سفر به گرجستان در پاییز

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/28
بازدید: 1665
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا در حال بررسی مقاصد مختلف برای برنامه‌ریزی یک سفر پاییزی هستید؟ سفر به گرجستان در پاییز می‌تواند انتخاب مناسب باشد. این کشور چهار فصل است و در همه روزهای سال جذابیت‌هایی برای گردشگران دارد و به همین دلیل هم در هیچ فصلی گرجستان را خالی از توریست نخواهید دید. سفر به این کشور در فصل پاییز می‌تواند به‌عنوان یک خاطره به یاد ماندنی تا ابد در ذهنتان ثبت شود. تماشای پاییز هزار رنگ در کشور گرجستان، وجود جاذبه‌های گردشگری، طبیعت بکر و هزینه نسبتا کم این مسافرت برای تبدیل شدن این کشور به یک مقصد فوق‌العاده کافی است. اگر شما هم همین نظر را دارید، فرصت را از دست ندهید و خود را برای یک سفر رویایی آماده کنید. در ادامه 9 دلیل برای اینکه پاییز خود را در گرجستان بگذرانید، خواهیم آورد. با ما همراه باشید.

سفر به گرجستان در پاییز

1.لذت قدم زدن در خیابان‌های نمناک تفلیس

تفلیس یکی از توریستی‌ترین شهرهای گرجستان است که طبیعت پاییزیش جلوه فوق‌العاده‌ای دارد. دمای هوا این شهر تقریباً از 5 تا 27 درجه سانتی‌گراد متغیر است. یعنی روزهای خنک و شب‌های نسبتا سردی دارد. شهر تفلیس در دامنه کوه قرار گرفته و کوچه‌های آن بیشتر شبیه یک روستا است. قدم زدن در این کوچه‌ها در فصل پاییز، حال‌ و هوای شمیران را تداعی می‌کند و بسیار لذت‌بخش خواهد بود. البته اگر در این فصل به تفلیس سفر می‌کنید، حتما لباس گرم بردارید تا صورت سرد شدن هوا بتوانید از آن استفاده نمایید. همچنین در صورتی که شناخت کافی نسبت به شهر تفلیس ندارید، می‌توانید با تورهای خیابان‌گردی همراه شود.

لذت قدم زنی در خیابان های پاییزی تفلیس 

راهنمای سفر به گرجستان -  چطور به گرجستان سفر کنم؟ کجا برم؟ چی بخورم؟ چی بخرم؟

2. در پاییز حمام سولفور بگیرید

یکی از تفریحات خاصی که مسافران در فصل پاییز می‌توانند در گرجستان از انجام آن لذت ببرند استفاده از حمام سولفور در شهر تفلیس است. حمام‌های سولفور در منطقه قدیمی و تاریخی «آبانوتوبانی» تفلیس واقع شده‌‌اند. در این منطقه چندین حمام سولفور با قیمت‌ها و امکانات متفاوتی وجود دارد. این حمام‌ها، سنگی و با سقف گنبدی هستند و آبشان از چشمه‌های آب گرم تفلیس تامین می‌شود. این آب‌ها به دلیل داشتن گوگرد و املاح معدنی دیگر، خواص درمانی بسیاری دارند. به همین دلیل مسافران زیادی در فصل پاییز به منظور استفاده از این حمام‌ها به تفلیس سفر می‌کنند. دمای آب گرم سولفور 40 درجه سانتی‌گراد است و آب‌تنی در آن در فصل پاییز لذت‌ زیادی دارد.

حمام پاییزی در سولفور 

3. با دریاچه باتتی عکس یادگاری بگیرید

دریاچه باتتی، در منطقه کارلی و در نزدیکی کودمانی قرار گرفته است و یکی از زیباترین چشم‌اندازهای پاییزی در طبیعت گرجستان محسوب می‌شود. این دریاچه که چندان بزرگ و عمیق نیست، مساحتی حدود 2 هکتار دارد و بازدید از آن برای افرادی که اهل کمپ زدن هستند بهترین گزینه محسوب می‌شود. این منطقه آرام و رویایی در فصل پاییز از برگ‌های طلایی و نارنجی احاطه می‌شود ومنظره‌ای فوق‌العاده‌ای پدید می‌آورد. دریاچه باتتی کمی با تفلیس فاصله دارد اما با ماشین به راحتی می‌توانید به آن برسید. اگر تا اواسط فصل پاییز به این دریاچه بروید برگ درختان هنوز نریخته‌اند و چشم‌اندازی رویایی پیش چشمتان گسترده خواهد شد. 

تجربه عکاسی پاییزی در کنار دریاچه باتتی گرجستان

جاهای دیدنی گرجستان - تماشای آثار نئو کلاسیک در کنار سواحل کم نظیر شهرهای تفلیس و باتومی!

4. کنار بلک راک کوهپیمایی کنید

دریاچه بلک راک در پارک ملی «لاگودخی» واقع شده است و برای رسیدن به آن باید از یک مسیر شیب‌دار کوهستانی نه چندان سخت عبور نمایید. این مسیر کوهستانی در تابستان و پاییز امکان پیاده‌روی دارد. منطقه لاگودخی از مناطق قدیمی و طبیعی گرجستان محسوب می‌شود که هنوز به همان شکل قدیم بکر باقی مانده است. در فصل پاییز مسیر رسیدن به دریاچه که از جنگل‌های زیبا تشکیل شده است، تصویری فوق‌العاده رویایی خلق می‌کند. گاهی نیز ممکن است در حین پیاده‌روی در این منطقه حفاظت شده حیواناتی نظیر گوزن، بز کوهی یا شوکا مشاهده کنید. دریاچه بلک راک نیز در دل این طبیعت کوهستانی قرار دارد. برای رسیدن به این دریاچه یک مسیر رفت و برگشت تعبیه شده و یک استراحتگاه هم در فاصله سه کیلومتری جهت استراحت مسافران می‌توان پیدا کرد.

راهپیمایی پاییزی مسیر دریاچه بلک راک

5. در جشن روز تفلیس با مردم گرجستان شادی کنید.

یکی از اتفاقات جذابی که در فصل پاییز در گرجستان می‌افتد، برگزاری جشن روز تفلیس یا تبلیسوبا است. این جشن برای بزرگداشت شهر تفلیس اولین بار در سال  اکتبر ۱۹۷۹ برگزار شد و پس از آن به یکی از سنت‌های همیشگی گرجی‌ها بدل گشت. این فستیوال در تفلیس قدیم برگزار می‌شود و در آن می‌توانید از موسیقی زنده، غذاهای محلی و جشن و پایکوبی لذت ببرید. اگر می‌خواید لحظات شادی را در سفر تجربه نمایید؛ خودتان را برای سفر پاییزی به تفلیس آماده کنید تا با شرکت در این فستیوال یک روز هیجان‌انگیز همراه با موسیقی، سرگرمی، غذا و دسر محلی و… را سپری کنید.

روز ملی تفلیس در پاییز برگزار می شود.

معرفی کشور گرجستان - دین، مذهب، زبان و هر آنچه را که از گرجستان می خواهید بدانید! 

6. آرامش را کنار دریای سیاه پیدا کنید

شهر باتومی در کنار دریای سیاه قرار گرفته است و به‌عنوان یک مقصد تفریحی در گرجستان، نه تنها میان توریست‌های خارجی بلکه میان خود گرجستانی‌ها هم محبوب است. بیشتر مردم این کشور، در هر نقطه از آن که زندگی کنند، تابستان‌ها را به باتومی می‌آید و بنابراین سواحل این شهر بسیار شلوغ است. اگر به دنبال کسب آرامش در کنار دریای سیاه هستید، سفر پاییزی به باتومی می‌تواند راه‌گشا باشد. از 15 سپتامبر خانواده‌ها به تفلیس باز می‌گردند تا فرزندانشان را برای رفتن به مدرسه آماده کنند. سواحل باتومی خلوت می‌شود و به‌دنبال آن قیمت رزرو هتل هم پایین می‌آید. اما در این زمان شرایط هنوز برای شنا کردن و آفتاب گرفتن مناسب است. پس بهتر است از فرصت استفاده کنید و یک سفر ارزان و آرام به باتومی داشته باشید. 

لذت تماشای غروب پاییزی در ساحل دریای سیاه گرجستان

7. باله یا تئاتر؛ کدام را انتخاب می‌کنید؟

با آغاز پاییز در تفلیس برگزاری تئاترها موسیقی‌های خیابانی و نمایش‌های باله آغاز می‌شود. هنگام قدم زدن در خیابان روستاولی نمایش‌های خیابانی را خواهید دید که به‌صورت زنده در حال اجرا هستند. همچنین در سالن‌های تئاترنمایش‌های عروسکی مناسب برای کودکان و بزرگسالان هم برگزار می‌شود. در یک کلام پاییز در گرجستان با تئاتر، نمایش، موسیقی زنده و باله آغاز می‌شود. شما دیدن کدام یک از این هنرها را ترجیح می‌دهید؟

تئاترهای پاییزی گرجستان را از دست ندهید!

بهترین زمان سفر به گرجستان - چه زمانی به کشور اقتصادی اوراسیایی گرجستان سفر کنیم؟

8. کوتایسی را در درخشش پاییزیش ببینید

کوتایسی را باید یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپایی دانست که حتی از شهر رم هم قدیمی‌تر است. همه افرادی که به گرجستان سفر می‌کنند، بدون توجه به فصل سفرشان باید شهر کوتایسی را در لیست بازدیدهای خود قرار دهند اما پاییز این شهر یک چیز دیگر است! در این فصل فواره طلایی کولخیس در شاخ و برگ درختان می‌پیچد و منظره‌ای فوق‌العاده را به وجود می‌آورد. 

کوتایسی یک جاذبه گردشگری پاییزی در گرجستان 

9. غذاهای گرجی فصول سرد را امتحان کنید

برخی از خوراکی‌ها و غذاهای محلی مردم گرجستان فقط در فصول سرد سال درست می‌شوند و بنابراین سفر پاییزی و زمستانی به این کشور تنها فرصت برای امتحان کردنشان است. یکی از محبوب‌ترین غذاهای گرجی‌ها در فصل پاییز قارچ سزار است. این غذا در فصل پاییز به منوی بسیاری از رستوران‌های گرجستان اضافه می‌شود. در این فصل حتی می‌توانید بیشتر مردم گرجستان را ببینید که در طبیعت به دنبال پیدا کردن قارچ‌های مناسب برای تهیه این غذا هستند. برای امتحان این غذا در تور پاییزی گرجستان کنجکاو نشدید؟ 

غذاهای فصل پاییز گرجستان را مزه کنید

غذا‌های گرجستان - آشنایی با معروف ترین و بهترین ها به همراه معرفی غذاهای خیابانی و سنتی 

کلام آخر

در مطلب سفر به گرجستان در پاییز، درباره کارهایی که می‌توانید در طول سفر پاییزی به این کشور انجام دهید حرف زدیم. در این فصل می‌توانید در فستیوال موسیقی جاز شرکت کنید، نمایش‌های خیابانی و اجراهای باله را تماشا کنید، از برخی از جاذبه‌های گردشگری گرجستان برای مثال حمام سولفور،  دریاچه باتتی، دریاچه بلک راک، شهر باتومی و شهر کوتایسی دیدن کنید و غذاها و خوراکی‌های فصلی را نوش جان کنید. اگر تصمیمتان را برای این سفر گرفتید، فرصت را برای رزرو تور تفلیس یا باتومی در پاییز از دست ندهید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعرفه خدمات ناوبری و فرودگاهی _ به تفکیک هر هواپیما
تعرفه خدمات ناوبری و فرودگاهی _ به تفکیک هر هواپیما
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 102 کاربر