بهترین رستوران های کاپادوکیا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 1513
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کاپادوکیا که صنعت گردشگری این شهر به دلیل جاذبه‌های دیدنی و بی‌نظیری که دارد؛ رونق بسیاری پیدا کرده و طرفداران بسیار زیادی در زمینه رستوران‌های موجود در این شهر دارد. این شهر دارای وسعت زیادی نیست و جمعیت آن اندک است؛ ولی به دلیل جاذبه‌هایی که به ‌جرئت می‌توان گفت در هیچ نقطه‌ای از دنیا نمی‌توان آن‌ها را مشاهده کرد گردشگران بسیار زیادی دارد و همین علت سبب شده است تا هتل‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی نسبت به وسعتش داشته باشد. صنعت گردشگری در شهر کاپادوکیا به دلیل وجود جاذبه‌های بسیار دیدنی به هر روزه در حال ‌رشد است رونق بسیار خوبی دارد.

بهترین رستوران های کاپادوکیا

رستوران هان سیرکان

رستوران هان سیرکان از جمله رستوران‌هایی است که در منطقه آرگو در فضای بسیار دل‌انگیز و در دل طبیعت واقع شده است. همچنین در منوی این رستوران بیشتر غذاهای ترکی و بین‌المللی مشاهده می‌شود. برای افراد گیاهخوار که در سبد غذایی آن‌ها سبزیجات قرار دارد این رستوران می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. در این رستوران علاوه بر کیفیت غذایی بسیار مناسب شب‌ها هنگام سرو غذا موسیقی زنده نیز اجرا می‌شود.

آشنای با کاپادوکیا ترکیه - شهر کاپادوکیای ترکیه زیباترین شهر ترکیه

رستوران هان سیرکان

رستوران آلای

در واقع این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های منطقه گورمه در کاپادوکیا است. این رستوران دارای غذاهای بسیار متنوع با طعم بسیار عالی و هم چنین منظره‌ای از شهر تجربه‌ای بسیار شگفت‌انگیز و تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد در این رستوران انواع غذاهای ترکی و غذاهای ملل موجود است. 

شما می‌توانید برای سرو غذا در این رستوران از فضای باز تراس با نمای بسیار زیبا از طبیعت و شهر استفاده کنید. این رستوران به دلیل دارا بودن سالن سنگی از فضای با دیواره‌های حکاکی شده که بسیار شبیه به قاره‌های قدیمی است، استفاده می‌کنند. به‌طورکلی یکی از دلایل شهرت کاپادوکیا به علت هتل‌ها و خانه‌های داخل کوه است.

رستوران آلای

رستوران لیلا

رستوران لیلا به عقیده بسیاری از گردشگران یکی از بهترین رستوران‌های این منطقه به‌ حساب می‌آید. در هتل صخره‌ای معروف کاپادوکیا موزه‌ای در منطقه اوچیسار گورمه واقع شده است. در این رستوران اکثر غذاهای ترکی و غذاهای بین‌المللی و همچنین غذاهای گیاهی وجود داشته و رستوران غذاهای بسیار باکیفیت و بی‌نظیر دارد.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

رستوران Dibek Restaurant

کباب سفالی یکی از معروف‌ترین غذاهای کاپادوکیا است. این جواب معروف در رستوران دیبک  در گورمه طبخ می‌شود. این غذا در کوزه‌های سفالی ظرف مدت چهار ساعت پخته می‌شود و در زمان سرو  غذا را با کوزه سر میز خواهند آورد. جهت میل کردن غذا باید  کوزه را بشکنید. در این رستوران غذاهای ترکی و محلی نیز طبخ می‌شود. فضای این رستوران همانند خانه‌ای در داخل صخره است. 

رستوران Dibek Restaurant

رستوران ستن

در واقع یکی از رستوران‌هایی که علاوه بر غذای لذیذ دارای منظری بسیار شگفت‌انگیز از کاپادوکیا است، رستوران ستن  نام دارد. در این رستوران انواع غذاهای ترکی و محلی همچنین غذاهای مدیترانه‌ای و ملل مشاهده می‌شود. در اطراف این رستوران هتل‌ها و مراکز دیدنی و تفریحی بسیاری وجود دارد.

رستوران ستن

 رستوران نوستالژی

 به ‌جرئت می‌توان گفت که هر گردشگری به دنبال یک غذای باکیفیت و مناسب و یک منظره عالی است. این رستوران در منطقه مرتفع در میان صخره‌های شگفت‌انگیز در گورمه واقع شده که شما می‌توانید از فضای بام این رستوران تمام شهر را مشاهده کنید در این رستوران انواع غذاهای ترکی و گیاهی طبخ می‌شود. در نزدیکی این رستوران کلیسای قدیمی توکال وجود دارد که یکی از مناطق دیدنی شهر مخصوصاً در زمان غروب آفتاب به ‌حساب می‌آید.

کافه رستوران سافاک

کافه رستوران یکی از کافه‌رستوران‌های کوچک و محلی گورمه در شهر نوشیهر است. تمام غذاهایی که در این کافه رستوران طبخ می‌شود توسط زنی به نام فاطمه آماده خواهد شد همچنین اداره رستوران نیز با شخصی به نام علی است. محیط دوستانه و صمیمی و همچنین استفاده از غذاهای خانگی می‌تواند طعمی بسیار به‌ یاد ماندنی و خاطره‌انگیز را برای شما به وجود بیاورد یکی از ویژگی‌های این کافه رستوران به‌حساب می‌آید.

همین موضوع سبب شده تا این رستوران از سایر رستوران‌ها متمایز باشد و گردشگران استقبال خوبی از این کافه رستوران بکنند. در نزدیکی این کافه رستوران یک کافه فروشگاه فرش سلطان وجود دارد. فروشگاه یکی از فروشگاه‌های شناخته شده در کاپادوکیا است.

کافه رستوران سافاک

رستوران هاندان

رستوران هاندان در منطقه آوانوس قرار دارد. سفال‌هایی شهر آوانوس بسیار شناخته شده هستند و به همین علت در هنگام سرو غذا از ظروف سفالی استفاده می‌کنند رستوران انواع غذاهای ترکی وجود دارد. رستوران در جاده ابریشم قرار دارد و نزدیک به دره جن و پری که یکی از مناطق دیدنی در شهر کاپادوکیا به‌ حساب می‌آید واقع شده است.

رستوران هاندان

رستوران خانه قدیمی یونانی

در شهر کاپادوکیا رستوران‌ها و هتل‌های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد. یکی از رستوران‌های بسیار دیدنی رستوران خانه قدیمی یونانی نام داشته که در واقع بخشی از هتل به همین نام در دهکده‌ای به نام سینا سود ارگوپ قرار گرفته است. این منطقه زمانی عنوان محل سکونت یونانی‌ها شناخته می‌شد به شکلی که همچنان آثاری از آن‌ها در این شهر قابل رویت است. در این رستوران غذاهای ترکی و گیاهی که دارای کیفیت بسیار بالا هستند مشاهده می‌شود.

رستوران خانه قدیمی یونانی

در سفر به کاپادوکیا از چه جاهایی دیدن کنیم؟

 شهر کاپادوکیا به دلیل طبیعت و همچنین خلاقیت‌های انسانی مانند بالن‌های رنگی که در این شهر مورد استفاده قرار گرفته موجب شده تا بسیاری از مسافران خاطرات و مناظری بسیار را تجربه کنند. شهر کاپادوکیا یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ترکیه به‌ حساب می‌آید که غنی از تاریخ و فرهنگ است. از جمله مکان‌های دیدنی شهر کاپادوکیا می‌توان به خرابه‌های روبه‌زوال و موزه‌ها و بناهای تاریخی و همچنین چشم‌اندازهای طبیعی بسیار بکر اشاره کرد.

دره کبوتر کاپادوکیا - زیباترین پرواز کبوترها در دره کبوتر کاپادوکیا

موزه گورمه 

موزه گورمه بیرون روستای گورمه واقع شده است. این منطقه تحت حفاظت یونسکو و مجموعه‌ای از کلیساها و صومعه‌های سنگی است. قدمت این مجموعه به ۱۰ تا ۱۲ قرن می‌رسد و به دورانی برمی‌گردد که کاپادوکیا مرکز دینی مهمی برای بیزانس بود. چندین کلیسای مهم در این شهر قرار دارد که عبارتند از: کلیسای سیب و کلیسای سنت باربارا که دارای دکوراسیون داخلی قرمز است. همچنین کلیسای تاریک و کلیسای قلاب  که دیوار نگاره‌های خیره‌کننده که تمامی فضای طاقی اتاق را دربرگرفته است مشاهده می‌شود.

موزه گورمه 

شهر زیرزمینی کایماکلی

برای اولین ‌بار در زمان برنز دوره هیتی ها ساکنین منطقه اقدام به کندن شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا نمودند؛ ولی این شهرها برای تاریخچه بیزانسی خود معروف هستند. زمانی که مسیحیان این منطقه برای مدت زیادی از دست حمله اعراب و ایرانی‌ها در زیرزمین زندگی می‌کردند این شهر بنا شد. این شهر با هزار تویی از اتاق‌ها و تونل‌های به هم وصل شده و همچنین دارای ۸ طبقه است. دیدن از این منطقه می‌تواند برای بسیاری از گردشگران تجربه‌های بسیار فوق‌العاده باشد؛ اما برای آن‌هایی که ترس از فضاهای تنگ دارند لازم است کنیم که برخی از این تونل‌ها بسیار تنگ هستند.

مراکز خرید کاپادوکیا - معرفی بهترین مراکز برای خریدهای برند در کاپادوکیا

دره‌‌های سرخ و رز

زیباترین و چشم‌نوازترین دره‌های درهم ‌تنیده کاپادوکیا در بین دو روستای گریمه و چاوشین وجود دارد. در این منطقه تپه‌ای سنگی به رنگ صورتی و زرد و نارنجی که به دلیل انفجار آتشفشان و هزاران سال فرسایش باد و خاک به وجود آمده است، به چشم می‌خورد. در بین این صخره‌ها هنوز کشاورزان محلی از باغ‌های سرسبز و همچنین زمین‌های سبزی‌کاری شده نگهداری می‌کنند.

اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی هستید ده‌ها مسیر پیاده‌روی در این منطقه وجود دارد که فرصت فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند تا بتوانید از قدم ‌زدن لذت ببرید. در دره رز جاذبه‌های بسیار دیدنی و خاصی وجود دارد؛ مانند کلیسای ستون‌دار و کلیسای صلیب که با صلیب بزرگش که در سقف غار کنده شده است به طرز شگفت‌انگیزی محافظت شده است.

دره‌‌های سرخ و رز

موزه زلو

قدمت این منطقه به قرن نهم میلادی برمی‌گردد این منطقه در قرن نهم میلادی به‌ عنوان سوم آغاز شد و تا قرن بیستم به ‌عنوان یک روستای پر رونق ادامه داشت. این روستا به علت خطرات ناشی از فرسایش و همچنین ریزش سنگ در سال ۱۹۵۲ تخلیه گشت. هم اکنون این روستا به موزه بدل شده است و دو مکان مذهبی جالب نیز در این منطقه وجود دارد. یکی کلیسای انگور که کاملاً سالم باقی ‌مانده و یک مسجد سنگی چشم‌نواز که برای رسیدن به آن باید از راه‌های پر پیچ‌وخم و صخره عبور کرد.

موزه زلو

اوچیسار

روستای اوچیسار در یک در چه سنگی بسیار بزرگی قرار دارد که پر از تونل وقار است چه سنگی مانند شهرهای زیرزمینی این منطقه بسیاری از روستاییان را در دوران رومی‌ها از خطر مهاجمان حفظ می‌کرد. در حقیقت می‌توان از این قلعه تا نوک آن بالا رفت. مسیر روستای اوچیسار مملو از صحنه‌های چشم‌نواز و زیبا است.

اوچیسار

پاشابک

این دره پله‌های سنگی به شکل قارچ دارد که موجب شده یکی از معروف‌ترین و همچنین دیدنی‌ترین مکان‌های شهر کاپادوکیا باشد. در دوره بیزانس برخی از گروه‌های مذهبی بودند که زندگی خود را وقف آیین ستون نشینی می‌کردند؛ ولی به‌جای ستون از اتاقک‌هایی در بالای قله‌ها استفاده می‌کردند تا بتوانند در تنهایی مشغول به عبادت شوند. یکی از اتاق‌های این راهبان در حال حاضر نیز به چشم می‌خورد.

شهر زیرزمینی درینکویو

 شهر زیرزمینی بیش از هشت طبقه از سنگ‌های زیرزمینی و حفاری شده را دارا است. بعضی از افراد بر این باورند که زمانی میزبان بیش از ۲۰ هزار نفر بوده؛ ولی امروز تنها برای بازدید عموم استفاده می‌شود. هدف اصلی از ساخت این شهر زیرزمینی احداث پناهگاهی برای در امان‌ ماندن از حمله دشمنان بوده است.

شهر زیرزمینی درینکویو

 چاووشین

یکی از جاذبه‌های اصلی در روستای  زیبای چاوشین دو کلیسای بیزانسی  است. در واقع در ورودی شهر کلیسای چاوشین قرار دارد که به علت این که در اوایل قرن بیستم به ‌عنوان لانه کبوتر از آن استفاده می‌شد به کلیسای خانه کبوتر بزرگ نیز شهرت دارد. این کلیسا دیوارنگاره بسیار خیره‌کننده‌ای دارد. بعد از پیاده‌روی به سمت بالا مجموعه‌ای از خانه‌های متروکه را مشاهده می‌کنیم و به مرکز روستای قدیمی می‌رسیم کلیسای سنت جان باپتیست در آنجا واقع شده است. این کلیسا به‌عنوان قدیمی‌ترین کلیسای کاپادوکیا شناخته می‌شود و شباهت‌هایی زیاد به قصر سلطنتی و ستون‌های ضخیمش دارد.

 چاووشین

دره ایهلارا

یکی از مناطق بسیار دیدنی و جذاب دره‌ای به نام دره ایهلارا است. این دره بسیار باریک و سرسبز و در انتهای معبر عمیق ۱۰۰۰ متری در جنوب غربی کاپادوکیا قرار دارد. اگر به دنبال طبیعتی بسیار بکر دره‌ها و صخره‌های ناهموار و شیب‌دار هستید این دره یکی از بهترین مکان‌ها برای شما است. این دره در کنار رودخانه پر آب ملندیز واقع شده که از روستای ایهلارا را تا روستای سلیم را در بر می‌گیرد.

لازم به ذکر است از روستای ایلا را تا روستای سلیم ۱۴ کیلومتر مسافت است. این دره در زمان دوران امپراتوری بیزانس محلی بسیار خوب برای جوامع راهبان هرمسی بود. کلیساهای بسیار زیادی در این مسیر واقع شده است؛ مانند کلیسای معطر و کلیسای مار و کلیسای سنت جورج که از نقاط دیدنی این منطقه هستند.

دره ایهلارا

کلام آخر

 اگر قصد سفر به  کشور ترکیه را دارید سفر به شهر کاپادوکیا می‌تواند برای شما بسیار جذاب و خاطره‌انگیز باشد چرا که این شهر به دلیل وجود انواع رستوران‌ها و همچنین مکان‌های دیدنی مانند دره‌ها و شهرهای زیرزمینی بسیار جذاب می‌تواند نظر شما را جلب کند. شهر کاپادوکیا یک شهر تاریخی است که دارای مناطق بسیار بکر و آثار تاریخی جذابی است. 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر