آنتالیا یا بدروم

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/13
بازدید: 4972
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 بسیاری از ایرانی‌ها با تور ترکیه به این کشور سفر می‌کنند و از مکان‌های دیدنی‌، طبیعت زیبا و هوای پاک آنجا بهره می‌برند. در کشور ترکیه شهرهای زیادی وجود دارد که مردم برای گردش و تفریح به آن شهرها مسافرت می‌کنند. دو شهر معروف و زیبای ترکیه، آنتالیا و بدروم هستند که ممکن است گردشگران، بین انتخاب این دو شهر مردد باشند. ما در این مطلب از سایت لحظه آخر به ذکر ویژگی‌های هر یک از این شهرها می‌پردازیم و شما را آزاد می‌گذاریم تا به سلیقه خود یکی از این شهرها را برای مسافرت انتخاب کنید.

آنتالیا

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

شهر بدروم ترکیه

شهر بدروم ترکیه یکی از مناطق خوش آب و هوا بوده که مقصد مسافران برای سفرهای تابستانی است. شهر بدروم در استان موغله ترکیه واقع بوده و دارای مساحتی در حدود ۶۸۶ کیلومتر است. این شهر کوچک در همسایگی دریای اژه واقع است و علت نامگذاری آن این است که در پایین‌ترین نقطه ترکیه جای دارد. طبیعت زیبای این شهر ساحلی، مسافران زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند و هر ساله پذیرای مسافران زیادی است. این شهر به علت دارا بودن موقعیت جزیره‌ای، آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و در فصل تابستان، کاملا گرم و در فصل زمستان، سرد و معتدل است. بهترین زمان برای مسافرت و گشت و گذار در این شهر فصل بهار و تابستان است. شما برای رفتن به آنجا ابتدا باید به ازمیر بروید و از آنجا به بدروم سفر کنید. با سفر به این شهر در فصل تابستان می‌توانید از تفریحات آبی، شنا کردن و آفتاب گرفتن نهایت استفاده را ببرید و اوقات خوشی را در آنجا سپری کنید.

همه چیز درباره بدروم - معرفی کامل شهر تاریخی تفریحی بدروم ترکیه

بدروم

بهترین زمان سفر به بدروم - بهترین فصل سفر به شهر زیبای بدروم

شهر آنتالیا ترکیه

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است و مسافران زیادی را در خود جای می‌دهد؛ شهر آنتالیا ترکیه است. در مورد این شهر آمده است که در حدود ۱۵۰ سال پیش از میلاد مسیح توسط فردی به نام آتالوس دوم ساخته شد و به عقیده باستان‌شناسان قدمت آن به ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. در مورد موقعیت جغرافیایی این شهر باید اشاره کنیم که دور تا دور این شهر با رشته‌ کوه‌های تاروس احاطه شده و در دره ساحلی قرار گرفته است. مساحت آن ۱۴۱۷ کیلومتر مربع است. شهر آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه‌ای بوده و تابستانی گرم و خشک و زمستانی معتدل و بارانی دارد. مراکز آبی و نقاط دیدنی و تفرجگاه‌های بی‌نظیری در آن وجود دارد و شما با سفر به این شهر می‌‌توانید از هتل‌های لوکس، امکانات رفاهی و مراکز خرید و حتی رستوران‌های لاکچری آن استفاده کنید. 

شهر آنتالیا | همه چیز درباره آنتالیا؛ از زبان و فرهنگ تا آب و هوا و قوانین آنتالیا 

آنتالیا

اماکن تاریخی آنتالیا و بدروم

ما در این مطلب قصد داریم به معرفی اماکن تاریخی آنتالیا و بدروم بپردازیم. ابتدا به اماکن تاریخی آنتالیا و سپس به اماکن تاریخی بدروم اشاره می‌کنیم.

اماکن تاریخی آنتالیا

شهر آسپندوس: شهر آسپندوس در ۴۰ کیلومتری آنتالیا واقع است و قدیمی‌ترین آمفی تئاترهای دنیا را در خود جای داده است. آمفی تئاتر مزبور روی یک تپه شیب‌دار خودنمایی می‌کند. در این شهر بناهای تاریخی با معماری سنتی وجود دارد.
شهر پرگه: شهر پرگه در ۱۸ کیلومتری آنتالیا بوده و از شهرهای تجاری قدیمی است. در آن حمام‌ها و چشمه‌های فراوانی وجود دارد.
منطقه سیده: منطقه سیده شبه‌جزیره‌ای در منطقه مدیترانه است که بناهای تاریخی زیادی در آن وجود دارد. در این منطقه سه اثر تاریخی به نام‌های بازار معبد آپولو، گورستان تاریخی و مرکز تئاتر باستانی قرار گرفته است.
حمام رومی: حمام رومی در منطقه سیده بوده و شکل آن به صورت ۵ اتاق در اندازه‌های گوناگون است و شامل اتاق آب سرد، اتاق آب گرم، گرمخانه، پانسیون و استخر است. امروزه این حمام به موزه‌ باستان‌شناسی تبدیل شده است.
کسیک مناره آنتالیا: کسیک مناره از دیدنی‌ترین آثار تاریخی آنتالیا محسوب می‌شود. این مناره در قرن دوم میلادی بنا شده و رومی‌ها از آن به عنوان معبد استفاده می‌کردند‌. در قرن هفتم هم به کلیسا تبدیل شد و در حمله اعراب بخش‌های زیادی از این بنا تخریب شد و سلجوقیان در قرن۱۳ آن را به مسجد تبدیل کردند.

آنتالیا

اماکن تاریخی بدروم

قلعه بدروم: ساخت قلعه سنت پیتر یا بدروم بین سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۳۷ به وسیله شوالیه‌های سنت جان انجام شد. شوالیه‌ها از قسمت‌های مختلف دیوار نگهبانی می‌کردند. ترک‌ها این قلعه را در زمان سلطنت سلطان سلیمان عثمانی فتح کرده و در آن مسجدی بنا کردند. در حال حاضر این مکان به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم: این موزه از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است. هدف از تاسیس آن حفظ گنجینه‌های ارزشمند تاریخی است. تعداد نمایشگاه‌های این موزه به ۱۴ نمایشگاه می‌رسد.
آرامگاه هالیکارناسوس: آرامگاه هالیکارناسوس توسط پیتئوس در سال ۳۵۰ تا ۳۵۳ قبل از میلاد برای ماسول که پادشاه کاریا و ساتراپ هخامنشی بود؛ ساخته شد. مصالح این بنا با سنگ مرمر و قلوه سنگ است. این بنا ۴۶ متر ارتفاع دارد و قسمت پایین آن مکعبی شکل است. روی چهار دیوار آن مجسمه‌هایی به شکل خدایان و فرشتگان یونانی بوده که مجسمه‌سازان یونانی آنها را ساخته بودند.
دروازه میندوس: این دروازه در غرب بدروم بوده و آخرین بخش باقی‌مانده آن، دیوار مستحکمی است که به فرمان شاه ماسول دور شهر هالیکارناسوس کشیده شده است.

بدروم

فرودگاه‌ های بدروم و آنتالیا

در مورد فرودگاه‌های بدروم و آنتالیا باید عرض کنیم که فرودگاه بدروم را به نام فرودگاه بین‌المللی میلاس- بدروم می‌شناسند. این فرودگاه در سال ۱۹۹۷ میلادی بنا شده و در سال ۱۹۹۸ با تکمیل پروژه و افزایش تعداد پروازها، به فرودگاه بین‌المللی تبدیل شد. فرودگاه بدروم بین دو شهر بدروم و با فاصله ۳۶ کیلومتر و شهر میلاس با فاصله ۱۸ کیلومتر قرار دارد. این فرودگاه به طور متوسط ۵/۲ میلیون مسافر را در سال جا به جا می‌کند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۴ در این فرودگاه ۱۹ میلیون مسافر وارد یا خارج شده‌اند. این فرودگاه از جمله فرودگاه‌هایی است که در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد و مسئولین دو شهر بدروم و میلاس امکانات مختلفی برای مسافران فراهم می‌کنند تا مسافران و گردشگران خارجی بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند؛ چون بیشتر پروازها در فصل تابستان انجام می‌گیرد، پروازهای این فرودگاه بیشتر به صورت فصلی انجام می‌شود. برای سفر به آنتالیا می‌توان از دو فرودگاه استفاده کرد یکی فرودگاه اصلی و دیگری فرودگاه اسپارتا است. فرودگاه اصلی، فرودگاه آنتالیا بوده که در سال ۱۹۹۸ در شمال شرقی آنتالیا تاسیس شد و گنجایش جا به جایی ۳۵ میلیون مسافر در یک سال را دارد. فرودگاه اسپارتا فرودگاه دیگری است که در سال ۱۹۹۷ به بهره‌برداری رسید. با توجه به بعضی حوادث سیاسی، مسافران ایرانی از این فرودگاه استفاده می‌کنند. فرودگاه اسپارتا در خارج از شهر آنتالیا و در استان اسپارتا قرار دارد. 

فرودگاه های ترکیه - فرودگاه های ترکیه را برای سفر به این کشور بشناسید

فرودگاه

تفریحات بدروم و آنتالیا

در منطقه ترکیش ریوریا، سواحل دیدنی وجود دارد و در نزدیکی آن غارهای زیبایی خودنمایی می‌کند که امکان دسترسی به آن از راه خاکی بوده و از جمله سواحل شنی آن سواحل سیرالی و پاتارا است. ساحل شتر یکی از سواحلی است که در بدروم قرار دارد و محلی است که کودکان در آن به تفریح و شتر سواری می‌پردازند؛ همچنین در بخشی از آن، امکان قایق‌سواری وجود دارد. به دلیل دارا بودن کوه‌های متعدد در آنتالیا، کوه‌نوردی می‌تواند یکی از تفریحات مورد علاقه مسافران باشد. ورزش آبی هم از جمله تفریحات آنتالیا و بدروم به شمار می‌رود. ورزش‌هایی مثل اسکی روی آب، ویک بوردینگ، شنا و… از ورزش‌های مهیجی است که می‌توان در بدروم و آنتالیا از آن لذت برد. بازارهای محلی هم از مکان‌هایی است که برای مسافران و گردشگران جذابیت خاصی دارد و با مراجعه به آنجا می‌توانند به خرید و گشت و گذار بپردازند؛ همچنین گردشگران می‌توانند از اماکن تاریخی و فرهنگی این شهرها بازدید کنند و از دیدن آنها در کنار خانواده لذت ببرند. 

تفریحات آنتالیا - سرگرمی تفریحات به یادماندنی در آنتالیا ترکیه

مقایسه آنتالیا و بدروم از نظر دسترسی

در این قسمت سعی داریم بین آنتالیا و بدروم از لحاظ دسترسی مقایسه‌ای انجام دهیم. هر دو شهر آنتالیا و بدروم به فرودگاه دسترسی دارند و فرودگاه میلاس- بدروم حدود ۳۰ دقیقه از شهر بدروم فاصله دارد و فاصله فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر۵۰ دقیقه است. لازم به ذکر است که ایرانی‌ها معمولا در فرودگاه اصلی فرود نمی‌آیند وهواپیما در فرودگاهی دیگر که سه ساعت تا شهر آنتالیا فاصله دارد به زمین می‌نشیند. آنتالیا یک شهر تاریخی است که در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. در آن قلعه‌ زیبا و بندر دنجی وجود دارد و هتل‌ها و رستوران‌های بی‌نظیری در آن ساخته شده اند. در آنجا امکانات مناسبی به گردشگران ارائه می‌شود و خدمات مزبور به صورت رایگان در دسترس مسافران قرار می‌گیرند‌. از نظر میزان کیفیت هتل، کیفیت هتل آنتالیا بهتر از هتل‌های بدروم است. بیشتر مسافران آنتالیا را مسافرانی از کشورهای روسیه، اروپای شرقی و ایرانی تشکیل می‌دهند. بدروم از جمله شهرهای کوچک است که در شبه جزیره قرار دارد و یک طرف آن دریای اژه و طرف دیگر آن به دریای مدیترانه وصل می‌شود. بیشتر توریست‌های شهر بدروم انگلیسی‌ها هستند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید در هر دو شهر بدروم و آنتالیا با تورهای یک‌روزه به گشت و گذار بپردازید و لحظات نابی را تجربه کنید.

بدروم

آنتالیا یا کوش آداسی - کدام شهر را برای سفر انتخاب کنیم؟

مقایسه آنتالیا و بدروم از نظر آب و هوا

آنتالیا و بدروم از شهرهایی هستند که مسافرپذیر بوده و برای گردشگران، شرایط آب و هوایی آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. در آنتالیا به علت دارا بودن آب و هوای خاص مدیترانه‌ای، تغییرات فصلی با کندی پیش می‌رود و در کل این شهر، هوای معتدل و گرمی دارد و در زمستان به ندرت به پایین‌تر از ۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. هوا در آنتالیا در بیشتر اوقات سال، آفتابی بوده و زمستان‌های معتدلی دارد. بهترین زمان مسافرت به آنتالیا فصل تابستان است. آب و هوای بدروم در تابستان گرم و همراه با وزش نسیم خنک است و در زمستان، معتدل و مرطوب است. دمای هوا در تابستان به ۳۲ درجه بالای صفر و در زمستان به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد. در بیشتر اوقات سال در بدروم باران می‌بارد و در زمستان، میزان بارش باران در آن بیشتر می‌شود. بهترین زمان برای مسافرت به بدروم در فصل بهار و پاییز است.

بدروم

آنتالیا یا کوش آداسی یا بدروم یا مارماریس | کدام شهر انتخاب شما برای سفر به ترکیه است؟

سخن پایانی
همه ما می‌دانیم همه شهرهای ترکیه زیبا هستند و از مقاصد گردشگری مسافران از کشورهای مختلف به حساب می‌آید. ما در این مطلب سعی کردیم به ذکر ویژگی‌های دو شهر دیدنی بدروم و آنتالیا بپردازیم. ما از مکان‌های دیدنی و تاریخی و آب و هوای هر دو شهر مطالبی ارائه کردیم. شما می‌توانید با مقایسه ویژگی‌ها، تفاوت‌ها و امکانات این دو شهر تصمیم بگیرید که به کدام شهر مسافرت کنید. شما می‌توانید برای رزرو تور آنتالیا و تور بدروم با ما تماس بگیرید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر