تایلند یا بالی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/15
بازدید: 1865
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

امروزه آنقدر نام تایلند یا بالی و تعریف‌های هیجان‌انگیز از جنوب شرقی آسیا شنیده می‌شود که هر شنونده‌ای درصدد سفر به آن می‌شود. ولی ممکن است برایتان میان این دو مقصد دو دلی ایجاد شود که بالی یا تایلند؟ انتخاب شما می‌تواند باعث ثبت سفری پر خاطره و متفاوت باشد. بنابراین توصیه می‌شود قبل از نهایی کردن تصمیم خود در رابطه با این دو مقصد اطلاعات جامعی را کسب نمایید. در ادامه با قرار دادن اطلاعات در خصوص بالی و تایلند به شما کمک می‌شود تا در وقت خود صرفه‌جویی نمایید.

تایلند یا بالی

کدام ‌یک بزرگ تر است، بالی یا تایلند؟

جزیره بالی در اندونزی از هر جهت آن به سواحل منتهی می‌شود، ولی در صورتی که دیدن سواحلی با ماسه‌های سفید پودری برایتان جالب است به سمت جنوب بالی حرکت کنید، جایی که مدت‌ها می‌توانید به غروب آفتاب خیره شده و شنا و موج سواری کنید. ممکن است شما نیز سواحل آتشفشانی با ماسه‌های سیاه برایتان هیجان‌انگیز باشد، در این صورت شرق و جنوب بالی چشم به راهتان خواهد بود. جایی که هر غواص آرزوی ساعتی غواصی در آب‌های آن را دارد. ایده‌آل‌ترین سواحل استوایی در جنوب تایلند قرار دارد. این مقصد ضمن برخورداری از سواحل خلوت، دارای سواحلی پر از شادی و هیاهو هستند. سواحل جنوب تایلند از نظر چشم انداز‌های زیبا و امواج آرام بسیار محبوبیت دارد.

سفر به شهری مملو از زیبایی و طبیعت!

تایلند به عنوان یک کشور مستقل و بالی نیز به عنوان جزیره‌ای در کشور اندونزی قرار دارد. بنابراین بعضی از تفاوت‌ها نباید عجیب باشد. ولی در رابطه با وسعت آن نیز می‌توان گفت که تایلند کشوری با حدود ۵۰۰ هزار کیلومتر مساحت و بزرگی؛ در صورتیکه که مساحت بالی در یک جزیره به ۵ هزار کیلومتر خلاصه خواهد شد. اگر چه این مساحت کم، نمی‌تواند باعث ناشناخته شدن بالی شود. به طور معمول افراد زیادی سالانه تجربه تور بالی را برای خود ثبت می‌کنند.

تایلند یا بالی

چند تفاوت عمده فرهنگ مردم در تایلند و بالی

برای فهمیدن و انتخاب بهتر میان بالی یا تایلند، قطعاً لازم است تا از فرهنگ هر دو مقصد اطلاعاتی کسب نمایید. بیشترین موردی که در رابطه با تایلند دیده می‌شود، وجود تعداد بالایی از معابد و نشانه‌های مربوط به بودیسم خواهد بود. ضمن اینکه کاملاً طبیعی بوده، چرا که بیشتر مردم تایلند پیرو آیین بودا هستند. از جهتی نیز، دین بیشتر مردم اندوزی اسلام بوده و بهتر است بدانید اندونزی رتبه دوم را از نظر تعداد مسلمانان در جهان به خود اختصاص می‌دهد که بیش از ۲۶۰ میلیون مسلمان در آن زندگی می‌کنند. ولی مردم بالی، عموما هندو هستند.
در باور‌های دینی همین تفاوت، منجر به متفاوت بودن رسوم و عادات مردم آن شده است. از تفاوت‌های فرهنگی دیگری که وجود دارد، مردم چین و هند فرهنگ خود را به تایلند انتقال داده‌اند. این درحالیست که فرهنگ بالی، بیشتر از هر چیز، وام دار فرهنگ هندی است.

