راهنمای سفر به هنگ کنگ

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/19
بازدید: 1154
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از شهرهای بسیار جذاب و دیدنی در کشور چین شهر بندری هنگ کنگ است. این شهر به دلیل موقعیتی که دارد یکی از مهم‌ترین نقاط برای گردشگران به حساب می‌آید. قبل از سفر به کشور مقصد داشتن اطلاعات کامل و کافی درباره آن کشور یکی از نکاتی است که مسافران باید به آن توجه کنند و این اطلاعات را در اختیار داشته باشند.

هنگ کنگ

موقعیت جغرافیایی هنگ کنگ

هنگ کنگ یک شهر بندری بسیار زیبا در شرق دلتای رود مروارید بوده که یکی از نقاط بسیار مهم و حساس به شمار می‌رود. این جزیره به ۳ محدوده جغرافیایی تقسیم‌ می‌شود. منطقه‌هایی جزو این جزیره است که شامل جزیره هنگ کنگ، شبه جزیره کولون و منطقه‌های جدید هستند .همچنین این بندر به دلیل موقعیت خاص و فوق العاده‌ای که دارد گردشگران و سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. این بندر یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مناطق از نظر بازار‌های مالی و تجاری در آسیا و جهان محسوب می‌شود.

جمعیت چین - جمعیت کشور چین چقدر است؟

اطلاعات کلی شهر هنگ کنگ

همان طور که در بالا گفتیم بررسی برخی از نقاط و دانستن آن‌ها قبل از سفر به کشور مقصد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما در این قسمت از مقاله سعی داریم تا اطلاعات کلی در خصوص این جزیره را به شما ارائه دهیم.

  • واحد پول در هنگ کنگ: دلار هنگ کنگ
  • زبان اصلی: انگلیسی و چینی
  • نوع برق شهری: برق شهری موجود دراین جزیره  ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز 
  • شماره‌های اضطراری: آتش نشانی، آمبولانس و پلیس ۹۹۹
  • فرودگاه: فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

سفر به هنگ کنگ

هزینه اقامت در هنگ کنگ

شما برای سفر به کشور چین و منطقه هنگ کنگ نیاز به پرداخت مقداری هزینه‌ دارید تا در کشورچین و این جزیره اقامت کنید. همان طور که می‌دانید، این بندر یکی از مناطق بسیار ثروتمند در چین بوده و دارای انواع و اقسام هتل‌هایی با کیفیتی عالی است. علاوه بر هتل این منطقه دارای هاستل اشتراکی نیز هست. ما در ادامه به مقدار هزینه تقریبی اقامت در شهر می‌پردازیم.

  • هزینه هاستل اشتراکی به ازای یک شب ۱۱۰ دلار هنگ کنگ
  • هزینه هاستل اختصاصی به ازای یک شب اقامت ۲۵۰ دلار هنگ کنگ
  • هتل‌های ۱ و ۲ ستاره به ازای یک شب اقامت ۳۲۵ دلار هنگ کنگ 

چه فصلی برای سفر به هنگ کنگ مناسب است؟

شهر هنگ کنگ در تمام طول سال دارای آب‌وهوای بسیار مناسبی است. به طوری که گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی به این منطقه سفر کنند. اما گردشگران می‌توانند از نیمه‌های ماه سپتامبر تا پایان ماه فوریه به این شهر سفر کرده و از هوای بسیار مطلوب این منطقه بهره‌مند شوند.

اختلاف ساعت ایران و چین - به بررسی اختلاف ساعت ایران و چین بپردازیم.

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ

تور چین - لیستی از بروزترین تورهای چین، تورهای ارزان پکن، شانگهای و تورهای نمایشگاهی چین

معروف ترین هتل های هنگ کنگ برای اقامت

شهر هنگ کنگ نیز مانند دیگر شهرهای توریستی جهان دارای مراکز رفاهی، گردشگری و تفریحی است. بخش قابل توجه‌ای از مراکز رفاهی در این جزیره مربوط به هتل‌ها می‌شود. ما در این قسمت قصد داریم تا دو مورد از بهترین هتل‌های بندر هنگ کنگ را به شما معرفی کنیم.

هتل کوردیس

یکی از هتل‌های پیشنهادی ما برای شما، هتل کوردیس است. این هتل در محله‌ای به نام Langham در مرکز شهر هنگ کنگ قراردارد. هتل کوردیس امکانات مختلفی از جمله وای فای، استخر، انواع رستوران‌های اروپایی، سنتی چینی، سالن بدنسازی و فیتنس و سالن اسپا را ارائه می‌دهد. 

هتل رویال پلازا

هتل رویال پلازا یکی از هتل‌های بسیار معروف در این شهر بوده که ما در این مقاله قصد معرفی آن را داریم. هتل رویال پلازا در محله‌ای بسیار عالی به نام کونگ کوک واقع شده است. این هتل دارای امکانات مختلفی است که می‌توان به اتاق‌های درجه یک و لوکس، ۳ رستوران و بار و اینترنت پر سرعت رایگان اشاره کرد.

هزینه خورد و خوراک در هنگ کنگ

بدون شک در هر سفری بخش مربوط به خورد و خوراک می‌تواند جذاب‌ترین بخش سفر باشد. در هنگ کنگ و سفر به آن، این قضیه نیز مانند دیگر سفرها پابرجاست. ما در این مقاله و در این قسمت سعی داریم تا هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک را از سایت رسمی Numbeo ارائه دهیم.
شما برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید به طور میانگین هزینه‌ای حدود ۵۰ دلار هنگ کنگ پرداخت کنید. همچنین شما می‌توانید انواع غذاهای مک دونالد را با یک قیمت بسیار به صرفه آن هم در یک رستوران معمولی با هزینه‌ای برابر ۳۶۰ دلار هنگ کنگ پرداخت نمایید. 

هتل های هنگ کنگ

محبوب ترین غذاهای هنگ کنگ

سومین شهر بزرگ چین مانند دیگر کشور‌ها و شهرها دارای غذاهای محلی و لذیذی است که اگر شما به این شهر در کشور چین سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم این غذاها را میل کنید. 

شهر ممنوعه چین - شهر ممنوعه به عنوان یکی از مهمترین میراث فرهنگی جهانی یونسکو در چین شناخته می شود.

لو مای گای | Lo mai gai

لو مای گای یک غذای چینی بوده که در آن گوشت مرغ، قارچ چینی، سوسیس چینی، پیازچه و در بعضی اوقات میگوی خشک شده یا تخم مرغ نمکی به آن اضافه و در برنج قرار می‌دهند. سپس آن را در برگ‌های نیلوفر می‌پیچند و در آخر بخارپز می‌کنند. 

غاز بریان

یکی از محبوب‌ترین غذاهای چینی که در اروپا نیز میل می‌شود، غاز بریان است. برای تهیه غاز بریان، غاز را با ادویه‌های مخصوص طعم دار کرده و درون کوره روی زغال کباب می‌کنند. 

بریسکت کری یا بریسکت نودلگ

بریسکت به معنای گوشت سینه است. شما می‌توانید برای میل و صرف این غذای خوشمزه به رستوران‌های درجه یک در هنگ کنگ مراجعه کنید. 

غذاهای هنگ کنگ

رستوران های پیشنهادی در هنگ کنگ

ما در این قسمت از راهنمای سفر به هنگ کنگ میخواهیم ۲ مورد از بهترین رستوران‌های این بندر بسیار حساس را به شما معرفی کنیم. رستوران‌های چینی و آب، دو مورد از بهترین رستوران‌های موجود در هنگ کنگ است که شما می‌توانید انواع غذاهای چینی و با کیفیت را در آن میل کنید. 

رستوران چینی 

همان طور که گفتیم رستوران چینی یکی از بهترین رستوران‌های موجود در هنگ کنگ است. شما می‌توانید انواع غذاهای آسیایی و چینی را با کیفیت بسیار عالی در این رستوران میل کنید. 
آدرس رستوران :
One Peking, 1 Peking Rd , Tsim Sha tsui, Hong Kong 


رستوران آب

رستوران آب یکی دیگر از بهترین رستوران‌های موجود در این شهر است که شما می‌توانید انواع غذاهای چینی را در این رستوران میل کنید. شما می‌توانید انواع غذاهای آسیایی، چینی، دریایی، ایتالیایی و ژاپنی را در این رستوران پیدا و از مزه آن‌ها لذت ببرید.

هزینه حمل و نقل در هنگ کنگ

یکی از بهترین و به صرفه‌ترین روش‌های حمل و نقل در سفر به این جزیره استفاده از انواع وسایل حمل و نقل عمومی است. برای رفت‌ و آمد در یک روز در کم‌ترین حالت ممکن شما نیاز به ۶۵ دلار هنگ کنگ دارید. اگر شما بخواهید با استفاده از قایق از بندر به جزیره کولون بروید، شما نیاز به ۲ دلار دارید. از دیگر وسیله‌های حمل و نقل مناسب در این جزیره، مترو و تاکسی است. 

در سفر به هنگ کنگ کجاها را ببینیم

هنگ کنگ نیز مانند دیگر نقاط جهان دارای مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری است. ما در این قسمت از مقاله سعی میکنیم تعدادی از مراکز گردشگری این جزیره را به شما معرفی کنیم. 

هزینه حمل و نقل هنگ کنگ

پارک هنگ کنگ 

یکی از پارک‌های بسیار زیبا در بندر هنگ کنگ که در منطقه سانترال واقع شده، پارک هنگ کنگ است. در این پارک آب نماها و حوضچه‌های بسیار زیبایی قرار دارد. این مکان محیطی مناسب برای خانواده‌ها است.

جاهای دیدنی چین - معرفی تمامی مکان های دیدنی چین

دیزنی لند هنگ کنگ

یکی از جاذبه‌های بسیار هیجان‌انگیز در این بندر، دیزنی لند هنگ کنگ است. این جاذبه در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. شما می‌توانید انواع شخصیت‌های کارتونی را در این محیط ببینید. از جمله شخصیت‌های کارتونی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد قلعه زیبای خفته، چرخ و فلک سیندرلا، میکی موس، وینی پیف و سفید برفی.

برج ویکتوریا

شما می‌توانید از برج ویکتوریا بهترین چشم انداز از جزیره هنگ کنگ، بندرها و منطقه کالون را ببینید. این برج شامل چند طبقه بوده که هر طبقه آن مختص به رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و جایگاه‌های مختلف تفریحی مانند موزه مادام توسو است. 

پارک اقیانوس 

یکی از بهترین و هیجان انگیز‌ترین پارک‌های موجود در این جزیره پارک اقیانوس است. این پارک در واقع نمونه‌ای از یک باغ وحش بسیار بزرگ بوده که مساحتی حدود ۹۰۰ هزار متر مربع را شامل می‌شود. 

جزیره لاما

سومین جزیره بزرگ در هنگ کنگ، جزیره لاما است. این جزیره در جنوب غربی هنگ کنگ واقع شده و شامل دو بخش یونگ شیو وال و پاک کوک تسوئن می‌شود. 

جزیره لاما

تفریحگاه 
یکی از مناطق بسیار دیدنی که به خط افق هنگ کنگ نیز معروف است تفریحگاه است. این منطقه درست شبیه به موزه و مراکز فرهنگی تأسیس شده و به بندرگاه ویکتوریا نیز وصل می‌شود. 

تراموا قله
یکی از وسیله‌های بسیار هیجان‌انگیز در هنگ کنگ که شما می‌توانید در تمام نقاط این جزیره از آن استفاده کنید، تراموا قله است. این وسیله شما را به بالاترین نقطه جزیره برده و شما می‌توانید چشم اندازی بسیار زیبا از جزیره را ببینید. 

جزیره لانتائو 
جزیره لانتائو بزرگ‌ترین جزیره در هنگ کنگ بوده که در دهانه رودخانه مروارید قرار گرفته است. اگر به دنبال دیدن مناظر بسیار طبیعی و زیبا در هنگ کنگ هستید، این جزیره را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این جزیره دارای قله‌های مختلفی است که بلندترین آن کوه ققنوس با ارتفاعی برابر با ۹۵۰ متر است.

جزیره لانتائو

مهم ترین مراکز خرید هنگ کنگ

جزیره هنگ کنگ نیز مانند دیگر مناطق توریستی دارای مراکز خرید بسیار متنوع و بزرگی است. از طرفی دسترسی به مراکز خرید این شهر بسیار راحت بوده و شما می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به این مراکز مراجعه کنید. برخی از مهم‌ترین مراکز خرید این جزیره در ادامه آمده است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مرکز خرید بندرگاه شهر
  • مرکز خرید Yai yau plaza 
  • مرکز خرید بین المللی

راهنمای سفارت هنگ کنگ

یکی از مهم‌ترین نقاطی که هر گردشگر باید از آن اطلاع کافی داشته باشد آدرس و شماره تلفن سفارت کشور مربوطه است. ما در این بخش از مقاله سعی داریم تا راهنمایی کامل از سفارت هنگ کنگ در ایران و سفارت ایران در هنگ کنگ را به شما معرفی کنیم. 

  • آدرس سفارت هنگ کنگ در تهران: خیابان اقدسیه پلاک ۷۳ 
  • شماره تماس: 22291241
  • آدرس سفارت ایران در هنگ کنگ: Lippo centre Tower2, 89 Queensway, central, Hong Kong 
  • شماره تماس: 008228458005

راهنمای سفارت هنگ کنگ

 

نکات مهم سفر به هنگ کنگ

ما در این بخش از مقاله سعی داریم تا مهم‌ترین نکاتی که شما نیاز دارید را ارائه دهیم. یکی از نکاتی که شما باید بدانید این است که اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، حتما همراه خود لباس گرم بردارید. مورد مهم دیگر قبل از سفر به این جزیره تبدیل پول خود به واحد پول این جزیره یا همان دلار هنگ کنگ است. 

واحد پول چیناطلاعاتی در مورد واحد پول چین

سخن پایانی
شهر هنگ کنگ سومین شهر بزرگ کشور پرجمعیت چین است. اگر شما قصد سفر به این جزیره را دارید، باید از مناظر و مکان‌های دیدنی و برخی نکات مهم سفر به آن آگاه باشید. ما در این مقاله سعی کردیم تا راهنمایی جامع برای شما ارائه دهیم. اگر شما قبل از سفر تمام هزینه‌ها و مخارج خود را در نظر گرفته و در دوران سفر مدیریت کنید، بدون شک می‌توانید اقامتی بسیار عالی در این شهر داشته باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر