پراگ

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/08
بازدید: 3998
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر پراگ (Prague) پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری چک است که به عروس اروپا نیز شناخته می‌­شود. قدمت این شهر به هزار و ششصد سال نیز می‌­رسد و در تلفظ خود چکی‌ها، Praha نامیده می‌شود. با وجود این که پراگ خود به تنهایی یکی از مکان­‌های دیدنی کشور چک به حساب می‌­آید، اما از جاذبه‌­های متعددی نیز برخوردار است. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا به طور کامل با مراکز خرید، تفریحات و جاذبه‌­های این شهر آشنا شوید.

پراگ

معرفی پراگ

پراگ پایتخت جمهوری چک و بزرگ­ترین شهر آن است که جمعیتی نزدیک به ۱٫۳ میلیون نفر دارد. البته لازم به ذکر است که این شهر پایتخت تاریخی بوهم نیز به شمار می­‌رود. این شهر قدیمی یکی از بناهای به جای مانده از قرون وسطی محسوب می‌­شود. در سال 1992 در لیست میراث جهانی فرهنگی و طبیعی ‏یونسکو ثبت شده است.

بهترین زمان سفر به پراگ - چه زمانی برای سفر به شهر پراگ جمهوری چک مناسب تر است؟

پراگ کجاست؟

کشور چک، کشوری واقع در اروپای مرکزی و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. شهر پراگ پایتخت این کشور نیز در شمال غربی کشور جمهوری چک و روی رودخانه ولتاوا قرار دارد. پراگ همچنین بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک و چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

کشور چک - آشنایی کامل درباره عروس اروپا یا کشور جمهوری چک!

پراگ پایتخت جمهوری چک

چگونه به پراگ برویم؟

از راه‌­های مختلفی می­توان به پراگ دسترسی پیدا کرد اما ما راه هوایی برای رفتن به پراگ را به شما پیشنهاد می­کنیم. بهترین راه برای رفتن به این شهر استفاده از مسیر هوایی است.‏‏ فرودگاه بین‌المللی ‏Václav Havel در شهر پراگ قرار دارد تا گردشگران بتوانند به طور مستقیم به این شهر سفر کنند.

پراگ کجاست؟

بهترین زمان سفر به پراگ

‏شهر پراگ آب و هوای معتدل اقیانوسی دارد و دارای تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد است.‏ به همین دلیل بهترین زمان سفر به پراگ فصل بهار و پاییز شناخته می­شود. گردشگران می­توانند برای سپری کردن تعطیلات نوروز به این شهر سفر کرده و از غذاها، فرهنگ، مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و... آن لذت ببرند.

پراگ پایتخت کجاست؟

پراگ به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت جمهوری چک محسوب می‌شود. همچنین عروس اروپا به عنوان چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است که در شمال غربی رودخانه ولتاوا قرار دارد.

معروف ترین جاهای دیدنی پراگ

همان طور که گفته شد پراگ یک شهر قدیمی است که جاذبه­‌های گردشگری بسیاری را شامل می­‌شود. پس با سفر به پراگ جاهای دیدنی بسیاری در انتظار شما به سر می‌­برند. در ادامه برخی از معروف­ترین جاهای دیدنی پراگ را به طور مختصر بیان کرده‌­ایم.

جاهای دیدنی پراگ - بازدید از بهترین جاذبه‌های گردشگری عروس اروپا!

بازدید از شهر قدیمی پراگ

شهر قدیمی پراگ به مساحت 866 هکتار به عنوان مرکز تاریخی کشور چک ثبت شده است. این شهر در قرن ۹ میلادی توسط شاهزاده بورژیوی یکم تاسیس شد. در سال ۱۶۸۹ شهر پراگ به علت آتش­‌سوزی سوخت و نابود شد ولی مردم به تدریج این شهر را بازسازی کردند. شما با نگاهی کوچک به این شهر و جاذبه­‌های آن متوجه قدمت این شهر تاریخی خواهید شد.

شهر قدیمی پراگ

بازدید از پل چارلز

پل چارلز یک پل قدیمی با قدمتی ۶۰۰ ساله یکی از آثار نمادین و خاص شهر پراگ به حساب می­آید. این پل زیبا شهر قدیمی و شهر جدید را از روی رودخانه ولتاوا به یکدیگر وصل می­کند. شهرت این پل قدیمی به خاطر وجود 30 مجسمه زیبا و منحصر‌به‌فرد آن است. این مجسمه­‌ها در سبک باروک و انواع دستفروش­ها، موسیقی­دان­ها، هنرمندان، گدایان و... در کناره‌­های پیاده‌رو پل چارلز قرار گرفته‌­اند.

بازدید از پل چارلز

بازدید از کلیسا پراگ

در شهر پراگ کلیساهای متعددی وجود دارند. به عنوان مثال کلیسای ویتوس مقدس درون قلعه پراگ جای گرفته و ساخت آن تقریبا ۶۰۰ سال به طول انجامیده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آرامگاه سنت وِنسِسلاس و چارلز چهارم، پادشاه بوهم چکی و امپراتور امپراتوری مقدس روم در کلیسا Vitus Cathedral قرار دارند.

بازدید از کلیسا پراگ

بازدید از باغ وحش پراگ

باغ وحش پراگ، یکی از بهترین باغ وحش‌های اروپا به شمار می­رود که در حاشیه رودخانه ویتاوا در مجاورت قلعه تروجا واقع شده است. با بازدید از Prague Zoo می­توانید به حیوانات کمیاب دنیا مانند لاک‌‌پشت غول‌‌پیکر گالاپاگوس نزدیک شده و آن­ها را تماشا کنید.

خانه رقصان در پراگ

خانه رقصان در اواخر قرن بیستم و توسط معمار چکی به نام ولادو میلونیک و یک معمار کانادایی به نام فرانک گری ساخته شده است. این بنای بزرگ در شهر پراگ در طرح رقص و خمیدگی خاصی به نمایش در آمده و به یک رقاص زن که به سوی مرد رقاص خم شده است­، شباهت دارد.

باغ وحش پراگ

قلعه پراگ

قلعه پراگ، بزرگ‌ترین قلعه دنیا به شمار می­رود که به ثبت گینس رسیده است. (Pražský hrad) هزار و دویست سال قدمت دارد و بارها در طول تاریخ مورد بازسازی قرار گرفته و بخش‌هایی به آن اضافه کرده‌اند. قلعه پراگ یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری پراگ محسوب می­شود که در گذشته محل زندگی پادشاهان بوهمیا بوده است.

میدان ونسلاس

میدان ونسلاس (Wenceslas Square) یکی از مناطق قدیمی و گردشگری در منطقه جدید شهر پراگ به شمار می­آید. این میدان در قرن 14 میلادی ایجاد شده و مملو از موزه‌­های ملی و گنجینه­‌های معماری دیگر است. میدان ونسلاس از آن زمان تا به حال یکی از مهم­ترین فضاهای عمومی شهر است که هنوز هم برای تظاهرات و جشن­ها مورد استفاده قرار می­گیرد.

میدان ونسلاس

بازدید از ساختمان شهرداری

خانه شهرداری یکی از بهترین نمونه‌­های هنر نو در شهر پراگ است. این ساختمان باشکوه در سال 1912 ساخته شده و یکی از مهم­ترین و بزرگ­ترین سالن­های کنسرت پراگ در آن قرار دارد. (Obecní dum) از معماری خاص و منحصربه­فردی برخوردار است که چشم هر بیننده­ای را مات و مبهوت می­کند.

معروف ترین مرکز خرید پراگ

رفتن به مسافرت دارای چندین وجه است که یکی از آن­ها خرید است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و مراکز تفریحی در پراگ مراکز خرید بزرگ و مجهزی هم وجود دارند که بسیار مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته­اند. در ادامه برخی از معروف­ترین مراکز خرید پراگ را معرفی کرده­ایم.

مرکز خرید پالادیوم پراگ

مرکز خرید پالادیوم در قسمت مرکزی شهر پراگ واقع شده ‏است. این مرکز خرید دارای 170 مغازه و 30 رستوران بوده و در مساحتی حدود ‏‏39000 متر مربع قرار دارد. مرکز خرید پالادیوم یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جمهوری چک محسوب می‌شود که ‏روبه‌روی آن مرکز خرید دیگری به نام‏ Kotva وجود دارد. ‏‏

پارک خرید آویون پراگ

پارک خرید آویون Avion یکی دیگر از گزینه­‌هایی است که می توانید در پراگ، از آن خرید کنید. این مرکز خرید بزرگ به دلیل قرار گرفتن برندهایی مانند ‏IKEA‏ و ‏Tesco‏ و... یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین ‏نقاط پراگ برای خرید است. از آنجایی که این ‏مرکز خرید در فضای باز واقع شده، گردشگران را تا چندین ساعت سرگرم خود خواهد ساخت.

پارک خرید آویون پراگ

مرکز خرید فلورا پراگ

مرکز خرید فلورا نیز جزء بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید واقع شده در شهر پراگ است که تاریخ ساخت آن به سال 2003 برمی­گردد. این مرکز خرید زیبا و غنی در 4 طبقه احداث شده و حدودا 120 فروشگاه شامل انواع برندهای جمهوری چک و برند‌های مطرح بین‌المللی است. علاوه بر فروشگاه‌ها، در این مرکز خرید فود کورت، کافه، رستوران، سوپر مارکت و مرکز سینما و تئاتر در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

بهترین غذاهای پراگ

به دلیل اینکه آشپزی جمهوری چک از کشورهای همسایه تاثیر پذیرفته است، غذاهای مشترکی با کشورهای همسایه خود دارد. از محبوب‌ترین غذاها پراگ می­توان به سوسیس وینر با اصالت آلمانی اشاره کرد. اما سوپ کولایدا، اردک کباب شده، گنجشگک موراوی و سوپ سیر نیز از بهترین و معروف‌ترین غذاهای پراگ هستند.

غذاهای معروف های پراگ

بهترین رستوران های پراگ

یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های سفر در یک کشور خارجی، رستوران­گردی در آن کشور است. علاوه بر غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرهای متنوع می‌توانند تجربه منحصربه‌فردی از رفتن به بهترین رستوران­های پراگ را برای شما رقم بزنند. در ادامه به‌ طور مختصر برخی از بهترین رستوران­های پراگ را برای شکم­گردی معرفی کرده­ایم.

رستوران هندی سانگام

رستوران هندی سانگام یکی از رستوران­های آسیایی پراگ است که به دلیل غذاهای با کیفیت خود توانسته به عنوان بهترین رستوران شناخته و مشهور شود. رستوران سانگام انواع غذاهای هندی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در این رستوران همچنین غذاهایی مخصوص گیاه‌خواران نیز برای طرفداران این سبک غذایی تدارک دیده شده است.

بلک بتیز گریل

رستوران بلک بتیز گریل در پراگ نیز جزو رستوران­هایی با غذای آمریکایی است. این رستوران با کیفیت غذای عالی، قیمت مناسب و موسیقی زنده توانسته جایگاه بسیار خوبی را در میان رستوران­های پراگ کسب کند. از جمله همبرگرها و همچنین بال مرغ کبابی این رستوران بسیار محبوب و مشهور هستند.

رستوران های پراگ

رستوران هندی ناماسته

رستوران هندی ناماسته به عنوان یکی از برترین رستوران­های پراگ شناخته می­شود. این رستوران غذاهای آسیایی، هندی و غذاهای مخصوص گیاه‌خواران را به عموم ارائه می‌دهد. رستوران ناماسته علاوه بر غذاهای درجه یک و با کیفیت، محیط و طراحی داخلی بسیار زیبایی نیز دارد. تمام میز و صندلی­های رستوران ناماسته 80 نفره بوده و به صورت دست­ساز و با استفاده از چوب مانگو ساخته شده­اند.

جانی پیتزا

رستوران جانی پیتزا نیز از دیگر رستوران­های پراگ است که غذاهای ایتالیایی و فست فود را طبخ می‌کند. این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران­های ایتالیایی پراگ مشتریان بسیاری دارد و از طرفی برای رضایت مشتریان خود سفارشات غذا در اندازه دلخواه را نیز قبول می‌کند.

تفریحات پراگ

شما تنها با راه رفتن در خیابان­های این شهر می‌­توانید به طور رایگان تفریح کنید. لذت شنیدن موسیقی زنده در این شهر یکی از تفریحاتی است که با گردش در آن نصیب شما خواهد شد. پراگ با خیابان‌های پیچ‌ در پیچ و رمانتیک و معماری شگفت‌انگیز، مکان جذابی برای گردش و تفریح با تور پیاده‌روی رایگان است. باغ‌های زیبا و جذاب والنشتاین میزبان فواره‌ها، درختان و مجسمه‌های فراوان برنزی است که بازدید از آن در سفر به پراگ بسیار توصیه می­شود. یکی دیگر از جذاب­ترین تفریحات پراک دیدن دسته جمعی قوهای زیبا در کنار رود ولتاوا است.

تفریحات پراک

نقشه پراگ

نقشه پراگ

تصاویر شهر پراگ

تصاویر شهر پراگ

عکس ساعت در پراگ

پیاده روی مردمان در شهر زیبای پراگ

غروب پراگ

سخن آخر

شهر جادویی پراگ با معماری فوق­العاده خود هر ساله جزو مقاصد دیدنی بسیاری از گردشگران است. شما با قدم زدن در این شهر شاهد شگفتی­ها، کلیساها، جاذبه­‌های تاریخی و تفریحات فراوانی می­شوید. همان طور که گفته شد پراگ شهری بسیار قدیمی و بزرگ است که جاذبه­‌های بسیاری درون آن جای دارند. ما در این نوشتار این شهر و جاذبه­‌های دیدنی، مراکز خرید و تفریحات و... آن را مورد بررسی قرار داده­ایم.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر