بهترین رستوران های استانبول

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 2139
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

استانبول یکی از شهر‌های شلوغ و پرجنب و جوش بوده که رستوران‌گردی در آن به عنوان یکی از سرگرمی‌های جذاب و خوشمزه این شهر محسوب می‌شود. این شهر زیبا همواره مقصد نهایی گردشگران زیادی در طول سال به حساب می‌آید. بهترین رستوران‌های استانبول همیشه میزبان افرادی هستند که به خوردن غذای باکیفیت توجه ویژه‌ای دارند. تنوع خوراکی‌ها و غذا‌های دلپذیر ترکی در استانبول آنقدر زیاد است که برای تجربه آن باید زمان زیادی را صرف نمایید. 

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. بهترین رستوران های استانبول
    1. رستوران نصرت استانبول
    2. رستوران نیکول استانبول
    3. رستوران ۳۶۰ استانبول
    4. رستوران پهلوان استانبول
    5. روملی حصار اسکله
    6. مرغ دریایی استانبول
    7. رستوران توران فیش یا ماهی
    8. رستوران ایکس استانبول
    9. رستوران می‌ کلاً استانبول
    10. رستوران ریحون استانبول
    11. رستوران شهرزاد استانبول
    12. رستوران زعفران استانبول
    13. رستوران نیکول (Nicloe)
    14. رستوران هونکار (Hunkar)
    15. رستوران بورسا (Borsa)
    16. رستوران اورفوز استانبول (Orfoz)
    17. رستوران آسیتان استانبول (Asitane)
    18. رستوران کاراکوی لوکانتاشی karakoy lokantasi
    19. رستوران هاتای
    20. رستوران ول HD Iskandar
    21. کساب دونر kasap Doner
    22. رستوران پاتاتوس patatos
    23. رستوران آریا
    24. رستوران آسمان
    25. رستوران لب دریا
    26. رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴
    27. رستوران ciya sofrasi
    28. رستوران  alancha
    29. رستوران  Eleos
    30. رستوران  faros
    31. رستوران  zuma
    32. رستوران سانس
    33. رستوران وای نات
    34. رستوران آرهان
    35. رستوران لاموئت
    36. رستوران بالیکچی صاباحاتین
    37. رستوران میلیوس
    38. رستوران سلطان احمد کوفتیسیسی
    39. رستوران بابا تورک موتفاجه
    40. رستوران تراس العماد
    41. رستوران بی‌اوغلو هالک دنر
  2. ارزانترین رستوران های ترکیه
    1. رستوران لوکانتا مایا
    2. رستوران اوتانتیک

بهترین رستوران‌های استانبول

بهترین رستوران های استانبول

رستوران‌های ترکیه ویژگی‌های جالبی دارند، رستوران‌های ترکیه غذاهای متنوعی را ارائه می‌دهند که شامل غذاهای بومی ترکیه، غذاهای عثمانی، غذاهای خاورمیانه‌ای و غذاهای ایرانی است. این تنوع به شما امکان می‌دهد تا انواع غذاها را تجربه کنید. رستوران‌های ترکیه معمولاً از مواد اولیه تازه و با کیفیت بالا استفاده می‌کنند. غذاها به طور سنتی و با تمرکز بر طعم و کیفیت تهیه می‌شوند. آشپزی های ترکیه با استفاده از ادویه‌ها، سبزیجات، و طعم‌دهنده‌های خاص خود، به غذاها طعم و مزه بی‌نظیری می‌بخشد. رستوران‌های ترکیه تلاش می‌کنند تا این طعم و مزه‌ها را در غذاهای خود حفظ کنند. بسیاری از رستوران‌های ترکیه دارای معماری زیبا و دکوراسیون جذابی هستند. این فضاها با الهام از فرهنگ و هنر ترکیه طراحی شده‌اند و تجربه خوردن در این محیط‌ها به شما احساسی خاص را القا می‌کند. بسیاری از رستوران‌های ترکیه برنامه‌های زنده موسیقی، رقص و نمایش‌های فرهنگی را در کنار خوراکی‌های خود ارائه می‌دهند. این تجربه به شما امکان می‌دهد در کنار خوردن غذا، از هنر و فرهنگ ترکیه لذت ببرید. به طور کلی، رستوران‌های ترکیه با غذاهای متنوع، استفاده از مواد اولیه تازه، طعم و مزه خاص، معماری زیبا و تجربه هنری، تجربه خوردنی منحصربه‌فردی را برای شما فراهم می‌کنند.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

رستوران نصرت استانبول

رستوران نصرت استانبول یکی از رستوران‌ها‌ی شناخته شده در این شهر بوده که شهرت آن جهانی و زبانزد است. در سال ۲۰۱۰ اولین شعبه این رستوران در محله ‌اتیلر تأسیس گردید. این خیابان یکی از محله‌های لوکس در استانبول محسوب می‌گردد. همین موضوع باعث شده تا طعم متفاوتی از غذاها را در کیفیت عالی و بی‌نظیر و همچنین با سلامت مواد اولیه غذا‌ها و نوشیدنی‌ها در این رستوران تجربه نمایید. ضمن این‌که این رستوران در لیست رستوران‌های گران قیمت نیز قرار دارد.

در حال حاضر شاهد شعبه‌های زیادی از رستوران نصرت استانبول در شهر‌های آنکارا، بدروم، مارماریس، دوحه قطهر، ابوظبی، دوبی، نیویورک و میامی هستیم. ژست‌ها و تیپ ظاهری نصرت و نحوه پاشیدن نمک روی گوشت یکی از دلایل شناخته شدن این سرآشپز است. رستوران نصرت استانبول از فضایی آرام برخوردار بوده و می‌توانید طیف گسترده‌ای از برش‌های گوشت را در مقابل کیفیت عالی به صورت استیک تجربه نمایید. رستوران‌های نصرت را می‌توان به عنوان پایتخت استیک‌خانه‌های دنیا به حساب آورد.

رستوران نصرت استانبول

رستوران نیکول استانبول

برای تجربه‌ خوردن غذایی باکیفیت در محیطی مدرن و شیک، رستوران نیکول استانبول بهترین انتخاب خواهد بود. این رستوران در محله تام تام قرار دارد که در بالای یک هتل ساخته شد. رستوران مدرن نیکول که از نمایی رویایی برخوردار است، دارای تراسی دل‌انگیز بوده که شیشه‌های قدی‌ آن منظره‌ای زیبا از استانبول را به نمایش گذاشته‌اند.

همواره تجربه‌ انواع غذا‌های مدیترانه‌ای و اروپایی در رستوران نیکول استانبول امکان‌پذیر است. مواد اولیه در این رستوران به صورت ارگانیک بوده و لیست غذا‌ها اغلب با فصل تطابق دارد. آیلین یازیکیوقلو سرآشپز این رستوران نام داشته که به عنوان یکی از سرآشپزان بزرگ استانبول شناخته می‌شود و تجربه کار با سرآشپزان معروف دنیا را نیز در کارنامه کاری خود دارد. از نظر قیمت، این رستوران تقریباً در دسته رستوران‌های گران قیمت استانبول قرار می‌گیرد.

رستوران نیکول استانبول

رستوران ۳۶۰ استانبول

این رستوران تنها محلی برای صرف یک وعده غذایی نخواهد بود. در صورتی‌که به نمای پانوراما به خصوص در زمان شب علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌شود تجربه میل نمودن غذا در رستوران ۳۶۰ را از دست ندهید. این رستوران در قسمت پنت ‌هاوس یکی از برج‌های قدیمی استانبول در طبقه نوزدهم قرار دارد. در کنار زیبایی منحصربه‌فرد رستوران، سرو انواع غذا‌های سنتی و مدرن در این مکان صورت می‌گیرد. مرغ دودی مزه‌دار شده و میگو‌های طبخ شده در این رستوران از غذاهای بسیار پرطرفدار به حساب می‌آیند. در روز‌های آخر هفته در رستوران شاهد پخش موسیقی در کنار غذا‌های بی‌رقیب خواهید بود.

رستوران ایرانی در استانبول - لذت چشیدن غذاهای ایرانی در شهر استانبول!

رستوران پهلوان استانبول

رستوران پهلوان در منطقه شیشلی، در کنار رستوران‌های مشهور استانبول قرار دارد که به صورت بیست و چهار ساعته فعالیت می‌کند. می‌توانید انواع غذا‌های محبوب ترکی را در هر ساعتی از شبانه‌روز در این رستوران تجربه نمایید. در ابتدای خیابان استقلال رستوران پهلوان واقع شده که انواع ماهیچه، ماهی، دسر‌ها، دلمه‌ها و ... را می‌توان در ویترین یخچال آن مشاهده نمود. این رستوران از نظر قیمتی در رنج مناسبی است که می‌توانید غذا‌های متنوعی را در این مکان میل بفرمایید.

رستوران پهلوان استانبول

روملی حصار اسکله

رستوران روملی حصار اسکله به عنوان یکی از رستوران‌های محبوب و پرمخاطب استانبول شناخته می‌شود. اگر از مخاطبین پروپاقرص فیلم و سریال‌های ترکیه‌ای باشید، حتماً این رستوران را می‌شناسید. ساختمان این رستوران قدمتی صد ساله دارد که در نزدیکی قلعه‌ای قدیمی قرار گرفته است. سال ساخت این قلعه به قرون وسطی برمی‌گردد. در کنار رستوران حصار اسکله شاهد مردمی خواهید بود که در حال قدم زدن یا ماهیگیری هستند. میز و صندلی‌های رستوران در نزدیکی اسکله قرار دارند. تجربه‌ خوردن غذا در این رستوران فراموش نشدنی خواهد بود. سرو غذا در این رستوران، در سه مرحله صورت می‌پذیرد. ابتدا پیش غذایی سرد و سپس پیش غذایی گرم برای مهمانان آورده می‌شود و در نهایت غذای گرم برای آن‌ها سرو می‌گردد.

روملی حصار اسکله

مرغ دریایی استانبول

استانبول به دلیل شرایط موقعیتی و قرار‌گیری در کنار دریا، از رستوران‌های دریایی بی‌شماری برخوردار است. برخی از رستوران‌های استانبول لوکس و برخی متوسط‌تر بوده‌اند اما همگی در تهیه ماهی از مهارت بالایی برخوردار هستند. اغلب رستوران‌های دریایی استانبول چشم‌اندازی رو به دریا دارند. وجود بازار‌های متعدد جهت فروش ماهی با تازه‌ترین و خوش‌طعم‌ترین ماهی‌ها، در ایجاد رستوران‌های دریایی نقش بسیار پررنگی را ایفا نموده‌اند. این شهر از نظر پخت کباب‌ها و غذا‌های گوشتی نیز بسیار مشهور بوده که خوردن غذا در رستوران‌های آن تجربه دلچسبی را برایتان رقم خواهد زد.

غذاهای ترکی - میل کردن غذاهای لذیذ و خوشمزه در کشور ترکیه!

رستوران توران فیش یا ماهی

رستوران فیش یا رستوران ماهی از دیگر رستوران‌های شناخته شده در شهر استانبول محسوب می‌شود. تا به امروز این رستوران همواره به زیبایی به مشتریان دریایی بودن خود را نشان داد. برای رفتن به این رستوران می‌بایست به جزیره کوچک گالاتاسرای بروید. بسیاری از مسافران به اشتباه بر این باور هستند که گالاتاسرای یک جزیره بسیار کوچک، آرام و خالی از سکنه است اما واقعیت خلاف این عقیده را ثابت نمود. ظاهر این جزیره بسیار زیبا و متفاوت بوده و همواره گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. رستوران فیش در گالاتاسرای به عنوان گران‌ترین رستوران در این منطقه شناخته می‌شود. البته در این منطقه چند کافه و رستوران مختلف نیز وجود دارند. مواد اولیه در این رستوران در بهترین کیفت و تازه بوده و انواع غذا‌های دریایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. ساعت کار مجموعه از دوشنبه تا شنبه ۱۲ ظهر تا پاسی از شب است.

رستوران توران فیش یا ماهی

رستوران ایکس استانبول

چنانچه اهل ماجراجویی هستید و مکانی که برای سرو غذا در نظر گرفته‌اید برایتان اهمیت دارد، رستوران ایکس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این رستوران در بالای یک ساختمان قدیمی ۹۰ ساله قرار گرفته که بازسازی شده است. در حال حاضر نیز از فضایی لوکس و منحصربه‌فرد بهره می‌برد. پنجره‌های قدی بزرگ دورتادور این رستوران به‌کار رفته شده تا شاهد منظره‌ای خیره‌کننده از شهر تماشایی استانبول باشید. همواره افراد زیادی برای دیدن این منظره زیبا به این رستوران مراجعه می‌کنند. در هنگام غروب آفتاب معمولاً رستوران ایکس استانبول بسیار شلوغ‌تر از هر ساعت دیگر می‌شود. لحظه غروب آفتاب شاخ طلایی یا همان گلدن هورن در امتداد دریای مرمره از بالای این ساختمان قدیمی قابل مشاهده است. در این رستوران انواع غذا‌های بین‌المللی و سنتی را می‌توانید میل نمایید. پیتزا‌های این رستوران در میان سایر غذا‌های منوی آن شهرت بیشتری دارند. ساعت کار مجموعه ایکس استانبول همه ‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد است. برای رفتن به این رستوران باید به ساختمان دنیز پالاس یا همان سی پالاس مراجعه کنید.

رستوران ایکس استانبول

رستوران می‌ کلاً استانبول

رستوران می‌‌کلاً استانبول فضایی کاملاً لوکس و مدرن دارد که همین ویژگی باعث محبوبیت بیشتر آن در بین سایر رستوران‌های استانبول شده است. اگرچه این رستوران از سابقه‌ای طولانی برخوردار نبوده، ولی با عملکرد خوب خود توانسته در مدت زمان کوتاهی به یکی از رستوران‌های مهم در سطح جهان تبدیل گردد. سرآشپز‌های رستوران می‌کلاً از بهترین رتبه‌های بین‌المللی برخوردار هستند و جایزه‌های مختلفی را در زمینه کسب کرده‌اند. در طبقه پنجم هتل مارمارا رستوران می‌کلاً قرار گرفته که می‌توانید تجربه‌ خوردن لذیذترین غذا‌های ترکی و اروپایی را در آن‌جا ثبت نمایید. ساعت فعالیت این رستوران از ۶ عصر تا ۲ نیمه شب خواهد بود.

رستوران ریحون استانبول

شاید برایتان سؤال باشد که آیا ترک‌ها هم از ریحان استفاده می‌کنند؟ طبیعتاً این رستوران در دسته رستوران‌های ایرانی در استانبول قرار می‌گیرد. رستوران ریحون استانبول به عنوان بهترین ارائه دهنده غذا‌های ایرانی به شمار می‌رود. اگرچه دست‌پخت مردمان کشور ترکیه به مردم ایران شباهت زیادی دارد؛ ولی باز هم شاید کسانی باشند که غذای سنتی ایرانی را ترجیح دهند. اگر می‌خواهید در سفر طعم کوبیده‌های لذیذ ایرانی را تجربه کنید به خیابان استقلال استانبول و میدان تکسیم استانبول بروید و سفارش خود را در رستوران ریحون ثبت نمایید. مدیر این رستوران فردی ایرانی بوده و در طبخ انواع غذاهای ایرانی مهارت بالایی دارد. عطر خوش برنج ایرانی و زعفران را در ورود به این رستوران حس خواهید کرد. لازم به ذکر است منوی قیمتی این رستوران در رده مناسبی قرار دارد.

رستوران ریحون استانبول

رستوران شهرزاد استانبول

رستوران شهرزاد نیز به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های استانبول شناخته می‌شود. این رستوران به عنوان رستوران‌ ایرانی در ترکیه فعالیت دارد که از شهرت بالایی برخوردار است. به دلیل کیفیت بالا و طعم متفاوت غذا‌ها در این رستوران، مردم ترکیه نیز طرفدار این رستوران هستند. در واقع می‌توان گفت این به تأثیر فرهنگی خوشمزه ایران برمی‌گردد. در رستوران ایرانی شهرزاد ضمن ارائه غذا‌های اصیل همچون کباب کوبیده، غذا‌های سنتی و مامان‌پز خوشمزه از جمله کتلت، کشک بادمجان، میرزا قاسمی، قورمه ‌سبزی، خورش قیمه و حتی کوکو سبزی نیز سرو می‌گردند.

رستوران شهرزاد استانبول

رستوران زعفران استانبول

اسم رستوران تعریفی ساده از رستوران‌های ایرانی است. بدون شک هر فردی پس از شنیدن نام رستوران زعفران متوجه ایرانی بودن آن خواهند شد. این رستوران ایرانی شهرتی جهانی در بین گردشگران خارجی و مردم محلی استانبول دارد. غذا‌های ایرانی در بین گردشگران خارجی در رستوران‌های استانبول از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این رستوران از فضایی باز برخوردار بوده که همین علت سبب گشته تا این رستوران به نام زیباترین رستوران‌ ایرانی تبدیل شود. سالاد شیرازی یا ماست و خیار تازه از دسر‌های محبوب این رستوران ایرونی محسوب می‌گردند. ساعات کاری این مجموعه همه‌ روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۲ شب خواهد بود. 

جاهای دیدنی استانبول در شب | در تور استانبول لحظه آخر از این تفریحات شبانه غافل نشوید!

رستوران زعفران استانبول

رستوران نیکول (Nicloe)

رستوران نیکول (Nicole) به عنوان اولین رستوران ترکیه‌ای بوده که ستاره میشلن را توانست به نام خود ثبت کرده و طرفداران خاص خود را جذب نماید. آیلین یازیکیوقلو به عنوان سرآشپزی شناخته شده این رستوران را اداره می‌کند. جالب است بدانید او دکتری دانشگاه کمبریج را ر‌ها نمود تا بتواند به عشق خود که آشپزی در آشپزخانه بود برسد که البته در این مسیر نیز بسیار شناخته شده و معروف گردید.

سرآشپز آیلین یازیکیوقلو قبل از بازگشایی رستوران نیکول با سرآشپز‌های معروف زیادی فعالیت داشته و از تجربیات بالایی برخوردار است. این سرآشپز مشهور و بنام به‌طور کامل از مهارت‌های آشپزی فرانسوی و ترکی بهره می‌برد. تجربه‌ خوردن غذا در این تراس در کنار چشم‌اندازی خارق‌العاده و هیجان‌انگیز بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این رستوران در همه روز‌های هفته به غیر از یکشنبه‌ها از ساعت ۳۰ :۶ تا ۳۰ :۹ شب فعالیت می‌نماید. یکی از مزیت‌های این رستوران تغییرات در منو با توجه به فصل بوده که همین موضوع برای افراد اهمیت دارد.

رستوران نیکول

رستوران هونکار (Hunkar)

رستوران هونکار به عنوان یکی از مکان‌های شیک و زیبا در استانبول بوده که از دکوری سنتی ترکی ساخته شد. این مجموعه فعالیت خود را از سال ۱۹۵۰ آغاز نموده و همواره انواع غذا‌های خوشمزه ترکی و با کیفیتی مطلوب را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که در این رستوران انواع غذا‌های روز نیز سرو می‌شوند. می‌توانید انواع غذا‌های باکیفیت را در این مجموعه میل نمایید. کوفته کادینبودو، کوزو اینکیک‌ و کباب پاتلیجان از غذا‌های معروف منوی رستوران هستند که همواره بسیار پرطرفدار بوده‌اند. قیمت منوی این رستوران در سطح متوسط قرار دارد. ساعت کار رستوران هونکار اغلب هر روز از ساعت ۱۲ تا ۳۰ :۲۲ است. این رستوران در سیزلی، محله هاربیه واقع گردید.

رستوران هونکار (Hunkar)

رستوران بورسا (Borsa)

با اطمینان می‌توان گفت رستوران بورسا ۹۰ سال است به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های استانبول شناخته می‌شود. این رستوران محبوبیت بالایی دارد و دکوراسیون گرم و کلاسیک آن باعث شده تا همواره شاهد لحظات ناب و منحصربه‌فردی برای مهمانان خود باشد. در این رستوران می‌توانید انواع غذا‌های درجه یک ترکی و نوشیدنی‌های خوش‌عطر و طعم مطابق سلیقه خود را میل نمایید. این مجموعه هر روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۲ مشغول به خدمات‌رسانی به مشتریان خود خواهد بود. برای رفتن به این رستوران باید به سیزلی، محله هاربیه مراجعه کنید.

رستوران بورسا (Borsa)

رستوران اورفوز استانبول (Orfoz)

اگر غذای دریایی محبوب‌ترین غذا برایتان به حساب می‌آید این رستوران انتخاب خوبی خواهد بود. رستوران اورفوز استانبول بهشتی برای افرادی محسوب می‌شود که غذای دریایی دوست دارند. در این رستوران انواع غذا‌های لذیذ دریایی با طبخی بی‌نظیر در کنار دیزاینی چشم‌نواز و طعمی عالی را می‌توانید نوش‌جان کنید. تجربه خوردن حلزون دریایی با سس مخصوص را در این رستوران می‌توانید داشته باشید. از نظر هزینه‌ای این رستوران در سطح متوسط قرار گرفته است. برای رفتن به رستوران اورفوز استانبول باید به بدروم، محله کومباچه بروید.

رستوران اورفوز استانبول

رستوران آسیتان استانبول (Asitane)

اولین ویژگی که باعث جذب چشمان شما برای رفتن به این رستوران می‌شود ورودی رستوران خواهد بود. این رستوران خانه‌ای قدیمی با چیدمانی صمیمی و بسیار زیبا بوده که در کنار حیاطی دنج قرار دارد. در این فضا ضمن تجربه‌ یک محیط دوست‌داشتنی، با طعم‌هایی سنتی و منحصربه‌فرد شگفت‌زده خواهید شد. این رستوران در سال ۱۹۹۱ تأسیس شده که انواع غذا‌های سنتی در کنار تازه‌ترین طعم‌ها را می‌توانید در این مجموعه تجربه کنید. هدف از ایجاد این رستوران معرفی غذا‌های سنتی در کنار طعم‌های جدید بیان گردید. این رستوران همه روزه از ۱۲ ظهر تا ۳۰ :۱۰ شب مشغول به فعالیت بوده و در روز‌های چهارشنبه نیز تعطیل است.

رستوران کاراکوی لوکانتاشی karakoy lokantasi

رستوران کارکوی لوکانتاسی در ابتدا با مفهوم غذا‌های اسناف لوکانتاسی شروع به فعالیت نمود. کاشی‌های فیروزه‌ای و چیدمان پنجره‌ای در این رستوران یکی از ویژگی‌های مشخص این مجموعه هستند. این رستوران مکانی برای دورهمی‌های دوستانه نیز محسوب می‌گردد. هر روزه این مجموعه میزبان خوبی برای انواع غذاهای خوشمزه خانگی و سنتی ترکیه بوده که پیشنهاد می‌شود به این رستوران مراجعه کنید.

دیدن رنگ فیروزه‌ای کاشی‌ها در این رستوران کمک می‌کند تا در حین خوردن غذا، آرامش زیادی نیز داشته باشید. در منوی این رستوران انواع غذا‌های دریایی در کنار انواع اسنک‌ها به چشم می‌خورند. ساعت فعالیت این مجموعه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ نصف شب بوده که می‌توانید خاطره‌ خوردن انواع غذا‌های لذیذ با طعم‌های منحصربه‌فرد را در این رستوران برای مدت‌ها در ذهن‌تان حفظ نمایید. تاس کباب آرام‌پز گوشت بره روی پوره بادمجان از منو‌های محبوب در این رستوران به حساب می‌آید. شیشه‌های سراسری و طراحی داخلی جذاب رستوران از ویژگی‌هایی است که باعث جلب نظر میهمانان می‌شود.

رستوران کاراکوی لوکانتاشی karakoy lokantasi

رستوران هاتای

رستوران هاتای از نظر موقعیت جغرافیایی به گونه‌ای است که فرهنگ غرب با فرهنگ شرقی و جوامع مختلف غذایی را شامل می‌شود. این رستوران را می‌توان به عنوان مرکز فرهنگی دانست که مردم زیادی از ادیان و باور‌های مختلف را به هم مرتبط می‌کند. می‌توانید غذا‌های مختلف با فرهنگ‌های غذایی متفاوت را در این رستوران تجربه نمایید و از خوردن آن‌ها لذت کافی را ببرید. Hatay Medeniyetler Sofrası یکی از غذا‌های چند فرهنگی بوده که خوردن آن تجربه خوبی برایتان رقم می‌زند.          

رستوران ول HD Iskandar

رستوران اچ دی اسکندر به عنوان یکی از رستوران‌های زنجیره‌ایی در ترکیه به شمار می‌رود که اغلب در فوت‌کورت اکثر مراکز خرید بزرگ شعبه دارند. چنانچه می‌خواهید تجربه‌ خوردن یک اسکندر کباب واقعی را داشته باشید توصیه می‌شود اسکندر کباب HD iskandar را امتحان کنید. این غذا اط محبوب‌ترین و معروف‌ترین کباب‌های ترکیه به شمار می‌رود که تاریخچه آن به شهر بورسا ترکیه برمی‌گردد. در سال ۱۸۶۷ میلادی برای اولین بار توسط اسکندر افندی از شهر آنتاکیه در جنوب ترکیه هم مرز با سوریه به بورسا طبخ گردید. این غذا تا به امروز به عنوان غذای مخصوص بورسا شناخته می‌شود.

رستوران اچ دی اسکندر این کباب را به صورت حرفه‌ای طبخ می‌کند. گوشت‌ها را که با برش‌های نازک در کباب به صورت گریل شده هستند با سس گرم گوجه فرنگی ترکیب می‌نماید. نان پیتا، کره حیوانی و ماست نیز در کنار این کباب سرو می‌شوند که اغلب کره و سس گوجه فرنگی روی میز سرو قرار دارند.

رستوران ول HD Iskandar

کساب دونر kasap Doner

کاساپ دونر به عنوان یکی دیگر از رستوران‌های معروف ترکیه به حساب می‌آید که شعبات زیادی در شهر‌هایی همچون استانبول، آنکارا، ازمیر و شهر باکو در کشور آذربایجان و قبرس شمال دارد. در ترکی استانبولی کاساپ به معنی قصاب بوده که نام این رستوران برگرفته از یک داستان است. این رستوران در سال ۱۹۴۶ توسط شخصی قصاب به نام AHMET SARITAS در اسکودار شهر استانبول شناخته شد. او در زمانی کوتاه به عنوان شخصی خوشنام بر سر زبان‌ها افتاده و به مروز به صورت خرده و عمده فرآورده‌های گوشتی را به کل ترکیه ارسال می‌کرد.

احمد بی، بر این باور بود که مشتریان او خانواده‌ او هستند و اگر گوشتی برای خانواده‌اش مناسب نیست برای مشتریانش هم مناسب نخواهد بود. بنابراین گوشت‌ها از بهترین مرغوبیت برخوردار بودند. در طبقه آخر پاساژ avm وان رستوران کساب دونر قرار گرفته است. این رستوران در دسته رستوران‌های محبوب با قیمت مناسب جای دارد.   


کساب دونر kasap Doner

رستوران پاتاتوس patatos

چنانچه خوردن غذا‌های گوشتی و کبابی خسته‌کننده شده رفتن به رستوران پاتاتوس انتخاب خوبی خواهد بود. این رستوران ضمن مشهور بودن همیشه مملو از جمعیت می‌شود. در این رستوران محبوب می‌توانید انواع غذا‌های Kumpir که یک نوع سیب‌زمینی پر شده با مخلفات است را تجربه نمایید. تجربه‌ خوردن این نوع سیب‌زمینی تنها در ترکیه شدنی خواهد بود. قیمت‌های این رستوران بسیار مناسب هستند و می‌توانید انواع کباب‌ها و سیب‌زمینی شکم‌پر را تست کنید. برای خوردن میان وعده، این رستوران انتخاب خوبی به حساب می‌آید.

رستوران پاتاتوس استانبول

رستوران آریا

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول که غذا‌های ایرانی متنوع و گوناگونی را سرو می‌کند رستوران آریا است. در منوی این رستوران می‌توانید لیست کاملی از انواع غذا‌ها را مشاهده کنید. این غذا‌ها شامل منوی صبحانه و منوی کافه می شود. در این رستوران انواع پلو، کباب و خورشت‌های ایرانی و انواع سوپ وجود دارند. زمانی‌ که به رستوران آریا مراجعه کرده‌اید می‌توانید از پیش غذا‌های متنوع و انواع سالاد‌ها نیز میل نمایید. 
این رستوران به شکلی طراحی شده که بسیار شیک و زیبا است و برخی از صندلی‌های آن در فضای باز تعبیه شده‌اند. بنابراین می‌توانید در زمان صرف غذا از محیط زیبا و جذاب این رستوران نیز لذت ببرید. این رستوران در منطقه ساریر و محله وادی استانبول قرار دارد.

رستوران آریا

رستوران آسمان

یکی دیگر از محبوب‌ترین و اصیل‌ترین رستوران‌هایی که در استانبول خدمات مناسبی را به گردشگران و مسافران ارائه می‌دهد رستوران آسمان نام دارد که در سال ۲۰۰۹ تأسیس گردید. نکته جالبی که در رابطه با رستوران آسمان وجود داشته فضای داخلی آن است. به دلیل تجربه بالای سرآشپز‌های این رستوران انواع غذا‌ها به سبک و سیاق ایرانی طبخ می‌شوند. در منوی رستوران آسمان می‌توانید انواع غذا‌های اصیل ایرانی مانند زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو با مرغ، همچنین ماهیچه و خورشت‌های مختلف ایرانی را مشاهده نمایید. انواع سالاد و بورانی و دسر‌های ترکی نیز در منوی این رستوران به‌ چشم می‌خورند. رستوران آسمان استانبول در منطقه فاتح و بلوار آتاتورک قرار گرفته است.

رستوران آسمان

رستوران لب دریا

این رستوران در سال ۲۰۰۲ تأسیس گردید و در حال حاضر به عنوان یکی از زیباترین رستوران‌های شهر استانبول شناخته می‌شود. در زمان استفاده از غذا‌های بسیار خوشمزه و باکیفیت رستوران لب دریا می‌توانید تمامی منطقه بسفر را نظاره‌گر باشید؛ چراکه موقعیت قرارگیری این رستوران بسیار مناسب است. انواع غذا‌های دنیا و مطابق با سلیقه ترکی در منوی این رستوران به چشم می‌خورند. 
در حقیقت دلیل اصلی این‌که رستوران لب دریا از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران و مسافران برخوردار بوده چشم‌انداز آن است. این رستوران در منطقه بی‌اوغلو و در مجاورت سواحل بسفر واقع گردید. انواع غذا‌های ترکی، اروپایی و مدیترانه‌ای در این رستوران طبخ می‌شوند که از پرطرفدارترین غذا‌های این رستوران می‌توان به ماهی خاردار، پاناکوتا و دنده کباب با سس مخصوص انار اشاره کرد. وعده‌های غذایی که در آن در نظر گرفته شده‌اند، ناهار و شام هستند و امکان استفاده از انواع نوشیدنی‌های متنوع نیز فراهم است. 
از امکانات رستوران لب دریا می‌توان به قابلیت رزرو و سرو غذا در فضای باز و اینترنت رایگان اشاره داشت. علاوه‌بر این زمانی که اقدام به صرف غذا می‌کنید می‌توانید از موسیقی زنده در این مکان لذت ببرید. هتل‌های زیادی در مجاورت و در نزدیکی این رستوران قرار دارند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به هتل ریچموند و هتل کالاتیا رزیدنس اشاره کرد.

رستوران لب دریا

رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴

این رستوران در نزدیکی میدان سلطان احمد قرار دارد و دارای یک محیط بسیار گرم و دوست‌داشتنی است. در واقع این مکان علاوه‌بر رستوران، یک قنادی بسیار معروف نیز بوده و به عنوان یکی از قنادی‌های قدیمی شهر استانبول به‌شمار می‌آید که در حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد. رستوران و قنادی حافظ مصطفی در سال ۱۹۶۴ تأسیس شده و دلیل نامگذاری آن نیز سال تأسیس آن است. 
نکته‌ای که در رابطه با رستوران حافظ مصطفی وجود دارد این است که این مکان برای اولین بار به ‌واسطه شخصی به نام حافظ مصطفی که یک قناد و شیرینی‌پزی معروف در آن زمان مشغول به فعالیت بوده راه‌اندازی گردید. این قنادی در حال حاضر در خیابان آنکارا و در بخش مشهور شهر استانبول یعنی بخش مرکزی آن قرار دارد. 
پیشنهاد می‌شود تا در صورتی که قصد سف به استانبول را دارید حتماً از شیرینی‌های خوشمزه این قنادی میل نمایید. از ویژگی‌های این قنادی می‌توان به فضای سنتی و قدیمی آن اشاره کرد؛ به‌طوری که از زمان‌های گذشته این مکان مورد توجه بسیاری از توریست‌ها و شهروندان ترکیه و استانبول قرار داشته است. 
از معروف‌ترین شیرینی‌های حافظ مصطفی می‌توان به باقلوای ویژه در طعم‌ها و مدل‌های مختلف و شیرینی‌های خشک ترکی اشاره کرد. همان‌طور که اشاره شد این رستوران دارای قدمت بسیار زیادی بوده و متعلق به دوران عثمانی است. زمانی که به این قنادی مراجعه می‌کنید می‌توانید در سر در آن تصویر حافظ مصطفی را مشاهده نمایید. علاوه‌بر این در منوی این قنادی نیز تصویر مؤسس آن قرار داده شده است.

رستوران حافظ

رستوران ciya sofrasi

یکی از رستوران‌هایی که در استانبول وجود دارد و اگر فقط یک‌بار به آن مراجعه کنید، برای سال‌ها خاطره بسیار مناسبی را در ذهن خواهید داشت رستوران چیا سوفراسی است. در این رستوران انواع غذا‌های حلال و گیاهی بدون گلوتن طبخ می‌شوند که همین موضوع باعث شده تا تمامی افراد با سلایق مختلف بتوانند از غذاهای این رستوران بهره ببرند. به عبارت دیگر زمانی که شما به این رستوران مراجعه می‌کنید می‌توانید از انواع غذا‌ها با هر ذائقه‌ای استفاده نمایید. 
غذا‌هایی مانند لاحمعجون، مرغ پلو و کوفته توپی از غذا‌های بسیار منحصربه‌فرد این رستوران هستند. در کنار تمامی این غذا‌ها می‌توانید از شربت‌های میوه‌ای رستوران نیز بهره ببرید. از معروف‌ترین غذا‌های این رستوران می‌توان به انواع غذا‌های مدیترانه‌ای و خاورمیانه اشاره کرد. در این رستوران سرو صبحانه انجام نمی‌شود؛ اما می‌توانید از غذا‌های بسیار باکیفیت در وعده‌های ناهار و شام استفاده کنید. 
علاوه‌بر این فعالیت این رستوران تا نیمه شب ادامه دارد؛ پس در صورتی که در حال گشت‌و‌گذار در شهر استانبول بوده‌اید و از خوردن شام غافل شده‌اید، می‌توانید بدون نگرانی به این رستوران مراجعه کنید. از خدمات بسیار مهم رستوران چیا سوفراسی می‌توان به امکان رزرو میز و صرف غذا در فضای سرپوشیده یا باز اشاره کرد.

رستوران

رستوران  alancha

این رستوران به عنوان یکی از بی‌نظیرترین رستوران‌های استانبول و مدرن‌ترین رستوران‌های جهان شناخته می‌شود. دلیل محبوبیت این رستوران فضای داخلی و طراحی بی‌نظیر آن است. علاوه‌بر این رفتار بسیار محترمانه خدمه این رستوران باعث شده تا سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافران برای صرف غذا به این رستوران مراجعه کنند. 
غذا‌های این رستوران دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و این موضوع به دلیل وجود سرآشپز‌های بسیار باتجربه و متبحر در alancha است. همه چیز در این رستوران با دقت بسیار بالایی طراحی شده‌اند. به عنوان مثال غذا‌ها با دقت و ظرافت بسیار زیادی در ظروف تزئین می‌شوند و غذاهایی که در این رستوران به شما ارائه می‌دهند در واقع چیزی فراتر از یک غذا بوده و آن را می‌توان به عنوان یک اثر هنری در نظر گرفت. 
در واقع طراحی غذا‌ها به حدی زیبا و خیره‌کننده هستند که شما با دیدن آن‌ها مجذوب خواهید شد. این طراحی در کنار ترکیب‌بندی رنگ غذا‌ها به مشتریان ارائه می‌شوند. یکی دیگر از مواردی که در این رستوران شاهد آن هستید اجرای موسیقی زنده است. پیشنهاد می‌شود تا اگر به این رستوران مراجعه می‌کنید حتماً از دسر‌های آن میل نمایید؛ چراکه در این رستوران بهترین دسر‌ها مطابق با سلیقه مشتریان ارائه می‌شوند.

رستوران

رستوران  Eleos

این رستوران یکی دیگر از رستوران‌های زیبای استانبول به‌شمار می‌رود که دارای چشم‌نواز بسیار زیبا و جذاب به تنگه بسفر است. این رستوران هر روز از ساعت دو نیم بعدازظهر تا حدود یک نیمه شب خدمات بسیار مناسبی را به مشتریان ارائه می‌دهد. از وعده‌های اصلی این رستوران می‌توان به ناهار و شام اشاره کرد. در صورتی که عادت دارید در دیر وقت شامیل کنید، می‌توانید از غذاهای این رستوران بهره ببرید. 
در رستوران الئوس انواع غذا‌های حلال سرو می‌شوند. از ویژگی‌های مثبت این رستوران می‌توان به سرآشپز‌های بسیار باتجربه آن اشاره کرد که از مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌کنند و بادقت و حساسیت زیادی اقدام به طبخ غذا می‌نمایند. دکوراسیون این رستوران نیز بسیار دلنشین است و یک محیط آرام و دنج را برای مشتریانِ به‌وجود می‌آورد. فضای داخلی رستوران در مقایسه با سایر رستوران‌هایی که در استانبول وجود دارند کمی کوچک بوده اما مشتری‌های بسیار زیادی دارد. 
این رستوران در خیابان استقلال قرار دارد و به دلیل موقعیت قرارگیری آن پس از بازدید از آثار تاریخی و پیاده‌روی در اطراف این رستوران می‌توانید از غذا‌های آن نیز استفاده کنید. از مهم‌ترین و معروف‌ترین غذا‌های رستوران الئوس می‌توان به غذا‌های دریایی و سوفله‌های آن اشاره کرد. امکان رزرو صندلی کودک و استفاده از اینترنت رایگان نیز برای مشتریان فراهم شده است.

رستوران

رستوران  faros

رستوران فاروس یکی دیگر از رستوران‌هایی است که در میدان تکسیم استانبول قرار دارد. در این رستوران انواع غذا‌های ایتالیایی و مدیترانه‌ای با بالاترین کیفیت طبخ می‌شوند. علاوه‌بر این رستوران فاروس در طول روز اقدام به سرو صبحانه نیز می‌کند و به همین دلیل دارای شهرت زیادی نیز است. از صبحانه‌های این رستوران می‌توان به املت نیمرو، نیمرو و پنکیک‌های خوشمزه اشاره کرد. 
یکی دیگر از غذا‌های بسیار محبوب و معروف این رستوران سکوک یا سوسیس ترکی است که طعمی بسیار لذیذ دارد. علاوه‌بر این، در این رستوران انواع غذا‌های گیاهی نیز به مشتریان ارائه می‌شوند. وجود غذا‌های گیاهی باعث شده تا این رستوران مخاطبان بسیار خاص و زیادی داشته باشد. به دلیل موقعیت قرارگیری آن در زمان میل کردن غذا چشم‌اندازی بسیار مناسب به میدان تکسیم را خواهید داشت.

رستوران  zuma

مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با رستوران زوما وجود دارد این است که این رستوران به عنوان اولین شعبه رستوران ژاپنی در ترکیه شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۸ در استانبول افتتاح شد. این رستوران دارای یک دکوراسیون بسیار زیبا بوده و دارای شعبات زیادی در اقصی نقاط دنیا است. در زمان سفر به این رستوران می‌توانید از انواع غذا‌های ژاپنی در یک محیط سنتی استفاده کنید. 
نکته دیگری که در رابطه با این رستوران وجود دارد این است که تمامی دکوراسیون و حتی صفحات رستوران نیز از ژاپن به استانبول آورده شده‌اند. در منوی این رستوران انواع غذا‌های دریایی، غذا‌های گوشتی و سوشی به چشم می‌خورند. در صورتی که به سبک مینیمال یک رستوران ژاپنی علاقه‌مند هستید، مطمئناً سبک زوما را نیز می‌پسندید. رستوران زوما استانبول در فوریه ۲۰۱۶ به فستیوال istinye نقل مکان نمود.

رستوران

رستوران سانس

این رستوران یک رستوران مدیترانه‌ای بسیار مجهز و لوکس بوده که در منطقه بشیکتاش استانبول در یک ویلای زیبا واقع گردید. این رستوران زیبا ۸۰ صندلی برای ارائه خدمات مناسب به مهمانان عزیز را در خود جای داد. در طبقه دوم این رستوران یک اتاق خصوصی برای مهمانی‌های ویژه در نظر گرفته شده است. نکته بسیار مهمی که در رابطه با رستوران سانس وجود دارد این است که در این رستوران تغییر منو هر دو ماه یک‌بار با در نظر گرفتن مواد اولیه فصلی انجام می‌گیرد. 
علاوه‌بر این از بهترین غذا‌های این رستوران می‌توان به برگ دلمه و سوپ ماهی و کپی اسفناج اشاره کرد. در این رستوران ماهی تن باله آبی گریل شده و دنده گاو پخته شده نیز مشتریان ارائه می‌شوند. این رستوران به سرو انواع غذا‌های اروپایی و ترکیه نیز شهرت دارد. منطقه بشیکتاش در استانبول یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین محله‌های این شهر به‌شمار می‌آید که جا‌های گردشگری بسیار زیادی نیز در آن‌جا وجود دارند. از جاذبه‌های گردشگری واقع در نزدیک رستوران سانس می‌توان به موزه نیروی دریایی، کاخ دلمه باغچه، موزه نقاشی و مجسمه استانبول و کاخ‌ ییلدیز اشاره نمود.

رستوران سانس

رستوران وای نات

این رستوران در شهر استانبول قرار دارد و دارای یک دکوراسیون سنتی و ترکی است. در واقع ترکیب این دکوراسیون باعث به‌وجود آمدن یک فضای بسیار جذاب گردید. فضای سرپوشیده این رستوران مکانی بسیار دنج برای صرف یک شام خواهد بود. رستوران وای نات در منطقه اوکلند قرار داشته و علاوه‌بر فضای سرپوشیده دارای یک فضای باز و بسیار دلنشین است. 
در منوی این رستوران می‌توانید انواع غذا‌های ترکی و غذا‌های دریایی و بین‌المللی را مشاهده کنید. در صورتی که گیاهخوار هستید می‌توانید از این رستوران استفاده نمایید؛ چراکه در منوی آن مواد غذایی مخصوص گیاهخواران نیز در نظر گرفته شده‌اند. در قسمت کافه این رستوران نیز انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و انواع سالاد‌ها وجود دارند. این رستوران همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب آماده خدمت‌رسانی به مشتریان است. 
علاوه‌بر این امکان صرف صبحانه نیز در رستوران وای نات امکانپذیر است. این رستوران در استانبول، منطقه سلطان احمد و در خیابان پیرلوتی واقع گردید. از امکانات این رستوران می‌توان به اینترنت رایگان، پارکینگ خیابانی و سرویس بار اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود تا پیش از این‌که به این رستوران مراجعه نمایید اقدام به رزرو میز مورد نظر خود کنید. از نکات جالب این رستوران می‌توان گفت که اگر به هر دلیلی از غذا راضی نبودید می‌توانید مالیات آن را پرداخت نکنید.

رستوران وای نات

رستوران آرهان

یکی از دغدغه‌های مسافرین و گردشگران در زمان سفر استفاده از غذا‌های حلال است. در صورتی که به دنبال رستورانی در استانبول هستید که بتوانید از غذا‌های حلال و باکیفیت آن استفاده کنید، می‌توانید از رستوران آرهان بهره ببرید. این رستوران در کنار جا‌های دیدنی بسیار معروف استانبول مانند ایاصوفیه و مسجد آبی قرار گرفته و به کاخ توپکاپی بسیار نزدیک است. 
از انواع‌های غذا‌های ترکی تا اروپایی در این رستوران طبخ می‌شوند که از بهترین گزینه‌ها برای صرف غذا به‌شمار می‌روند. یکی از نکات بسیار مهم این رستوران این است که می‌توانید از منوی صبحانه آن نیز استفاده کنید. این رستوران تا ساعت ۱۲ شب خدمات مناسب و ارزنده‌ای را به مسافرین و گردشگران ارائه می‌دهد. از امکانات بسیار مناسب این رستوران می‌توان به صندوق ‌امانات و میز در فضای باز اشاره کرد. علاوه‌بر این امکان پذیرش کارت اعتباری و صندلی کودک نیز در این رستوران وجود دارد و زمانی که به این رستوران مراجعه می‌کنید، می‌‌توانید اقدام به دریافت غذا به‌صورت بیرون‌بر نمایید و از وای فای رایگان آن نیز بهره ببرید.

رستوران لاموئت

این رستوران در تراس یک هتل بسیار معروف در استانبول قرار گرفته است. این هتل تام تام سوئتز نام دارد و مکان اصلی و دقیق قرارگیری آن در خیابان بی‌اوغلو است. زمانی که برای صرف غذا به این رستوران مراجعه می‌کنید با فضایی بسیار متفاوت مواجه خواهید شد. نکته‌ای که در رابطه با این رستوران وجود دارد این است ۲ آشپز بسیار جوان که از مهارت بسیار زیادی در انتخاب مواد اولیه و طبخ انواع غذا‌های محلی برخوردارند و در حال ارائه خدمات ارزنده‌ای به گردشگران و مسافران هستند. این دو آشپز ماهر ‌ایده‌های خلاقانه بسیار زیادی را در طبخ غذا‌ها به‌کار می‌برند. از اصلی‌ترین دسر‌های این رستوران می‌توان به پاناکوتا اشاره کرد. این دسر با ماست تهیه می‌شود و ترفند‌های جذابی برای تهیه آن وجود دارد.

رستوران لاموئت

رستوران بالیکچی صاباحاتین

بدون شک از غذا‌های این رستوران لذت بسیار زیادی خواهید برد. این رستوران با سرو انواع غذا‌های لذیذ و بهترین خدمات همواره تمام سعی و تلاش خود را برای جلب رضایت مهمانان به‌کار می‌گیرد. از نکات بسیار مهمی که در رابطه با این رستوران وجود داشته این است که منوی آن تفاوت زیادی با منو‌های سایر رستوران‌های موجود در استانبول دارد. در منوی رستوران بالیکچی صاباحاتین انواع غذا‌های دریایی و مدیترانه‌ای و همچنین ترکیه‌ای به چشم می‌خورند. 
با یک‌بار میل کردن از غذا‌های این رستوران تجربه‌ای بسیار عجیب و باورنکردنی را کسب خواهید کرد. نکته دیگری که در رابطه با آن وجود دارد این است که برای افرادی که دارای رژیم غذایی هستند، غذا‌هایی بدون گلوتن در نظر گرفته شده‌اند. در واقع گزینه‌های بسیار متفاوت و متنوعی در منوی این رستوران پیش روی شما قرار دارند.
علاوه‌بر فضای داخلی، امکان استفاده از فضا‌های دیگر نیز در این رستوران وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مهمانان این رستوران را به عنوان یکی از بهترین و شیک‌ترین رستوران‌های موجود در محله سلطان احمد استانبول بشناسند. این رستوران دارای خدمه بسیار مجرب و کاربلد است. از امکانات رستوران بالیکچی می‌توان به پارکینگ و سرویس اینترنت بی‌سیم رایگان آن اشاره کرد. در رستوران بالیکچی امکان استفاده از کارت‌های اعتباری نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که در این رستوران وعده صبحانه سرو نمی‌شود؛ اما امکان استفاده از وعده‌های ناهار و شام فراهم بوده است. علاوه‌بر این امکان استفاده از تمامی خدمات این رستوران تا دیر وقت وجود خواهد داشت.

رستوران میلیوس

این رستوران دارای یک چشم‌انداز و معماری بی‌بدیل است و به دلیل موقعیت قرارگیری آن در کنار دریا و وجود دیوار‌های شیشه‌ای منظره بسیار زیبا را شاهد خواهید بود. همین موضوع باعث شده تا این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های موجود در استانبول شناخته شود. در منوی غذایی این رستوران انواع غذا‌های دریایی و ماهی کبابی، صبحانه و سالاد به چشم می‌خورند. نکته جالبی که در رابطه با این رستوران وجود دارد این است که بعضی از صندلی‌های این رستوران در فضای باز و روی پل چوبی تعبیه شده بر دریا قرار گرفته‌اند. امکان برگزاری انواع مراسمات و جشن‌ها و استفاده از فضا‌های موجود در این رستوران وجود خواهد داشت. رستوران میلیوس در منطقه ساریر استانبول و در نزدیکی ساحل کولیوس قرار دارد.

رستوران

رستوران سلطان احمد کوفتیسیسی

این رستوران در استانبول بسیار معروف است، علاوه‌بر این از شعبه‌های زیادی نیز در خارج از ترکیه برخوردار است. شعبه اصلی این رستوران در منطقه سلطان احمد بوده و این رستوران در سال ۱۹۲۰ توانست با ارائه غذا‌های بسیار مناسب شناخته شود. بخش دیگری از شهرت و محبوبیت رستوران سلطان احمد به دلیل موقعیت قرارگیری آن در شبه‌‌ جزیره تاریخی شهر استانبول است. 
علاوه‌بر این، به دلیل داشتن منویی ساده و ارزان می‌توانید تنها با پرداخت ۲۴ لیر اقدام به میل کوفته گوشت گاو کنید. استفاده از این رستوران می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای یک وعده غذایی سریع و پرانرژی باشد. لذت خوردن انواع غذا‌هایی مانند کوفته‌های گوشت به همراه یک سالاد در این رستوران مطمئناً به عنوان یک خاطره مناسب در ذهن شما ثبت خواهد شد. توجه داشته باشید که این رستوران به عنوان رستوران‌های ارزان در استانبول شناخته می‌شود که برای صرف غذا مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد نخواهید بود.

رستوران بابا تورک موتفاجه

یکی دیگر از رستوران‌هایی که در منطقه توریستی ایاصوفیه قرار داشته، رستوران بابا تورک موتفاجه است. در این رستوران انواع غذا‌های ترکی و بومی ارزان قیمتی را مشاهده خواهید کرد که در حدود نیمی از غذاهای منوی این رستوران مربوط به افراد گیاهخوار در نظر گرفته شده‌اند. در زمان استفاده از این غذا‌ها هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. این رستوران در نزدیکی ایاصوفیه کوچک قرار گرفته است. 
می‌‌توانید در سه وعده اصلی غذایی یعنی صبحانه، ناهار و شام از امکانات این رستوران استفاده کنید. توجه داشته باشید غذا‌هایی که در این رستوران به دست مشتریان می‌رسند دارای کیفیت بالایی هستند. پرسنل این رستوران با خونگرمی از مهمانان خود پذیرایی خواهند کرد. دکوراسیون موجود در این رستوران کاملاً کلاسیک بوده و به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های استانبول شناخته می‌شود. از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۳ می‌توانید به این رستوران مراجعه نمایید. 
از امکانات مناسبی که در رستوران بابا تورک موتفاجه در نظر گرفته شده می‌توان به سرویس بهداشتی و آنتن‌دهی مناسب موبایل اشاره کرد. علاوه‌بر این امکان استفاده از فضای بیرونی و داخلی نیز وجود دارد و به علت نزدیکی به مترو و تاکسی دسترسی به آن آسان است. دکوراسیون کلاسیک و چوبی بسیار آرامش‌بخش در کنار غذا‌های سنتی و بین‌المللی و منوی مخصوص گیاهخواران از دیگر مزایای استفاده از این رستوران است.

رستوران

رستوران تراس العماد

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های استانبول شناخته می‌شود که به دلیل زیبایی و انواع غذا‌های خوشمزه که با کیفیت بالا طبخ می‌گردند شهرت یافته است. علاوه‌بر این به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت غذا‌های این رستوران، بسیاری از گردشگران و مسافران ترجیح می‌دهند تا از این رستوران استفاده کنند. در این رستوران انواع غذا‌های دریایی و انواع کباب‌ها به مشتریان ارائه می‌گردند. 
علاوه‌بر این افرادی که در این رستوران مشغول به کار هستند، تجربه و مهارت بالایی دارند و با خونگرمی و صمیمیت بسیار زیاد از گردشگران و مسافران پذیرایی می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا فضایی راحت در این رستوران به‌وجود بیاید. ساعات کاری آن از ساعت ۱۰ صبح تا یازده و نیم شب است.

رستوران بی‌اوغلو هالک دنر

این رستوران نیز در منطقه تکسیم و در خیابان استقلال قرار دارد و به عنوان یکی از رستوران‌های شلوغ سلف سرویس این خیابان به‌شمار می‌آید. انواع غذا‌هایی مانند پوره سیب زمینی دلمه و اسکندر کباب که از دسته غذا‌های سنتی شناخته می‌شوند در این رستوران طبخ می‌شوند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از گردشگران و مسافران ترجیح می‌دهند تا در این رستوران اقدام به صرف غذا نمایند، وجود قیمت‌های پایین و مقرون‌به‌صرفه است. در این رستوران غذا‌های ترکی باکیفیت مناسبی به مسافرین و گردشگران ارائه می‌گردند.

ارزانترین رستوران های ترکیه

غذا خوردن در رستوران های ترکیه با قیمت اقتصادی و بصرفه جزو گزینه های تجربه کردن طعم های جدید غذا دراستانبول می تواند باشد. شما می توانید در این رستوران ها طعم غذای ارزان ترکی را تست کرده و با غذاهای گران ترکیه مقایسه کنید. همچنین تفاوتی که در فضا و دکوراسیون این رستوران ها وجود دارد نیز می تواند جالب باشد.

رستوران لوکانتا مایا

این رستوران یکی از محبوب‌ترین‌ها در استانبول به حساب می‌آید. دیدم شنول سرآشپز معروف استانبولی، مدیریت این رستوران را بر عهده دارد. انواع غذا‌های جدید ترکی و مخصوص فصلی در این رستوران ارائه می‌گردند. رسپی‌هایی مورد مصرفی در این رستوران خاص و پرطرفدار هستند. امروزه شهرت رستوران لوکانتا مایا به ‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های استانبول در کل زبانزد است. رستوران لوکانتا در خیابان کمانکش استانبول قرار گرفته که به‌طور معمول سه شنبه تا یکشنبه از ۱۲ ظهر تا ۵ عصر و ۷ عصر تا ۱ شب فعالیت می‌نماید.

رستوران اوتانتیک

این رستوران از زیباترین و دنج‌ترین رستوران‌های استانبول به‌شمار می‌آید که دارای غذا‌های بسیار معروفی است، که از مهم‌ترین و محبوب‌ترین غذا‌های این رستوران می‌توان به گزلمه اشاره کرد. دکوراسیون سنتی ترکی فضایی بسیار صمیمی را در این رستوران به‌وجود آورده است. گزلمه در حقیقت شباهت بسیار زیادی به پیراشکی دارد و می‌توانید در بسیاری از رستوران‌های کشور ترکیه آن را میل کنید. 
اما گزلمه‌هایی که در این رستوران طبخ می‌شوند دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. البته غذا‌های دیگری مانند بره کباب این رستوران نیز بسیار لذیذ و خوشمزه بوده‌اند. در این رستوران می‌توانید انواع غذا‌ها را با قیمتی پایین و کاملاً به‌صرفه میل کنید. در حال حاضر رستوران اوتانتیک در خیابان استقلال استانبول قرار گرفته و به عنوان یکی از رستوران‌هایی که بهترین و خوشمزه‌ترین دسر‌های ترکی را ارائه می‌دهد شهرت دارد.

رستوران

سخن پایانی

خوردن غذا در سفر یکی از بخش‌های جذاب برای گردشگران است. غذا‌های محلی برای توریست‌ها همچون یک اکسیر شفابخش عمل می‌کند. از آن‌جایی‌که غذا‌های محلی و سنتی استانبول از سوی گردشگران با استقبال خوبی روبه‌رو بوده، بهترین رستوران‌های استانبول ارائه دهنده انواع کباب‌ها و مزه‌ها شده‌اند. در این میان رستوران‌های محلی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. توصیه می‌شود تجربه خوردن غذا در این رستوران‌ها را از دست ندهید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر