آنتالیا یا دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/08
بازدید: 2792
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دو شهر آسیایی آنتالیا و دبی امروزه توانسته‌اند که نام خود را در لیست بهترین و پرطرفدارترین شهرها برای مسافرت ثبت کنند. سفر به این دو شهر علاوه بر اینکه در بین مردم آسیا رواج فراوانی پیدا کرده، در میان مردم دیگر قاره‌ها نیز رواج چشمگیری دارد. درست است که آنتالیا و دبی دارای شباهت‌های بسیاری هستند؛ اما باید در برخی از موارد مهم و اساسی نیز با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی بوده‌اند که قصد داریم در این مطلب به بیان و بررسی هر یک بپردازیم.

آنتالیا یا دبی

آب و هوای آنتالیا و دبی

شهر آنتالیا با توجه به این موضوع که در کشور ترکیه و در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد، از آب‌ و‌ هوایی معتدل و مدیترانه‌ای برخوردار است. لازم به ذکر بوده این آب ‌و هوای معتدل باعث شده‌ که آنتالیا در فصول بهار و تابستان برای تجربه تفریحات آبی مختلف یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. شهر بی‌نظیر دبی از نظر موقعیت جفرافیایی در سمت جنوب ایران قرار داشته و به علت این موقعیت جغرافیایی، از آب‌ و هوایی شرجی و گرم درست همانند شهرهای جنوبی ایران برخوردار است. به طور کلی دبی از شهرهای با آب ‌و هوای گرم و خشک به شمار می‌رود که گرمای آن در فصل تابستان به بیشترین مقدار خود می‌رسد.

تور آنتالیاتضمین کمترین قیمت؛ امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس‌های مسافرتی ایران

آنتالیا یا دبی

شهر آنتالیا - سفر به شهری با سواحلی جذاب!

قیمت تور آنتالیا بهتر است یا دبی؟

همانطور که ذکر گردید دو شهر دبی و آنتالیا از بهترین شهرهایی هستند که می‌توان در قاره آسیا به آن‌ها سفر کرد. یکی از اصلی‌ترین نکات قابل توجه هنگام سفر، هزینه سفر است. بیشترین عواملی که بر هزینه سفر تاثیر می‌گذارند شامل تاریخ سفر، آب‌ و هوای آنتالیا و دبی در زمان تهیه بلیط و مدت زمانی که در این دو شهر اقامت خواهید داشت، می‌شود.

با توجه به این موضوع می‌توان گفت که تور دبی در فصل‌هایی از سال که خنک هستند و از آب‌ و هوای مناسب‌تری برخوردار بود‌ه‌اند، از قیمت بیشتری برخوردار است؛ اما تور آنتالیا در فصول خنک سال از قیمت پایین‌تری برخوردار خواهد بود. این تفاوت به این علت است که در آنتالیا در فصل‌های خنک امکان استفاده از تفریحات آبی وجود نخواهد داشت؛ اما بهترین فصل استفاده از تفریحات موجود در دبی زمانی بوده که هوا خنک و مطبوع است. تور آنتالیا نیز در فصول گرم سال به علت آب ‌و هوای معتدل این شهر قیمت بسیار بالاتری دارد.

آنتالیا یا دبی

تور دبی لحظه آخری - آفر ویژه تورهای دبی در لحظه آخر از 20 الی 50 درصد تخفیف

تفریحات آنتالیا یا دبی

آنتالیا شهری است در کشور ترکیه که سالانه گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند و اغلب دلیل انتخاب آن‌ها لذت بردن از تفریحات آبی و هیجانی است که در طول سفر می‌توانند تجربه نمایند. پارک‌های آبی موجود در آنتالیا، زمین‌های گلف این شهر، باشگاه‌های تیراندازی، وجود مکان‌های متعددی جهت تجربه غواصی، رفتینگ، سافاری، باشگاه‌های اسب سواری و شهربازی نمونه‌هایی از تفریحات موجود در شهر آنتالیا هستند. شهر دبی نیز با توجه به پیشرفت گسترده‌ای که در طی سال‌های اخیر داشته‌، توانسته تفریحات بسیار مهیج و مدرنی را در خود جای دهد. انواع مختلفی از تفریحات آبی، تفریحات ساحلی و تفریحات کویری در دبی به چشم می‌خورند. از بهترین تفریحات شهر دبی می‌توان به سافاری، کویر نوردی، پارک‌های آبی موجود در آن، اسکی، چتربازی، پاراگرایدر، تجربه پرواز و ... اشاره نمود.

آنتالیا یا دبی

عمان یا دبی - کدام گزینه برای سفر بهتر است؟

جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه‌‌‌‌های گردشگری که در شهر آنتالیا قرار گرفته‌اند، متعلق به دوره‌های مختلفی هستند که قدمت برخی از آن‌ها به چند قرن گذشته بازمی‌گردد. همچنین لازم به ذکر است که علاوه بر آثار باستانی، تفریحات بسیار مهیج و فراموش ‌نشدنی نیز در این شهر بی‌نظیر یافت می‌شوند که می‌توانند لحظات خوشی را برای شما رقم بزنند. گردشگران بسیاری همه ساله جهت مشاهده جاذبه‌های گردشگری به شهر آنتالیا سفر می‌کنند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به تاریخ علاقه‌ دارید، باید گفت که به هیچ عنوان نباید بناهای تاریخی آنتالیا را از دست بدهید؛ زیرا با بازدید از آن‌ها می‌توانید به فرهنگ غنی این شهر پرماجرا پی ببرید. 
از جاذبه‌های مختلف گردشگری شهر آنتالیا می‌توان به شهر باستانی کالیشی، بندرگاه قدیمی موجود در آن، موزه مشهور آنتالیا، مناره ییولی، دروازه هادریان، آسپندوس، الیمپوس و کیمرا، ساحل رویایی لارا، چشمه زیبای کارست، پارک ملی کوپرولو کانیون، بندرگاه فوق‌العاده زیبای کاله ایج، قلعه رومی، ترمسوس، پرج، ساحل کنیالتی، غار کوکاین و غار کاراین و در نهایت به یکی از دیگر شهرهای باستانی آنتالیا به نام شهر باستانی پرگه اشاره کرد.

آنتالیا یا دبی

تفریحات آنتالیا - سرگرمی تفریحات به یادماندنی در آنتالیا ترکیه

مقایسه هتل های دبی و آنتالیا

در شهر آنتالیا شما می‌توانید انواع مختلفی از هتل‌ها را با هر نوع قیمتی از ارزان گرفته تا هتل‌های پنج ستاره بیابید. نکته حائز اهمیت در رابطه با هتل‌های شهر آنتالیا این است که هتل‌های معروف و با کیفیت این شهر از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار هستند؛ اما درصد بسیاری از تفریحات را برای مسافران خود به هنگام سفر و اقامت به صورت کاملا رایگان ارائه می‌دهند. با توجه به موضوع ذکر شده، می‌توان گفت که هزینه‌های هتل هنگام سفر به آنتالیا کمی بالاتر خواهد بود؛ اما همین موضوع سبب می‌شود تا از پرداخت هزینه‌های مختلف جهت استفاده از وسایل تفریحی معاف گردید.
هتل‌های دبی نیز همواره یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل انتخاب گردشگران برای سفر به شهر دبی به حساب می‌آیند. اغلب هتل‌های دبی از قیمت بالایی برخوردار هستند؛ اما باید ذکر کرد خدماتی که هر کدام از این هتل‌ها ارائه می‌دهند نیز قابل توجه است. البته هتل‌های دبی نسبت به هتل‌هایی که در شهر آنتالیا قرار دارند از تنوع بیشتری برخوردار بوده‌اند. به عنوان مثال هتل جی آ پالم تری کورت برای سفر با خانواده‌ کاملا مناسب است یا هتل پالم آتلانتیس دبی نیز جزء هتل‌های بسیار لوکس و شیک به شمار می‌رود که خدمات تفریحی بسیار خوبی را به هنگام اقامت ارائه می‌نماید. لازم به ذکر است که دبی هتل‌های بسیار گران قیمتی  مانند برج ‌العرب را نیز در خود جای داده که شاید هر فردی توانایی رزرو کردن و اقامت در آن را نداشته ‌باشد.