آشنایی با کشور تایلند - همه چیز درباره کشور تایلند

کدام مدرن‌تر است، بالی یا تایلند؟

برای رسیدن به پاسخ سؤال باید در گام اول هدف خود را از سفر بدانید و مدرن بودن یا نبودن یک مقصد از نظر شهرنشینی، تا چه اندازه می‌بایست در سفر شما مؤثر باشد؟ بالی را می‌توان یکی مهم‌ترین مراکز گردشگری جهان به شمار آورد که با تمام ویژگی‌هایی که دارد به عنوان مقصدی پر بازدید شناخته می‌شود. ولی با این تفاصیل بالی با شهر‌های مدرن آسیا قابل مقایسه نیست.
در صورتی که منظور از مدرن بودن مقصد، دسترسی راحت و اسوده به امکانات بوده، نیازی نیست نگران شوید. بالی با توجه به تعداد بالایی که سالانه مسافر از سرتاسر جهان می‌پذیرد، توانسته به‌ خوبی از ویژگی‌های جهان مدرن بهره‌مند شود. البته دسترسی خطوط حمل‌ونقل، وجود امکانات گوناگون و تفریحات مدرن در بانکوک ساده‌تر و مدرن‌تر از بالی خواهد بود.

تایلند یا بالی

طبیعت بالی بهتر است یا تایلند؟

مقایسه طبیعت بالی با تایلند قسمت سخت ماجرا خواهد بود. هر دو، از طبیعتی منحصر به‌فرد برخودار‌اند، رطوبت و گرمای جنوب شرق آسیا منجر به ایجاد فضایی دائمی به رنگ سبز شده است. وجود جنگل‌های پهناوری که بهترین مکان برای گذراندن و قدم زدن‌های طولانی خواهد بود. مزارع و کوهستان‌هایی که پوشیده شده از گیاهان زیبا و دیدنی که چشم هر بینده را به خود خیره می‌کنند. به طور کلی بالی و تایلند، هر یک دارای ویژگی‌هایی اختصاصی بوده که آن‌ها را متمایز از سایر جا‌های دیدنی خواهد کرد.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

جزیره خدایان بالی به عنوان صاحب عجایب طبیعی شناخته می‌شود. وجود آتشفشان فعال، مشاهده دریاچه‌ای آرام در کنار کوه‌هایی که از درخت پوشیده شده، همگی تصاویری است که چشمان شما با دیدن آن متحیر می‌شود. ولی می‌توانید در تایلند، خاص بودن جزایر را مشاهده نمایید. تجربه‌ی قایق‌سواری در رودخانه‌های پر آب و لذت در جنگل‌های انبوه؛ به خصوص در صورتی که در بهار سفر کنید و هوای بهار را تجربه نمایید. بکر بودن طبیعت می‌تواند تنها تفاوت اصلی این دو مقصد دانست که این ویژگی به بالی اختصاص دارد.

واحد پول تایلند - همه چیز درباره بات تایلند و ارزش آن در بازار جهانی

جاذبه‌های تایلند بهتر است یا بالی؟

از مواردی که در سفر به جنوب شرقی آسیا اهمیت دارد، جا‌های دیدنی تایلند یا بالی خواهد بود. جهت مقایسه بالی یا تایلند، می‌توان با جزیره خدایان معروف در بالی شروع کرد. هر دو مقصد، از معابد جذاب و خاص زیادی برخوردار هستند. بالی بیشتر معابد هندو و تایلند معابد بودایی را در خود جای داده‌ است. می‌توانید در بالی با بازدید از معبد پورا بساکی و قلعه اُلوواتا و چندین مکان تاریخی دیگر لذت بالایی را کسب نمایید. ولی در تایلند انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت. به طور کلی با توجه به علایق و بازدید‌های خود می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. می‌توان به بانکوک شهر معابد رفته و یا در پوکت از دیدن مجسمه بودای بزرگ لذت ببرید. اساساً علاقه شخصی برای انتخاب مقصد شما رابطه‌ی مستقیمی دارد.

تایلند یا بالی

برای تفریح بالی یا تایلند بهتر است؟

این نیز با توجه به سلیقه‌ی فرد و برنامه‌ی آن برای سفر تصمیم‌گیری می‌شود. در صورتی که قصد دارید کل روز را کنار ساحل به مطالعه بگذرانید، غذا‌های متنوع میل نمایید و از خدمات ماساژ بهره‌مند گردید، توصیه ما سفر به تایلند است.

زیباترین جزیره های تایلند - آشنایی با زیباترین جزیره های توریستی کشور تایلند

سواحلی همچون پوکت، می‌تواند انتخاب هیجان‌انگیزی برای علاقمندان به ساحل و آفتاب گرفتن باشد. در تایلند انواع تفریحات از جمله تفریحات آبی، فستیوال‌ها، رفتینگ فراهم بوده و ضمن اینکه کافه‌ها و رستوان‌ها تا پاسی از شب به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند؛ اما وجود بخش زیادی از سواحل سفید در بالی تفریحات آن را محدود‌تر می‌کند. البته این موضوع نمی‌تواند تفریحات شما را در بالی مختصر کند، چرا که انتخاب‌های زیادی چون انواع تفریحات آبی، سافاری، برنامه‌های متنوع جشنواره‌ها و... را خواهید داشت. برای موج سواری و چتربازی روی آب مقصد بالی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

تایلند یا بالی

مقایسه غذا در تایلند یا بالی

تنوع در طعم غذا‌های تایلندی بسیار زیاد بوده و انواع غذا‌های تند، شیرین و ترش را می‌توانید بچشید. لذا با امتحان کردن غذا‌های محلی آن، امکان دارد دائماً احساس کنید در دهانتان فلفل قرمز گذاشته شده است. از نمونه‌های غذای تایلنید کیک ماهی یا برنج چسبناک همراه با انبه را می‌توان نام برد. از جهتی غذا‌های بالی بیشتر برگرفته از غذا‌های هندی و چینی بوده که وجود حجم بالایی از موادی مانند ادویه کاری، برنج، سیر، زردجوبه، فلفل قرمز، زنجبیل علت این نزدیکی است و حالت کبابی و سرخ شده نیز به آن‌ها داده می‌شود. 

غذاهای تایلند - آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای کشور زیبا و توریستی تایلند

مقایسه هزینه سفر به تایلند و بالی

مقایسه بین هزینه سفر برای مقصد تایلند و بالی را می‌توان مهم‌ترین مقایسه برای خریداری تور بالی یا تایلند دانست. هزینه تور‌های بالی در مقایسه با تور‌های تایلند به علت موارد مختلفی که پوشش می‌دهند، مقدار بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد که این تفاوت قیمت، گا‌هاً تا دو برابر نیز دیده می‌شود.
ولی به طور کلی اگر به‌ عنوان مسافر قصد خرید تور را دارید، لازم است تا هزینه‌های روزانه خودتان را نیز محاسبه کنید. در صورتی که واحد پول مدنظر را دلار در نظر بگیریم، سفر شما به بالی روزانه حدود ۵۰ دلار را در بر می‌گیرد و در صورتی که مقصد تایلند باشد، می‌تواند با هزینه کمتری در حدود ۴۰ دلار در روز، سفر خود را ادامه داد. دلیل اصلی این هزینه پایین‌تر، ارزان بودن خدمات در تایلند نخواهد بود. در واقع وجود تنوع بیشتر امکانات خدمات باعث شده تا فرصت انتخاب‌های ارزان‌تر را داشته باشید.

تایلند یا بالی

برای سفر به بالی یا تایلند چه همسفری داشته باشیم؟

به طور کلی تایلند را می‌توان شهر جوان‌تر‌ها دانست و بالی جهت گذراندن تعطیلای رومانتیک و عاشقانه و جذاب، انتخاب کرد. در صورتی که در سفر خود کودک به همراه دارید، تایلند انتخاب معقول و بهتری خواهد بود؛ زیرا که بسیاری از هتل‌ها و ریزورت‌های آن از زمین بازی جهت سرگرمی کودکان یا پرستار در جهت نگهداری از نوزادان برخوردار است. در صورتی که قصد دارید برای ماه عسل یا تعطیلاتی عاشقانه با همسر خود مقصدی متفاوت داشته باشید، بالی بهترین انتخاب است. چرا که از اتمسفری رویایی و رومانتیک برخوردار بوده که همین باعث ثبت خاطراتی فراموش نشدنی برایتان خواهد شد.

معابد تایلند - زیباترین و معروف‌ترین معابد تایلند با معماری شگفت‌انگیز

تایلند یا بالی

سخن پایانی

واقعیت امر برای تصمیم‌گیری بهتر میان دو مقصد بالی و تایلند این است که تا قبل از ثبت‌نام تور، اطلاعات جامعی را در رابطه با هر مقصد کسب کنید. به طور کلی هر مقصد، جذابیت‌های متفاوت و خاص خود را دارد. انتخاب تایلند یا بالی اگر چه کار سختی است اما به راحتی می‌توان با توجه به علاقمندی‌های خود و کسب اطلاعات جامع از هر مقصد اقدامی درست داشت. لازم به ذکر است در تور تایلند به دلیل داشتن شهر‌های زیاد، می‌بایست سفر طولانی‌تری نسبت به بالی داشته باشید تا به این صورت به خوبی از تمام مکان‌ها دیدن نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر