بهترین رستوران های باکو

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/17
بازدید: 1023

اگر شما یا عزیزانتان قصد سفر به شهر باکو، پایتخت آذربایجان را دارید، آشنایی با بهترین رستوران های باکو امری ضروری و لذت بخش محسوب می شود؛ چرا که مسئله تغذیه و صرف وعده های غذایی مختلف بسیار حیاتی است و این گونه می توانید براساس سلیقه و هدف خود، بهترین محیط را جهت صرف انواع غذا با حداکثر کیفیت و در فضایی مطمئن و دلچسب مطابق میل خود برگزینید، از سفرتان نهایت لذت را ببرید و تجربیاتی دلپذیر را برای خود رقم بزنید.

معرفی 6 تا بهترین رستوران های باکو

رستوران فیروزه محلی برای چشیدن غذاهای محلی

رستوران فیروزه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادیست که به انواع غذاهای محلی باکیفیت و قیمت بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه علاقه‌مند هستند. از آنجایی که در میدان فواره و درست در مرکز شهر قرار دارد، رستوران فیروزه از لحاظ دسترسی شرایطی بسیار عالی داشته و مراجعه به آن راحت است. منوی غذایی این رستوران بسیار متنوع بوده و تقریبا از 12 صفحه تشکیل می‌شود که ممکن است مقداری برای شما عجیب باشد؛ اما انواع غذاهای مختلف سنتی آذری، اروپایی، گرجی و حتی مکزیکی را در خود جای داده که همین امر موجب گستردگی حق انتخاب افراد می‌گردد.

در واقع فیروره رستورانی قدیمی محسوب می‌شود که البته به مرور زمان تغییرات بسیار زیاد و موثری داشته‌ که درون آن طرح‌های مختلف ملی به چشم می‌خورند. رستوران فیروزه همچنین از محیطی گرم، صمیمی، شاد و دکوراسیون و چیدمانی بسیار خاص برخوردار است که به‌وسیله نقاشی‌های زیبا، فرش‌های دست‌بافت و صنایع دستی آذری مزین گشته و فضایی بسیار چشم‌نواز را برای لذت بردن هرچه بیشتر مشتریان رقم می‌زند؛ اما با این وجود، قیمت‌های ارائه شده در این رستوران نسبت به دیگر رستوران‌های هم‌تراز، بسیار مناسب‌تر هستند.

به هر حال افراد مختلفی وجود دارند که در این رستوران سیگار می‌کشند؛ اما جهت رفاه حال و راحتی هرچه بیشتر مشتریان، محیطی جداگانه برای افراد غیرسیگاری در نظر گرفته شده ‌است تا بتوانند با آرامش و آسودگی به صرف غذا و لذت بردن از محیطی دنج بپردازند.

آدرس:

Tarlan.Aliyarbeyov, Baku, 1005, Azerbaijan

ساعت کاری: هر روز از ساعت 11 ظهر الی 2 بامداد

رستوران فیروزه محلی برای چشیدن غذاهای محلی

تور باکو، سفری شگفت انگیز به کشوری اروپایی در همسایگی ایران

رستوران نارگیز با قدمت بیش از 30 سال

از جمله محبوب‌ترین رستوران‌های آذربایجانی در میان گردشگران خارجی و حتی باکویی‌ها می‌توان به رستوران نارگیز اشاره کرد که قدمت ارائه خدمات باکیفیت این رستوران به بیش از سی سال می‌رسد. این رستوران در نقطه‌ای گرم و آرام و به دور از صرفصدای زیاد جای گرفته که سبب لذت بردن از صرف غذا در آرامش کامل می‌گردد. منوی غذایی آن از دو بخش غذاهای آذربایجانی و غذاهای گرجستانی تشکیل می‌شود و همچنین انواع غذاهای خوش‌طعم محلی را در بردارد که در وعده‌های مختلف صبحانه، ناهار، شام و همچنین میان‌وعده ارائه می‌گردند.

رستوران نارگیز دارای امکانات جذابی همچون داشتن غذای حلال، غذای متناسب برای گیاهخواران، دلیوری، امکان رزرو، مستر کارت و همچنین اینترنت بیسیم رایگان است که می‌تواند شرایط را برای لذت بردن بیشتر مشتری از محیط، فراهم سازد. محیط این رستوران حالت قدیمی داشته و دکوراسیون آن با انواع بشقاب‌ها، فرش‌ها، عکس‌ها و تابلوهای کهن و خاطره‌انگیز تزئین شده است.

علاوه‌بر این موارد، پرسنل آن بسیار حرفه‌ای و مودب و آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان هستند. یک نمونه از وعده‌های غذایی جذاب و معروف آن شامل دلمه برگ مو، سوپ لوبیا و سالاد تازه می‌شود که صرف آن در حال و هوای قدیمی این رستوران، بسیار دلچسب خواهد بود.

آدرس:

Tarlan.Aliyarbeyov St.9-Fountain Square, Baku 1000, Azarbaiijan

شماره تماس: 994124939886+

رستوران نارگیز با قدمت بیش از 30 سال

رستوران موزه شیروانشاه : غذاخوری سنتی در قلب باکو

رستوران موزه شیروانشاه یکی از بهترین رستوران‌های سنتی باکو به شمار می‌رود که تا مرکز شهر فاصله کمی دارد و در خیابان نظامی که از قدیمی ترین خیابان های باکو بوده، واقع شده ‌است. این رستوران همچنین دارای منویی است که مملو از انواع ‌غذاهای خوشمزه مناطق متعدد آذربایجانی و محلی است که حین صرف آن ها، می توانید از رقص زیبای ملی همراه با اجرای موسیقی اصیل و زنده آذربایجانی که توسط اساتیدی مجرب انجام می گیرد، بهره ببرید. علاوه‌بر این، با مربای مخصوص و چای پس از صرف غذا از شما پذیرایی خواهد شد.

در فضای رستوران موزه شیروانشاه که حالت موزه داشته، می توانید شاهد آثار اصیل خلق شده از هنرمندان آذربایجانی و انواع جواهرات، صنایع دستی و ظروف مسی و فرش‌های قدیمی که مربوط به یک قرن پیش هستند باشید و با فرهنگ آذربایجانی آشنایی بیشتری پیدا کنید. مشهورترین غذای سنتی این رستوران لاوانگی ماهی و مرغ نام دارند که طعم بی‌نظیر آن را فراموش نخواهید کرد. دلمه و ماست و قطاب‌های خوشمزه این رستوران موارد مناسبی جهت سفارش همراه با غذاهای اصلی هستند. لازم به ذکر است که قبل از رفتن به رستوران شیروانشاه، باید میز خود را رزرو نمایید.

تور آذربایجان _ همین حالا برای رزرو تورهای لحظه آخری باکو کلیک کنید!

آدرس:

پایین‌تر از مترو نظامی جنب ساختمان وزرت خارجه، خیابان سالاطین عسگرافآ، شماره 86

ساعت کاری: هر روز از ساعت 12 ظهر الی 1 بامداد

رستوران موزه شیروانشاه : غذاخوری سنتی در قلب باکو

هزینه سفر به باکو - هزینه سفر به باکو چقدر است؟

رستوران ماریوانا : غذاخوری لوکس با منویی گرانقیمت

رستوران ماریوانا به عنوان رستورانی سطح بالا و همچنین با منویی گران قیمت در نزدیکی بلوار ساحلی باکو شناخته می‌شود که به علت ارائه خدمات خوب و غذاهای باکیفیت و محیطی صمیمی، مورد توجه مردم محلی و همچنین گردشگران خارجی قرار می‌گیرد. منوی غذایی آن شامل انواع غذاهای خوش‌طعم و جذاب آذربایجانی، اروپای شرقی و روسی و همچنین غذاهای مربوط به رژیم‌های خاص می‌شود که صرف آن‌ها در فضای نوستالژیک، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

آیتم‌های مثبت مختلفی همچون کیفیت بالا و طعم فوق‌العاده غذاها، خدمات عالی مهمان‌نوازی، آن هم در محیطی دنج، زیبا و چشم‌نواز سبب شده‌اند که قیمت گران خدمات ارائه شده مانعی جهت حضور مشتریان نباشد و همواره سیل عظیمی از افراد را در این رستوران شاهد خواهید بود. این محیط جهت انواع مناسبت‌های خاص، قرارهای عاشقانه و رمانتیک و حتی جلسات کاری برای افراد گروه‌های متعدد مناسب است.

برخورداری از امکانات مختلفی مانند ارائه انواع وعده‌های غذایی (صبحانه، ناهار، شام و برانچ که وعده‌ای به‌جای صبحانه و ناهار به حساب می‌آید)، امکان رزرو، بیرون‌بر، فول بار، فضای نشیمن روباز، دسترسی به ویلچر، امکان صرف غذای اختصاصی و همچنین اینترنت و وای فای رایگان به محبوبیت آن در میان افراد افزوده‌اند. دکوراسیونی تاریخی مربوط به آثار دوران شوروی سابق و طراحی بسیار خاص و شکیلی در این رستوران به چشم می‌خورد و حتی ظرف‌های صرف غذای آن می‌تواند برای شما جذاب و گیرا باشد. این رستوران زنجیره‌ای شعبه دیگری نیز در باکو دارد.

آدرس:

Zarifa Aliyeva St., 93, Baku 1005, Azarbaijan

ساعت کاری: هر روز (به جزء یکشنبه‌ها) از ساعت 12 ظهر الی 12 شب

رستوران ماریوانا : غذاخوری لوکس با منویی گرانقیمت

باکو - سفر به پایتخت جمهوری آذربایجان 

رستوران چینار تلفیقی از غذاهای شرقی با نورپردازی فوق العاده

رستوران چینار که به عنوان یکی از ده رستوران برتر باکو شناخته می‌شود، دارای دو فضای باز و بسته و طراحی بسیار مجلل و فضای شیک و زیبایی است که ویوو بسیار جذاب و دلنشین و همچنین نورپردازی بسیار گیرا و تحسین برانگیزی دارد. مواردی مانند غذاهای مختلف آسیایی، تایلندی، چینی و ژاپنی، سوشی، گیاهی و حتی آیتم‌های مناسب برای انواع افراد گیاهخوار و فاقد گلوتن در منوی غذایی متنوع آن یافت می‌شوند. از جمله نکات مثبت آن می‌توان به داشتن فضایی دنج و صمیمی، ارائه خدمات و سرویس‌دهی فوق‌العاده، طعم عالی غذاها و همچنین فضای داخلی زیبا و جذاب اشاره کرد.

امکانات جذاب و متعددی مانند صندلی بلند مخصوص برای استفاده کودکان، فضای نشیمن مجلل، دسترسی به پارکینگ و حتی خدمات پارک نمودن ماشین توسط پیشخدمت، دسترسی به ویلچر و همچنین اینترنت وای فای رایگان در این رستوران در نظر گرفته شده‌اند. می‌توانید از این فضای دلچسب جهت انواع مهمانی‌ها (چه رسمی چه رمانتیک)، حضور تک نفره یا به همراه خانواده، مناسبت‌های خاص و حتی جلسات کاری نیز بهره‌مند شوید و از تجربه صرف انواع وعده‌های غذایی در محیطی با ارائه سرویس و خدمات عالی، لذت ببرید.

آدرس:

No 1 Shovkat Alakbarova,Baku, Azarbaijan

ساعت کاری: یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت 12 ظهر الی 1 بامداد ـ جمعه، شنبه و دوشنبه از ساعت 12 ظهر الی 2 بامداد

رستوران چینار تلفیقی از غذاهای شرقی با نورپردازی فوق العاده

رستوران ساحل: بهترین طعم غذای دریایی در کنار دریای کاسپین

رستوران ساحل باکو که در کنار تفرجگاه‌های مربوط به دریای خزر قرار دارد، المان رستوران معاصر آذربایجان به حساب می‌آید. این رستوران از یک فضای باز برخوردار بوده که می‌تواند لذت صرف غذا را با تماشای ویوی آرامش‌بخش اطراف، دوچندان نماید. منوی غذایی آن دارای انواع غذاهای آذربایجانی و اروپایی خوشمزه با طعم‌های خلاقانه و کلاسیک است که توسط آشپزهایی حرفه‌ای و باتجربه طبخ می‌شوند. در طراحی مدرن و لوکس آن تصویرهایی از وال‌های دریایی و مجسمه‌های پرندگان دریایی به چشم می‌خورند؛ البته به همین دلایل به عنوان یکی از قطب‌های گردشگردی باکو نیز شناخته می‌شود.

کوره‌های سنگی مخصوصی در این رستوران وجود دارند که کاربرد آن‌ها ایجاد سطح متناسبی از گرمای شدید جهت آب‌دار نمودن گوشت به‌طور کامل و پخت انواع کباب‌های معطر است. وعده‌های غذایی این رستوران جهت صرف ناهار و شام ارائه می‌شوند. از جمله امکانات متعدد آن می‎توان به اجرای موسیقی زنده، امکان رزرو میز، ناهارخوری VIP، قرارگیری صندلی در محیط باز، پذیرفتن ویزا کارت، پذیرفتن مستر کارت، پذیرفتن کارت‌های اعتباری و همچنین وجود اینترنت وای فای رایگان اشاره کرد.

آدرس:

Neftchilar 34|Seaside Boulevard, Baku 1122, Azarbaijan

شماره تماس: 994502850022

رستوران ساحل: بهترین طعم غذای دریایی در کنار دریای کاسپین

سخن پایانی

شهر زیبای باکو سالانه میزبان گردشگران ایرانی بسیاری است. آشنایی با بهترین رستوران‌های باکو تاثیر مهم و مفیدی برای مسافران، گردشگران و حتی افراد بومی این شهر داشته و می‌توان با بررسی کامل ویژگی‌های هر رستوران از جمله نحوه ارائه خدمات، امکانات، هزینه‌ها، دکوراسیون و طراحی، نوع محیط، آدرس و همچنین آگاهی از ساعاتی که امکان بازدید و مراجعه در آن وجود دارد، انتخابی آگاهانه و حساب شده را تجربه کرد. اگر تجربه سفر به شهر باکو در کشور آذربایجان و حضور در بهترین رستوران‌های این شهر را دارید یا علاقه مند هستید که در آینده از آن بازدید نمایید، می‌توانید تجربیات استفاده از خدمات و همچنین ویژگی‌های مختلف هر رستوران را با ما به اشتراک بگذارید.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر