منطقه عمرانیه استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/01
بازدید: 6155
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

منطقه عمرانیه منطقه ای در شهر استانبول است که در غرب این محل منطقه اسکودار، در جنوب آن آتاشهیر، در شرق آن منطقه شنجاق تپه و در شمال آن منطقه چکمه کوی قرار دارد. در سرشماری اخیر که در استانبول انجام گرفته است، منطقه عمرانیه استانبول به عنوان اولین منطقه پرجمعیت حساب می‌شود. این منطقه به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی به شمار می‌رود. در منطقه عمرانیه استانبول روستا نشینی نیز وجود دارد. مراکز خرید این منطقه نیز از شهرت بالایی بهره می‌برند.

منطقه عمرانیه استانبول

تاریخچه منطقه عمرانیه استانبول

این منطقه از جمله قسمت‌های قدیمی در شهر استانبول به شمار می‌رود. در زمان‌های نه چندان قدیمی تمامی این منطقه دارای درختان بوده است. آب و هوای مناسب رشد درختان یکی از دلایل آن بود. در سال 782 هارون رشید برای اولین بار به این منطقه آمد. ارتش وی پس از مبارزه در سال 783 با بیزانس و شکست خوردن از آن‌ها، هر سال 70000 طلا به بیزانسی‌ها دادند. در سال 1987این منطقه از اسکودار که جزوی آن بود، جدا شد. 

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

جاهای دیدنی منطقه عمرانیه استانبول

این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری متفاوتی است. از جمله این جاذبه‌های می‌توان به مراکز خرید و پارک‌های آن اشاره کرد. معماری در بناهای معروف منطقه عمرانیه بسیار خاص و منحصر به فرد است. 

مسیر جنگلی شیله

این مسیرر جنگلی که در منطقه آسیایی استانبول واقع شده است، یکی از راه‌های سرسبز زیبای منطقه عمرانی می‌باشد. با قدم زدن در این راه، شاهد زیبایی‌های بیشماری خواهید بود. 

محله تاریخی بیرلیک

این محله یکی از قدیمی‌ترین محله‌های ترکیه به شمار می‌رود. سابقه این محله طولانی است. اغلب توریستان این محله را برای بازدید انتخاب می‌کنند. 

جنگل ایهلاموور

در شمال منطقه عمرانیه جنگی بسیاری زیبا و پر درخت با نام ایهلاموور قرار گرفته است. در روزهای تعطیل این جنگل بازدید کنندگان بسیار زیادی دارد. خانواده برای گذراندن زمان خود در تعطیلات این جنگل را انتخاب می‌نمایند.

جاهای دیدنی منطقه عمرانیه

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

منطقه جنگلی عمرانیه

این منطقه که در شرق عمرانیه قرار دارد، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود. برای مراجعین این منطقه لوازم ورزشی گوناگونی تعبیه شده است. اگر به دنبال مکانی برای پیکنیک باشید، این منطقه گزینه‌ای بسیار عالی به شمار می‌رود. هنگام مسافرت به این منطقه حتما از فضای بکر آن استفاده نمایید. 

مسجد افندی عمرانیه

یکی از جاذبه‌های دیدنی ترکیه مسجدهای آن است. تمامی این مساجد دارای معماری و زیبایی خاص خود هستند. منطقه عمرانیه نیز مسجد زیبا و دیدنی خود را دارد. اغلب ساکنین در این منطقه از این مسجد استفاده می‌کنند. معماری این مسجد منحصر به فرد است. 

عمارت حکیم باشی

یکی دیگر از مناطقی که افراد برای عوض کردن آب و هوای خود از آن استفاده می‌نمایند، فضای سبز حکیم باشی است. این منطقه نیز در اصل قبرستان می‌باشد. 

عمارت حکیم باشی

پارک های عمرانیه

به مرور زمان میزان شهر نشینی در این منطقه بیشتر شده است. به همین علت درختان و پارک‌های این منطقه از بین رفته‌اند. از میان پارک‌های باقی مانده در عمرانیه می‌توان به عمرانیه کوکاتپه اشاره کرد. این پارک قبرستانی خوش آب و هوا است، اما همچنان بازدید کنندگان خود را دارد. بسیاری از خانواده‌‌ها برای عوض کردن آب و هوا به این پارک می‌روند.

مراکز خرید عمرانیه استانبول

بسیاری از توریستانی که به استانبول می‌روند، خریدهای خود را از این منطقه می‌کنند. تنوع مغازه‌ها در کنار زرق و برق وسایل این محله را برای بسیاری از خریداران محبوب ساخته است. بسیاری از فروشگاه‌های لوکس در این منطقه قرار گرفته‌اند. برای اشنایی بیشتر با بهترین مراکز خرید این منطقه در ادامه مقاله را ادامه دهید. 

مرکز خرید پارک اکیاکا

اگر به دنبال یکی از دلایل بازدید بالای این منطقه باشید، حتما نام این مرکز خرید را خواهید شنید. این مرکز خرید در ابعادی بزرگ ساخته شده است، تا جوابگوی تمامی نیازهای مراجعه‌کنندگان خود باشد. سرگرمی‌های این مرکز خرید این امکان را به شما خواهد داد تا در میان خرید خود به استراحت بپردازید. بسیاری از برندهای خوش نام در این مرکز خرید دارای نمایندگی هستند. این مرکز خرید حتی برای کودکان شهربازی‌ای جداگانه در نظر گرفته است. با استفاده از سینما و تفریحات مرکز خرید آکیاکا خریدی بدون خستگی را تجربه کنید.

مرکز خرید عمرانیه

مرکز خرید بویاکا

یکی از مراکز خریدی که اغلب برندهای ترکیه‌ای در آن دیده می‌شود، مرکز خرید بویاکا است. این مرکز خرید برای افرادی که به دنبال اجناس ترکیه‌ای می‌باشند، بسیار مناسب است. همچنین مغازه‌های برندهای غیر ترکیه‌ای نیز در این مرکز وجود دارد. با استفاده از رستوران‌های این مرکز خرید، خریدی به یاد ماندنی را تجربه کنید. 

مرکز خرید کن پارک عمرانیه

اگر به دنبال مرکز خریدی لوکس و گران قیمت باشید، کن پارک مناسب شما است. اغلب برندهای معروف و معتبر مانند اینگلیش هوم، اچ اند ام، ال سی وایکیکی و دفاکتو در این مرکز دارای شعب هستند. تمامی امکاناتی که برای یک روز خرید نیاز دارید، در این مرکز خرید فراهم شده است. سینمای این مرکز خرید امکان استراحت را در میان خرید به شما می‌دهد. همچنین در میان خرید خود از رستوران و تفریحاتی که برای خریداران فراهم شده است، دیدن کنید.

مرکز خرید جان پارک

زیبایی این مرکز خرید بسیار خیره کننده است. طراحی این بنا به صورت کاملا مدرن بود. جان پارک در مرکز منطقه عمرانیه می‌باشد. دسترسی آسان به این مرکز خرید و وجود برندهای معتبر از دلایل انتخاب افراد برای رفتن به این مرکز خرید است. 

مرکز خرید جان پارک

مرکز خرید آسیا پارک

یکی از مراکز خریدی که به زیبایی و بزرگی خود شهرت دارد، مرکز خرید آسسیا پارک است. در طراحی این ساختمان زیبایی اصلی اساسی بوده است. این مرکز خرید در بخش آسیایی واقع می‌باشد.

بهترین محله های استانبول - آشنایی با برترین محله هایی که در سفر به استانبول باید از آن‌ها دیدن کنید.

مهمترین محله های منطقه عمرانیه

این منطقه دارای 38 محله گوناگون است که بعضی از آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردارند. مساحت این ناحیه 22 هزار هکتار گزار شده است. به عنوان مهم‌ترین این مناطق می‌توان به  محله آتاتورک، محله فاتیح سلطان محمت، محله کاظیم کارابکیر، محله پارسلری، محله یوکاری دودولّو، محله  ینی شهیر و  محله تانتاوی اشاره کرد. از دیگر محله‌های این منطقه لیست زیر است.

محله آلمانی کنتمحله استقلالمحله ایهلامور کویومحله تاتلی سومحله چاملیکمحله دودولو او اس بمحله فینانس کنت
محله ارمغان اولرمحله آتاتورکمحله پارسلرمحله تپه اوستومحله حکیم باشیمحله دوملو پینارمحله معدنلر
محله انقلابمحله اسن شهیرمحله تانتاویمحله توپاقیمحله حضورمجله فاتح سلطان احمدهتل های منطقه عمرانی

هتل‌های مختلفی با امکانات متفاوت در این منطقه قرار گرفته‌اند. بعضی از این هتل‌ها پنج ستاره هستند و بهترین امکانات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. همچنین هتل‌های مقرون به صرفه نیز در این منطقه قرار دارند. از جمله هتل‌های این منطقه می‌توان به هتل دابل تری بای هیلتون استانبول عمرانیه، هتل ارا پالاژ، هتل هلیکون بیزینس و کراون پلازا استانبول اوریاپارک اشاره نمود.

دسترسی و حمل و نقل در منطقه عمرانیه

برای رفتن به منطقه عمرانیه می‌توان از اتوبان اتوبان E80 و اتوبان شیله اتویولو استفاده کرد. برای رفتن به این منطقه استفاده از حمل و نقل عمومی گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود. با وجود ویروس کرونا هنوز یکی از وسایل نقلیه مناسب و پر طرفدار در استانبول مترو می باشد. مترو عمرانیه خط بنفش است که در خط M5 قرار دارد. اگر در ایستگاه عمرانیه پیاده شوید فقط کافیست با استفاده از اتوبوس های IETT به این منطقه برسید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر