بانکوک بهتر است یا پاتایا

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/30
بازدید: 1901

تایلند، کشوری در شرق آسیا، با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری فراوان، یکی از مقاصد محبوب گردشگران از سراسر جهان است. در میان شهرهای تایلند، دو شهر بانکوک و پاتایا از شهرت بیشتری برخوردارند و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کنند. بانکوک، پایتخت تایلند، شهری پرجمعیت و مدرن است که تاریخ و فرهنگ غنی را با زندگی شهری مدرن در هم آمیخته است. پاتایا، شهری ساحلی در سواحل خلیج تایلند، به دلیل سواحل زیبا، تفریحات آبی و زندگی شبانه پرشورش شهرت دارد. انتخاب بین سفر به بانکوک یا پاتایا به عوامل مختلفی از جمله سلیقه، بودجه و زمان سفر بستگی دارد. تا انتها با ما همراه باشید تا در انتها متوجه بشویم بانکوک بهتر است یا پاتایا؟

آب و هوای بانکوک و پاتایا

جاهای دیدنی پاتایا | بهترین جاهای دیدنی پاتایا که نباید از دست دهید!

بانکوک یا پاتایا؛ انتخاب شما کدام است؟

تایلند به‌دلیل بالا بودن در جاذبه‌های گردشگری، گردشگران زیادی را هر ساله به ‌سوی خود جذب می‌کند. آنقدر تنوع این جاذبه‌ها بالا بوده که همه را به سفر به تایلند وادار می‌نماید. هر کدام از شهرهای این کشور، زیبایی منحصربه‌فرد خود را داشته و برای سفر عالی بوده است. اما تفاوتی‌هایی بین آن‌ها بوده که با توجه به سلیقه و نظر شخصی خود، می‌توان یکی را انتخاب کرده و از سفر خود لذت برده و خاطره خوشی را رقم زد.

بانکوک بهتره؟

شهر بانکوک یکی از هیجان‌انگیز‌ترین شهر در کشور تایلند شمرده می‌شود و همچنین پایتخت این کشور محسوب شده است. در هنگام سفر به شهر بانکوک می‌توانیم در یک سفر، هم جاذبه‌ها مدرن و هم تاریخی را تماشا کنید، به‌همین دلیل باعث شده این شهر در میان گردشگران بسیار محبوب باشد. شما می‌توانید با یک خرید بلیط هواپیما به بانکوک بروید و سپس به سوی شهر پاتایا روید و از آن دیدن کنید. بانکوک برای افرادی که به دنبال تجربه‌ای فرهنگی و تاریخی هستند، گزینه‌ی مناسبی است. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ جذاب باشد.

پاتایا بهتره؟

در قسمت شرقی خلیج تایلندی شهری به نام پاتایا واقع شده که محبوبیت زیادی در این منطقه دارد. همچنین نزدیک‌ترین سواحل تفریحی به شهر بانکوک محسوب شده، اصولاً کسانی که به شهر بانکوک سفر می‌کنند، به پاتایا نیز در هنگام سفرشان سر می‌زنند. شهر ساحلی پاتایا دارای جاذبه‌های متفاوت مانند مرکز های فرهنگی، موزه، باغ‌های زیبا و جزیره مرجانی دارد. پاتایا برای افرادی که به دنبال تعطیلاتی ساحلی و تفریحات آبی هستند، گزینه‌ی بهتری است. این شهر دارای سواحل زیبا و تفریحات آبی متنوعی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به تفریح و آرامش مناسب باشد.

بانکوک یا پاتایا انتخاب شما کدام است؟

همه چیز درباره پاتایا - پاتایا شهر گناه یا شهر سفرهای به یادماندنی؟!

اطلاعات کلی دو شهر بانکوک و پاتایا 

اطلاعات کلی شهر بانکوک: 

  • زبان رسمی پاتایا_ تایلندی
  • واحد پول رسمی پاتایا_ بات تایلند
  • اختلاف ساعت با شهر تهران_ ۳:۳۰ ساعت جلوتر 
  • پیش شماره کشور تایلند_ ۶۶+
  • نوع برق شهری پاتایا_ ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز
  • فرودگاه شهر پاتایا_ Pattaya Airpark 

اطلاعات کلی شهر پاتایا:

  • زبان رسمی بانکوک_ تایلندی
  • واحد پول رسمی بانکوک_ بات تایلند
  • اختلاف ساعت با شهر تهران_ ۳:۳۰ جلوتر
  • پیش شماره کشور تایلند_ ۶۶+
  • نوع برق شهری بانکوک_ ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز
  • فرودگاه شهر بانکوک_ فرودگاه بین‌المللی دن موئنگ 

اطلاعات کلی بانکوک و پاتایا

بانکوک پایتخت تایلند - معرفی شهر بانکوک؛ از آب و هوا تا هزینه ها

شرایط‌ آب ‌و هوای بانکوک و پاتایا 

به‌طور کلی کشور تایلند یک کشور گرم و مرطوب بوده، اما این موضوع برای تمام شهرهای آن صدق نمی‌کند و متغیر است. شهر بانکوک به دلیل موقعیت جغرافیایی در تمام فصول گرم و بارانی بوده، و گرم‌ترین ماه سال در این شهر فروردین و اردیبهشت، و سردترین آن دی شمرده می‌شود. بهترین زمان برای سفر به شهر بانکوک آبان تا اسفند بوده که شما باید انتظار حجم بالای گردشگران و افزایش قیمت‌ها را داشته باشید. اگر قصد کاهش هزینه‌های سفر را دارید بهتر است در اواخر بهار و تابستان به شهر سفر کنید، زیرا به دلیل اینکه آب‌وهوای مناسبی در این فصول ندارد تعداد کمی در این فصل به شهر بانکوک سفر می‌کنند.
آب‌وهوای شهر پاتایا گرمسیر بوده و شباهت زیادی به شهر بانکوک دارد، اما در فصل‌های سرد سال این شهر آب‌وهوای خشک دارد. فصول بارانی این شهر از ماه مه تا نوامبر میلادی طول می‌کشد و در فاصله سپتامبر تا اکتبر بیشترین باران را در این شهر مشاهده خواهید کرد. باران در این منطقه نم نم بوده و گاهی اوقات رگباری و کوتاه مدت است، زمستان در شهر پاتایا خشک، و دارای آب‌وهوای بسیار دلنشین بوده اما در ماه آوریل هوا بسیار سرد می‌شود.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

جاذبه ‌های گردشگری و تفریحات

شهر بانکوک به دلیل دارا بودن آب‌وهوایی استوایی طبیعت و پوشش گیاهی فوق‌العاده دارد. این شهر به‌خاطر وجود آثار تاریخی دارد و البته در کنار این آثار شما می‌توانید آثار مدرن که به‌ دست بشر ساخته شده است را تماشا کنید. از آثار این شهر می‌توان به خانه جیم تامپسون، کاخ بزرگ بانکوک، معبد بودایی خوابیده، پارک لومپینی اشاره کرد. 
شهر بانکوک تفریحات زیادی ندارد و بیشتر تفریحات آن به‌صورت فکری بوده است. این شهر نسبت به شهر پاتایا در تفریحات شبانه ضعیف‌تر بوده به‌گونه‌ای که شما در شب فقط می‌توانید به خرید و کلاب بروید. از تفریحات شهر بانکوک باید به  اتاق فرار،  خانه موج‌ها، تیراندازی، مجموعه تفریحی و هیجانی هاربرلند و زمین بازی فاناریوم و... اشاره داشت.
شهر پاتایا جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و همچنین مراکز خرید متعددی را دارا بوده است. از آثار بی‌شمار این شهر باید به پارک سنگی، مینی سی‌ام، وات فرایا و پارک سه امپراطور اشاره کرد. شهر بانکوک و پاتایا در جاذبه‌های گردشگری در یک سطح هستند و تفاوت زیادی باهم ندارند. 
شهر پاتایا به گفته گردشگران مکان تفریحات هیجانی و ماجراجویی است. این شهر از تفریحات شبانه بسیاری برخوردار بوده مثل جشن کف بازی که طرفدارن زیادی داشته است. از دیگر تفریحات شهر پاتایا باید به غواصی، پاراموتور، اسمی روی آب، بانجی جامپینگ، کوهنوردی، پیاده روی و... اشاره داشت.

بانکوک بهتره یا پاتایا؟

جاهای دیدنی بانکوک - جاذبه های گردشگری بانکوک که از دیدنشان پشیمان نمی شوید!

خرید در بانکوک و پاتایا 

از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها که در سفر برای گردشگران وجود دارد خرید بوده و مرکز خریدهای این شهر‌ها از ساعت ده صبح تا ده شب آماده خدمات رسانی هستند. حتی ممکن است به دلیل توریستی بودن شهر، این ساعات افزایش یابد. مراکز خرید شهر بانکوک و پاتایا بازار شبانه داشته به‌گونه‌ای که از ساعات اولیه غروب کار خود را آغاز می‌کند و تا نیمه‌های شب به کار خود می‌پردازند. بازار‌های روز شهر بانکوک و پاتایا از ۴ صبح تا ۹ شب باز هستند و شما می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. در بعضی از مراکز ممکن است در روز یکشنبه تعطیل باشد و لازم است قبل از رفتن به آن مر کز با یک سرچ، از این موضوع اطلاع پیدا کنید.

هزینه حمل ‌و نقل در بانکوک و پاتایا 

هزینه حمل‌ و نقل در شهر بانکوک: 

  •  هزینه یک بلیط ۱۰ بات
  • هزینه هر لیتر بنزین ۲۶ بات
  • هزینه تاکسی ۳۵ بات و به ازای هر یک کیلومتر ۷ بات پرداخت کنید. همچنین اگر می‌خواهید تاکسی را در اختیار بگیرید و به انتظار بگذارید باید ۱۰۰ بات بپردازید. 

هزینه حمل ‌و نقل در شهر پاتایا:

  • هزینه یک بلیط ۳۰ بات
  • هزینه بلیط در یک ماه ۱۰۰۰ بات
  • هزینه هر لیتر بنزین ۱۰۷ بات
  • هزینه تاکسی ۳۵ بات و به ازای هر یک کیلومتر ۱۲ بات باید پرداخت کنید. همچنین اگر می‌خواهید تاکسی را در اختیار بگیرید و به انتظار بگذارید باید ۱۲۰ بات بپردازید.

حمل و نقل در بانکوک و پاتایا

بهترین مراکز خرید پاتایا - برای خرید از پاتایا بهترین مراکز خریدی که میتونید ازشون خرید کنید.

هزینه خورد و خوراک در بانکوک و پاتایا

حدود هزینه های خورد و خوراک در پاتایا:

  • برای صرف یک وعده غذای معمولی در یک رستوران ارزان باید حدود ۹۰ بات پرداخت کنید.
  • برای صرف غذای دو نفره در یک رستوران متوسط لازم است حدود ۹۷۵ بات پرداخت کنید.
  • قیمت منوی مک دونالد در شهر زیبای پاتایا نسبتاً ارزان بوده و حدود ۱۷۷ بات است.
  • شما در پاتایا لازم است برای خرید یک بطری آب معدنی حدود ۱۱ بات و یک فنجان قهوه حدود ۸۵ بات پرداخت کنید.

حدود هزینه خورد و خوراک در شهر بانکوک:

  • برای صرف یک وعده غذای معمولی در یک رستوران ارزان باید حدود ۸۰ بات پرداخت کنید.
  • برای صرف یک غذای دونفره در یک رستوران متوسط لازم است حدود ۸۵۰ پرداخت کنید.
  • قیمت منوی مک دونالد در شهر بانکوک نسبت به شعر‌های دیگر ارزان‌تر بوده و حدود ۱۸۰ بات است.
  • شما در بانکوک لازم است برای خرید یک بطری آب معدنی حدود ۱۰ بات و یک فنجان قهوه حدود ۷۳ بات پرداخت کنید.

غذا در بانکوک و پاتایا 

کلام آخر
دو شهر بانکوک و پاتایا، از شهرهای توریستی تایلند هستند و سالانه میلیون‌ها گردشگر هنگام سفر به کشور تایلند به این دو شهر سفر می‌کنند. هزینه خورد و خوراک و حمل‌ونقل در این دو شهر نسبتاً ارزان بوده و به راحتی در فصول مناسب سال می‌توانید به این دو شهر سفر کنید و از آن لذت ببرید. مردمان محلی این شهر‌ها هزینه‌های خود را از طریق گردشگران به‌دست می‌آورند و همچنین علاوه‌بر تفریحات متنوع که در این دو شهر وجود دارد آن‌ها دارای سواحل فوق‌العاده هستند. حالا شما به نتیجه رسیدید که بانکوک بهتر است یا پاتایا؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

نظرات کاربران

  • شادی شادی 1402/05/30
    1 نفر پسندیدند
    جسارتا اگه من بخوام کاملترش کنم، بانکوک رو باید بیشتر برای شهرگردی و خرید در نظر بگیریم و پاتایا رو برای سواحلش
  • لحظه آخر لحظه آخر 1402/05/30
    1 نفر پسندیدند
    سلام شادی عزیز. ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر