فاصله قشم تا کیش

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 33866
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اروپایی ترین شهر ایران را می‌شناسید؟ آیا می‌دانستید در ایران هم شهرهای زیبا با معماری خاص و امکانات تفریحی و توریستی وجود دارد؟ ایران کشوری 4 فصل است که در بخش آن آب و هوای خاص خود را دارد. در برخی از شهرهای ایران تا چشم کار می‌کند طبیعت، زیبایی، امکانات توریستی و تفریحی فراهم است. اگرچه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به دیدن جاهایی با طبیعت بکر بروند؛ اما در این میان افرادی هم هستند که به دنبال تفریحات نوین یا به اصطلاح لاکچری‌تری هستند. خبر خوب این است که در شهرهای اروپایی کشور ایران می‌توانید تفریحات خوبی داشته باشید و مسافرت خاطره‌انگیز و مدرنی داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید این شهرها را معرفی کنیم. 

مسافت قشم تا کیش

مسافت قشم تا کیش

جزیره کیش، به دلیل جاذبه‌های طبیعی و گردشگری که دارد، یکی از پرطرفدار‌ترین جزایر ایران به حساب می‌آید. این جزیره حدود ۹۰ کیلومتر وسعت دارد و زیباترین جزیره خلیج فارس محسوب می‌شود. فاصله جزیره کیش تا بندرعباس حدود ۳۰۰ کیلومتر است. فاصله قشم تا کیش، حدود ۲۲۵ کیلومتر است که طی کردن آن از طریق قایق بسیار سخت است. برای سفر به قشم از کیش بهتر از کشت و لنج‌های دریایی استفاده کنید.

فاصله کیش تا قشم چند کیلومتر است؟

فاصله کیش تا قشم از نظر جغرافیایی، حدوداً ۱۹۵ کیلومتر است. یکی از لذت بخش‌ترین روش‌های سفر به قشم از کیش، سفر با لنج و کشتی است که توصیه می‌کنیم آن را تجربه کنید.
برای سفر به قشم باید از کیش به بندر چارک بروید که حدود ۱ ساعت و نیم طول می‌کشد. پس از آن باید تا بندر پل بروید که این مسافت هم حدود 2.5 تا ۳ ساعت طول خواهد کشید. پس از رسیدن به بندر پل می‌توانید با استفاده ار لنج و کشتی ادامه مسیر را طی کنید که معمولاً ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان می‌برد. به طور کلی می‌توان گفت که سفر به قشم از کیش حدود ۷ ساعت طول می‌کشد. درست است که زمان زیادی اما در بین مسیر می‌توانید از منظره زیبا دریا لذت ببرید و متوجه گذشت زمان نشود.

سفر به جزیره های زیبا و توریستی خلیج تا ابد فارس

چگونه از قشم به کیش برویم؟

بهترین مسیر فاصله کیش تا قشم کدام است؟ برای پاسخ به این سؤال رایج، باید بگوییم که برای سفر به قشم از کیش سه روش وجود دارد که هر کدام از ویژگی‌ها و هزینه‌های مختلفی برخوردار هستند. جزیره قشم و کیش، از زیباترین مناطق ایران هستند که معمولاً مسافران زیادی به این دو منطقه جنوبی ایران سفر می‌کنند. این دو جزیره در خلیج فارس واقع شده‌اند و فاصله بین آن‌ها بسیار کم است. روش‌های سفر به قشم شامل موارد زیر می‌شوند که در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با این سه روش برای سفر به قشم از کیش خواهیم داد.

  • سفر زمینی (شامل سفر با قطار و سفر با ماشین)
  • سفر دریایی (شامل سفر با کشتی و لنج)
  • سفر هوایی (شامل سفر با هواپیما)

فاصله قشم تا کیش

سفر از قشم به کیش با هواپیما

چقدر طول می‌کشد تا فاصله کیش تا قشم را بپیماییم؟ معمولاً سفر‌های هوایی برای کسانی مناسب است که دوست دارند سریعاً به مقصد برسند و پدیده‌های طبیعی موجود در بین راه برایشان جذابیت خاصی ندارند. یکی از آسان‌ترین روش سفر به قشم از کیش، سفر هوایی است که می‌توانید به راحتی از فرودگاه کیش سوار شده و تنها در چند دقیقه به قشم برسید.

سفر هوایی به قشم علاوه بر اینکه بسیار سریع و آسان است یک ویژگی جذاب دیگری هم دارد. تمام مسیر بین این دو جزیره، روی دریای خلیج فارس است و می‌توانید از آن بالا، منظره زیبا آن را مشاهده کنید. جزایر زیبای قشم و کیش هر دو در خلیج فارس قرار دارند و فاصله بین آن‌ها بسیار کم است. فاصله هوایی کیش تا قشم، در صورتی که شرایط جغرافیایی مبدا و مقصد مساعد باشد، فقط ۴۵ دقیقه است. این فاصله زمانی به شرایط جوی کیش و قشم بستگی دارد و ممکن است زیاد یا کم شود. اما عموماً سفر هوایی به قشم حدود ۴۰ الی ۵۰ دقیقه طول خواهد کشید.

سفر از قشم به کیش با هواپیما

فاصله از قشم به کیش  با لنج و کشتی

فاصله کیش تا قشم از نظر جغرافیایی، حدوداً 225 کیلومتر است. یکی از لذت بخش‌ترین روش‌های سفر به قشم از کیش، سفر با لنج و کشتی است که توصیه می‌کنیم آن را تجربه کنید. با انتخاب این روش، می‌توانید در بین راه از آب‌های نیلگون خلیج فارس، ماهی‌ها و هوای خوب دریا لذت ببرید. به طور کلی می‌توان گفت که سفر به قشم از کیش حدود ۷ ساعت طول می‌کشد. درست است که زمان زیادی اما در بین مسیر می‌توانید از منظره زیبا دریا لذت ببرید و متوجه گذشت زمان نشود. به طور کلی برای سفر با لنج دو مسیر وجود دارد که به شرح ذیل است.

مسیر اول سفر برای سفر از کیش به قشم

اولین مسیر برای سفر به قشم از کیش با لنج و کشتی، بندر آفتاب است. پس از اینکه به بندر آفتاب رسیدید باید مسافتی حدود ۲۳۰ کیلومتر را طی کنید تا به بندر پل برسید. در بندر پل می‌توانید سولر یکی از لنج‌های مخصوص شوید و خود را به قشم برسانید. فاصله بین بندر آفتاب تا کیش ۳۵ کیلومتر است. در ضمن فاصله قشم تا بندر پل، ۱۵ کیلومتر است که به طور کلی حدود ۲۸۰ کیلومتر می‌شود.

فاصله مسیر دوم سفر قشم تا کیش

مسیر دوم سفر به قشم از کیش از طریق دریا، به بندر چارک ختم می‌شود. زمانی که به بند چارک رسیدین باید به سمت بند پل حرکت کنید و سپس سوار لنج‌ها مخصوص سفر به قشم شوید. فاصله بندر چارک تا کیش، حدوداً ۳۲ کیلومتر است. از طرفی فاصله بندر چارک تا بندر پل ۲۷۰ کیلومتر است. این مسیر فاصله بیشتری نسبت به مسیر اول دارد. اما با این وجود اکثر مسافران برای سفر به قشم از کیش این مسیر را انتخاب می‌کنند. به طور کلی فاصله قشم تا کیش از دریا، حدود ۳۰۰ کیلومتر است که ۷۰ کیلومتر آن روی دریا است.

کیش تا قشم با کشتی و لنج

فاصله از قشم به کیش  با قطار

فاصله قشم تا کیش، یک فاصله مستقیم نیست و برای سفر به قشم باید بخشی از مسیر را از راه دریا سفر کنید. به همین دلیل این امکان وجود ندارد که یک بلیط تهیه کنید و تمام مسیر را مستقیماً با قطار طی کنید. تنها با استفاده از مسیر آبی و هوایی به طور مستقیم می توانید از قشم به کیش بروید ولی سفر با قطار فرصت خوبی است تا در قسمتی از مسیر، اطراف خود را ببینید و لذت ببرید. روش رفتن با قطار به این صورت است که بلیط خود را به مقصد بندرعباس بخرید و سپس از بندرعباس با کشتی یا لنج خود را به قشم برسانید.

فاصله از قشم به کیش  با قطار

فاصله از قشم به کیش با ماشین

این روش نسبت به روش‌های دیگر کمی سخت تر است زیرا قسمتی از مسیر شما دریایی است و شما این بخش را باید با لنج و کشتی طسی کنید. در بخش دریایی مسیر باید برای خودتان و ماشینتان به صورت جداگانه هزینه ی جابه جایی را پرداخت کنید. این  نوع از رفتن از کیش به قشم یا برعکس، بخاطر معطلی که دارد ممکن است کمی خسته کننده باشد ولی نسبت به هواپیما هزینه ی کمتری دارد. برای رفتن از قشم به کیش ، باید به بندر پل بروید. پس از آن می‌بایست ماشین خود را با کشتی حمل کنید. وقتی به بندر رسیدید، باید با ماشین خود مسافت زمینی تا بندر چارک طی کنید. از آنجا باز هم بلیط کشتی مخصوص حمل ماشین سواری تهیه کنید تا به کیش برسید. در طول سفر با کشتی، می‌توانید در ماشین خود بنشینید. اما توصیه می‌کنیم بودن در کشتی و دیدن دریا را از دست ندهید.

سفر به قشم با ماشین

هزینه سفر به قشم تا کیش

هزینه سفر از کیش به قشم با لنج و کشتی معمولاً به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر وسیله شخصی داشته باشید باید هزینه اضافی بابت حمل آن پرداخت کنید. همچنین برای سفر به قشم از طریق لنج و کشتی، دو مسیر وجود دارد که هزینه سفر از طریق هرکدام از آن‌ها متفاوت است. جابه جایی با هواپیما سریع‌ترین روش ممکن برای شما است ولی اگر قصد کاهش هزینه‌های خود را دارید بهتر است با قطار و لنج این مسافت را طی کنید.

فاصله قشم تا کیش روی نقشه

 فاصله قشم تا کیش روی نقشه، حدودا 131 کیلومتر است. اگر قصد سفر به کیش از قشم را دارید، باید دقت داشته باشید که شما قرار است از جزیره‌ای به جزیره‌ای دیگر سفر کنید و مسیر مستقیمی وجود ندارد، به همین دلیل مجبورید از بین بنادر مختلف عبور کنید و به همین خاطر این مسافت در بازه زمانی طولانی تری برای شما طی می‌شود.

فاصله قشم تا کیش روی نقشه

چگونه از کیش به قشم سفر کنیم؟

سفر با کشتی تجربه‌ای خاص و جدید برای افراد است. مخصوصا اگر قرار باشد این مسیر در آب‌های خلیج‌فارس طی شود. اگر تجربه سفر با کشتی یا شناور را ندارید پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار هم که شده لذت سفر با این وسیله نقلیه را در فاصله کیش تا قشم تجربه کنید. شما در طول مسیر می‌توانید به بندر های مختلف سر بزنید و از آن‌ها بازدید ‌کنید و از این طریق تجربه‌ای کاملا متفاوت و منحصر به فرد را در جابه جایی بین کیش و قشم برای خود و همراهانتان رقم بزنید. اگر شما هم تجربه سفر به هر یک از جزیره های کیش یا قشم را دارید، ما در لحظه آخر مشتاق خواندن نظرات شما هستیم.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. دریا دریا 1402/09/27
    3 نفر پسندیدند
    خب خوبه میتونم شنا کنم تمام فاصله قشم تا کیش رو
  2. کوروش کوروش 1402/09/27
    2 نفر پسندیدند
    این نقشه ها واقعیه؟ شبیه کیکه
  3. داریوش آزادمنش داریوش آزادمنش 1402/03/09
    11 نفر پسندیدند
    طبق تجربه خودم بهترین راه برای طی کردن فاصله بین قشم تا کیش از طریق بندر چارک هست. چون هم سر راست تره و هم شناورهای بیشتری داره
  4. داریوش آزادمنش لحظه آخر 1402/03/09
    6 نفر پسندیدند
    سلام داریوش ممنونیم که تجربه و مسیری که بنظرت بهتر هست رو به ما پیشنهاد کردی.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 104 کاربر