بهترین رستوران‌ های اصفهان

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/25
بازدید: 2097
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 شهر اصفهان به دلیل موقعیت توریستی خود بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت را در سراسر خود جای داده است. استان اصفهان را با صنایع ‌دستی زیبا و محصولاتی مانند گز و همچنین آثار تاریخی زیبا و جاودانه می‌شناسند. علاوه بر این موارد، غذاهای خوشمزه به‌خصوص غذای مانند بریانی اصفهان موجب شده تا سالیانه هزاران نفر مسافر و گردشگر به انواع رستوران‌های این شهر مراجعه کنند. به بیان دیگر می‌توان گفت به دلیل همین تعداد بالای گردشگران ایرانی و خارجی شهر اصفهان یکی از بهترین رستوران‌ها و غذاخوری‌های کشور بهره می‌برد.

بهترین رستوران های اصفهان

 

رستوران بریانی اعظم

 از مراکزی که در شهر اصفهان به‌صورت کاملاً تخصصی اقدام به طبخ غذای بریانی با کیفیت بسیار بالایی می‌کند رستوران بریانی اعظم نام دارد. لازم است بدانید غذای بریانی طی مدت ۴۰۰ سال است در اصفهان طبخ می‌شود. این غذا یکی از معروف‌ترین غذاهای شهر اصفهان به ‌حساب می‌آید. رستوران بریانی اعظم یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان شناخته شده که به ‌صورت تخصصی اقدام به طبخ غذای بریانی می‌نماید. رستوران بریانی اعظم در سال ۱۲۹۵ افتتاح گردید و از همان زمان پاتوق افرادی بود که علاقه زیادی به بریانی داشتند. در این رستوران شما می‌توانید بریانی و آبگوشت بریانی را همراه با دوغ محلی سفارش دهید.

 آبگوشت بریانی تفاوت بسیار زیادی با آبگوشتی دارد که عموم مردم آن را می‌شناسند؛ لذا لازم است برای یکبار هم که شده آبگوشت بریانی را امتحان نمایید. آبگوشت بریانی به همراه گوشت بریانی و تکه‌های نان ریز شده سرو می‌شود. به ‌عبارت ‌دیگر می‌توان گفت بریانی و آبگوشت بریانی به ‌قدری چرب و پرکالری هستند که بعد از تناول آن می‌توانید تمامی شهر اصفهان را بدون احساس خستگی و گرسنگی به ‌صورت پیاده طی کنید.

رستوران بریانی اعظم دارای ۴ شعبه در خیابان‌های شلوغ و توریستی شهر است. در واقع تمامی شعبه‌های بریانی اعظم در تمامی روزهای تعطیل شلوغ خواهند شد و حتی امکان دارد در شعبات این رستوران بر اثر همین شلوغی غذا به اندازه کافی نباشد. در این رستوران می‌توانید غذا را به ‌صورت بیرون‌بر نیز تحویل بگیرید. همچنین می‌توانید چند ساعت زودتر به رستوران بریانی اعظم مراجعه کنید تا با شلوغی مواجه نشوید. در کل می‌توان گفت که بریانی اعظم یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان به حساب می‌آید.

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

آدرس

شعبه اول رستوران بریانی اعظم: اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین

شماره ‌تلفن شعبه اول رستوران بریانی اعظم: ۷۰ ۲۰۲۰ ۳۲ ۰۳۱

آدرس شعبه دوم رستوران بریانی اعظم: اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست

شماره‌ تلفن شعبه دوم رستوران بریانی اعظم: ۷۰۳۰ ۳۸ ۳۳۰۱

آدرس شعبه سوم رستوران بریانی اعظم: اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ ‌بنزین

 شماره‌ تلفن شعبه سوم رستوران بریانی اعظم:  ۷۳ ۵۷ ۱۲ ۳۲۰۱۱

آدرس شعبه چهارم رستوران بریانی اعظم: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ ‌بنزین

 شماره‌ تلفن شعبه چهارم رستوران بریانی اعظم: ۹۳۹ ۸۰ ۳۶۲ ۰۳۱

رستوران بریانی اعظم

 

رستوران شهرزاد

غذای مخصوص و مشهور استان اصفهان که بسیار مورد استقبال واقع می‌شود خورش ماست و بریانی اصفهان نام دارد. به‌طوری‌ که بسیاری از افراد علاوه بر تفریح در استان زیبای اصفهان و دیدن آثار تاریخی متعدد این شهر به دلیل این صرف غذاهای اصیل و خوشمزه به این شهر سفر می‌کنند. رستوران شهرزاد به ‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های استان اصفهان شناخته شده که از دهه ۴۰ شمسی در حال ارائه خدمات به مشتریان است.

رستوران شهرزاد را می‌توان به دو علت از بهترین رستوران‌های استان اصفهان دانست؛ یکی به علت کیفیت غذای بالا و دیگری به دلیل دکور قدیمی و زیبای آن که باعث شده بسیار جذاب و دلنشین باشد. در این رستوران می‌توان یکی از اصیل‌ترین و همچنین خوشمزه‌ترین دسرهای اصفهانی را تحت عنوان خورشت ماست سفارش داد. همچنین در این رستوران بریانی مخصوص که به ‌عنوان غذای اصلی اصفهانی‌ها بوده و بیشتر در روزهای تعطیل سرو می‌شود را با بهترین کیفیت در این رستوران مشاهده نمود.

 

بهترین رستوران های تهران - لیستی از معروف ترین رستوران های تهران در این لینک وجود دارد. 

 

دکور این رستوران ترکیب بسیار چشم‌نوازی از آینه‌های رنگی و نقاشی‌های دیواری قدیمی و اصیل بوده و عموماً اکثر کسانی که طی مدت ۵۰ سال که از عمر این رستوران می‌گذرد؛ از این رستوران استفاده کردند شاهد این دکور بسیار زیبا بوده‌اند. در طی ۵۰ سال دکور این رستوران به همان شکل سابق حفظ شده است. در واقع می‌توان گفت قدم نهادن در سالن شهرزاد همانند قدم گذاشتن در طول زمان بوده، در واقع تونلی که شما را به دوران خانه‌های رنگی و عطر زعفران خواهد برد. در نهایت اگر برای تفریح به اصفهان سفر می‌کنید یکی از بهترین خاطراتی که می‌توانید داشته باشید خاطره خوش ته‌چین و عطر بریانی و خورشت ماست رستوران شهرزاد است.

 آدرس رستوران شهرزاد

 اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس‌آباد، رستوران شهرزاد

شماره ‌تلفن رستوران شهرزاد:  ۰۳۱ ۱۲۲ ۰۴۹۰

رستوران شهرزاد اصفهان

جاذبه های گردشگری اصفهان - اگر میخوای جاهای دیدنی اصفهان رو بشناسی روی این لینک کلیک کن.

 رستوران سنتی نقش‌جهان

یکی از معروف‌ترین نقاط بسیار دیدنی در شهر اصفهان میدان نقش ‌جهان است. به ‌جرأت می‌توان گفت این میدان به ‌قدری زیبا و باصفا بوده که می‌توانید ساعت‌ها در آن قدم بزنید و این زیبایی را مشاهده نموده و لذت ببرید. در واقع رستوران سنتی نقش ‌جهان نیز در اطراف همین میدان قرار گرفته که یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین سالن‌های غذاخوری اصفهان به‌ حساب می‌آید.

این رستوران به دلیل فضا و همچنین غذاهای ایرانی خود می‌تواند یک مکان بسیار مناسب برای پذیرایی از مهمانان خارجی باشد. در واقع اگر برای یک مناسبت خاص به دنبال یک غذای بسیار باکیفیت هستید رستوران نقش‌جهان می‌تواند بهترین انتخاب و بهترین گزینه برای شما محسوب گردد. این رستوران به دلیل داشتن تراس می‌تواند در ماه‌های گرم سال نیز از شما پذیرایی نماید.

شما می‌توانید در ماه‌های گرم سال به استان اصفهان سفر کرده و در تراس این رستوران زیبا یک غذای بسیار باکیفیت را صرف نمایید. در حقیقت می‌توانید این‌گونه متصور شوید که در داخل میدان هستید چراکه کاملاً به میدان نقش ‌جهان تسلط دارید و می‌توانید تمامی رفت ‌و آمدها و جنب ‌و جوش‌های مردم را مشاهده کنید.

نخستین چیزی که به ‌محض ورود به رستوران نقش ‌جهان نظر شما را جلب می‌کند دکوراسیون این رستوران است. سالن این رستوران از نقاشی‌های سنتی و آینه‌کاری‌های رنگی پوشیده شده و می‌توانید برای صرف غذا روی یکی از تخت‌های سنتی رستوران بنشینید و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. این رستوران میز و صندلی ندارد و از تخت‌های بزرگ و جادار استفاده می‌کند؛ به صورتی‌که حتی با تعداد زیاد هم می‌توانید به ‌راحتی دور هم بنشینید. 

در این رستورانی غذاهایی مانند بریانی و خورشت ماست نیز موجود است؛ اما چیزی که مشتریان ثابت رستوران نقش‌ جهان بسیار از آن استقبال می‌کنند انواع کباب‌های این رستوران نام دارد. لذا توصیه می‌شود در صورت مراجعه به این رستوران حتماً جوجه کباب و شیشلیک این رستوران را در بین سفارش‌های خود قرار دهید.

آدرس

 میدان امام، نبش مسجد شیخ لطف‌الله

 شماره ‌تلفن‌های رستوران نقش‌جهان: ۷۲۹ ۲۰۰ ۳۲  و ۴۵۳۳ ۲۰۳۲

 رستوران سنتی نقش‌جهان

معرفی شهر اصفهان - همه چیز درباره شهر اصفهان + مکان های دیدنی و آب و هوا

 رستوران جارچی‌باشی

نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه ‌با رستوران جارچی‌باشی این است که این رستوران در زمان‌های گذشته یک حمام عمومی بوده که در دوران صفویه و در حدود سال ۱۰۱۹ شمسی ساخته شد. اکنون این رستوران به رستوران جارچی‌باشی در اصفهان شهرت دارد. حاج سید احمد افتخاری در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ اقدام به مرمت و بازسازی این ساختمان تاریخی کرده و این ساختمان را تبدیل به رستوران و تالار پذیرایی نمود. در حال حاضر بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر می‌توانند در این رستوران به‌طور همزمان از امکانات آن استفاده کنند و از فضای داخلی شگفت‌انگیز آن لذت ببرند.

دکور داخلی رستوران جارچی‌باشی به ‌قدری زیبا و منحصربه‌فرد است که زمانی‌که به این رستوران مراجعه می‌کنید در چند دقیقه اول مبهوت دیدن تمامی زوایای زیبای این رستوران می‌شوید. در واقع عجیب نیست که رستوران جارچی‌باشی یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان باشد.

پس از این‌که تمامی دکور و کاشی‌کاری‌ها و ظرافت‌کاری‌های رستوران جارچی‌باشی را مشاهده کردید نوبت به منوی متفاوت این رستوران می‌رسد. در منوی رستوران جارچی‌باشی انواع غذاها مانند شیرین پلو و مرصع پلو نیز به چشم می‌خورند. کباب‌های کوبیده این رستوران در میان بسیاری از مشتریان طرفداران زیادی دارند. این رستوران یک مکان تاریخی بوده که برای بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ جذاب و جالب خواهد بود.

 آدرس

 اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم یا کوچه باغ قلندرها، مجموعه تاریخی و اقامتی ملک سلطان جارچی‌باشی

 شماره‌ تلفن رستوران جارچی‌باشی: ۵۳۷۴ ۲۰۳۲

 رستوران جارچی‌باشی

غذاهای اصفهان - خوشگذرانی خوشمزه در دیار نصف جهان 

 رستوران ترنج اصفهان

یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان، رستوران ترنج یا به عبارتی مجموعه رستوران هوانس نام دارد که در محله جلفا  قرار گرفته است. این رستوران در اوایل ساخت یک‌ خانه تاریخی بوده که در کنار کلیسای تاریخی هوانس واقع شده بود. در واقع این خانه قدیمی معماری بسیار خاص و منحصربه‌فردی داشته که در دو بخش بنا گردید. بخش غربی این خانه قدیمی و بخش شرقی آن بعدها به آن اضافه شد. مجموعه رستوران‌های ترنج یا هوانس شامل کافی‌شاپ و رستوران نیز می‌شود که در قسمت شاه‌نشین قرار می‌گیرند. همچنین شربت‌خانه واقع در سرداب در تمامی فصول گرم می‌تواند پذیرای بسیاری از مهمانان عزیز باشد.

شما عزیزان می‌توانید در فصول گرم در حیاط باصفای این رستوران و در کنار حوض آبی آن بنشینید و از فضای بسیار دلنشین آن لذت ببرید همچنین در ماه‌های سرد سال هم می‌توانید از داخل خانه معماری هوانس که به ‌واسطه معروف‌ترین معماران اصفهانی انجام شده استفاده کنید و از دیدن این معماری باشکوه لذت ببرید.

آدرس

 اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس یا خانه ترنج

 شماره ‌تلفن رستوران ترنج: ۸۸ ۳۷۲۹ ۳۶۰۱

 رستوران ترنج اصفهان

مترو اصفهان - همه چیز درباره خطوط و نقشه مترو نصف جهان!

رستوران خوان گستر

کلیسای وانک یکی از مناطق بسیار دیدنی و معروف در شهر اصفهان به حساب می‌آید. اگر به ‌عنوان مسافر به شهر اصفهان سفر می‌کنید پیشنهاد می‌شود تا به کلیسای وانک و محله جلفا مراجعه کنید؛ در این محله یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان قرار دارد. رستوران خوان گستر در طبقه همکف هتل جلفا  واقع گردید. این رستوران دارای محیطی مدرن با غذاهای خوشمزه  بوده که از اواسط دهه ۶۰ شمسی در حال ‌خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز است. 

اولین چیزی که در زمان ورود به رستوران خوان گستر نظر شما را جلب می‌کند دکور آبی و لاجوردی آرامش‌بخش این رستوران است. همچنین در تمامی قسمت‌های این رستوران نقاشی‌هایی را خواهید دید که از بزرگ‌ترین چهره‌های هنری کشور ترسیم شده که این موضوع خود سبب می‌شود تا در زمان مراجعه به این رستوران با یک فضایی کاملاً متفاوت مواجه گردید. در واقع تا زمان آماده شدن غذا می‌توانید با دیدن این نقاشی‌های منحصربه‌فرد خود را سرگرم نمایید. در بین تمامی غذاهای باکیفیت و خوشمزه این رستوران ته‌چین مرغ آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

آدرس

 اصفهان، خیابان کلیسای وانک، جنب کلیسای وانک

 شماره ‌تلفن رستوران خوان گستر: ۸۹۸۹ ۲۷ ۳۶

رستوران خوان گستر

 

 رستوران باغ شهر اصفهان

رستوران باغ شهر اصفهان یکی دیگر از رستوران‌های معروف شهر اصفهان به حساب می‌آید. در واقع دلیل معروفیت این رستوران وجود یک مساحت بسیار زیاد به‌ عنوان بام رستوران است. رستوران باغ شهر اصفهان با دارا بودن  یک بام رستورانی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع در قلب شهر اصفهان خودنمایی می‌کند. رستوران باغ شهر دارای فضای خاص با چشم‌اندازی بی‌نظیر به عمارت خیابان چهارباغ عباسی بوده که یکی از بهترین منطقه‌های شهر اصفهان محسوب می‌گردد. این رستوران با داشتن آلاچیق‌های سنتی و تخت‌های وی آی پی و همچنین سکوهای وی آی پی و فضای دل‌انگیز آماده برای پذیرایی مجالس و مهمانی‌های شما عزیزان خواهد بود.

جهت استفاده از  این مجموعه می‌توانید از پارکینگ‌های نزدیک به رستوران باغ شهر اصفهان مانند ارگ جهان‌نما و طالقانی و پارک رجایی و عالی‌قاپو و باغ گلدسته استفاده کنید. تعداد مراجعه‌کنندگان به این رستوران بسیار زیاد هستند؛ لذا عجیب نیست که تمامی تخت‌های ویلایی و آلاچیق‌های سنتی این رستوران در اکثر اوقات رزرو شده باشند. بسیاری از افراد بومی شهر اصفهان نیز برای برگزاری و شرکت در بسیاری از مراسمات و اعیاد خود از این رستوران استفاده می‌نمایند.

 آدرس

 اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، روبه‌روی خیابان شیخ بهایی، پشت‌ بام سرای هشت ‌بهشت، ورودی پنجم

 شماره ‌تلفن رستوران باغ شهر: 03195020031

 رستوران باغ شهر اصفهان

 

رستوران حکیم ‌باشی

رستوران حکیم‌باشی به‌ عنوان رستورانی سنتی در شهر اصفهان شناخته می‌شود. می‌توان گفت به ‌کرات اکثر رستوران‌های موجود در شهر اصفهان دارای یک فضای سنتی هستند که رستوران حکیم‌باشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. رستوران حکیم‌باشی یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان برای صرف دیزی و قلیان به حساب می‌آید. طراحی رستوران حکیم‌باشی به‌گونه‌ای است که شما را به ‌روزهای خیلی دور برده که در حیاط خانه مادربزرگ یک تخت با مخدره‌ها و فرش کوچک پهن شده بود؛ خانه‌ای که با چند فنجان چای داغ یک حس بسیار خوب و عالی را به شما القا می‌کند.

رستوران حکیم‌باشی دارای یک فضای بسیار دلنشین و صمیمی بوده که حتماً در زمان استفاده از آن بسیاری از خاطرات دوران کودکی برای شما مرور خواهند شد. بسیاری از افرادی که به این رستوران مراجعه می‌کنند افرادی هستند که غذاهای سنتی ایرانی مانند دیزی را می‌پسندند؛ لذا این رستوران به سرو غذاهایی مانند دیزی شهرت پیدا کرده است.

آدرس

 اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، بازار بزرگ حکیم، طبقه اول 

شماره تلفن رستوران حکیم‌باشی: 32120273

رستوران حکیم ‌باشی

 

 رستوران همدم السلطنه

رستوران همدم‌السلطنه یکی از رستوران‌های نزدیک به میدان نقش‌ جهان محسوب می‌شود. این مجموعه در خانه همدم‌السلطنه اصفهان قرار دارد که یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی شهر اصفهان به حساب می‌آید. معماری و دکوراسیون به‌کار رفته و اصیل و سنتی خانه همدم‌السلطنه در شهر اصفهان یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن است. در  حیاط باصفای خانه همدم‌السلطنه وجود یک حوض زیبا با فواره‌های کوچک باعث شده تا فضای دلنشینی خلق گردد. به این حوض ساده و بی‌رنگ، گلدان‌های فراوان چیده شده جلوه‌ای بسیار زیبا را بخشیده‌اند.

میزهای پذیرایی در فضای باز در صورت مساعد بودن هوا، در پیرامون حوض چیده خواهند شد. بیشترین چیزی که در نمای عمارت خودنمایی می‌کند ارسی‌های چوبی با شیشه‌های رنگارنگ هستند. یک آر سی پنج‌دری در قسمت شاه‌نشین عمارت نیز به چشم می‌خورد. میز و صندلی‌های استفاده شده در رستوران همدم‌السلطنه متناسب با فضای سنتی انتخاب گردیده و روی تمامی میزها رومیزی از جنس ترمه و چراغ لاله قرار داده شده است.

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت خانه همدم‌السلطنه وجود همین رستوران است. همچنین کیفیت غذای رستوران بسیار خوب بوده که باعث شده رضایت بسیاری از مشتریان جلب شود. در منوی رستوران همدم‌السلطنه اصفهان بسیاری از غذاهای سنتی و محلی ایرانی به چشم می‌خورند.

انواع کباب، یکی معروف‌ترین و مشهورترین غذاهای این رستوران به حساب می‌آید. همچنین غذاهای سنتی اصفهان مانند بریانی و خورشت ماست نیز در این رستوران سرو می‌شوند. تمامی غذاهای سرو شده در این رستوران در دوری مسی یا همان سینی مسی چیده خواهند شد. از معروف‌ترین و خاص‌ترین غذاهای رستوران همدم‌السلطنه کلم‌ پلوی آن است. در واقع کلم پلو با یک ایده جذاب در یک ظرف سرامیکی که روی آن یک ‌تکه نان قرار دارد طبخ می‌گردد. این غذا مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفت.

آدرس

اصفهان، انتهای خیابان حافظ، کوچه شماره ۳، رستوران همدم‌السلطنه

تلفن خانه همدم‌السلطنه: 0313222477 -09134220365

 رستوران همدم السلطنه

 

رستوران نیکان

این رستوران در چهارراه آب و میدان فیض اصفهان واقع شده است. به‌طور کلی از روی سر در رستوران می‌توان متوجه شد که نیکان در سال ۱۳۷۵ تأسیس گردید. کافه رستوران نیکان یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های اصفهان به ‌حساب می‌آید. این رستوران سال‌های بسیار زیادی را در حال ‌خدمت‌رسانی به میهمانان و مسافران عزیز بوده است. این رستوران در سه طبقه بنا شده که در زیرزمین این ساختمان آشپزخانه قرار گرفته و در طبقه اول کافه رستوران و در طبقه سوم آکادمی  زبان و سالن اجتماعات را جای داده‌اند.

منوی رستوران نیکان بسیاری از غذاهای ایرانی و خارجی را با کیفیت و قیمت بسیار مناسب در اختیار مهمانان و مسافران می‌گذارد. رستوران نیکان علاوه بر سرو غذا دارای یک کافه دنج و زیبا نیز است و انواع نوشیدنی‌های مختلف مانند کیک و دسر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. رستوران نیکان یک سالن اختصاصی بزرگ برای برگزاری مجالس و سمینارهای مختلف دشاته که برای برپایی مراسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در رستوران نیکان تمامی وعده‌های غذایی مانند ناهار و شام سرو می‌شوند. در واقع این رستوران در ابتدا غذاهای فست ‌فودی را ارائه می‌داده؛ اما به ‌مرور زمان‌ غذاهای ایرانی را نیز به منوی خود اضافه کرد.

از مهم‌ترین غذاهای رستوران نیکان می‌توان به رول استیک بی‌نظیر آن اشاره کرد. در واقع این رستوران به دلیل همین رول استیک دارای شهرت بسیار زیادی در شهر اصفهان است. نوش‌جان‌ کردن رول استیک‌ها به همراه پخش موسیقی زنده می‌تواند یک خاطره بسیار به ‌یادماندنی و خوب را در ذهن شما ماندگار نماید.

آدرس

 اصفهان، خیابان میرفندرسکی، حد فاصل خیابان چهارراه آب ۲۵۰ و میدان فیض، روبه‌روی هلال‌احمر

 شماره تلفن رستوران نیکان: 03136628414

رستوران نیکان اصفهان

 

رستوران شاندیز صفه

 به‌طور کلی این رستوران یک شعبه دیگر از رستوران شاندیز مشهد به شمار می‌رود که در ارتفاعات صفه اصفهان قرار دارد. به دلیل قرارگیری این رستوران در آب ‌و هوایی کوهستانی و یک منظره بسیار بکر از طبیعت، می‌توان علاوه بر صرف غذاهای باکیفیت و خوشمزه از این منظره باورنکردنی نیز نهایت استفاده را برد. شما می‌توانید از این منظره بسیار زیبا از پس دیوارهای شیشه‌ای آن لذت ببرید.

رستوران شاندیز صفه به ‌عنوان شعبه ۵ رستوران‌های شاندیز ایران دارای رستوران، فست ‌فود، کافی ‌شاپ و سفره‌ خانه سنتی است؛ که در بهترین موقعیت مکانی در بام اصفهان  قرار گرفته‌اند و یکی از بهترین رستوران‌های ایران نیز به ‌حساب می‌آید. این رستوران دارای محبوبیتی  بسیار خوب در سراسر ایران بوده و در واقع همین محبوبیت سبب شده تا این رستوران به‌ یک برند در ایران تبدیل شود. رستوران شاندیز با داشتن شعبه‌های زیادی در مشهد، شیراز، کشور عمان و اصفهان بهترین غذاها را با کیفیت بسیار بالا به مشتریان ایرانی و غیرایرانی خود ارائه می‌دهد.

آدرس

 اصفهان، پارک کوهستانی صفه، رستوران شاندیز صفه

 تلفن تماس: 031950188307

رستوران شاندیز صفه

 

کافه رستوران عمارت نمکدان

این کافه رستوران در یکی از خانه‌های قدیمی بر جای مانده از دوران قاجار تأسیس شد. در واقع این رستوران شباهت بسیار زیادی به خانه مادربزرگ‌ها دارد و معماری و حوض به‌کار رفته در این رستوران شما را به دوران کودکی خواهد برد. یکی از بهترین نکات که در عمارت نمکدان وجود داشته این است که حتی در زمستان هم می‌توانید در فضای باز کنار حوض بنشینید و از فضای بسیار دل‌انگیز آن لذت ببرید.

فضای رستوران عمارت نمکدان بسیار سنتی بوده که می‌تواند یک خاطره بسیار لذت‌بخش را برای شما به ارمغان بیاورد. داخل رستوران عمارت نمکدان مملو از اشیای قدیمی است که در بسیاری از خانه‌های مادربزرگ‌ها دیده می‌شدند. انواع گنجینه‌های قدیمی و چرخ‌ خیاطی‌های دستی در این رستوران به چشم می‌خورند. غذاهای بخش رستوران نمکدان یک طعم کاملاً خانگی دارند؛ لذا پیشنهاد ما این است که حتماً از خورش‌های این رستوران میل کنید. قسمت کافه عمارت نمکدان هم انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد خوشمزه را ارائه می‌دهد.

 آدرس

اصفهان، خیابان استانداری اول، کوچه پشت مطبخ، رستوران عمارت نمکدان

 شماره ‌تلفن کافه رستوران نمکدان: 32247313

کافه رستوران عمارت نمکدان

 

کافه رستوران فیروز شربت

 نام اصلی این رستوران شربت‌خانه و خورش‌خانه فیروز بوده است. در واقع محلی‌های شهر اصفهان این رستوران را به نام کافه فیروز می‌شناسد. کافه فیروز را به سبک کافه‌های دهه ۴۰ ساخته‌اند. میز و صندلی‌های چوبی قدیمی و همچنین استفاده از آهنگ‌های قدیمی و نقاشی‌های پررنگ و لعاب بر دیواره‌ها تداعی‌کننده کافه‌های دهه ۴۰ هستند.

دکور این رستوران به‌ عنوان یکی از بهترین و زیباترین دکورهای رستوران‌های اصفهان به ‌حساب می‌آید. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کافه فیروز شربت‌ها و بستنی‌های موجود در این کافی است. زمانی‌که به این کافه مراجعه می‌کنید ابتدا لازم بوده تا یکی از خورش‌های اصیل و خانگی آن را میل نمایید سپس بعد از این‌که غذا را میل کردید می‌توانید به قسمت کافه مراجعه فرمایید. مشتریان همیشگی کافه فیروز شربت سکنجبین و خیار فیروز را میل می‌کنند. همچنین بستنی حسرت‌الملوک در این کافه با وجود اسم عجیب طرفداران بسیاری دارد.

آدرس

 اصفهان، میدان تاریخی جلفا، عمارت شربت‌خانه فیروز

 شماره ‌تلفن‌ کافه رستوران شربت فیروز: 36295462 031

کافه رستوران فیروز شربت

 

کافه رستوران مس و قالی

اگر به بازار تهران مراجعه کرده باشید احتمالاً تیمچه‌های بازار تهران را دیده‌اید. تیمچه یک فضای مربع شکل بوده که دورتادور آن را آجرهای سنتی در برگرفته و وسط آن معمولاً یک حوض آب قرار دارد. مجموعه کافه رستوران مس و قالی نیز تداعی‌کننده همین تیمچه‌ها در شهر اصفهان است.

اگر دوست دارید به اصفهان صد سال پیش سفر کنید پیشنهاد ما این است که به این رستوران سری بزنید. در رستوران مس و قالی اطراف حوض تیمچه را میز و صندلی چیده‌اند. این تیمچه‌ها به وسایل گرمایشی و سرمایشی مجهز هستند؛ لذا در تابستان و زمستان می‌توانید از فضای زیبای حیاط آن استفاده نمایید.

در منوی رستوران مس و قالی انواع غذاهای فست ‌فود و همچنین غذاهای سنتی مشاهده می‌شوند. در این رستوران انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و بستنی نیز سرو می‌گردند. هر سلیقه‌ای که داشته باشید در کافه رستوران مس و قالی می‌توانید بنا به ذائقه خود انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را میل کنید. به دلیل وجود تنوع انواع غذاها و نوشیدنی‌ها در این کافه رستوران عجیب نیست که رستوران روز بهترین رستوران‌های شهر اصفهان باشد.

 آدرس

اصفهان، میدان نقش ‌جهان، خیابان سپه، حد فاصل میدان خیابان استانداری، مقابل اداره دارایی، تیمچه مثقالی

 شماره‌ تلفن رستوران مس و قالی: 03132222764

کافه رستوران مس و قالی

 

کافه رستوران هوگر

 این کافه رستوران در خانه دهدشتی بنا گردید که در دوران قاجار ساخته شده بود و معماری آن یکی از نمونه‌های زیبا و باصفای خانه‌های قدیمی اصفهان محسوب می‌شود. اتاق‌های این کافه رستوران با آرسی و شیشه‌های کوچک تزیین گشته و همچنین دکور داخلی این کافه با میزها و صندلی‌های سنتی دیزاین شده است.

در منوی رستوران هوگر غذاهای ایرانی و فرنگی مشاهده می‌شوند. همچنین نوشیدنی‌های گرم و سرد و انواع دسرهای باکیفیت در کافه رستوران هوگر وجود دارند. یکی از ویژگی‌ها و نکاتی که این رستوران را به یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان تبدیل کرده مقیاس مناسب اتاق‌های این رستوران است. همچنین شما عزیزان می‌توانید به ‌جای هتل از این خانه قدیمی استفاده کنید.

 آدرس

 اصفهان، دروازه دولت، خیابان باب‌الرحمه، کوچه شماره ۱۱۰

 شماره تلفن کافه رستوران هوگر: 09134208004

کافه رستوران هوگر

 

کافه رستوران هرمس

کافه رستوران هرمس دارای یک معماری ایتالیایی و دکور سیاه ‌و سفید است. در بدو ورود به این رستوران این نوع معماری بسیار جلب توجه می‌کند. در این کافه رستوران به ‌جای لوستر، وسایل آشپزخانه از سقف آویزان شده‌اند. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان به حساب می‌آید که در آن انواع غذاهای ایتالیایی به‌ صورت کاملاً تخصصی طبخ می‌شوند.

نان سیر و سیب‌زمینی تنوری به‌ عنوان پیش غذای ایتالیایی یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاهای موجود در این رستوران است. پیتزا و پاستا و لازانیا یکی دیگر از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای کافه رستوران هرمس به حساب می‌آیند. البته بسیاری از مشتریان که به این کافه رستوران مراجعه کرده‌اند بیف استراگانوف این رستوران را بسیار پسندیده‌اند. در کافه رستوران هرمز انواع صبحانه‌های ایرانی و انگلیسی و فرانسوی وجود دارند.

 آدرس

 اصفهان، خیابان حکیم نظامی، خیابان جلفا، نرسیده به میدان جلفا

شماره تلفن کافه رستوران هرمس: 03135555555

کافه رستوران هرمس

 

رستوران آرک آ

این کافه رستوران در روبه‌روی کلیسای وانک قرار دارد. شما عزیزان می‌توانید بعد از این‌که از کلیسای وانک دیدن کردید به کافه رستوران آرک آ مراجعه کنید و از قهوه‌های موجود در این کافه رستوران میل نمایید. این کافه رستوران به دلیل وجود انواع قهوه‌های دمی و اسپرسوهای خاص، دارای معروفیت زیادی است. یکی از ویژگی‌های این کافه، رستوران حیاط بسیار زیبا و باصفای آن محسوب می‌گردد.

به‌طوری ‌که پس از مراجعه به این کافه رستوران تمایل دارید بیشتر وقت خود را در این حیاط بگذرانید. می‌توانید پس از مراجعه به کافه رستوران آرک آ یکی از میزهای موجود در حیاط را انتخاب کنید؛ و به تماشای منظره زیبا و باشکوه قدیمی کلیسای ایران بپردازید. همچنین در این کافه رستوران انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و انواع ساندویچ‌ها و غذاهای ایرانی و ایتالیایی نیز وجود دارند.

 آدرس

 اصفهان، محله جلفا، روبه‌روی کلیسای وانک

 شماره ‌تلفن کافه رستوران آرک آ: 36290320 031

رستوران آرک آ

 

فودکورت سیتی‌ سنتر 

هشتمین مرکز خرید بزرگ جهان مرکز خرید سیتی‌ سنتر به حساب می‌آید. این مرکز خرید دارای امکاناتی مانند سالن سینما و زمین ‌بازی و مرکز خرید است. همچنین یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان به عنوان فود کورت سیتی ‌سنتر در طبقه دوم این مرکز قرار دارد. به دلیل وجود بالکن در این فود کورت می‌توانید در فصل بهار و تابستان علاوه بر میل کردن غذاهای خوشمزه از منظره‌ای زیبا نیز لذت ببرید. در این فود کورت انواع ساندویچ و پیتزا به چشم می‌خورند. همچنین انواع غذاهای ایرانی در منوی فود کورت مشاهده می‌شوند.

از غذاهای معروف و مشهور این فود کورت می‌توان به لازانیا اشاره کرد. همچنین در کافه فود کورت می‌توانید انواع نوشیدنی‌های خوشمزه را میل کنید.

 آدرس

 اصفهان، بزرگراه شهید دستگردی، مرکز تفریحی گردشگری سیتی‌سنتر، فود کورت سیتی ‌سنتر

 شماره تماس فود کورت سیتی سنتر: 36550504 031

فودکورت سیتی‌ سنتر 

 

فست ‌فود آرابو

بهترین فست ‌فودی که در محله تاریخی جلفا قرار دارد و می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب پس از گردش از این محله تاریخی باشد. فست ‌فود آرابو یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین رستوران‌های شهر اصفهان به حساب می‌آید. این فست ‌فود دارای ۴۰ سال سابقه بوده و از همان زمان تا به‌ حال سبک دکوراسیون آن تغییر نکرد. در این رستوران انواع برگر و رست‌بیف سرو می‌شوند. به ‌جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان شناخته می‌شود. این فست ‌فود دارای ساحل بسیار ساده‌ای است؛ اما کیفیت و طعم غذای این رستوران قدیمی بسیاری از مهمانان و گردشگران را شگفت‌زده می‌کند.

آدرس

اصفهان، خیابان حکیم نظامی، نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، فست ‌فود آرابو

شماره‌ تلفن فست‌ فود آرابو: 03136216325

فست ‌فود آرابو

 

فست ‌فود بن اپتی

این فست ‌فود جدیداً به زیتون تغییر نام داده است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را میل کنید. این رستوران نیز یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌ها و نکات مهم در این رستوران، باغ باصفای آن است؛ لذا شما عزیزان می‌توانید در این باغ  باصفا علاوه بر میل کردن غذا از فضای زیبا نیز نهایت لذت را ببرید.

نکته دیگری که در رابطه ‌با فست ‌فود بن اپتی وجود دارد، تنوع انواع غذاهای خوشمزه و باکیفیت‌ این رستوران است. به‌طور کلی منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ترکی، فرنگی و غذاهای ایرانی، فست ‌فود و ساندویچ می‌شود. از غذاهای معروف و مشهور در اینستاگرام می‌توان به پاستا آلفردو و پیتزا ایتالیایی اشاره کرد.

 آدرس

 اصفهان، سه‌راه حکیم نظامی، ابتدای خیابان دانشگاه، مجموعه ۲۲ بهمن، فست فود بن اپتی یا حکیم نظامی

 شماره ‌تلفن فست‌فود بن اپتی: 6979 3628 031

فست ‌فود بن اپتی

 

رستوران ایتالیایی زاوا

این رستوران به ‌صورت تخصصی غذاهای ایتالیایی طبخ می‌کند. در واقع به ‌جرأت می‌توان گفت این رستوران به ‌عنوان بهترین رستوران ایتالیایی در شهر  اصفهان به ‌حساب می‌آید. در رستوران زاوا تنوع غذاهای ایتالیایی بسیار بالا بوده و انواع غذاهای ایتالیایی سرو می‌شوند. از معروف‌ترین و مشهورترین غذاهای طبخ شده در این رستوران می‌توان به لازانیا و پاستای ایتالیایی که دارای طرفداران بسیار زیادی نیز بوده  اشاره داشت.

در رستوران ایتالیایی زاوا از یک محیط ساده و مینیمال به همراه دکورهای چوبی و آجرهای کوچک استفاده شده که سبب القای حال و هوای بسیار آرامش‌بخش و لذت‌بخش در زمان میل کردن غذا می‌شود. اکثر کسانی که از این رستوران ایتالیایی استفاده کرده‌اند عقیده دارند، رستوران ایتالیایی زاوا یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان است.

آدرس

 اصفهان، خیابان شهید صدوقی جنوبی، خیابان پرواز، پلاک ۴۷

 شماره ‌تلفن رستوران ایتالیایی زاوا: 03136701000

رستوران ایتالیایی زاوا

 

رستوران ایتالیایی نیوشا

رستوران ایتالیایی نیوشا یکی از رستوران‌هایی محسوب شده که دارای معروفیت بالایی در بین مراجعه‌کنندگان است. در این رستوران انواع غذاهای ایتالیایی طبخ می‌گردند. همچنین علاوه بر منوی متنوع، این رستوران از دکور و معماری به سبک ایتالیایی نیز بهره می‌برد. در زمان مراجعه به این رستوران ایتالیایی دکور رستوران و عطر سیر و روغن زیتون باعث خواهند شد به شما حال و هوای یک رستوران ایتالیایی را القا کند.

این رستوران دارای ۵۸ نوع پیش‌ غذا بوده و غذاهایی مانند اسپاگتی پیتزا و استیک از کیفیت بسیار بالایی در این رستوران برخوردار هستند. اکثر غذاهای این رستوران با نام اصلی ایتالیایی خود در منو وجود دارند. در منوی این رستوران ایتالیایی در کنار اسم هر غذا توضیحات کوچک و مختصری در رابطه ‌با مواد اولیه به‌کار رفته در آن آمده است که این موضوع سبب شده تا در زمان انتخاب غذا دچار سردرگمی نشوید. کارکنان این رستوران همگی حرفه‌ای بوده‌اند و اگر سؤالی د ررابطه ‌با انواع غذاها داشتید می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

آدرس

 اصفهان، خیابان توحید میانی، حد فاصل چهارراه توحید و خیابان مهرداد

 شماره ‌تلفن رستوران ایتالیایی نیوشا: 0303136263763

رستوران ایتالیایی نیوشا

 

رستوران ایتالیایی میلان

یکی از نکات مهم و حائز اهمیت در رستوران ایتالیایی میلان دکور مدرن و زیبای استفاده شده در آن است. در واقع بیشترین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند همین دکور زیبا و مدرن  خواهد بود. المان‌ها و متریالی که در این رستوران مورد استفاده قرار گرفته‌اند در کمتر رستورانی در اصفهان مشاهده می‌شوند. منوی رستوران ایتالیایی به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده که برای مهمانان خارجی که قصد استفاده از این رستوران را دارند در نظر گرفته شده است.

در این رستوران پیتزا پپرونی به عنوان یک غذای عالی پیشنهاد می‌شود. به عقیده بسیاری از مشتریان این پیتزا جزء بهترین پیتزاها در تمام شهر اصفهان به ‌حساب می‌آید. یکی دیگر از مزیت‌های رستوران ایتالیایی میلان که آن را به یکی از بهترین رستوران‌های شهر اصفهان تبدیل کرده حجم بالای غذای آن است. سالاد مخصوص این رستوران به‌ قدری زیاد بوده که به ‌تنهایی یک شام محسوب می‌شود. سیب‌زمینی پنیری مخصوص میلان یکی دیگر از غذاهای خوشمزه این رستوران به شمار می‌رود.

 آدرس

اصفهان، ضلع جنوبی پل فردوسی، ابتدای بلوار آیینه‌خانه

 شماره ‌تلفن رستوران ایتالیایی میلان: 03136640810

رستوران ایتالیایی میلان

 

کلام آخر

در واقع شهر اصفهان نیمی از تاریخ جهان را به خود اختصاص داده، به‌طوری‌ که به هر کوچه و خیابانی که سری بزنید خانه‌ای با قدمت بیش از صد ساله که در دل خود تاریخ و داستانی نهاده را مشاهده می‌کنید. بسیاری از خانه‌های قدیمی در حال حاضر به‌صورت کافه و رستوران در دسترس عموم مردم قرار دارند. استفاده از این خانه‌های قدیمی به‌ عنوان رستوران می‌تواند علاوه بر  میل کردن غذا، محل مناسبی برای گشت‌ و گذار باشد. احساسی که در زمان مراجعه به این خانه‌های قدیمی به شما دست می‌دهد؛ مانند مراجعه به موزه و دیدن اشیاء قدیمی است. در این‌جا می‌توانید بهترین رستوران‌های شهر اصفهان آن را بیابید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر