قزاقستان

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/29
بازدید: 3875
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برای سفر به هر کشور باید قبل از آن اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید سفر خوبی را در آن کشور تجربه کنید. یکی از کشورهایی که توریست‌ها و گردشگران کمتر آن را می‌شناسند، قزاقستان است. این کشور پهناور دشت‌های بسیار وسیع، کوه‌های بلند و مردمانی بافرهنگ دارد که برای سفر به آن باید به مرکز قاره آسیا بروید. با ما همراه باشید تا راهنمایی‌های لازم را برای سفر به این کشور برایتان شرح دهیم.

 

قزاقستان

 

درباره قزاقستان

کشور قزاقستان از شمال به روسیه، از شرق با چین، از جنوب شرقی با قرقیزستان و در جنوب با ازبکستان همسایه است. به دلیل وجود صنعت نفت در این کشور اقتصاد بسیار خوب و عالی دارد. در سفر به قزاقستان شهرهای مدرن و هتل‌های باکیفیت و خدمات مسافری بسیار خوبی را مشاهده خواهید کرد. مکان‌های دیدنی و مناظر طبیعی زیادی در این کشور وجود دارد که مورد توجه بسیاری از مسافران قرار گرفته است. کشور قزاقستان مردمانی خوش‌اخلاق دارد که ارتباط با آنها بسیار راحت بوده و همه توریستان می‌توانند با آن‌ها ارتباط بگیرند؛ همچنین در این کشور امنیت زیادی وجود دارد.

کشور قزاقستان کشور چند ملیتی است که در آن بیش از ۱۲۰ ملت مختلف زندگی می‌کنند. دین اصلی آنها اسلام و مسیحیت بوده و کلیسا‌های بسیاری در این کشور وجود دارند. برخی از مردم در این کشور هیچ دین و مذهبی ندارند و این کشور به عنوان میراث اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شود.

نکات سفر به قزاقستان

قبل از سفر به هر کشور باید اطلاعات کلی درباره واحد پول، اختلاف ساعت با ایران و طول پرواز در اختیار داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

سفر به قزاقستان

 

  • طول پرواز به قزاقستان حدود ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه
  • واحد پول این کشور جنگ
  • پیش شماره در این کشور +۷
  • اختلاف ساعت ایران - قزاقستان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بوده که جلوتر از کشور ما است‌.
  • برای تماس با اورژانس این کشور باید شماره ۱۰۳، برای تماس با پلیس ۱۰۲ و برای آتش نشانی باید ۱۰۱ را شماره‌گیری نمایید.

تاریخچه قزاقستان

در قرن سیزدهم قزاق‌های بومی که ترکیبی از ایلات و عشایر ترک و مغول بودند به کشور قزاقستان وارد می‌شوند. این ناحیه در اواسط قرن پانزدهم به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد. کشور قزاقستان در نیمه دوم قرن نوزدهم توسط روسیه اشغال شد؛ اما در سال ۱۹۳۶ توانست به جمهوری شوروی تبدیل شود. استقلال این کشور در سال ۱۹۹۱ انجام شد و دولت آن به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه سرمایه‌گذاری در این کشور را دادند. با وارد شدن ثروت بسیاری از سرمایه‌گزاران، منابع گازی و نفتی در این کشور توسعه زیادی پیدا کرد.

شهرهای مهم قزاقستان

از شهرهای مهم کشور قزاقستان می‌توان به پرجمعیت‌ترین آنها یعنی شهر قزاقستان که پایتخت سابق جمهوری این کشور بوده اشاره کرد. این شهر به عنوان کلان‌شهر آسیای مرکزی شناخته می‌شود و هتل‌ها و رستوران‌های زیادی در این شهر وجود دارند. از دیگر شهرهای این کشور می‌توان به آستانه که مرکز فرهنگی و صنعتی مهم این کشور بوده اشاره کرد. این شهر از دسامبر سال ۱۹۹۹ پایتخت این کشور شده و جاذبه‌های زیادی برای بازدید دارد. آق تاو شهر دیگر قزاقستان است که جمعیت ۲۰۰ هزار نفری در کرانه شرقی دریای خزر دارد. معنای اسم این شهر کوه سفید است و از شهرهای تازه تاسیس قزاقستان محسوب می‌شود. یکی دیگر از مهمترین مراکز توریستی قزاقستان که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد شهر تراز است.

 

کشور قزاقستان

 

ویزای قزاقستان

تا چند سال پیش برای رفتن به قزاقستان از ایران نیاز به ویزا بود.  برای تهیه ویزای توریستی باید ابتدا پاسپورت ایرانی را دریافت کرده سپس مدارک خود را برای گرفتن ویزا به سفارت قزاقستان می‌بردید. اعتبار ویزای قزاقستان ۳ ماه بود و شما می‌توانستید یک ماه در این کشور اقامت داشته باشید. طبق آخرین اطلاعات دریافت شده سفر به کشور قزاقستان بدون ویزا از طرف کشور ما امکان‌پذیر شده و ۱۴ روز می‌توانید بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشید.

 

ویزای قزاقستان

 

زبان مردم قزاقستان

زبان مردم قزاقستان بیشتر روسی و قزاقی است. بیش از ۹۰ درصد مردم به زبان روسی صحبت کرده و فقط افراد کمی در این کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. اگر به این کشور سفر کردید حتما آدرس محل اقامت خود را روی یک کاغذ نوشته و به همراه خود بردارید.

برای سفر به قزاقستان چقدر پول نیاز دارید؟

برای حساب هزینه سفر به قزاقستان نمی‌توان مبلغ ثابتی را بیان کرد. با توجه به تعداد روزهایی که قصد اقامت در این کشور دارید و خرید و دیگر نیازهای شما باید هزینه‌ها بررسی شوند. اگر توسط تور مسافرتی به کشور قزاقستان بروید برای شما به صرفه بوده و می‌توانید با هزینه‌های کمتری در این کشور اقامت داشته باشید.

 

هزینه سفر به کشور زیبای قزاقستان

 

هزینه های غذا و نوشیدنی

بستگی به اینکه شما بخواهید در چه مکانی غذای خود را میل نمایید هزینه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. در رستوران‌های لوکس هزینه‌های بالاتر و رستوران‌های محلی هزینه‌های مناسب‌تری را باید پرداخت کنید.

هزینه‌ های اقامت

باتوجه به مکان اقامت شما هزینه‌های اقامت با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال ‌اگر در یک ساختمان معمولی اقامت کنید باید هزینه کمتری نسبت به هتل‌های لوکس این منطقه بپردازید.

هزینه های ورودی جاذبه ها

هزینه ورودی جاذبه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال در شهر آلماتی تفریحات اسکی در ارتفاع بلیطی به مبلغ چهار پوند دارد و بازدید از موزه و اپرا یک پوند است.

حمل و نقل در نکات سفر به قزاقستان

کشور قزاقستان وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار خوبی دارد. با استفاده از این وسایل می‌توان به مناطق مختلف شهر رفته و حتی به شهرهای معروف نیز دسترسی داشته باشید. بهترین وسیله در این کشور هیچ هایکری است.

مارشروتکا

از مارشروتکا بیشتر برای حمل‌ونقل در داخل شهر و یا رفتن به شهرهای نزدیک استفاده می‌شود. این وسیله برای رفت‌وآمد بین شهرهای مختلف کشور قزاقستان مناسب نیست.

اتوبوس

برای عبور بین شهرهای بزرگ و کوچک قزاقستان می‌توان از اتوبوس استفاده کرد. سفر با اتوبوس دشواری‌های خاص خودش را دارد و قیمت آنها با توجه به نوع اتوبوس متفاوت است. اگر میخواهید سفر راحتی را داشته باشید بهتر است از قطار استفاده کنید.

 

اتوبوس و تاکسی های قزاقستان

 

تاکسی های اشتراکی

تاکسی‌های اشتراکی یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی در قزاقستان هستند. اگر شما به ایستگاه تاکسی های اشتراکی این شهر بروید می‌توانید با سرعت بالا به مکان موردنظر خود برسید. ظرفیت تاکسی‌ها ۴ نفر بوده و به سرعت پر می‌شوند.

قطار

یکی از گزینه‌های مناسب حمل‌ونقل برای جابجایی در شهرهای دور از یکدیگر قطار است. بلیط قطار در قزاقستان قیمت مناسبی دارد به همین دلیل مورد توجه بسیاری از مردم و گردشگران قرار گرفته است. سفر با قطار بسیار آسان بوده و یک سفر راحت را برای شما به وجود می‌آورد.

بهترین زمان برای سفر به قزاقستان

کشور قزاقستان به دلیل نزدیکی با روسیه و نواحی شمالی، کشور سردی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید به قزاقستان سفر کنید بهتر است فصل زمستان را انتخاب نکنید. بهترین زمان برای سفر به این کشور فصل بهار و ماه‌های اردیبهشت و خرداد است. هوای این کشور در ماه‌های مهر و آبان متعادل بوده و در تابستان هوای بسیار گرمی تا دمای ۴۰ درجه تجربه می‌کند.  در زمستان مناطقی از این کشور با دمای منفی ۴۳ درجه رو به رو می‌شوند.

 

بهترین زمان برای سفر به قزاقستان

 

چگونه به قزاقستان بروید؟

چهار روش انتخاب هواپیما، اتوبوس، ماشین شخصی و قایق برای رفتن به قزاقستان پیش روی شماست. استفاده از هواپیما یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای سفر به قزاقستان است و با استفاده از هواپیما می‌توان به شهرهای مختلف این کشور رسید. اگر یک تور مناسب را برای سفر به قزاقستان انتخاب کنید سفر به این کشور برای شما بسیار راحت‌تر از این است که خودتان به صورت شخصی به این کشور سفر کنید. دسترسی به قزاقستان از طریق قطار هم یکی از راه‌های راحت بوده و با استفاده از ماشین شخصی نیز می‌توان از مسیرهای مختلفی به این کشور رسید. برای عبور از بازرسی‌های مرزی باید حدوداً ۳۶ ساعت در صف و بدون هیچگونه امکاناتی معطل بمانید که برای هیچ‌کس خوشایند نیست! روش دیگر استفاده از اتوبوس است؛ سفر با اتوبوس به مدت ۲۴ تا ۳۶ ساعت طول می‌کشد. راه دیگر ‌هم‌ برای رسیدن به قزاقستان استفاده از قطار است.

در سفر به قزاقستان کدام شهرها را ببینیم؟

یکی از شهر‌های بسیار زیبای قزاقستان آلماتی نام دارد. مرکز تجاری و اقتصادی کشور قزاقستان که معماری مدرن و جاذبه‌های بی‌نظیری در آن وجود دارد آلماتی است. از مهمترین جاذبه‌های این شهر کلیسا و بازار بزرگ آن بوده که گردشگران بسیاری جذب این مکان‌ها شده‌اند. از شهرهای دیگر قزاقستان می‌توان به آستانه اشاره کرد. پایتخت جدید قزاقستان که برج‌های بزرگ و ساختمان‌های مدرن زیادی در آن وجود دارد آستانا بوده و بسیاری از بناهای آن توسط معمار مشهور انگلیسی به نام نورمان فوستر طراحی و ساخته شده است. از نظر جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به برج اترک اشاره کرد. قسمت نمایشگاهی و دیده‌بانی این برج همانند یک درخت در قسمت بالای آن طراحی شده و این برج ارتفاعی به اندازه ۹۷ متر دارد و در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است.

غذاهای قزاقی

اگه عاشق غذاهای گوشتی هستید کشور قزاقستان بهترین مکان برای سفر شما محسوب می‌شود. قزاقی‌ها علاقه زیادی به غذاهای گوشتی دارند و در بیشتر غذاهای آن‌ها گوشت جزو مواد اصلی به حساب می‌آید. در این کشور سالادها و سوپ‌های سبزیجات و بسیار خوشمزه را در کافه‌ها و رستوران‌های خود تهیه می‌کنند و افرادی که به گوشت علاقه ندارند می‌توانند از این غذاها میل نمایند. اکثر غذاها در این کشور توسط افراد محلی تهیه می‌شوند؛ به همین دلیل از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. استفاده از مواد اولیه مرغوب و با‌کیفیت در تهیه غذا‌های موجب خوشمزه شدن این غذاها می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که از توضیحات بالا متوجه شدید کشور قزاقستان می‌تواند یک گزینه مناسب برای سفر شهروندان ایرانی باشد. اینکه سفر به یک کشور نیاز به ویزا نداشته باشد باعث می‌شود که سفر با هزینه‌های کمتری انجام شده و برای گردشگران یک نکته مثبت محسوب شود. کشور قزاقستان یک کشو پیشرفته است و در آن می‌توانید رشد و پیشرفت زیادی را مشاهده کنید. ساختمان‌های لوکس و مدرن زیادی در این کشور وجود دارند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر