نقشه تایلند

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/15
بازدید: 5649
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور تایلند یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است و در این بین ایرانیان نیز سهم ویژه‌ای در انتخاب این کشور به‌ عنوان مقصدی برای سفر خود داشته‌اند. این کشور در جنوب شرق آسیا قرار داشته و حدود ۳.۵ ساعت با ایران اختلاف زمانی دارد. از شهرهای مهم و توریستی این کشور می‌توان به بانکوک، پاتایا، پوکت و چیانگ مای اشاره کرد. طبیعت بکر، سواحل دیدنی، تفریحات آبی، تفریحات شبانه و… از جمله عواملی است که در جذب گردشگران به این مناطق موثر بوده‌اند.

 

آشنایی با موقعیت جغرافیایی تایلند

تایلند کشوری آسیایی است که وسعتی در حدود ۵۱۴ کیلومتر (تقریبا کمتر از یک سوم وسعت ایران) دارد. این کشور در جنوب شرق قاره آسیا واقع بوده و در بین کشورهای هند و چین قرار دارد. مالزی از جنوب، کامبوج از جنوب شرق، میانمار از شمال غرب و لائوس از شمال شرق با تایلند هم‌مرز هستند. بلندترین قله کشور تایلند دوی اینتانون Doi Inthanon نام داشته که در منطقه کوهستانی شمال تایلند واقع است. این منطقه معمولا زمستان‌هایی سرد دارد. قسمت‌های جنوبی کشور که با کشور مالزی مرز مشترک دارد و دارای سواحل زیبایی است. به همین سبب این منطقه از مهم‌ترین تفریحگاه‌های منطقه به‌حساب می‌آید. ضمن اینکه مهم‌ترین بنادر ماهیگیری تایلند نیز در همین ناحیه قرار گرفته‌اند.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

نقشه پایتخت تایلند

پایتخت و نیز پرجمعیت‌ترین شهر کشور تایلند، بانکوک بوده و مذهب حدود ۹۵ درصد از مردم این شهر، بودایی است. بانکوک، پایتخت مدرن این کشور چندین بار در لیست توریستی‌ترین شهر‌های دنیا قرار گرفته است. حتی در سال ۲۰۱۶ شهر بانکوک تحت عنوان توریستی‌ترین شهر در دنیا معرفی شد. این شهر مملو از خیابان‌های دیدنی برای گردشگری، رستوران‌ها و کافه‌های سنتی و مدرن، بازارها و مراکز خرید مختلف و… بوده و در حالت کلی تلفیقی از جلوه‌های غربی، شرقی، باستانی و مدرن است. بانکوک به زبان تایلندی به معنی شهر فرشته‌ها است و در سال ۱۷۸۲ به عنوان پایتخت کشور تایلند انتخاب شد.

پایتخت تایلند

نقشه شهر پوکت تایلند

پوکت بی‌شک یکی از زیبا‌ترین جزایر در سرتاسر دنیا است که در قسمت جنوبی کشور تایلند قرار دارد. این جزیره در سال ۲۰۰۴ بر اثر سونامی شدیدی که رخ داد خسارت بسیاری را نظاره‌گر بود؛ اما خوشبختانه سریعا تحت بازسازی قرار گرفت و امروزه اثری از ویرانی در این جزیره وجود ندارد. پوکت دارای سواحل بسیار چشم‌نواز و زیبا بوده و با آب و هوای مطلوب خود تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری مهم در کشور تایلند شده است. در این جزیره شما می‌توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید و از آن لذت ببرید. آب و هوای این منطقه غالبا گرم و معتدل است‌.

نقشه پوکت

نقشه شهر پاتایا تایلند

پاتایا در شمال شرق کشور تایلند قرار داشته و یکی از بهترین شهرهای این کشور برای گردش محسوب می‌شود. این شهر بعد از پایتخت تایلند یعنی بانکوک، دومین رتبه را در حیطه جذب گردشگر دارد. برای رفتن به پاتایا می‌توانید از انواع روش‌ها نظیر استفاده از اتوبوس‌های بین شهری، تاکسی‌ها، هواپیما و قطار استفاده کنید. سواحل جذاب و طبیعت دیدنی ‌پاتایا، این شهر را تبدیل به شهری پر مسافر کرده به‌طوری که در طول تمام روزهای سال، نمی‌توانید روزی را پیدا کنید که این شهر بدون مسافر باشد‌.

نقشه پاتایا

نقشه شهر چیانگ مای تایلند

چیانگ مای یکی دیگر از شهرهای دیدنی کشور تایلند است که چیزی در حدود ۱۰۰ کیلومتر با بانکوک فاصله دارد. اگر علاقه داشته باشید از بانکوک با اتوبوس به این شهر بروید راهی نسبتا طولانی را در پیش رو خواهید داشت اما خوشبختانه این شهر مجهز به فرودگاه نیز بوده و شما می‌توانید طی پروازی یک ساعته به مقصد خود برسید. شهر چیانگ مای شهری زیبا با بافت تاریخی است و مردم آن تاکنون اسیر مدرنیته نشده و اصالت و تاریخ خود را در پوشش یا شهرسازی حفظ کرده‌اند. همچنین این شهر یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرهای تایلند بوده که گردشگران می‌توانند صرف هزینه‌ای کمتر به تفریح بپردازند.

کلام آخر

تایلند یکی از دیدنی‌ترین کشورهای دنیا است که با توجه به طبیعت بکر و وجود تفریحات متعدد در این کشور، همواره خیل عظیمی از توریست‌ها به سمت آن سرازیر می‌شوند. هر یک از شهرهای مهم این کشور دارای ویژگی به‌خصوصی بوده و مناسب برای تفریحات ویژه‌ای است که شناخت آن‌ها، آشنایی با نقشه و دانستن اختلاف ساعت آن‌ها، می‌تواند کمک شایانی برای مدیریت سفر عدم مواجهه با مشکلات پیش‌بینی نشده کند. نقشه تایلند و شهرهای آن می‌تواند راهنمای سفر خوبی جهت یافتن اماکن مورد نظرتان باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 101 کاربر