بهترین رستوران های آنکارا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/20
بازدید: 1414
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آنکارا پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ آن است که در طی سال از گردشگران فراوانی میزبانی میکند. این شهر با توجه به شمار بالای مسافران و تعدد سلایق افراد، رستوران‌های فراوانی را در خود جای داده است. هر یک از رستوران‌های این شهر، غذاهای متنوع و خاص خود را ارائه میدهند. انتخاب رستورانی معتبر و با‌کیفیت همواره یکی از دغدغه‌های اصلی هر مسافر در سفر به شهرهای مختلف است.

رستوران های آنکارا

تریلیه | Trilye  

رستورانی با نام تریلیه در فلات آناتولی و با فاصله زیاد از دریا واقع شده است. فضای بیرونی رستوران، با درختان گیلاس فراوان پوشیده شده و با نورهایی به رنگ آبی، نورپردازی گردیده است. پنجرههای زیادی نیز درون ساختمان با چشمانداز محیط سبز وجود دارد. در این رستوران غذاهای دریایی لذیذ و با‌کیفیت بالا ارائه میشوند. اره ماهی، صدف دریایی، هشت پا و ... از جمله این غذاهای دریایی هستند. اقامتگاههای فراوانی در اطراف این رستوران وجود دارند. 
آدرس رستوران تریلیه
 Trilye Restaurant, Çankaya, Hafta Sk 11/B

آنکارا - معرفی 0 تا صد  آنکارا زیباترین شهر ترکیه

تریلیه

رستوران واشینگتن |  WASHINGTON  

این رستوران با قدمتی طولانی، در محلهای قدیمی با نام شهر قدیم قرار دارد. بسیاری از افراد منطقه، رستوران واشینگتن را به عنوان کلاسیک‌ترین و لوکس‌ترین رستوران آنکارا میشناسند. استفاده از رنگ‌های زیبا و گرم در کنار وسایل شیک و مجلل در نمای داخلی رستوران، فضایی لوکس را خلق کرده است. این رستوران نمای چشمنوازی از شهر آنکارا را به نمایش میگذارد. غذاهای محلی و سنتی ترکیه‌های در کنار غذاهای بینالمللی باکیفیت بالا در این رستوران عرضه میشوند.

تجربه سفر به شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه

بالیکچیکوی |  Balıkçıköy

رستورانی زنجیرهای با شعب متعدد که با نام تونالی در لیست رستورانهای آنکارا قرار دارد. این رستوران با تراس بزرگ امکان میل کردن غذا در فضایی باز را برای مشتریان فراهم کرده است. نمای درونی ساختمان با دکور بسیار زیبا تزئین و نورپردازی شده که فضای دلنشینی را برای میل کردن غذا فراهم کرده است. غذاهای دریایی متنوع مانند ماهیهای کبابی یا سرخ شده در این رستوران عرضه میشوند.
آدرس رستوران بالیکچیکوی
 Balikcikoy Fahri, Abay Kunanbay Cd No:4 D:1, Kavaklıdere

بالیکچیکوی

خانه‌ی استیک  |  JW STEAK HOUSE  

این رستوران در هتل مجلل و لوکس آنکارا به نام ماریوت جی دبلیو قرار دارد. غذاهای گوشتی و استیک‌های عرضه شده در این رستوران، آن را به یکی از محبوبترین رستورانهای آنکارا تبدیل کرده؛ خانه استیک با استفاده از رنگ‌هاي زیبا در دکور داخلی، فضایی بسیار دلنشین را پدید آورده است. این رستوران، یک رستوران آمریکایی بوده که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب میکند. دسرها، پیش غذاهایی مانند بروکلی بخار پز و قارچ سوخاری و استیک‌های لذیذ در این مکان به مشتریان عرضه میشوند. این رستوران یک پیشنهاد فوقالعاده برای افرادی است که به غذاهای آمریکایی علاقه دارند. خانه استیک همه روزه به جز یکشنبه‌ها، از ۶ صبح تا ۱۱ شب باز بوده و پذیرای مشتریان است.

 

خانه ی استیک

جاهای دیدنی آنکارا - لیستی کامل از جاذبه‌های گردشگری آنکارا برای تفریح و گردش (آدرس + تصاویر)📷

رستوران گوکسو لاکانتاسی | GOKSU LOKANTASI 

این رستوران به تازگی در شهر آنکارا افتتاح شده است. یکی از مزیتهای این رستوران وجود مزرعه مخصوص محسوب میشود که مواد اولیه برای طبخ غذاها از این مزرعه تامین میشود. بنابراین از کیفیت غذاهای ارائه شده در این رستوران اطمینان کامل داشته باشید. در این رستوران به بهداشت و پاکیزگی اهمیت زیادی داده میشود. منوی متنوع، کارکنان محترم و خوش برخورد، پارکینگ رایگان، وایفای پرسرعت و ... از امکانات این رستوران هستند که باعث محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است.

رستوران بویاسیزاده کوناگی |  Boyacizade Konağı

رستوران بویاسیزاده به سبک معماری ساختمانهای قدیمی عثمانی، در آنکارا وجود دارد. این رستوران با وجود اسلحههای بهجای مانده از دوران عثمانی، تصاویر مربوط به سالهای گذشته و فرشهای ایرانی شما را به سفری به دوران گذشته دعوت میکند. حیاط این رستوران سنگفرش شده و صندلیهایی برای نشستن مشتریان در آن قرار داده شده است. با استفاده از این صندلیها در کنار بهره بردن از هوای مطبوع، از چشمانداز زیبای آنکارا کالسی نیز لذت ببرید. در این رستوران غذاهای سنتی و دریایی برای مراجعه کنندگان سرو میشوند. نمای داخلی ساختمان به سبک سنتی طراحی شده و آهنگ‌های سنتی ترکی نیز در آن پخش میشود.
آدرس رستوران بویاسیزاده کوناگی
 Boyacizade Konağı, Berrak Sk No:9, Ulus/ismetpaşa

رستوران بویاسیزاده

بهترین رستوران های آنتالیا - میل کردن وعده‌های غذایی در رستوران‌های باکیفیت و بین‌المللی آنتالیا

حیامی شاراپ اوی خیام | Hayyami Şarap Evi

این رستوران به عنوان یادبودی از عمر خیام، شاعر بزرگ ساخته شده است. فضای این رستوران با سنگ‌ها و بشکه‌ها دکور شده و با نورپردازی خاص به یک مکان رمانتیک تبدیل گردیده است. در این رستوران غذاهای محلی، سنتی و بینالمللی سرو میشوند. 
آدرس رستوران حیامی شاراپ اوی خیام
 Hayyami Şarap Evi, Bestekar Sk. No:82/B Kavaklıdere

رستوران کامگوز بالیکسسی  |  CAMGOZ BALIKCISI ANKARA

اصلیترین غذاهای سرو شده در این رستوران انواع ماهیها، مخصوصا ماهی شور است. از دلایل محبوبیت این رستوران وجود غذاهایی با طعمهای متنوع و بدیع بوده که توجه هر گردشگری را به خود جلب میکند. از بهداشت و کیفیت غذاها در این رستوران مطمئن باشید؛ زیرا ماهیها از بازارهای محلی و به صورت روزانه تهیه میشوند. منوی رستوران غذاهای باکیفیت متعددی را پوشش میدهد. استفاده از چوب و رنگ بنفش برای دکور رستوران، فضایی صمیمانه و آرام را خلق کرده است. با حضور در این رستوران طعمهای به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.

 

رستوران کامگوز

کافه رستوران لوییس براسری و لافت | LOUISE CAFE BRASSERIE AND LOFT 

از جمله رستورانهای معروف و بینظیر در آنکارا، کافه رستوران لوییس است. این رستوران به سبک اروپایی دکور شده و استفاده از صندلی و میز چوبی در کنار طراحی مدرن، زیبایی آن را دوچندان کرده است. کارکنان محترم و مودب، امکان رزرو میز از قبل، تلویزیون، سرویس ارسال غذا، اینترنت پر سرعت و پارکینگ رایگان از جمله امکانات این مجموعه هستند. این رستوران لوکس در لیست رستورانهای نسبتا گران آنکارا قرار دارد.

فیگه | Fige

این رستوران در کنار عمارتهای دولتی و سفارت خانه‌ها در محوطه تجاری چانکایا قرار دارد. استفاده از کف‌پوش چوبی، پنجرههای قدی و شیشه‌ای و رنگ‌های گرم در دکوراسیون فضای داخلی، محوطهای گرم و صمیمی را ایجاد کرده است. در بیرون رستوران نیز باغی زیبا و سرسبز قرار دارد. این رستوران چشماندازی زیبا از برج آتاکوله را به خصوص در شب به نمایش میگذارد. غذاهای آسیایی، ترکیهای و بینالمللی در این رستوران ارائه میشوند.
آدرس رستوران فیگه
 Fige Restaurant Bar, Çankaya, Abdullah Cevdet Sk No:15

فیگه

رستوران بالیکچیکوی آنکارا  | BALIKÇIKÖY      

از سری رستورانهای زنجیرهای که با داشتن غذاهای دریایی متنوع، معروف است. یکی از شعب این رستوران در آنکارا قرار دارد. این رستوران دارای بالکن‌هایی در مجاورت جاده و پرچین بلندی بوده که فضای دلنشینی را برای میل کردن غذا فراهم کرده است. برای دکوراسیون داخلی رستوران از وسایل دریایی مانند کشتی، ماهی سرامیکی بر روی تختههای چوبی، فانوس دریایی، ریسمانهای ملوانی و مبلمان ساده بهره گرفته شده است که جذابیت این رستوران را دو برابر میکند. حین ورود به این رستوران به دلیل استفاده از عناصر دریایی در دکوراسیون، فضای دریا برای شما تداعی خواهد شد. غذاهای متعدد و طعمهای متنوعی در منوی این رستوران وجود دارد. این رستوران برای هر سلیقهای، غذایی برای ارائه خواهد داشت. در این بین ماهی ترش مشهورترین غذای این رستوران است که میتوانید آن را به صورت سرخ شده یا کبابی میل کنید.

بهترین رستوران های استانبول - بهترین رستوران ها در استانبول برای صرف غذایی لذیذ

بالیکچیکوی

کوییک چاینا  |  QUICK CHINA

رستوران کوییک چاینا با توجه به نام خود، عرضه کننده غذاهای چینی است. این رستوران علاوه بر شعب متعدد در چین، در آنکارا نیز شعبه دارد. غذاهای آسیای شرقی در این رستوران با بالاترین کیفیت تهیه و ارائه میشوند. فضای درونی رستوران جذاب و زیبا است. خدمتگزارانی با اخلاق نیکو و مهربان، وایفای رایگان، امکان رزرو میز از قبل و ... از سایر امکانات این مجموعه هستند. اگر به غذاهای چینی علاقه دارید؛ رستوران کوییک چاینا گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. با مراجعه به این مجموعه میتوانید از فضای سرپوشیده و همچنین محوطه بدون سقف رستوران، برای میل کردن غذا استفاده کنید.

چنگلان براسریه  |  Çengelhan Brasserie

در حیاط داخلی موزه حمل و نقل آنکارا، این رستوران را مشاهده میکنید. در سال ۱۵۲۳، چنگلان براسریه به عنوان کاروانسرا، برای استراحت مسافران و تجار مورد استفاده قرار میگرفته است. غذاهای سنتی و محلی ترکی و همچنین تعدادی از غذاهای دریایی در این رستوران سرو میشوند.
آدرس چنگلان براسریه
 Çengelhan Rahmi M Koç, Necatibey Mahallesi, Depo Sokak 1, Altındağ

چنگلان

رستوران گونایدین کباب |  GUNAYDIN KEBAP

این رستوران به عنوان قصابی و با شعار" گوشت مخصوص برای ما است" سال‌ها پیش کار خود را آغاز کرد. کیفیت بالای گوشت ارائه شده در این قصابی کوچک، باعث شهرت هر چه بیشتر این مجموعه شد. بعد از چندین سال، رستورانی به این نام نیز تاسیس گردید که به سرعت در آنکارا محبوب شد. امروزه گونایدین به یکی از بهترین رستورانهای ارائه دهنده کباب ترکی معروف است. رستورانهای زنجیرهای گونایدین ۴۰ شعبه در جهان دارند. بهترین دلیل برای محبوبیت این رستوران، استفاده از گوشتهایی با کیفیت بالا است. اگر به آنکارا سفر کردید؛ حتما غذاهای این رستوران را امتحان کنید.

رستوران لمان کولتور | Leman Kültür

این رستوران زنجیرهای، شعب متعددی در سراسر کشور ترکیه دارد. یکی از این شعب در محله کونور سوکاک آنکارا قرار گرفته است. نام این رستوران از یک کتاب طنز الهام گرفته و فضای درونی رستوران بسیار متنوع و خاص دکور شده است. غذاهای متعدد و متنوعی در این رستوران سرو میشوند که از جمله آنها میتوان به غذاهای مکزیکی و رولت تخممرغ چینی اشاره کرد. ساندویچ کوفته که در کنار بادمجان، سس سیر و پنیر سرو میشود از غذاهای محبوب این رستوران است. 
آدرس رستوران لمان کولتور
 Leman Kultur Tunalı Şubesi, Meşrutiyet Mh

رستوران لمان کولتور

رستوران  ANKARA YELKEN KULÜBÜ

آنکارا به داشتن رستورانهایی با غذاهای لذیذ دریایی معروف است. یکی از این رستورانها، رستوران Ankara Yelken Kulübü است. این رستوران در مرکز شهر و در محله Çankaya قرار داشته و این رستوران منوی بسیار متنوعی از غذاهای مختلف دریایی دارد. دستور پخت مورد استفاده در پخت این غذاها، از کشورهای مختلف جهان جمع‌آوری و تهیه شده است. 

رستوران دِولی | DEVELI RESTAURANT

یکی از رستورانهای معروف آنکارا، رستوران دولی است. این رستوران لذت تجربه طعم لذیذ کباب ترکی اصیل را به شما هدیه میدهد. همچنین در این رستوران استیک با مواد مختلف نیز سرو میشود. رستوران دولی از سری رستورانهای زنجیرهای است که شعب متعددی در کشور ترکیه دارد. از دلایل محبوبیت رستوران دولی، استفاده از گوشت حاصل کشتار روز است. بنابراین غذاهای این رستوران از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود.

رستوران دولی

رستوران زنگر پاشا کوناگی  | Zenger Paşa Konağı

در قرن هجدهم و بر روی تپه‌های اولوس و در نزدیکی آنکارا کالسی، این عمارت بنا شد. فضای درونی رستوران با آثار به‌جای مانده از دوران عثمانی و به سبک روستایی دکور شده است. این رستوران در کنار ارائه غذاهای سنتی لذیذ، چشمانداز فوقالعادهای نیز دارد که از تماشای آن لذت خواهید برد. این رستوران بیشتر برای جوانان جذابیت دارد.
 
آدرس رستوران پاشا کوناگی
 Zenger Pasa Manor House, Hatipköy Mh., Doyran Sk No:13

رستوران نیکی | NIKI 

نیکی رستورانی واقع در یک عمارت قدیمی بوده و در منطقهای به نام Gaziosmanpaşa واقع شده است. به کار بردن شومینه، گلهای رنگارنگ طبیعی و شمع‌ها فضایی رمانتیک و زیبا را خلق کرده که اغلب مورد پسند جوانان قرار میگیرد. در فضای بیرونی باغی سرسبز و جذاب قرار دارد که زیبایی رستوران را دوچندان میکند. در این رستوران غذاهای متنوع بینالمللی عرضه میشود. هر فردی با هر سلیقهای در منوی غذایی این رستوران، غذای دلخواه خود را پیدا خواهد کرد. رستوران نیکی از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ آماده پذیرایی از مراجعه کنندگان است.

رستوران نیکی

در بازدید از آنکارا به کدام یک از رستوران‌های ایرانی برویم؟

ترکیه و آنکارا به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان و نزدیکی به ایران، سالانه توجه ایرانیان زیادی را به خود جلب می‌کنند. یکی از دغدغه‌های مسافران ایرانی در سفر به سایر کشورها، پیدا کردن رستوران‌هایی است که غذاهای حلال و متناسب با ذائقه ایرانی را ارائه می‌دهند. 

کافه رستوران پرسپولیس آنکارا

این کافه رستوران در مرکز آنکارا قرار دارد و به ارائه ساندویچهای لذیذ در این شهر معروف است؛ که با یک بار امتحان کردن آن باز هم به این رستوران مراجعه خواهید کرد. در کنار ساندویچهای محبوب در رستوران پرسپولیس، غذاهای اصیل و سنتی ایرانی نیز در این مکان سرو میشوند.
آدرس کافه رستوران پرسپولیس آنکارا
 Kocatepe, Kızılırmak Cd. No:39, 06420 Çankaya/Ankara, Turkey

رستوران پرسپولیس آنکارا

رستوران شبهای تهران آنکارا

رستوران شبهای تهران، حال و هوای تهران را برای مسافران در آنکارا تداعی میکند. این رستوران غذاهای لذیذ ایرانی را با کیفیت بسیار بالا به مراجعهکنندگان ارائه میدهد. این رستوران جزو نخستین رستورانهای آنکارا بوده که شما میتوانید غذای خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و هزینه آن را درب منزل پرداخت کنید. در بازدید از آنکارا، از مراجعه به این رستوران غافل نشوید. با وجود این رستوران شما در آنکارا احساس غربت نخواهید کرد.
آدرس رستوران شبهای تهران در آنکارا
  Kavaklıdere Mahallesi, Kızılırmak Cd. No:14, 06680 Çankaya/Ankara, Turkey

رستوران تریلی آنکارا

این رستوران در مرکز فلات آناتولی قرار دارد و به سرو ماهیهای تازه معروف است. فضای بیرونی رستوران با درختان گیلاس و زردآلو پوشیده شده که باعث زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر این رستوران شده است. میگو، صدف، انواع ماهی و غذاهای دریایی در رستوران تریلی ارائه میشوند. این رستوران یکی از بهترین رستورانهای ایرانی در آنکارا محسوب میشود.
آدرس این رستوران تریلی
Kazım Özalp, İzci Sk. No:11, 06700 Çankaya/Ankara, Turkey

رستوران تریلی آنکارا

رستوران زعفران آنکارا

رستوران زعفران با توجه به نام خود به استفاده از زعفران حین آماده کردن غذا معروف است. در این رستوران غذاهای اصیل ایرانی با کیفیت بالا سرو می‌شوند. رستوران زعفران در مرکز شهر قرار دارد و یکی از معروف‌ترین رستورانهای آنکارا است. جاذبههای گردشگری فراوانی در اطراف این رستوران وجود دارند که بعد از میل غذا میتوانید از آنها دیدن کنید. 

سخن پایانی

غذا خوردن همواره یکی از هیجانانگیزترین لذتهای زندگی بشر است. همچنین غذاها فرصتی برای آشنایی با فرهنگ‌های مختلف را فراهم می‌کنند. از این رو  انتخاب رستورانی با کیفیت غذایی بالا، یکی از مهمترین بخشهای هر سفر است. در این مقاله لحظه آخر به بررسی بهترین رستورانهای آنکارا از نظر گردشگران پرداختیم. شما میتوانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود، به انتخاب رستوران موردنظر از لیست بالا بپردازید تا طعمهای دلپذیر و لذیذ را تجربه کنید و سفری خوشایند را در کنار عزیزان خود تجربه کنید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر