تایلند یا مالزی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/16
بازدید: 1457

در زمان تصمیم گیری برای سفر اینکه کدام گزینه را انتخاب کنید کمی سخت است. وقتی تصمیم به سفر گرفته‌اید، شاید انتخاب تایلند یا مالزی برایتان سخت باشد زیرا؛ هر دو از بهترین طبیعت‌ها و زیبایی‌ها را دارند و انتخاب کمی مشکل می‌شود. برای انتخاب گزینه درست باید پارامترهای مختلفی از جمله قیمت، جاذبه‌ها، ویزا، غذا، مکان‌های دیدنی و... را در نظر داشته باشید.

مالزی برای سفر بهتر است یا تایلند

مالزی برای سفر بهتر است یا تایلند

مالزی شهری با به‌رزوترین تکنولوژی‌های روز دنیا و برج‌های سر به فلک کشیده است. برج‌های دوقلو مالزی که شهرت فراوانی دارند و از جمله برج‌های زیبای مالزی هستند. اگر مالزی را برای سفر انتخاب می‌کنید بدون شک برای خریدهای خوب، تجارت و یا تجربه استفاده از تکنولوژی‌های دنیا به این کشور خواهید رفت. تایلند کشوری آرام و پر از جذابیت‌های تاریخی است. شهرهای پوکت، بانکوک و پاتایا از شهرهای خوب و خوش آب و هوای تایلند هستند که جذابیت‌های فراوان و رستوران‌های خوبی دارند.

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

آب و هوای تایلند یا مالزی

برای انتخاب گزینه سفر حتماً به آیتم آب و هوا توجه کنید. تایلند و مالزی دو کشوری هستند که در کل آب هوای گرمی دارند و در برخی از ماه‌های سال آب و هوای آن‌ها دچار تغییرات بسیار کمی می‌شود. مالزی کشوری با آب و هوایی استوایی بوده و هوای آن بیشتر مواقع گرم است. بهترین زمان سفر به مالزی فصل بارانی آن محسوب می‌شود. باران‌های خوب و زیبای مالزی، در فصل‌های آبان تا بهمن دیدنی و زیبا هستند.

آشنایی با کشور تایلند - همه چیز درباره کشور تایلند

تایلند هم دو فصل دارد. فصل گرم و فصل مرطوب و خنک در تایلند موقعیت‌های خوبی برای تجربه یک سفر خوب هستند. آب و هوای هر کدام از شهرهای تایلند باهم متفاوت بوده و در شهر پوکت آب و هوا در همه ماه‌های سال گرم و مرطوب است. پاتایا در کل هوایی خنک دارد. بانکوک نیز در فروردین گرم و در اسفند خنک می‌شود.

جاهای دیدنی مالزی - آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری مالزی

آب و هوای تایلند یا مالزی

هزینه‌ها در مالزی و تایلند چه تفاوتی هایی دارند؟

قیمت اقامت در هتل‌های مالزی و تایلند در هر فصل سال و باتوجه به میزان گردشگران متفاوت است. قیمت اقامت ها در شهرهای کوالالامپور مالزی و بانکوک تایلند به صورت زیر است:

اقامت در هتل‌های کوالالامپور:

  • هتل‌های ۳ ستاره: قیمت برای یک شب از ۱۰۵ هزار تومان
  • هتل‌های ۴ ستاره: قیمت برای یک شب از ۱۵۵ هزار تومان
  • هتل‌های ۵ ستاره: قیمت برای یک شب از ۲۹۰ هزار تومان

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

اقامت در هتل‌های بانکوک:

  • هتل‌های ۳ ستاره: قیمت برای یک شب از ۶۵ هزار تومان
  • هتل‌های ۴ ستاره: قیمت برای یک شب از ۱۲۰ هزار تومان
  • هتل‌های ۵ ستاره: قیمت برای یک شب از ۳۲۵ هزار تومان

بهترین هتل های تایلند - اگر رفتی تایلند میتونی یکی از این هتل ها رو رزرو کنی

هزینه حمل و نقل در مالزی و تایلند چه تفاوت هایی دارد؟

هزینه حمل و نقل در دو کشور متفاوت است و باید، به این موضوع هم توجه کافی داشته باشید. هزینه بلیط و حمل و نقل در تایلند به شرح زیر است:

  • بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی ۲۷۰۰ تومان
  • بلیط یک ماهه ۱۰۰ هزار تومان
  • نرخ ورود به تاکسی ۳۸۰۰، هر یک کیلومتر ۹۰۰ تومان
  • بنزین  ۳۰۰۰

هزینه حمل و نقل در مالزی و تایلند چه تفاوت هایی دارد؟

و هزینه حمل و نقل هم در مالزی به صورت زیر است:

  • بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی ۲۲۰۰ تومان
  • بلیط یک ماهه ۸۵ هزار تومان
  • نرخ ورود به تاکسی ۲۶۰۰، هر یک کیلومتر ۱۷۷۰ تومان
  • بنزین 1900

مالزی - از دین و مذهب تا آب و هوا کشور مالزی 

تفاوت شکم گردی در تایلند و مالزی

در کشور مالزی غذای محلی خیلی خاصی وجود ندارد و از همه نوع غذایی در این کشور یافت می‌شود. تنوع غذایی در مالزی بسیار بالاست و از همه نوع غذای چینی، هندی و... در این کشور یافت می‌شود. هربار و در هر وعده غذایی می‌توانید طعمی نو تجربه کنید. تایلند کشوری است که غذاهای محلی زیادی دارد و این غذاها شناخته شده در جهان نیز هستند. غذاهای تایلندی بسیار خوشمزه بوده و تنها در دسته حشرات قرار ندارند. در هر کجای تایلند می‌توانید غذاهای متفاوت و بسیار خوشمزه‌ای تجربه کنید. همه غذاهای تایلندی دارای برنج بوده و با طعم‌های متفاوتی طبخ می‌شوند.

تفاوت شکم گردی در تایلند و مالزی

تفاوت ویزای تایلند و مالزی

سفر و دریافت ویزای مالزی بسیار آسان‌تر از گرفتن روادید تایلند است. ساکنین ایران برای رفتن به مالزی نیاز به ویزا و یا روادید ندارند. البته برای گرفتن ویزای تایلند هم بهتر است به یکی از کارگزاری های مورد اعتماد و یا آژانس‌های مسافربری مراجعه کنید. همچنین برای دریافت ویزای تایلند تمامی مدارک مورد نیاز را همراه خود داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

بهترین زمان سفر به مالزی - بهترین زمان برای سفر به کشور زیبای مالزی چه زمانی است

سخن پایانی

هر کدام از کشورهای تایلند و مالزی جذابیت‌های خود را دارند و در آخر خود شما هستید که مقصد نهایی و کشور مورد نظر را انتخاب می‌کنید. برج‌های دوقولو مالزی و یا معابد تاریخی تایلند هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند. غذاها و طعم‌های متفاوت هر کدام از کشورها می‌تواند سفر خوب و به یادماندنی برای شما رقم بزند.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر