شهرهای ارمنستان

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/19
بازدید: 3236
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور ارمنستان جزو کشور‌های وسیع دنیا به شمار می‌رود که در بین قاره‌های آسیا و اروپا قرار گرفته است. این کشور به دلیل غنی بودن در جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، ریشه‌های فرهنگی و... هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر به سفر و دیدن مکان‌های دیدنی علاقه‌مند هستید، به احتمال زیاد نام شهرهای ارمنستان را شنیده‌اید. در ادامه با معرفی ده شهر از شهرهای مهم ارمنستان قصد داریم شما را با بیشتر با این کشور آشنا کنیم.

شهرهای زیبای ارمسنتان

ایروان ارمنستان

ریشه غنی فرهنگ کشور ارمنستان را می‌توان در پایتخت آن، یعنی شهر ایروان مشاهده کرد. شهر ایروان که بزرگترین شهر و همچنین پایتخت کشور ارمنستان است، مرکز فرهنگی، تاریخی و صنعتی این کشور نیز محسوب می‌شود. شهر ایروان همانند دیگر شهرهای ارمنستان دارای مناطق گردشگری فراوانی می‌باشد‌. آبشار ایروان یکی از مناطق پر بازدید در این شهر محسوب می‌شود. این آبشار درواقع پلکانی است که در مرکز شهر قرار گرفته و محلی منحصر به فرد جهت تماشا منظره شهر‌ ایروان می‌باشد.

موزه تاریخ ارمنستان از دیگر اماکن گردشگری شهر ایروان است. در صورتی که قصد آشنایی بیشتر با تاریخ و فرهنگ کشور ارمنستان را دارید، می‌توانید از این موزه تاریخی نیز بازدید کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره ایروان می‌توانید به صفحه همه چیز درباره ایروان مراجعه داشته باشید.

شهر ایروان ارمنستان

سوان ارمنستان

شهر سوان جزو یکی از شهرهای ارمنستان است که از قدمت بالایی نیز برخودار می‌باشد. این شهر به دلیل وجود دریاچه‌ای زیبا به نام "دریاچه سوان" مورد توجه گردگشران بسیاری از جمله گردشگران ایرانی قرار گرفته است. اگر قصد وقت گذراندن با خانواده و دوستان خود در محیطی آرامش‌بخش را دارید، "دریاچه سوان" می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

در کنار این دریاچه  تفریحاتی از جمله موج سواری، قایق‌رانی و ماهیگیری نیز فراهم است. همچنین در لحظات پایانی اقامت خود در کنار این دریاچه می‌توانید در زیر نور خورشید آفتاب بگیرید و لحظات خوشی را در کنار عزیزانتان رقم بزنید.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا می‌توان به "صومعه سوانوانک" اشاره کرد که در شمال غربی دریاچه سوان قرار گرفته است. این صومعه با چشم انداز بی‌نظیری که به دریاچه سوان دارد، صحنه دلپذیری را خلق کرده که هرساله گردشگران زیادی را جهت بازدید از این مکان مشتاق می‌کند.

سوان

کاپان ارمنستان

شهر کاپان جزو یکی از مشهورترین شهر‌های ارمنستان است که بخشی از مکان‌های دیدنی این کشور را تشکیل می‌دهد. شهر کاپان با وجود کوهستان‌ها و طبیعت بکری که دارد، امکان تنفس عمیق و لذت بخش را در یک هوا پاکیزه محقق می‌کند. صومعه تاتِو از جمله مکان‌های دیدنی واقع شده در این شهر می‌باشد که در نزدیکی روستا تاتِو در استان سیونیک واقع شده است.

قلعه باقابرد از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر به شمار می‌رود که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این قلعه روی پل رودخانه باقجی در شهر پاکان واقع شده که در زمان جنگ پناهگاهی برای مردم آن زمان بوده است.

امکان بازدید از کلیسا قرن نهم واهاناوانک واقع در شهر پاکان برای گردشگران فراهم می‌باشد. این کلیسا تاریخی در گذشته دور محل عبادت حاکمان استان سیونیک بوده‌ است که با توجه به نوع ساختاری که این کلیسا از آن برخوردار است، گردشگران زیادی را مشتاق به بازدید از این مکان می‌کند.

کاپان

گوریس ارمنستان

شهر گوریس یکی از شهرهای کوچک و گردشگری کشور وسیع ارمنستان به شمار می‌رود که در ۲۵۴ کیلومتری شهر ایروان واقع شده است. در صورتی  که قصد سفر به شهر گوریس ارمنستان را داشتید، حتما به غارهای قرون وسطایی که تا اواسط قرن بیستم روزی سکونت‌گاه مردم محلی بوده‌اند سر بزنید. این غارها که توسط جنگل‌ها و کوه‌ها احاطه شده‌اند، فقط از طریق یک پل نوسانی قابل دسترس هستند‌. بعد از گذر از پل و عبور از پله‌های شیب‌دار، می‌توانید سکونت‌گاه دنج و زیبا مردم محلی را تماشا کنید و از ساختار این محیط شگفت‌زده شوید.

از دیگر مکان‌های مسحورکننده شهر گوریس می‌توان به جنگل اهرام سنگی اشاره کرد. شهر گوریس که توسط صخره‌ها احاطه شده‌ است، باعث به وجود آمدن هزارتویی از اهرام رنگی، ستون‌ها و مخروط‌ها شده که هر شخصی با دیدن این جنگل به وجد خواهد آمد. از هیجان‌انگیزترین بخش سفر می‌توان به خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان اشاره کرد. محال است به شهرهای ارمنستان از جمله شهر گوریس سفر کنید و به بازار زیبا گوریس که دارای طیف گسترده‌ای از سوغاتی‌های دستساز است سر نزنید. موسسه قلاب‌دوزی گوریس با حمایت از صنعت محلی، محصولاتی از قبیل اسباب‌بازی، حیوانات، سبدهایی با سبزیجات و میوه‌ها و... با کیفیت بالا را تولید کرده و به فروش می‌گذارد. در این بازارها می‌توانید انواع این محصولات را مشاهده کرده و خریداری نمایید.

گوریس

دلیجان ارمنستان

شهر دلیجان با وجود پارک ملی و طبیعت بکری که از آن برخوردار است، می‌تواند مکان بینظیری برای دوست‌داران طبیعت باشد. این پارک با وجود دشت‌هایی پر از گل، رودخانه‌‌های فصلی و همچنین جنگل‌های راش و بلوط که از آنها برخوردار است، می‌تواند هر بازدیدکننده‌ای را شگفت‌زده کند.

صومعه هاگارتسین از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر دلیجان محسوب می‌شود. این صومعه در ۱۵ کیلومتری شهر دلیجان قرار دارد که به تازگی به مرکز معنوی و گردشگری منطقه تبدیل شده است. در داخل صومعه هاگارتسین ۳ کلیسا به نام‌های سنت آستواتساتین، سنت گریگوری و سنت استپانوس و همچنین یک قبرستان خانواده سلطنتی باگراتونی وجود دارد که امکان بازدید از آنها برای گردشگران نیز فراهم می‌باشد.

چشمه‌های آب گرم دلیجان از دیگر مناطق موردعلاقه گردشگران به شمار می‌رود. این چشمه‌ در نزدیکی دریاچه گش واقع شده که امکان آب‌تنی در آن برای گردشگران نیز مقدور می‌باشد. برای رسیدن به دریاچه گش ابتدا باید از روستا گش عبور کرده و بعد از یک پیاده‌روی ۴.۲ کیلومتری خود را به این دریاچه زیبا و دیدنی برسانید. دریاچه گش می‌تواند مکان فوق‌العاده‌ای جهت وقت گذراندن در کنار عزیزانتان باشد. زدن کمپ و صید ماهی و میگو در این دریاچه نیز امکان‌‌ پذیر است.

دلیجان ارمنستان

جرموک ارمنستان

جرموک از دیگر شهرهای ارمنستان است که به چشمه‌های طبیعی آب گرم و مارک‌های آب معدنی خود در این شهر معروف است. وجود استراحتگاه و اقامت‌گاه‌های مختلف، آبشارها، استخرهای آب درمانی، آب‌ گرم‌های بهداشتی و... که در شهر جرموک وجود دارند، هرساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به این شهر جذب می‌کند.

از دیگر مناطق گردشگری این شهر می‌توان به صومعه گندی‌وانک در قسمت جنوبی جرموک اشاره کرد. این بنا در دهکده‌ای قرار دارد که توسط دیوار‌های بلندی احاطه شده است. بازدید از این صومعه با قدمت هزاران ساله‌ای که دارد می‌تواند تجربه هیجان‌انگیزی را برای شما به همراه داشته باشد.

اگر به شهر کوچک و هیجان انگیز جرموک سفر کردید، تجربه سوار شدن بر تلکابین را از دست ندهید. زیرا تماشا شهر مسحورکننده جرموک با منظره چشم‌گیری که دارد، می‌تواند خاطرات به یادماندنی را برای شما به همراه داشته باشد.

شهر سرسبز جرموک

ادزون ارمنستان

ادزون روستایی در استان لوری کشور ارمنستان واقع شده است. ادزون روستایی تاریخی و بسیار مهم در این کشور به شمار می‌رود که هرساله گردشگران زیادی جهت بازدید از این روستا به کشور ارمنستان سفر می‌کنند. اصلی‌ترین جاذبه گردشگری این روستا کلیسا مشهور واقع شده در این روستا می‌باشد که مربوط به قرن پنجم است. این کلیسا با وجود بالیسیکاهای خیره‌کننده و گنبد زیبایی که دارد، از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری شهرهای ارمنستان محسوب می‌شود.

روستای ادزون ارمنستان

تساغکادزور ارمنستان

پیست اسکی شهر تساغکادزور ارمنستان از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این پیست که در ارتفاع ۱۸۴۰ متری کوه Tanegizon واقع شده یکی از بهترین استراحتگاه‌های اسکی در ارمنستان به شمار می‌رود. در صورتی که به این شهر هیجان‌انگیز سفر کردید حتما به این پیست اسکی سر بزنید و از تفریحاتی مانند اسکی، اسنوبرد و سورتمه سواری لذت ببرید. در این پیست استفاده از اتومبیل‌های برفی برای گردشگران نیز فراهم می‌باشد.

در این شهر فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ مختلفی از قبیل پرواز با زیپ‌لاین، راندن ماشین‌های باگی، قدم زدن و تنفس کردن در طبیعتی بکر و... وجود دارد که می‌تواند لحظات زیبایی را برای شما رقم بزند.

روستای تساغکادزور

اشترک ارمنستان

 اشترک یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ارمنستان به شمار می‌رود. این شهر کوچک که تنها ۲۰ کیلومتر با پایتخت ارمنستان فاصله دارد یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی کشور ارمنستان است. مردم شهر اشترک ابتدا در قرن نهم میلادی در این شهر زیبا ساکن شدند که از همان دوره میراث‌های باستانی بسیاری در این شهر باقی‌ مانده‌ است.

اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید حتما به کلیساهای این شهر سر بزنید. همچنین پل کاساغ که ساخت آن به قرن ۱۷ میلادی برمی‌گردد، از جاذبه‌های زیبا شهر اشترک محسوب می‌شود. پل کاساغ که بر روی رود کاساغ بنا شده به دست خواجه گریگور از تاجران ثروتمند آن دوره ساخته شده است. کلیسا ساغموساوانک، سنت سرکسیس، کرموروور و آثار تاریخی آفتامیر از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا محسوب می‌شوند.

اشترک ارمنستان

آرزاکان ارمنستان

آرزاکان روستایی کوچک و دل‌انگیز واقع در استان کوتایک کشور ارمنستان است. ویژگی‌ اصلی این روستا آرامش و هوا پاکی است که برای گردشگران به ارمغان می‌آورد تا بتوانند لحظاتی دلچسب و بی‌نظیری را در این روستا سپری کنند. امکان بازدید از صومعه ویران‌ شده در قرن دهم میلادی به نام نگوتسی وانک (Neghutsi Vank) در این روستا برای گردشگران وجود دارد. خرابه صومعه دیگری به نام گوکی وانک (Ghuki Vank) از دیگر اماکن دیدنی این روستا می‌باشد که هرساله گردشگران بسیاری از آن نیز بازدید می‌کنند.

شهرهای ارمنستان با وجود جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارند، هرساله گردشگران بسیاری جهت بازدید از آنها به کشور ارمنستان سفر می‌کنند. ما در این مطلب با معرفی جاذبه‌های گردشگری در مهم‌ترین شهرهای ارمنستان قصد داشتیم شما را در یک سفر هیجان‌انگیز به این کشور همراهی کنیم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر