانبول - برای آشنایی با محله های استانبول روی لینک کلیک کنید.

محله لوکس‌ نشین ببک؛ یکی از روستاهای مدرن استانبول

محله باکرکوی؛ محله ای زیبا در مجاورت دریای مرمره

باکرکوی به عنوان یکی از زیباترین محله های استانبول شناخته می شود که در مجاورت دریای مرمره قرار دارد. این محله از سه منطقه آتاکوی، یشیل کوی و فلوریا تشکیل شده است. در این محله خانه‌هایی با معماری متفاوت و قدیمی به چشم می خورند. قیمت خرید ملک در محله باکرکوی استانبول نسبت به محلات معمولی این شهر کمی گران‌تر است. در این محله خانه‌های لوکس و بزرگی بنا گردیده‌اند که برای زندگی خانواده‌ها بسیار مناسب هستند. در باکرکوی مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بسیاری وجود دارند که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به مراکز خرید مارمارا فروم، کاروسل، گالریا استانبول، کاپاسیتی، A پلاس، فلوریا و مرکز خرید آتریوم اشاره کرد.

در باکرکوی، مراکز درمانی پیشرفته خصوصی و دولتی وجود دارند که از بیمارستان‌های این منطقه می توان به پلی کلینیک باکرکوی، بیمارستان خصوصی آتیکا، بیمارستان دولتی سعدی کونوک و همچنین بیمارستان آموزشی عثمانیه اشاره کرد. این منطقه برای اخذ شهروندی ترکیه یکی از گزینه‌های بسیار مناسب به‌حساب می‌آید. در محله باکرکوی برای اجاره خانه می‌توانید بخش‌های نزدیک به اتوبان اِ بش را انتخاب کنید؛ چراکه قیمت اجاره خانه و ویلا در این نواحی نسبت به مناطق نزدیک به نوار ساحلی آن مناسب‌تر است. باکرکوی از بهترین منطقه استانبول به‌شمار می‌رود که می‌توانید از انواع امکانات رفاهی و تحصیلی و همچنین حمل‌و‌نقل دریایی در این منطقه بهره‌مند شوید.

این محله به‌دلیل داشتن ساحل دریای مرمره، زندگی مدرن، زندگی شبانه، تفریحات ساحلی، بازارهای محلی و سنتی، فعالیت های هنری و فرهنگی و مراکز خرید مدرن مشهور است. در باکرکوی دانشگاه هایی همچون آیدین و فرهنگ و موسسات زبان و فنی، مدارس خصوصی و دولتی بسیاری وجود دارند. در این محله می‌توانید در مشاغل مربوط به بیمارستانی یا دانشگاهی و همچنین در موسسات فنی و زبان باکرکوی مشغول به کار شوید.

محله باکرکوی؛ محله ای زیبا در مجاورت دریای مرمره

محله سلطان احمد؛ محله ای در یک شبه جزیره در نزدیکی تنگه بسفر

این محله زیبا در قسمت شرقی و شهر قدیمی توپکاپی قرار دارد. این محله در شبه جزیره و در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است. از معروف‌ترین محله‌های منطقه سلطان احمد برای خرید یا اجاره خانه می‌توان به ZEYREK، Sogukcesmr، Yedikule، Sadakat و  At Meydani اشاره کرد. برای خرید خانه با قیمت کمتر و مناسب می‌توانید به بخش یادیکال در محله سلطان احمد مراجعه نمایید. در محله سلطان احمد جاهای دیدنی و تفریحات بسیاری به‌چشم می‌خورند و برای افرادی که علاقه‌مند به خرید هستند دو بازار معروف وجود دارند.

از بازارهای معروف این محله می‌توان به بازار مصر و بازار بزرگ استانبول اشاره کرد. برای خرید خانه در این محله به بوجه کمی نیاز دارید و قیمت خرید خانه و زندگی در محله سلطان احمد نسبت به سایر محله‌ها کمتر و مناسب‌تر است. محله سلطان احمد یکی از بهترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود؛ چراکه امکانات رفاهی، خدماتی و بهداشتی زیادی در این منطقه در نظر گرفته شده‌اند. در این محله شما می‌توانید از وسایل نقلیه مانند BRT و مترو استفاده کنید. همچنین می‌توانید از تحصیل فرزندان خود در دانشگاه‌ها و مدارس معتبر اطمینان حاصل نمایید.

محله سلطان احمد؛ محله ای در یک شبه جزیره در نزدیکی تنگه بسفر

محله لاکچری بی ‌اوغلو؛ محله ای پر رفت و آمد در استانبول

از بهترین مناطق استانبول برای خرید خانه و زندگی، می‌توان به محله بی ‌اوغلو اشاره کرد. محله لاکچری بی ‌اوغلو از محله‌های پر رفت‌وآمد و مرکزی در استانبول به‌حساب می‌آید. در این محله، قیمت خانه‌ها رو به افزایش است؛ اما در برخی از مناطق آن می‌توانید خانه‌ای با قیمت مناسب نیز بیابید. متراژ اغلب ملک‌های محله بی ‌اوغلو به 95 متر می‌رسد. از مزایای زندگی و خرید خانه در این محله می‌‌توان به سیستم حمل‌ونقل گسترده آن، اماکن دیدنی و تفریحی زیاد و همچنین توریستی و تجاری بودن این محله اشاره کرد.

از جاهای دیدنی این محله لوکس می‌توان به میدان گالاتاسرای، خیابان جهانگیر، میدان تکسیم، خانه مولوی گالاتا، آپارتمان‌های صد ساله مصری، برج گالاتا، موزه‌های پرا استانبول و اتاق آتاتورک، موزه مادام توسو و پله‌های کاموندو اشاره کرد. در هنگام خرید خانه در محله بی ‌اوغلو باید به نکات مهمی چون تاریخی و قدیمی بودن یا نبودن آن ملک، عمر ساختمان و تازه ساخت بودن آن توجه داشته باشید. در این محله موسسات آموزشی و دانشگاه‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان از بین آن‌ها دانشگاه‌های معماری، بیکنت، بیلگی و هالیچ را نام برد. اگر به‌دنبال خانه‌هایی کوچک و قیمت مناسب هستید می‌توانید در این محله ساکن شوید.

محله لاکچری بی ‌اوغلو؛ محله ای پر رفت و آمد در استانبول

محله گالاتا؛ از بهترین محله‌ های استانبول

از بهترین محله های استانبول برای گردش، کار، زندگی و تفریح می توان به محله گالاتا اشاره کرد. در این محله شما‌ می توانید خانه ای را با قیمت بسیار مناسب خریداری یا اجاره نمایید و یک زندگی بصرفه و عالی در استانبول داشته باشید. این منطقه از نظر امکانات گردشگری، رفاهی و تفریحی بسیار مجهز است. محله گالاتا بخشی از منطقه بزرگی به‌ نام بی ‌اوغلو محسوب می شود که به‌دلیل وجود برج گالاتا به این نام شهرت یافت. قیمت‌ خرید خانه و امرار معاش در این محله نسبت به سایر مناطق مناسب‌تر است.

گالاتا از مناطق دیدنی و جذاب استانبول است که از جاهای دیدنی این منطقه می‌توان به برج گالاتا، کلیسای آنتوان، پل گالاتا، خیابان استقلال، موزه یهودیان، پلکان کاموندو و... اشاره کرد. قیمت خانه در این محله به عواملی مانند متراژ، منطقه و سن بنا بستگی دارد. از مزایای زندگی در این محله می‌توان مواردی همچون بهره بردن از تمامی خدمات و امکانات ترکیه، تحصیل رایگان، بیمه درمانی رایگان، هزینه‌های زندگی مناسب، دریافت پاسپورت و اخذ اقامت دائمی را نام برد.

محله گالاتا؛ از بهترین محله‌ های استانبول

محله لونت؛ یکی از محله های ساحلی استانبول

محله زیبای لونت در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است. این محله در حوالی تنگه بسفر واقع شده و چشم‌انداز زیبایی دارد. از مزایای زندگی در این محله می‌توان به امکان برخورداری از انواع وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس، تاکسی و مترو اشاره کرد. در محله لونت تفریحات و جاهای دیدنی بسیاری به‌چشم می‌خورند. از مراکز خرید مشهور لونت می‌توان مراکز خرید زورلو سنتر، مرکز خرید سفیر، مرکز خرید کانیون و همچنین مرکز خرید اوزدیلک پارک را نام برد. لونت از بهترین مناطق استانبول شناخته می‌شود که بسیاری از افراد مشهور در آنجا ساکن هستند.

محله لونت یکی از محله‌های ساحلی استانبول به‌حساب می‌آید که در جاده اصلی این شهر قرار دارد. از مهم‌ترین دلایل مناسب بودن محله لونت برای خرید خانه، باید به اخذ اقامت دائم کشور ترکیه اشاره کرد؛ چراکه شما‌ می‌توانید با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار، شهروند دائم این کشور شوید. ارزش املاک این محله بسیار بالا بوده و نسبت به سایر محله‌های استانبول، گران‌قیمت‌تر است. برای زندگی در این محله باید به هزینه‌های بالای آن توجه داشته باشید، زیرا همه افراد توان پرداخت هزینه‌های تفریحی، زندگی و خرید خانه در آنجا را ندارند. محله لونت همچنین از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. واحدهای آپارتمانی در این محله اغلب به شکل و طرح برج ساخته شده‌اند.

محله لونت؛ یکی از محله های ساحلی استانبول

محله کاراکوی؛ منطقه ای با ارزش از نظر تجاری در استانبول

محله کاراکوی یکی از محله های قدیمی شهر استانبول است که در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد. کاراکوی که یکی از بهترین محله‌های استانبول به‌شمار می‌رود، ساختمان‌ها و بناهای بسیاری را در خود جای داده و از نظر تجاری و اقامتی، منطقه‌ای باارزش بالا محسوب می‌شود. در کاراکوی ساختمان‌های قدیمی بدون کم‌ترین آسیب بازسازی شده‌اند و با قیمت بالای 500 هزار دلار به فروش می‌رسند. یکی از خصوصیات مثبت این منطقه، اتصال آن به منطقه Eminonu از طریق پل گالاتا است. در این منطقه به‌راحتی می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون اتوبوس، تاکسی، خطوط ساحلی و تراموا استفاده کنید. خط تراموا از مسیر کاباتا آغاز شده و تا مسیر توپکاپی و زیتینبونو امتداد خواهد داشت.

در کاراکوی دانشگاه های معتبری برای تحصیل ساکنین وجود دارند. برج گالاتا از مکان های حفاظتی در کاراکوی بوده که از پلکانی طولانی برخوردار است. در قسمت بالای این برج، تراسی به همراه دوربین‌هایی برای دیدبانی به‌چشم می‌خورد. در کاراکوی موزه‌ها و جاهای دیدنی زیادی به‌چشم می‌خورند که از جاهای دیدنی آن می‌توان به موزه بانک عثمانی، موزه یهودیان ترکیه، کلیساها و مساجد، اسکله کاراکوی، موزه هنر مدرن، مسجد کلیچ علی پاشا و کلیسای سنت پیر اشاره کرد. در این محله شما می‌توانید از یک زندگی عالی همراه با شغلی مناسب برای امرار معاش برخوردار شوید. برای کسب درآمد می‌توانید در کاراکوی، می توانید در مشاغل مربوط به کافه ها، رستوران‌ها یا دانشگاهی فعالیت داشته باشید.

محله کاراکوی؛ منطقه ای با ارزش از نظر تجاری در استانبول

محله زیبای بشیکتاش؛ یکی از گران ترین محله های استانبول

محله بشیکتاش در سال 2023 به عنوان یکی از گران‌ترین محله‌های استانبول شناخته شد. دلایل گرانی این محله را می‌توان وجود امکانات گردشگری، تفریحی و درمانی دانست. این محله در قسمت غربی شهر استانبول و بخش اروپایی آن و همچنین در ورودی تنگه بسفر قرار دارد. تراکم جمعیت محله بشیکتاش کم بوده و تعداد جمعیت آن به 190 هزار نفر می‌رسد که به یکی از مکان‌های مناسب برای برخورداری از یک زندگی آرام تبدیل شده است. در این محله زیبا، مکان های گردشگری بسیاری به‌چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد عباس آقا، مزار خیرالدین باربوسا، مسجد ببک، قصر چراغان، قصر دوله باغچه، عمارت اسما سلطان، کاخ ایهلامور و... اشاره کرد.

برای خرید خانه در این محله لوکس، شما به بودجه زیادی نیاز خواهید داشت. هزینه خرید ملک در محله بشیکتاش بسیار بالا است؛ اما در عین حال مزیت‌هایی نیز دارد. از جمله مزیت‌های مهم آن می‌توان به دریافت پاسپورت ترکیه در کم‌ترین زمان بعد خرید ملک اشاره کرد. یکی از دلایل مناسب بودن این منطقه برای زندگی، وجود اسکله‌ای برای رفتن به محله آسیایی با کشتی است؛ همچنین برای تردد شهری می‌توانید از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها استفاده کنید. این محله برای دانشجویان، خانواده‌ها و همچنین افراد مجرد برای زندگی بسیار مناسب خواهد بود.

محله زیبای بشیکتاش؛ یکی از گران ترین محله های استانبول

بشیکتاش استانبول - معرفی کامل محله بشیکتاش، یکی از مناطق لوکس و دیدنی شهر استانبول

محله بالات؛ محله ای زیبا با خانه های رنگارنگ در استانبول

اگر قصد دارید که یک زندگی رویایی و رنگارنگ را تجربه کنید، به محله بالات بروید. این محله به داشتن خانه‌های رنگارنگ مشهور است. محله بالات از محله‌های خوب استانبول محسوب می‌شود که در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد. در بالات به‌دلیل شهرت زیاد این محله و برج‌های بلند و عظیم آن، می‌بایست بودجه زیادی را برای خرید خانه در نظر داشته باشید؛ چراکه محله بالات از لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین محلات استانبول به‌شمار می‌رود.

در بالات برای خرید یک خانه معمولی می‌بایست در حدود 500 هزار تا 2 میلیون لیر بودجه را در نظر بگیرید. این محله رنگارنگ از جاذبه‌های تاریخی بسیاری برخوردار است. بالات در منطقه فاتح و نزدیکی تنگه زیبای بسفر قرار دارد. یکی از مزیت‌های مهم زندگی در بالات، مرکزیت میدان تکسیم در این محله بوده که شما به‌راحتی می‌توانید خود را از این میدان به مناطق مختلف برسانید.

محله بالات؛ محله ای زیبا با خانه های رنگارنگ در استانبول

محله کادیکوی؛ محله ای با موقعیت عالی همراه با امکانات رفاهی

محله کادیکوی از بهترین محله های استانبول برای زندگی، کار و خرید خانه محسوب می شود که در بخش جنوبی این شهر قرار دارد. این محله زیبا در مجاورت دریای مرمره واقع شده است. محله کادیکوی با برخورداری از یک موقعیت عالی با امکانت رفاهی، گزینه‌ای مناسب برای خرید خانه و زندگی ایده‌آل به‌حساب می‌آید. کادیکوی محله‌ای سرسبز است که از مناطق مشهور آن می‌توان به اسکله کادیکوی اشاره کرد که در آنجا می‌توانید از انواع تفریحات کشتی و آبی بهره ببرید.

امکانات متنوع بسیاری در این محله برای ساکنین در نظر گرفته شده‌اند و در برخی از مناطق آن می‌توانید خانه‌هایی با قیمت مناسب‌تر را خریداری نمایید. در کادیکوی رستوران‌ها و مراکز خرید و همچنین جاهای دیدنی بسیاری به‌چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توان به خیابن بغداد، دالیان پارک، رستوران چیا سوفراسی، مرکز خرید کوزی، مرکز خریدهای آپتیوم و ویاپورت مارینا، رستوران جوندا، دهکده باستانی حسلدون و بازارهای محلی آن اشاره کرد.

محله کادیکوی؛ محله ای با موقعیت عالی همراه با امکانات رفاهی

محله امیرگان؛ محله ای مدرن و مشهور در استانبول

امیرگان یکی از محله‌های مشهور در استانبول است. در این محله‌ به‌راحتی می‌توانید صاحب ملکی باارزش بالا و با قیمتی مناسب شوید. هزینه‌های زندگی در امیرگان مناسب‌تر از سایر محله‌های استانبول است. در منطقه امیرگان امکانات و خدمات رفاهی بسیاری برای ساکنین وجود دارند. شما در این محله می‌توانید از انواع خدماتی همچون ورزش در کنار ساحل یا مراکز تناسب اندام، انواع پارکینگ، استخرهای سرپوشیده، مغازه‌ها و کافه‌ها بهره ببرید. در محله امیرگان می‌توانید خانه‌ای لوکس با چشم‌اندازی زیبا را تهیه نمایید. از مزایای خرید خانه در محله امیرگان می‌توان به وجود خدماتی همچون حمل‌ونقل با مترو و تاکسی و سایر امکانات رفاهی و تفریحی اشاره کرد.

محله امیرگان؛ محله ای مدرن و مشهور در استانبول

راهنمای سفر به استانبول - همه آنچه درباره سفر به استانبول باید بدانید

سخن پایانی

استانبول به عنوان یکی از زیباترین شهرها برای زندگی و همچنین کار شناخته می‌شود. در استانبول محله‌های بسیاری برای خرید خانه وجود دارند که قیمت خرید خانه در هر کدام از این مکان‌ها باتوجه به امکانات رفاهی، گردشگری و درمانی متغیر و متفاوت است. از محله‌های خوب و مناسب برای زندگی در این شهر می‌توان به محله‌های امیرگان، کادیکوی، ببک، بی ‌اوغلو، سلطان احمد، گالاتا، لونت، کاراکوی، بالات، بشیکتاش و باکرکوی اشاره کرد. در این مقاله از لحظه آخر به بررسی بهترین محله های استانبول پرداختیم و سعی کردیم شما را با بهترین مناطق استانبول آشنا کنیم. اگر شما تجربه زندگی در هر یک از محله‌های استانبول را دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  1. بابک بابک 1402/05/17
    3 نفر پسندیدند
    خیلی مقاله خوبی بود. من خودم از محله بشیکتاش خیلی خاطره دارم و بنظر من میشه گفت یکی از بهترین محله های استانبول هستش. کلی جاهای دیدنی مختلف هم داره.
  2. بابک لحظه آخر 1402/05/17
    3 نفر پسندیدند
    سلام بابک خیلی ممنون که نظر خودت رو با ما به اشتراک گذاشتی

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 101 کاربر