آنتالیا یا دبی

بهترین هتل ‌های آنتالیا - هتل‌های 5، 4 و 3 ستاره معروف آنتالیا کدامند؟

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا با در نظر گرفتن آب ‌و هوای آن، نیمه‌های فصل بهار تا نیمه پاییز است؛ زیرا علاوه بر لذت بردن از هوای مطبوع به سادگی و بدون هیچ مشکلی می‌توانید از تفریحات آبی این شهر استفاده کنید و در سفر هیجان بسیاری را نیز تجربه نمایید.

بهترین زمان برای سفر به دبی

بهترین زمان نیز برای سفر به دبی فصل بهار، پاییز و حتی فصل زمستان خواهد بود؛ زیرا با توجه به موقعیت مکانی و شرایط آب‌ و هوایی حاکم بر آن در فصل تابستان، گرمای غیرقابل تحمل این شهر به شما اجازه لذت بردن از سفر را نمی‌دهد. پس بهتر است در فصولی از سال که هوا خنک است به شهر دبی سفر نمایید.

آنتالیا یا دبی

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

مقایسه هزینه های سفر به دبی و آنتالیا

هزینه‌های سفر با تور آنتالیا و دبی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارند که نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد؛ اما به طور کلی زمان سفر به دو شهر آنتالیا و دبی یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده بخش بزرگی از هزینه‌ها به حساب می‌آید. دیگر عامل تاثیرگذار بر هزینه سفر، هتلی است که قصد دارید در هر یک از این شهرها در آن اقامت داشته باشید و همچنین امکاناتی که هتل انتخابی ارائه می‌دهد. مدت زمان حضور در هر یک از این شهرهای آسیایی و میزان بازدید شما از مکان‌های گردشگری نیز بر هزینه سفر شما تاثیر می‌گذارند.
به طور کلی سفر به امارات انتخاب تقریباً گرا‌ن‌تری خواهد بود و شما باید برای تور دبی پول بیشتری پرداخت نمایید. همچنین با توجه به این موضوع که در شهر آنتالیا اغلب خدمات و تفریحات در محیط داخلی هتل قرار دارند، هنگام سفر به آنتالیا شما می‌توانید برای یک هفته با کیف پول خود و پرداخت هزینه‌های متفرقه خداحافظی کرده و همه آن چیزی که نیاز دارید را درون هتل محل اقامت خود، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بیابید؛ مگر اینکه قصد داشته باشید تفریحاتی که خارج از هتل قرار دارند را تجربه کنید  یا برای خرید به مراکز خرید متنوع در آنتالیا بروید.
هتل‌های شهر دبی اغلب خدمات صبحانه را هنگام اقامت در هتل ارائه می‌دهند و شما برای صرف ناهار و شام باید هزینه پرداخت نمایید. البته ناگفته نماند که برخی از هتل‌ها علاوه بر صبحانه، ناهار را نیز ارائه خواهند داد که سبب افزایش هزینه سفر نسبت به آنتالیا بوده است. به طور کلی در هنگام سفر به دبی می‌بایست هزینه‌های بیشتری را برای تفریحات و خوراک پرداخت نمود.

آنتالیا یا دبی

سخن پایانی
آنتالیا و دبی هر دو از شهرهای توریستی مطرح به شمار می‌روند که طرفداران بسیاری در سطح جهان برخوردار هستند. هر دو شهر به علت داشتن جاذبه‌های گردشگری مختلف، وجود غذاهای و خوراکی‌های متنوع، امکانات تفریحی متعدد، طبیعت متفاوت و بسیاری از موارد دیگر هر ساله پذیرای میلیون‌ها توریست از سراسر دنیا هستند. برای سفر به هر یک از شهرهای دبی یا آنتالیا علاوه بر داشتن آگاهی و اطلاعات، در نظر گرفتن علاقه و میزان هزینه‌ای که قصد دارید پرداخت نمایید نیز تاثیرگذار خواهند بود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر