کوش آداسی یا مارماریس

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/02
بازدید: 1616
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر همواره یکی از جذابیت‌های زندگی هر فردی به شمار می‌رود؛ از همین رو ترکیه را می‌توان یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی پرطرفدار دانست. شهر زیبای کوش آداسی و شهر بی‌نظیر مارماریس چندین دهه است که با یکدیگر در حال رقابت هستند و انتخاب یکی از این دو شهر برای گردشگران جهت مسافرت و گذراندن اوقات خود در فصل تابستان، سخت و دشوار خواهد بود. یکی از متدوال‌ترین سوالاتی که برای اغلب توریستان پیش می‌آید این است که اگر ما قصد داشته باشیم صرفاً از یک شهر ساحلی در کشور ترکیه دیدن کنیم بهترین انتخاب، کدام مقصد است؟ با ما همراه باشد.

کوش آداسی یا مارماریس

تفاوت ‌های جغرافیایی کوش آداسی بهتر است یا مارماریس؟

کوش ‌آداسی شهری است واقع در استان آیدین که در قسمت غربی کشور ترکیه قرار دارد. این شهر که یکی از شهرهای ساحلی ترکیه به شمار می‌رود، در کناره‌های آبی دریای اژه قرار گرفته و همین موضوع سبب شده‌ تا گردشگران بسیاری جهت گذران اوقات فراغت خود به بهترین نحوه ممکن به کوش ‌آداسی سفر کنند. شهر مارماریس نیز یکی دیگر از شهرهای غربی ترکیه محسوب می‌شود. به طور دقیق‌تر موقعیت جغرافیایی مارماریس در کرانه‌های جنوب غربی ترکیه و همجوار با آب‌های فیروزه‌ای دریای مدیترنه است.

سفر توریستی به سواحل ترکیه - دنیای متفاوت شهرهای ساحلی

هر دو شهر به دلیل قرار داشتن در دسته شهرهای ساحلی کشور ترکیه، از موهبت‌های طبیعی مختلفی برخوردار هستند و همین ویژگی سبب شده‌ که مورد توجه گردشگران خارجی قرار گیرند. کوش ‌آداسی به دلیل نزدیکی به جزایر فوق‌العاده یونانی همانند ساموس به تنهایی توانسته بر اهمیت منطقه غربی ترکیه بی‌افزاید. از طرف دیگر نزدیک بودن شهر مارماریس به جزیره‌ یونانی رودس سبب شکل‌گیری مسیرهای مختلف گردشگری دریایی بین این دو منطقه شده ‌‍است.

جغرافیا مارماریس

آب و هوای کوش آداسی و مارماریس

به دلیل قرار داشتن کوش ‌آداسی و مارماریس در یک منطقه جغرافیایی، آب ‌و هوای این دو شهر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. آب ‌و هوای هر دو شهر مدیترانه‌ای است؛ به این معنا که کوش ‌آداسی و ماماریس هر دو از آب‌ و هوای معتدل و بسیار مطبوعی برخوردار هستند و به هیچ عنوان در شرایط جوی عادی، زمستان‌های بسیاری سردی نخواهند داشت. بارش در این دو منطقه اغلب به صورت باران خواهد بود. البته لازم به ذکر است که در فصول گرم سال به خصوص در فاصله‌ بین ماه‌های جولای و آگوست، دمای هوا به بیشترین میزان خود یعنی در حدود 42 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آب و هوای کوش آداسی

از مهم‌ترین عواملی که سبب شده تا گردشگران بسیاری به این دو شهر سفر کنند، آب ‌و هوای بسیار مناسب کوش ‌آداسی و مارماریس، وجود مراکز تفریحی متنوع و جاذبه‌های مختلف گردشگری در این دو شهر خواهند بود؛ اما به طور کلی مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری در مارماریس نسبت به شهر کوش ‌آداسی کمتر هستند. همچنین شهر کوش آداسی به دلیل برخورداری از وسعت بیشتر، از هتل‌های بهتر و با کیفیت‌تری نیز برخوردار است که خدمات متنوع‌تری را نسبت به هتل‌های مارماریس ارائه می‌دهند.

جاذبه ‌های گردشگری و دیدنی کوش آداسی و مارماریس

کوش ‌آداسی، یکی از شهرهای پر‌طرفدار و مملو از مسافر کشور ترکیه‌ به شمار می‌رود و جاذبه‌های‌ گردشگری بسیاری را در خود جای داده که بسیاری از این مکان‌های دیدنی و گردشگری هیجان‌انگیز در آسیا و خاورمیانه نیز شناخته شده هستند. در کوش ‌آداسی علاوه بر اینکه جاذبه‌های بسیار زیادی جهت طبیعت ‌گردی وجود دارند، مکان‌های تاریخی و فرهنگی متنوعی نیز برای بازدید عموم مردم در معرض نمایش قرار گرفته‌اند که قدمت این شهر را به خوبی نشان می‌دهند.

پارک ملی دلتای آیدین، آدالند، غار سیر تلائینی، گوورجین آداسی، شبه جزیره دیلک، قصر پنبه‌ای، معبد دیدایما، روستای گوزل چاملی، افه ‌سوس، پلاژهای موجود در کوش ‌آداسی، پاموکاله، خانه حضرت مریم، جزیره کبوتر، منطقه بندرگاه، غار کاراجا و روستای کیرازلی از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر کوش ‌آداسی هستند که شما با مراجعه به آن‌ها می‌توانید لحظات به ‌یادماندنی را تجربه نمایید.

جاذبه‌ های گردشگری کوش آداسی یا مارماریس

شهر زیبای مارماریس با عنوان بهشت گمشده ترکیه با در بر داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی مختلف و متنوع توانسته‌‍ همانند کوش ‌آداسی هر ساله شمار بسیار زیادی از گردشگران را در دل خود جای ‌دهد. جزیره‌ همه چیز تمام مارماریس، با داشتن آب ‌و هوایی دلپذیر در کنار امکانات تفریحی و دیدنی متنوع، این امکان را به شما می‌دهد که یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خود را تجربه کنید. از مکان‌های دیدنی شهر مارماریس می‌توان به آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان، مارماریس مارینا، قلعه‌ها و موزه‌ها، یادمان ساریانا، قلعه غار نیمارا، پارک دلفین، دالیان، اقامتگاه اشرافی ساحلی تورونج، تفرجگاه ایچملر، جیپ سافاری مارماریس و دهکده تورگوت اشاره نمود.

آنتالیا یا کوش آداسی - کدام شهر را برای سفر انتخاب کنیم؟

پارک ‌ها و تفریحات آبی کوش آداسی و مارماریس

پارک‌های آبی که در شهر مارماریس قرار دارند، اغلب در میان مردم و گردشگران به علت برخورداری از محیط جذاب بسیار محبوب و مشهور هستند و می‌توانند نوجوانان و کودکان و حتی بزرگسالان را مجذوب خود کنند. به طور کلی مارماریس دو پارک آبی را در خود جای داده که یکی از آن‌ها پارک آبی آکوا دریم Aqua Dream و دیگری پارک آبی آتلانتیس Atlantis نام دارند. ناگفته نماند که اغلب هتل‌های شهر مارماریس نیز در محوطه خود پارکی آبی را تعبیه نموده‌اند.

سواحل کوش آداسی - آشنایی با بهترین و زیباترین سواحل کوش آداسی

از معروف‌ترین پارک‌های آبی شهر کوش ‌آداسی که در دل خود تفریحات بسیار متنوع و مهیجی را قرار داده‌اند می‌توان به پارک آبی آدالند (Adaland aqua park)، تورتوگا (Tortuga Water Park)، پارک آبی آتلانتیس آکوا (Atlantis Aqua) و آکوا فانتزی (Aqua Fantasy) اشاره کرد.

پارک آبی آدالند

سواحل دیدنی کوش آداسی و مارماریس

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و توریستی شهر بزرگ کوش ‌آداسی در کشور ترکیه سواحل آن است. به طور کلی سواحل این شهر ۴۰ کیلومتر در امتداد خط ساحلی شهر قرار دارند و نیز در نزدیکی دریای اژه واقع گردیده‌اند. در حقیقت نام این شهر در زبان ترکی به معنی پرنده بوده و علت این نام‌گذاری نیز شباهت فوق‌العاده این شهر به شکل پرنده است.

از ویژگی‌های این سواحل می‌توان به امن بودن آن‌ها اشاره کرد و ذکر نمود تا کنون هیچ موجود خطرناکی نیز در اطراف ساحل شهر کوش ‌آداسی یا درون آب مشاهده نشده ‌است. ساحل شهر، ساحل جزیره پیگئون، ساحل حمام پاپاز، ساحل جزیره مار، ساحل بانوان، ساحل سبز، ساحل طولانی، ساحل پاموچاک، ساحل پیگلا کوشتور، ساحل لانگ، ساحل ایچملر، ساحل کاراسو، ساحل الماس، ساحل پارادایس و ساحل عشق از جمله سواحل این شهر به شمار می‌روند.

سواحل مارماریس یا کوش آداسی

شهر ساحلی مارماریس نیز به علت برخورداری از سواحلی پوشیده از شن، آفتابی کاملاً دلچسب در فصول گرم و طبیعتی سرسبز توانسته به یکی از بهترین شهرهای توریستی ترکیه تبدیل شود. همچنین شهر مارماریس با داشتن مناطق کم عمق آبی، خلیج‌های زیبا و خط ساحلی طولانی، توانسته به یکی از بهشت‌های دوستداران شنا و غواصی مبدل گردد. ساحل ایچملر، ساحل ترنج، ساحل خلیج کوملوبوک، جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا از سواحل شهر ماماریس به شمار می‌روند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید اوقات خوشی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی - چه فصلی به کوش آداسی برویم؟

مکان‌ های تاریخی کوش آداسی و مارماریس

شهر تاریخی مارماریس به ‌علت برخورداری از موقعیت جغرافیایی خود در دوره‌های مختلف تحت سلطنت افراد و  حکومت‌های مختلفی قرار داشته و همین موضوع نیز سبب شده‌ که مکان‌های تاریخی متعددی در این شهر به وجود آیند. یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی این شهر قلعه‌ مارماریس نام دارد که متعلق به دوره‌ ایونی است. این قلعه تاریخی یکبار در زمانی که اسکندر کبیر پادشاه بوده، تعمیر و مرمت شد و بار دیگر نیز در سال ۱۵۲۲ هجری قمری در زمان پادشاهی سلطان سلیمان بازسازی گردید.

جاهای تاریخی

موزه شهر مارماریس از دیگر مکان‌های تاریخی این شهر به شمار می‌رود. زمانی که امپراطوری عثمانی بر ترکیه حکومت داشت، به ‌دلیل برقراری ارتباطات گسترده‌ای که با اروپا و قسمت شرقی خود، توانسته بود که فرهنگی غنی را برای مردم ترکیه به ارمغان آورد. با مراجعه به این موزه می‌توانید آثاری را که از تمدن‌های مختلف را به طور کامل مشاهده نمایید.

ویرانه‌های شهر هلنیستیک پرین که دورتادور آن را کوه‌های سر به فلک کشیده شهر کوش ‌آداسی احاطه کرده‌اند، منظره‌ای بسیار زیبا را جهت عکاسی به ‌وجود آورده‌اند. این بندر بسیار تاریخی با قدمتی چندین هزار ساله بین سال‌های 300 تا 450 قبل از میلاد مسیح در روزهای اوج خود به قرار داشت و به محلی برای تجارت تاجران و انجام معملات افراد تبدیل شده ‌بود. از دیگر جاذبه‌های تاریخی شهر کوش ‌آداسی می‌توان به معبد آتنا اشاره کرد که معماری آن به طور کامل به سبک کلاسیک یونانی است.

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

بازارهای سنتی کوش آداسی و مارماریس

بازار بزرگ سنتی شهر کوش آداسی با داشتن بیش‌ از پنج هزار فروشگاه، به یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید‌ این شهر ساحلی تبدیل گردید. همچنین لازم به ذکر است که این بازار دومین بازار بزرگ پس از بازار استانبول نام گرفت. در این بازار می‌توان همه چیز اعم از انواع پوشاک، پارچه، کیف، کفش، محصولات چرمی، لوازم آرایشی بهداشتی، ساعت، طلا، نقره و جواهرات، تابلو فرش‌ها، تابلوهای زینتی، سفال و کوزه‌های عتیقه و حتی ادویه، انواع سبزیجات، مواد غذایی، آجیل و خشکبار را یافت.

به طور کلی بازار سنتی کوش آداسی از دو بخش تشکیل شده است که عموم مردم از بخش اول این بازار، با نام گرند بازار یاد می‌کنند. شما در این بخش از بازار با مغازه‌دارانی روبه‌رو می‌شوید که مشتری در نظر آن‌ها از اهمیت بسیار برخوردار بوده و اغلب با چای و قهوه از مشتریان خود پذیرایی می‌کنند. به بخش دوم این باز سنتی بازار اورینت می‌گویند که پیشنهاد می‌شود بازدید از آن را از دست ندهید. 

بازارهای سنتی

منطقه آیکملر در شهر مارماریس کشور ترکیه، بهشت افرادی است که عاشق خرید هستند. به طور کلی خرید در بازارهای شهر ساحلی مارماریس، با در بر داشتن انواع مختلفی از کالاها می‌توانند تجربه بسیار خاص و منحصربه‌فردی را برای شما به ارمغان آورند. بازار بزرگ مارماریس معروف به کارسی مارکت، یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید شهر مارماریس به حساب می‌آید و شما می‌توانید کالاهای مختلفی اعم از جواهرات، چرم، فرش، پوشاک، غذاها و نوشیدنی‌‌های محلی، وسایل ماهی‌ گیری و سوغاتی‌‌های پرفروش‌ ترکی را بیابید.

فرودگاه های ترکیه - فرودگاه های ترکیه را برای سفر به این کشور بشناسید

رستوران ‌های محلی کوش آداسی و مارماریس

با توجه به این که شهر کوش ‌آداسی که در نوار ساحلی کشور ترکیه و در نزدیکی دریای اژه قرار گرفته ‌است، شما می‌توانید تمامی غذاهای خوشمزه و لذیذ ترکیه‌ای را با طعمی فوق‌العاده و فراموش ‌نشدنی میل کنید. رستوران‌های شهر ساحلی کوش ‌آداسی با برخورداری از فضاهایی متنوع و منوهایی بسیار هیجان‌انگیز و خوشمزه محلی خاطره‌ای متفاوت را بای شما به ارمغان خواهند آورد. رستوران آولو کوش آداسی، رستوران اوستا کاظم، کبابی حسن کولکوقلو، رستوران قصر، رستوران بلک اند وایت، رستوران اوکسا مارینا و رستوران هالیدی این از جمله رستوران‌های محلی و سنتی کوش ‌آداسی به شمار می‌روند.

رستوران ‌های محلی

شهر مارماریس نیز جزء آن دسته از شهرهای ترکیه بوده که دارای رستوران‌‌هایی با غذاهای بین‌‌المللی یا محلی است. اغلب رستوران‌‌ها و کافه‌‌های این شهر در نزدیکی ساحل قرار گرفته‌اند و همین باعث شده‌ به مکان‌‌هایی بسیار زیبا، پرطرفدار و مناسب برای گذران وقت و صرف غذا تبدیل شوند. رستوران میا مارماریس، رستوران استیک اند، رستوران ریکیز چیپی، رستوران لا فرچون، رستوران کازینز استیک هاوس و رستوران تاج محل از رستوران‌های معروف مارماریس هستند.

همه چیز درباره ترکیه - همه آنچه که باید در مورد ترکیه بدانید!

مقایسه هزینه‌ های سفر به کوش آداسی و مارماریس

با توجه به این موضوع که مارماریس شهری کوچک‌تر از کوش ‌آداسی است، از تعداد گردشگران کمتری نیز برخوردار خواهد بود. هتل‌های موجود در شهر مارماریس اغلب فاصله زیادی با ساحل دارند و برای رفتن به ساحل باید هزینه‌ای جهت حمل ‌و نقل پرداخت نمود. این موضوع در حالی است که در شهر کوش ‌آداسی می‌توان اقامت خود را در هتل‌هایی که تنها چند قدم با ساحل فاصله دارند و با خیال راحت گذراند.

پایتخت ترکیه _ قبل از سفر به پایتخت ترکیه راجب این شهر بیشتر بدانید!!

از نظر هزینه شهر مارماریس تقریبا شهر ارزان‌تری از کوش آداسی است،؛ البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که در این شهر هزینه حمل ‌و نقل بیشتری باید پرداخت شود. در هر دو شهر شما می‌توانید اقامت در هتل‌هایی که از نظر کیفیت یکسان هستند و با تفاوت قیمت اندک را تجربه کنید.

هزینه سفر

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی و مارماریس

آب ‌‌و هوای شهر ساحلی مارماریس در فصل بهار بسیار معتدل و مطبوع است. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به شب‌های خنک علاقه دارید اوایل فصل بهار بهترین زمانی برای سفر به مارماریس خواهد بود. همچنین در فصل بهار شهر کوش آداسی از آب ‌و هوای بسیار ملایمی برخوردار بوده در نتیجه این فصل بهترین زمان برای سفر به این شهر به حساب می‌آید. در این بازه زمانی آب‌ و هوای کوش آداسی رو به گرمی رفته و آسمان شهر معمولاً آفتابی می‌شود و احتمال بارش باران در این فصل نیز بسیار کم است.

مراکز تفریحی ترکیه - معرفی جاهای تفریحی و مکان های هیجان انگیز ترکیه

بهترین زمان بازدید

سخن پایانی

انتخاب کردن مقصد سفر بیشتر از هر چیزی به علایق و سلیقه بستگی دارد. کوش ‌آداسی شهر ساحلی لوکس و پرزرق و برقی است که برای افرادی مناسب خواهد بود که عاشق تنوع در سفر هستند و شهر مارماریس نیز دارای طبیعتی بکر و دست‌نخورده است که تجربه آسایش و آرامش را در سفر برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. پیشنهاد می‌شود در سفر خود به ترکیه حتما از این دو شهر دیدن کنید و خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر