نکات مهم در سفر به تایلند

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/16
بازدید: 1565
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تایلند کشور رنگ‌های شاد و دیدنی‌های بی‌نظیر است که به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی که داشته، معابد و مکان‌های تاریخی بسیاری دارد. مردمان این کشور بسیار شاد هستند و اصالت خود را با وجود ارتباط با توریستان حفظ‌ کرده‌اند. اگر حین سفر فرهنگ و آداب تایلند را رعایت نکنید، تایلندی‌ها رفتار شما را بی‌احترامی به عقایدشان تلقی می‌کنند. به همین دلیل قبل از سفر به این کشور باید نکات مهم در سفر به تایلند را بدانید. همچنین برخی تفاوت‌های سبک زندگی وجود دارد که اگر از آن‌ها آگاهی نداشته باشید، در سفر به مشکل برخورد خواهید کرد.

نکات مهم در سفر به تایلند

نکاتی که پیش از سفر به تایلند باید بدانید

افرادی که از منظره جزایر و معابد تاریخی لذت می‌برند حین سفر به تایلند از بازدید شگفتی‌های آن مسحور خواهند شد. مردم تایلند از گردشگران تور و توریست‌ها استقبال می‌کنند و نهایت احترام را به جا می‌آورند. این استقبال باعث ‌شده تا ایرانیان همواره این کشور را برای سفر و خوش‌گذرانی انتخاب نمایند. همچنین تایلند یک کشور آسیایی بوده که از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک است. اما برخی از ایرانیان با ورود به این کشور تضادهایی را مشاهده می‌کنند که تا به حال با آن‌ها مواجه نشده‌اند. نکاتی در این رابطه وجود دارد که تمام دانستی‌های متفاوت تایلند را بیان می‌کند تا مسافران سفر خوبی را تجربه نمایند.

نکات مهم نحوه رویارویی با مردم در سفر تایلند

ایرانی‌ها دست ‌دادن و روبوسی را نشأت‌ گرفته از احترام می‌دانند و برای ادای آن، حین بازدید دست می‌دهند و روبوسی می‌کنند؛ اما این عقاید همیشه و در همه جا ثابت نیستند. مردم تایلند علاقه‌ای به دست ‌دادن ندارند و برای ادای احترام به بزرگان و گردشگران عقاید خاص خودشان را دارند. آن‌ها برای ادای احترام از حرکات دست استفاده می‎‌کنند؛ مثلاً دست‌ها را به سینه می‌چسبانند و تعظیم می‌نمایند. بهتر است که در این سفر به کودکان و افرادی که از نظر سنی کوچک‌تر هستند، تعظیم نکنید.

نکات کشور تایلند

نکات مهم غذا خوردن در سفر به تایلند

چشیدن غذاهای محلی تایلند تجربه‌ای متفاوت است که برای گردشگران جالب به‌نظر می‌آید. غذا خوردن در بیشتر کشورها آداب خاصی دارد و مردم آن کشور ادا کردن آداب را نوعی احترام می‌دانند. رستوران‌های شیک و خیابانی هر کدام با قیمت‌های متفاوت این غذاها را سرو می‌نمایند. افرادی که رستوران‌های مجلل این کشور را برای سرو وعده غذایی خود انتخاب کرده‌اند تا حدودی با این آداب آشنا هستند. مثلاً تایلندی‌ها در بدو ورود به رستوران قاشق و چنگال را در اختیار میهمانان قرار می‌دهند.

اما غذا خوردن با چنگال جزء آداب آن‌ها نیست؛ تایلندی‌ها صرفاً از چنگال برای قراردادن غذا درون قاشق استفاده می‌کنند. آن‌ها معتقد هستند چنگال برای گذاشتن غذا درون دهان مناسب نیست و نباید اطراف دهان آن‌ را لمس کند. در تمام رستوران‌های تایلند این آداب و رفتار قابل مشاهده بوده و به نوعی برای گردشگران نیز جا افتاده است. در صورت عدم رعایت این رفتار تایلندی‌ها آن را بی‌احترامی برداشت می‌کنند. البته باید بدانید در سفر به این کشور چاقو و چنگال حمل نکنید. مردم تایلند عادت دارند تا غذاها را کاملاً پخته و سرو نمایند و غذای سفت در منوی رستوران‌ها وجود ندارد.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

نکات مهم حین استفاده از وسایل نقلیه در سفر به تایلند

تایلندی‌ها برای حمل و نقل مسافران بیشتر از وسایلی به نام توک‌توک استفاده می‌کنند. این وسایل نقلیه شبیه به موتور هستند اما سه چرخ دارند و برای عموم مردم قابل استفاده است. برخی از گردشگران این وسیله نقلیه را جالب می‌دانند. شهر پوکت تایلند بیشترین راننده‌های تو‌ک‌توک را دارد و راننده آن‌ها اغلب از گردشگران سوء‌استفاده می‌کنند. مسافرانی که به تایلند سفر کرده‌اند از حقه‌های راننده‌های توک‌توک آگاه هستند؛ اما سایر مسافرانی که برای اولین بار به تایلند سفر می‌کنند اسیر حقه‌های راننده توک‌توک می‌شوند.

تو‌ک‌توک تایلند

این راننده‌ها اغلب مسافران را ترغیب می‌کنند که سنگ‌های ارزشمند را از فروشگاه‌های گران ‌قیمت تایلند خریداری نمایند. از طرفی مسافرینی که با وسایل نقلیه رفت و آمد می‌کنند متوجه گم‌ شدن وسیله‌های خود می‌شوند. اگر رانندگان حین حمل و نقل وسیله شخصی شما را به سرقت ببرند دیگر امکان یافتن آن‌‌ها را نخواهید داشت. این افراد آگاه هستند که مسافران از مبالغ جابه‌جایی بی‌خبرند به همین دلیل بیشتر از نرخ موجود از گردشگران پول می‌گیرند.

واحد پول تایلند - همه چیز درباره بات تایلند و ارزش آن در بازار جهانی

خروج تصویر بودا از تایلند غیر قانونی است!

هر کشوری قانون به‌خصوصی دارد که برای مردم سایر کشورها عجیب به نظر می‌رسد. در کشور تایلند بودای بزرگ مقدس شمارده می‌شود و خروج عکس آن از این کشور ممنوع است. قوانین تایلند از این آداب پیروی می‌کنند و هیچ گردشگری اجازه این کار را ندارد. اگر این اتفاق رخ دهد مسافر طبق قوانین تایلند جریمه خواهد شد. احترام به بودا از قوانین تایلند است که نباید آن را زیر پا قرار دهید. تایلندی‌ها از زیرپا قرار گرفتن بودا ناراحت می‌شوند.

تصویر بودا تایلند

اشاره با انگشت نکته مهم در سفر به تایلند

شاید عدم اشاره با دست در قوانین کشور تایلند مکتوب نشده باشد اما مردم این کشور به‌شدت از انجام این کار منزجر می‌شوند. شرایط مختلفی پیش می‌آید که مجبور هستیم طبق آدابی که در ایران داریم با دست اشاره کنیم. اما با وجود این سنت در تایلند کمی این کار دشوار خواهد بود. مسافران می‌توانند برای صدازدن گارسون، تاکسی‌گرفتن و سایر موارد دست‌هایشان را مشت کنند و دست تکان دهد. انگشتان جمع ‌شده حین تکان دادن دست بی‌ادبی محسوب نمی‌شود.

آشنایی با کشور تایلند - همه چیز درباره کشور تایلند

حین ورود به مکان های مقدس تایلند کفش هایتان را درآورید

مردم کشور تایلند عادت دارند تا از روی احترام به مقدسات، حین ورود به معابد کفش یا صندل‌های خود را از پا خارج می‌کنند. طبق رسومات این کشور اغلب تایلندی‌ها صندل و دمپایی به پا دارند تا در هر زمان که می‌خواهند به راحتی وارد مکان‌های مقدس شوند. گردشگران باید دقت داشته باشند که از این آداب پیروی کنند تا به اعتقادات مردم این کشور بی‌احترامی نشده باشد. اکثر معابد مقدس پاپوش و صندل‌های جداگانه برای استفاده در داخل محیط قرار می‌دهند که توریستان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.  برقراری ارتباط با مردم در سفر به تایلند

تایلند سالانه از سرتاسر جهان گردشگر می‌پذیرد و این اتفاق موجب ‌شده تا مردمان این کشور برای برقراری ارتباط با مسافران تاحدودی زبان انگلیسی را بیاموزند؛ اما زبان مردم تایلند انگلیسی نیست. البته برخی از این افراد کمتر به این زبان مسلط هستند و امکان دارد تا کلمات را به‌خوبی ادا نکنند. در هر صورت می‌توان از آن‌ها کمک گرفت و منظورشان را متوجه شد. توجه داشته باشید که در این کشور فرهنگ ایستادن در صف وجود ندارد. از پادشاه‌های تایلند بدگویی نکنید و سعی‌داشته باشید همواره احترام تمام افراد خصوصاً افراد سلطنتی را نگه دارید.

معابد مقدس تایلند

قوانین راهنمایی و رانندگی در تایلند به‌خوبی رعایت نمی‌شوند و بهتر است از وسایل نقلیه ایمن استفاده کنید. در همین راستا برای جابه‌جایی در سطح شهر موتور کرایه نکنید. از میوه‌های خوشمزه تایلندی غافل نشوید! انبه تایلند بهترین میوه این کشور است که می‌توانید با قیمت مناسب خریداری نمایید. پوشش حین ورود به معابد مقدس در تایلند قوانین مذهبی دارد، مثلاً باید طول پارچه لباس تا پایین‌تر از آرنج دست و زانو باشد. اگر از حشراتی مانند سوسک می‌ترسید یا به گزش آن‌ها حساسیت دارید در سفر خود حشره‌کش به همراه داشته باشید.

در راستای جذب گردشگر، تمامی هتل‌های تایلند ارزان قیمت هستند و خدمات خوبی به میهمانان خود ارائه می‌دهند. درون هتل‌ها دستشویی ایرانی وجود دارد و می‌توانید از وجود شلنگ آب در آن‌ها اطمینان داشته باشید. رقابت‌های موی‌تای تایلند برای افرادی که طرفدار ورزش‌های رزمی هستند، جذابیت زیادی دارد. این ورزش‌ها در سالن ورزشگاه Lumpinee تایلند اجرا می‌شوند. بهتر است برای اقامت خود هتلی را انتخاب کنید که به جاذبه‌های تایلند نزدیک باشد. برای خرید لوازم ضروری می‌توانید به سوپرمارکت‌های معتبر 7-ایلون مراجعه نمایید.

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

سایر نکات مهم در سفر به تایلند

لباس‌های تایلندی زیبا و رنگارنگ هستند و همین ویژگی‌ها سبب می‌شود تا گردشگران برای سوغات تعدادی از آن‌ها را خریداری نمایند. برخی از رانندگان تاکسی فروشگاه‌هایی را برای خرید لباس محلی تایلندی معرفی می‌کنند که گران قیمت هستند. پس از توصیه رانندگان تاکسی استفاده نکنید تا سفری اقتصادی داشته باشید. تایلند باغ‌وحش‌هایی دارد که شامل حیوانات نایاب هستند. برای آگاهی از نام و نحوه زندگی این حیوانات، قبل از سفر اطلاعات کافی را کسب کنید. غذاهای تایلندی مغزپخت سرو می‌شوند و همین موضوع باعث دیر آماده ‌شدن آن‌ها می‌شود.

اگر در رستوران‌های تایلندی متوجه تأخیر در سرویس‌دهی شدید شکیبا باشید تا غذای شما آماده شود. برای نوشیدن آب حتما از بطری‌های تمیز استفاده کنید و از شیر لوله‌کشی آب ننوشید که احتمال آلوده ‌بودن آن وجود دارد. دقت کنید تا به هر دلیلی دست شما با سر مردم محلی تایلند برخورد و لمس نداشته باشد، آن‌ها سر را مقدس می‌دانند. از تغذیه در مکان‌های آلوده بپرهیزید؛ تایلندی‌ها به پاکیزگی دست‌ها حین آشپزی اهمیت نمی‌دهند. برای خرید غذا از رستوران یا فودکورت‌های شلوغ استفاده نمایید. لذت چشیدن مزه کراوسان‌های تایلندی را از دست ندهید.

بازار روی آب تایلند

غذاهای تایلندی بدون نمک و با فلفل زیاد طبخ می‌شوند. پس حین میل‌کردن غذا آب و سس ماهی (برای جبران کمبود نمک) بهره برید. باتوجه به آداب و رسوم تایلند، نوروز آن‌ها در ایام 24 تا 26 فروردین تقویم ایرانی است. می‌توانید برای برقراری ارتباط از سیم‌کارت‌های ارزان تایلند برخوردار شوید؛ اما در غیر این صورت هم می‌توانید به اینترنت رایگان که در جای‌جای این کشور وجود دارد، دسترسی داشته باشید. برای شارژ گوشی و سایر لوازم برقی خود در سفر به تایلند، از تبدیل استفاده کنید.

کلام آخر

تایلند کشوری شلوغ است و ارتباط گردشگران با مردم محلی همواره برقرار می‌شود. برای گردش و بازدید اکثر جاذبه‌های تایلندی، بهتر است در انتخاب هتل دقت کنید. هتل‌های این کشور اغلب صبحانه‌های خوبی را سرو نمی‌کنند و بهتر است یک هتل مجلل را برای اقامت برگزینید که صبحانه‌های خوب را ارائه دهد. یک سفر اقتصادی می‌تواند حس و حال خوبی را طی سفر به شما القا کند، پس حین خرید از اجناس تایلند از فروشندگان تخفیف بگیرید. این کشور از نظر امنیت قابل اطمینان است و می‌توانید از جای‌جای آن دیدن کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر