سفر به گرجستان در زمستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/08
بازدید: 3055

فکر می‌کنید که گرجستان مقصد مناسبی برای سفر زمستانی نیست؟ تصورتان اشتباه است زیرا گرجستان کشوری چهار فصل است که در هر فصل زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد. گردشگران در هر زمانی که به این کشور سفر کنند می‌توانند تجربه‌ای جدید و لذت‌بخشی داشته باشند و به زعم آن ها بهترین زمان سفر به گرجستان باشد. گرجستان از ماه دسامبر تا فوریه در سردترین حالت خود قرار دارد و اغلب گردشگران برای اسکی روی ارتفاعات این کشور به آن سفر می‌کنند. این ارتفاعات در این فصل سفید پوش می‌شوند و مناظری فوق‌العاده رویایی را پدید می‌آورند. در این مطلب قصد داریم شما را رهسپار سفر به گرجستان در زمستان کنیم. لباس گرم بپوشید و با لحظه آخر تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

سفر به گرجستان در زمستان

چرا زمستان به گرجستان سفر کنیم؟

شما به راحتی می توانید همه چیز را در راهنمای سفر به گرجستان درباره عروس قفقاز متوجه می شوید. با این حال گرجستان را باید یک کشور کوهستانی دانست که ارتفاعاتش در فصل زمستان سفید پوش می‌شود و یک فرصت مناسب را در اختیار علاقمندان به ورزش‌هایی همچون اسکی و دیگر تفریحات زمستانی قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله درباره سفر به دو شهر گردشگری این کشور یعنی تفلیس و باتومی در زمستان صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

سفر به تفلیس در زمستان

شهر تفلیس به‌عنوان اولین مقصد گردشگری گرجستان شناخته می‌شود که گردشگران در همه فصل‌های سال در آن حضور دارند. این شهر زمستان‌های زیبایی دارد و جدا از آن تفریحات زمستانی فراوانی هم برای انجام دادن در آن پیدا می‌شود. شما می‌توانید در سفر زمستانی خود به تفلیس از جاذبه‌های این شهر دیدن کنید، به سراغ تفریحات زمستانی در ارتفاعات اطراف شهر بروید، در جشنواره غذاهای محلی شرکت نمایید و زمستان خوبی را در این شهر پشت سر بگذارید.

سفر به تفلیس در زمستان

آب‌ و هوای تفلیس در زمستان چگونه است؟

زمستان در شهر تفلیس نسبت به دیگر شهرهای گرجستان متعادل‌تر است و به ندرت دما به زیر صفر درجه می‌رسد. تفلیس در این فصل، شاهد وزش باد خواهد بود پس بهتر است همراه خود کلاه و شال‌گردن داشته باشید. از نوامبر تا پایان فوریه مقدار قابل توجهی برف هم در این شهر خواهید دید و می‌توانید برف بازی و دیگر تفریحات زمستانی را تجربه کنید. به طور کلی در زمستان بازار تفریحات کلاسیک زمستانی مانند اسکی در دامنه کوه‌ سفید تفلیس داغ است. گردشگران در سفر زمستانه به این شهر می‌توانند از مکان‎های جذاب و دیدنی آب‌های معدنی و حمام‌های تاریخی بازدید نمایند.

لذت گشت و گذار در شهر تفلیس در زمستان

گشت‌وگذار در خیابان‌ها و کوچه‌های تفلیس فرقی نمی‌کند در چه فصلی انجام شود، سفر به این شهر در هر فصلی لطف خودش را دارد. جاذبه های گردشگری تفلیس بسیار متنوع است. فرض کنید درختان بدون برگ کمی با برف پوشیده شده باشند، پرسه در کوچه‌ها و محله‌های تاریخی تفلیس در چنین هوا و چشم‌اندازی لذت خاصی دارد. فرقی ندارد شما گشت درون شهر را با همراهانتان انجام می‌دهید یا همراه با تورهای درون شهری به گشت بپردازید، در هر صورت شما از این تفریح لذت کافی خواهید برد.

لذت گشت در شهر تفلیس گرجستان در زمستان

جاذبه‌های گردشگری تفلیس در زمستان

تفلیس در فصل زمستان هم جاذبه‌هایی برای بازدید دارد که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین و محبوب‌ترینشان را معرفی خواهیم کرد.

حمام سولفور تفلیس، پیش به سوی گردشگری سلامت

حمام‌های سولفور در تفلیس یکی از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شوند که در پاییز و زمستان مورد استقبال خوبی از طرف اهالی و مسافران قرار می‌گیرند. این حمام‌ها از آب‌های گرم با درجه حرارت 40 درجه سانتی‌گراد تغذیه می‌شوند. حمام‌های سولفور در محله قدیمی «آبانوتوبانی» قرار دارند. این بناها با سنگ ساخته شده‌اند و سقف گنبدی شکل دارند. آب این حمام‌ها دارای گوگرد و املاح معدنی است و خواص درمانی زیادی دارد. به همین علت عده زیادی از گردشگران و مردم تفلیس به نیت درمان به این حمام‌ها مراجعه می‌نمایند. زمستان در تفلیس با رفتن به حمام‌های سولفور و حمام های سلطنتی تفلیس دلپذیرتر می‌شود.

حمام سولفور تفلیس

موزه هنرهای زیبا تفلیس، زمستان به صرف فرهنگ

یکی از جاذبه‌هایی که در سفر زمستانی خود به تفلیس می‌توانید به سراغ آن بروید، موزه هنرهای این شهر است. این موزه حدود یک قرن پیش افتتاح شده و در آن نقاشی‌ها و دیگر آثار هنری هنرمندان مختلف را به نمایش می‌گذارند. همچنین در این موزه سازه‌هایی را می‌توانید ببینید که در ساخت آن از قطعات طلا استفاده شده است. ساخت این سازه‌ها به قرن هجدهم و نوزدهم میلادی باز می‌گردد.

موزه هنرهای زیبا تفلیس یک جای دیدنی تفلیس در زمستان

پیست اسکی گودائوری، در آغوش کوه‌های سفید پوش

مگر می‌شود فصل زمستان را در تفلیس باشید و به پیست اسک گودائوری نروید؟ همه اسکی‌سواران حرفه‌ای به گرجستان می‌آیند تا اسکی سواری را در این پیست تجربه کنند. این پیست یکی از تفریحات معروف گرجستان است که  بسیار مجهز است و از ورزشکاران مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند در آن به تفریح و گردش بپردازند. این جاذبه تفریحی 120 متر با شمال شهر تفلیس فاصله دارد و برای رفت و آمد راحت به آن باید تاکسی بگیرید.

پیست اسکی گودائوری یک مکان تفریحی زمستانی تفلیس

دریاچه آتشفشانی پاراوانی، رقص روی یخ‌ها

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر توریستی تفلیس در فصل زمستان، دریاچه زمستانی پاراوانی است. آب این دریاچه در طول فصل زمستان کاملا یخ می‌زند و می‌توان روی آن اسکی روی یخ و پانیتاژ انجام داد. حتما لازم نیست در این ورزش حرفه‌ای باشید آنجا افرادی برای یاد دادن به‌ مبتدی‌ها وجود دارند. اگر در سفر زمستانی خود قصد بازدید از این جاذبه را دارید، لباس و تجهیزات مناسب با خود بردارید.

دریاچه آتشنشانی پاراوانی یک جاذبه زمستانی بی نظیر تفلیس

بازدید از موزه‌‌های تفلیس، هم صحبتی با تاریخ

موزه‌های تفلیس بخش مهم و ارزشمند تاریخ و فرهنگ کشور گرجستان به حساب می‌آیند. به همین علت بسیاری از گردشگران برای بازدید از این موزه‌ها به این شهر سفر می‌کنند. در فصل زمستان به دلیل تعطیلی اغلب تفریحات و سرگرمی‌های تفلیس، بازدید از موزه‌ها طرفداران زیادی پیدا می‌کند. در جریان این بازدید، یادگارهای به‌جای مانده از گذشتگان را خواهید دید که درون ویترین‎هایی شیشه‌ای به نمایش درآمده‌اند. موزه ملی گرجستان، موزه اشغال شوروی، موزه سازها و موسیقی فولکلور گرجستان، موزه روباز مردم شناسی، موزه هنرهای زیبای گرجستان، موزه ابریشم و خانه انتشارات مخفی استالین از معروف‌ترین موزه‌های تفلیس هستند.

بازدید از موزه های تفلیس درزمستان

جشنواره غذاهای محلی تفلیس

گرجستان کشوری است با فرهنگ و آداب و رسوم سنتی که در هر فصلی جشنواره مخصوصی برگزار می‌کند. شرکت در هر کدام از این جشنواره‌ها فرصتی برای آشنایی با این فرهنگ غنی و جدانشدنی از رسوم مردم گرجی محسوب می‌شود. بسیاری از گردشگران برنامه سفر خود را به صورتی تنظیم می‌کنند تا زمان برپایی جشنواره خاصی حتماً در این کشور باشند. یکی از جشنواره‌هایی که در فصل زمستان در تفلیس برگزار می‌شود جشنواره غذاهای محلی نام دارد. در جشنواره غذاهای محلی، انواع غذاهای تفلیس گرجستان به همراه چاشنی‌های مختلف ارائه می‌شود. گردشگران با گشت‌وگذار در میان غرفه‌های مختلف با انواع غذاها آشنا می‌شوند و از طعم بی‌نظیر غذاها لذت می‌برند.

جشنواره غذاهای محلی تفلیس در زمستان برگزار می شود.

سفر به باتومی در زمستان

باتومی یک شهر ساحلی است و بنابراین آب و هوایش در زمستان به اندازه تفلیس معتدل نیست. اما اگر تصمیم به سفر به باتومی در زمستان دارید می‌توانید در این فصل‌ هم جاذبه‌هایی برای دیدن و کارهایی برای انجام دادن در این شهر پیدا کنید. در این فصل می‌توانید غذاهای معروف گرجی را در باتومی امتحان کنید، از آرامش و خلوتی ساحل لذت ببرید، در پارک‌ها قدم بزنید و در ساحل دورخه‌سواری کنید. کافه‌گردی و رستوران‌گردی هم انتخاب خوبی در طول سفر زمستانی به باتومی است.

سفر به باتومی در زمستان چرا و چگونه؟

آب و هوای باتومی در زمستان

دسامبر تا فوریه ( اواسط آذر تا اسفند) را باید سردترین زمان سال در باتومی دانست. در این ایام شاهد بارش‌های شدید برف و باران در این شهر توریستی خواهید بود. از آنجایی که گردشگران کمتری زمستان را برای سفر به این شهر ساحلی انتخاب می‌کنند، قیمت هتل‌ها و پروازها به باتومی کاهش پیدا می‌کند و بنابراین زمستان را باید ارزان‌ترین فصل سفر به این شهر هم دانست. باتومی در زمستان میزبان گردشگران داخلی و خارجی برای تفریحات زمستانی همچون اسکی است.

آب و هوای باتومی در زمستان

جاذبه های گردشگری باتومی در زمستان

اگر در فصل زمستان راهی شهر باتومی شدید، می‌توانید بازدید از جاذبه‌های گردشگری و انجام تفریحات زیر را در لیست برنامه‌های سفر خود قرار دهید.

برج الفبا باتومی، ما به زبان گرجی صحبت می‌کنیم

یکی از خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌های باتومی برج الفبا نام دارد که مانند یک مجسمه بزرگ، حروف الفبای گرجی را به صورت نورانی به نمایش در می‌آورد. این برج را از هر جای شهر باتومی می‌توانید به راحتی ببینید اما بازدید آن از نزدیک، حال و هوای دیگری دارد.

برج الفبا باتومی گرجستان یک جای دیدنی زمستانی

ارتفاعات اطراف باتومی، سرد اما دوست داشتنی

اطراف باتومی را ارتفاعاتی در بر گرفته که زمستان‌ها از برف پوشیده می‌شوند و برای انجام تفریحات آبی بسیار مناسب هستند. اگر در این فصل گذرتان به این شهر افتاد، سعی کنید بیشتر زمان سفرتان را در این ارتفاعات سپری کنید تا هم ریه‌هایتان پر از هوای سالم کوهستانی شود و هم بتوانید از انجام تفریحات زمستانی لذت ببرید.

ارتفاعات باتومی؛ تجربه استخوان سوز زمستان در گرجستان

جشن کریسمس و سال نو را در گرجستان تجربه کنید!

بعد از ارمنستان، گرجستان دومین کشوری است که مسیحیت را به عنوان دین اصلی خود معرفی کرد. به همین علت همه ساله جشن سال نو میلادی در این کشور بسیار عالی و باشکوه برگزار می‌شود. شب سال نو در تفلیس، باتومی و دیگر شهرهای این کشور، بسیار خاص و ویژه برگزار می‌شود. جشن‌ها، برنامه‌های تفریحی، کنسرت‌های جذاب و مراسم مختلف دیگری تا نیمه شب سال نو برقرار است. از میان تمام مراسم‌های و جشن‌های سال نو در گرجستان، آتش بازی را باید جذاب‌ترین دانست. مردم گرجستان آغاز سال نو را با تیراندازی جشن می‌گیرند و این روز را در کنار خانواده با خوشی و شادی سپری می‌نمایند.

جشن کریسمس در گرجستان

حاضرید یک زمستان متفاوت را تجربه کنید؟

تفریحات زمستانی در گرجستان طرفداران مخصوص به خود را دارد و به همین دلیل هم می‌توان گفت این کشور با وجود داشتن زمستان‌های سرد؛ در این فصل هم خالی از گردشگر نمی‌ماند. در این مقاله درباره سفر به گرجستان در زمستان صحبت کردیم و بررسی نمودیم که در طول سفر به دو شهر گردشگری این کشور یعنی تفلیس و باتومی چه کارهایی می‌توان انجام داد. پیشنهاد لحظه آخر به شما رزرو یک تور ترکیبی تفلیس و باتومی در این ایام است. اگر بتوانید زمان سفرتان را با جشن سال نو در این کشور یکی کنید؛ لذت سفرتان دو چندان خواهد شد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر