شرایط سفر به تایلند در سال 2023

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/20
بازدید: 1838
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر به تایلند برای ساکنین هر کشوری قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد. تایلند به علت آب و هوا و طبیعت بکری که دارد، گردشگران بسیاری را پذیرا است. قبل از سفر به تایلند باید با توجه به قصد سفر، ویزاهای توریستی، تحصیلی و یا کار را دریافت کنید. شرایط سفر به تایلند بعد از شیوع کرونا تغییرات فراوانی داشته است. معمولا ویزاهای توریستی سفر به تایلند 58 روزه صادر می‌شوند. پس از آنکه موج کرونا فروکش کرد، شرایط سفر به تایلند کمی تغییر یافت. در ادامه جدیدترین شرایط سفر به تایلند 2023 را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

 شرایط سفر به تایلند

آخرین شرایط سفر به تایلند

تایلند کشوری زیبا و با طبیعتی بکر در جنوب شرق آسیا است. اگر در سال 2023 عزم سفر به تایلند را کرده‌اید، ابتدا باید به کمک آژانس مسافرتی و یا کارگزار معتبر درخواست صدور ویزا دهید. طبق آخرین و جدیدترین شرایط سفر به تایلند که در تاریخ اول مارس 2022 صادر و در حال اجرا است، تنها آن دسته از افراد خارجی حق ورود به تایلند را دارند که واکسیناسیون کامل شده باشند. البته واکسن‌هایی را باید تزریق کرده باشند که مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت و غذا و دارو بوده و از همه مهم‌تر 14 روز از تزریق آخرین دز گذشته باشد.
در زمان سفر مأموران گذرنامه به طور کامل ویزا و کارت‌های واکسن را بررسی خواهند کرد و سپس اجازه ورود به کشور را می‌دهند. واکسیناسیون شدن با واکسن‌هایی که در سطح جهان شناخته شده‌اند و مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت هستند، از شرایط جدید سفر به تایلند محسوب می‌شوند. این موضوع پس از فروکش کردن پاندمی کرونا بسیار مورد توجه مقامات تایلندی بوده و از موارد مهم برای حفظ سلامتی مردم محلی و مسافران تلقی می‌شود.

شرایط اخذ ویزای تایلند

برای سفر به هر کشوری ویزا مهم‌ترین و ضروری‌ترین مدرک مورد نیاز است. در بعضی از کشورها قوانینی برای صدور ویزا در فرودگاه‌ها جهت رفاه حال مسافران وجود دارد. در سفر به تایلند، باید از پیش اقدام به دریافت ویزا کنید تا مشکل و مانعی برای سفرتان به وجود نیاید. برای دریافت ویزای تایلند باید مدارک مورد نیاز را همراه داشته باشید و حتما به یک کارگزاری و یا یک آژانس مسافربری معتبر مراجعه کنید. ویزاهای تایلند معمولا در قالب ویزای گردشگری صادر می‌شوند. 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تایلند:

  • اصل پاسپورت که اعتبار دارد.
  • کپی تمامی صفحه‌های شناسنامه
  • دو قطعه عکس ۴*۳ رنگی با زمینه سفید
  • کپی کارت ملی
  • کارت واکسن دیجیتال که QR code دارد.
  • پرینت سه‌ ماهه گردش حساب با مانده پنجاه میلیون تومان

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

شرایط سفر به تایلند

 مدارک مورد نیاز دریافت Thailand pass

یکی از شرایط جدید اخذ ویزا برای سفر به تایلند داشتن Thailand pass است. گردشگرانی که قصد سفر به تایلند را دارند، باید Thailand pass داشته باشند و برای دریافت آن نیز می‌بایست وارد سایتی به نام Thailand pass شده و تمامی مدارک مربوط به واکسیناسیون خود را در آن بارگذاری کنند. از عمده سوالاتی که برای گردشگران ممکن است ایجاد شود این است که چه مدارکی باید در سایت Thailand pass بارگذاری شوند؟ باید ذکر کرد که پس از بارگذاری اطلاعات واکسیناسیون خود در سامانه فوق، کد تأییدیه برای شما ارسال خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای بارگذاری عبارتند از:

  • کارت واکسن دیجیتال که حداقل ۱۴ روز از تزریق دز دوم آن گذشته باشد.
  • بلیط پرواز تایلند که باید رفت و برگشت باشد.
  • بیمه نامه مسافرتی ۲ ماهه مورد تایید تایلند که تحت پوشش درمانی کرونا به مبلغ ۱۰۰۰۰۰ یورو باشد.
  • واچر تایید شده هتل محل اقامت در تایلند

 کدام واکسن ها مورد تایید تایلند است؟

همان طور که گفته شد از دیگر شرایط جدید سفر به تایلند، تزریق 2 دز واکسنی است که از تزریق دز دوم آن 14 روز زمان گذشته باشد. از جمله واکسن‌های مورد تایید کشور تایلند:

1.آسترازنکا
2.سینو فارم
3.مدرنا
4.فایزر
5.اسپوتنیک
6.سینووکس
7.جانسون اند جانسون
8.اسپوتنیک
9.کووی شیلد

تزریق هر کدام از واکسن‌های بالا و در دست داشتن کارت واکسن به همراه کد مخصوص هر گردشگر از قوانین جدید سفر به تایلند هستند. اگر قصد سفر به تایلند دارید و از واکسن‌های ایرانی تزریق کرده‌اید، توصیه می‌کنیم ابتدا یکی از واکسن‌های مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت را تزریق نمایید و بعد از 14 روز اقدام به سفر کنید. بهتر است متذکر شویم که در صورت دریافت واکسن‌های ایرانی در زمان ورود به تایلند از آن دسته افرادی به شمار می‌روید که می‌بایست 5 روز تمام در هتل محل اقامت خود قرنطینه کامل شوید. 
برخی از گردشگران ایرانی که از فرودگاه سوار نامبی بانکوک به تایلند می‌روند، در همان هفته اول سفر به هیچ عنوان حق خروج از بانکوک را ندارند و لازم است برنامه سفر خود را از هفته دوم تنظیم کنند. البته شایان ذکر است که این قرنطینه تنها مختص افرادی است که می‌خواهند به دیگر شهرهای تایلند مانند پاتایا، پوکت و... سفر کنند؛ اگر مقصد سفر همان بانکوک باشد و در هتل‌های آن اقامت کنند نیاز به محدودیت در تردد شهر بانکوک نیست. 

جزایر تایلند | معرفی 10 تا از زیباترین جزایر کشور تایلند

شرایط سفر به تایلند

خرید ارز تایلند را فراموش نکنید!

مهم‌ترین مرحله هر سفری، خرید و تهیه پول آن کشور است. در صورت سفر به تایلند باید در جریان باشید که پول رایج کشور تایلند "بات" است که در طی زمان و به علل مختلفی افزایش ارزش چشم‌گیری داشته؛ به طوری که در حال حاضر 30 بات تایلندی معادل 1 دلار معامله می‌شود. شما می‌توانید در ایران دلار خریداری نمایید و در صرافی های موجود در خود فرودگاه تایلند بات تهیه کنید. البته بهتر است قبل از سفر پول خود را چنج کنید زیرا به لحاظ قیمت برای شما به صرفه‌تر خواهد بود. 
شرایط سفر به تایلند بعد از موج کرونا کمی راحت‌تر شده تا به اقتصاد تایلند کمتر ضربه وارد شود و همچنین اقتصادی بر پایه‌های صادرات و جذب هر چه بیشتر سرمایه داشته باشد. اقتصاد باز کشور تایلند سبب شده تا تجارت در این کشور در حجم های بالا باشد و در نتجیه کسب و کار خوب و پر درآمدی برای مردم به ارمغان آورد.

در تایلند مواد مخدر حمل نکنید!

حمل مواد مخدر در همه جای دنیا جرم محسوب می‌شود، اما در کشور تایلند جرم حمل مواد سنگین‌تر از هر جای دیگر است. حمل مواد مخدر در تایلند حبس‌های سخت و طولانی دارد. جرم و مجازات حمل مواد مخدر تنها برای مردم خود تایلند قابل اجرا نیست بلکه این قوانین شامل حال گردشگران و توریست‌های خارجی نیز می‌شود. در فرودگاه از گرفتن بسته، ساک و چمدان از افراد غریبه و ناشناس به طور جد خودداری کنید. اگر با چمدان و یا چیزی که محتویات آن مواد مخدر باشد بازداشت شوید تمام مسئولیت‌ها به گردن خود شماست و مجازات سنگین و سفت و سختی در انتظارتان خواهد بود.

راهنمای سفر به تایلند - آخرین شرایط سفر به تایلند برای ایرانی ها در سال ۲۰۲۳

گمرک تایلند و قوانین آن

در همه کشورهای دنیا قوانین و محدودیت‌هایی برای ورود و خروج برخی اقلام و اجناس وجود دارد که کشور تایلند هم از این قاعده مستثنی نیست. در تایلند ورود و خروج اقلام زیر ممنوع است:

1.مواد مخدر
2.کالاهای تجاری که تقلبی هستند.
3.کالای نقض کننده مقررات مالکیت فکری
4.پول و سکه‌های تقلبی
5.حیوانات تحت محافظت
6.حیوانات تحت حفاظت CITES

همه قوانین و مقررات گمرک تایلند کاملا جدی و مستمر توسط پلیس این کشور رصد می‌شوند؛ بنابراین در زمان سفر به تایلند حتماً مراقب قوانین گمرکی آن باشید تا در طول سفر مشکلی برایتان رخ ندهد.

 شرایط سفر به تایلند

چگونه می توان در تایلند رانندگی کرد؟

اگر در سفر به تایلند قصد رانندگی دارید، باید حتما گواهینامه بین‌المللی به همراه داشته باشید. تنها گواهینامه‌های بین‌المللی در تایلند مورد تأیید پلیس راهنمایی و رانندگی آن هستند. قوانین رانندگی تایلند به طور جدی و بسیار سخت گیرانه دنبال می‌شود و خیلی قاطع با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد. شرایط رانندگی در شهرهای شلوغ تایلند مانند پوکت، بانکوک، پاتایا و... شباهت زیادی با رانندگی در تهران دارد و اغلب ترافیک‌های سنگینی در شهرهای بزرگ تایلند وجود دارند.
تایلند از جمله کشورهایی است که آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای در آن بسیار بالاست. برای یک فرد خارجی رانندگی در جاده‌های تایلند صبر و مهارت بالایی می‌طلبد. خیابان‌های کوچک تایلند پر از موتور سوار است که وجود آن‌ها از اصلی‌ترین دلایل تصادفات بالا در این کشور است. علاوه‌بر همه این‌ها رانش زمین، زلزله، سیل، بارش باران‌های شدید و وجود حیواناتی مانند فیل در خیابان از سختی‌های رانندگی در تایلند است.

بهترین هتل های تایلند - اگر رفتی تایلند میتونی یکی از این هتل ها رو رزرو کنی

 

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

کلام پایانی

تایلند از کشورهای جنوب شرق آسیا است که به علت طبیعت و سواحل زیبایی که دارد، مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است. بعد از کمتر شدن کرونا علاقه‌مندان به سفر خارجی، تایلند را برای سفری بی‌نظیر مقصد قرار داده‌اند. گردشگران ایرانی برای سفر با تور تایلند نیاز است ویزای خود را از آژانس‌های مسافربری و یا یک کارگزاری مطمئن دریافت کنند. از مدارک جدید و مهم سفر به تایلند داشتن کارت واکسن دیجیتال و معتبر است. از ابتدای ماه مارس 2022 تاکنون که جدیدترین شرایط سفر به تایلند وضع شده است، داشتن کارت واکسن و کد QR از واجبات دریافت ویزا هستند. به یاد داشته باشید قوانین گمرکی، رانندگی و حمل مواد مخدر در تایلند بسیار سخت‌گیرانه دنبال می‌شوند. همچنین پیش از سفر اقدام به چنج پول تایلند کنید تا دچار مشکل نشوید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر